חדשה

חדשה

מנסה להילחם בהפרעות האכילה ובכדור השלג של לרדת 2 קילו ולעלות 4. הגעתי למשקל שיא וחשבתי למצוא כאן אוזן קשבת וקצת תמיכה.
 

שמש157

New member
היי חדשה

ברוכה הבאה :)
כדור השלג הזה באמת קשוח... מכירה מקרוב...

אבל יש דרכים להצליח לצאת ממנו

המלחמה נגדו לבד היא נורא נורא קשה, עד בלתי אפשרית בעיניי ומניסיוני..
האם את בטיפול?
שלך,
שמש.
 
לא בטיפול

הצלחתי לקבוע תור לדיאטנית וגם שם אני סקפטית. זה לא שבאמת יש לי זמן לשבת ולהכין מאכלים דיאטטים תוך כדי ריצות בין עבודה לילדים. יודעת דזה לא תירוץ אבל שם זה תמיד נופל. ולגבי יעוץ נפשי... לא מאמינה שיוכלו לעזור.
 

שמש157

New member
מבינה לליבך

אני שומעת את התסכול שלך דרך המילים שכתבת, נשמע שאת בתוך הסיפור הזה כבר הרבה זמן...
אני גם מאוד מבינה איך עומס גדול כמו שאת מתארת יכול להוות מכשול בדרך לטיפול בהפרעה.
קודם כל, אני רוצה לומר לך כל הכבוד על קביעת התור לדיאטנית. גם אם את סקפטית לגבי זה וגם אם זה לא הטיפול המושלם, אין ספק שזה צעד רציני שאת עושה עבור עצמך בתוך כל ההתחייבויות שנשמע שיש לך.

השאלה הראשונה שעולה לי מתוך הדברים שכתבת היא מדוע את מאמינה כל כך שטיפול נפשי לא יוכל לעזור?

הניסיון שלי עם הפרעת אכילה לימד אותי שהדרך היחידה לטפל בה (אחרי שניסיתי הרבה מאוד דברים, כמו גם ללכת לדיאטנית) היא טיפול נפשי בשילוב עם דיאטנית שמומחית להפרעת אכילה. שוב מניסיוני, המומחיות של הדיאטנית בהפרעת אכילה היא קריטית, ממה שאני חוויתי יש הבדל של שמיים וארץ בין דיאטנית רגילה (אפילו שהבינה באכילה רגשית) לבין דיאטנית של הפרעות אכילה (אם מעניין אותך אוכל לכתוב לך עוד על ההבדלים שחוויתי). בנוסף, הטיפול הנפשי במקביל הוא קריטי גם כן. הפרעת אכילה (שוב מניסיוני, אבל גם מתוך הספרות המקצועית בהפרעה) איננה רק דיאטה לא מוצלחת, אלא היא התארגנות נפשית שהנפש פיתחה כאמצעי להתמודדות. וכדי לשחרר את הדפוסים של הפרעת האכילה יש צורך בעבודה פנימית ולמידה של דרכי התמודדות אפקטיביות יותר.
הדברים שאני כותבת לך אולי נשמעים מצערים כי לדעתי כדי להצליח לטפל בהפרעת אכילה דרוש להקדיש לעצמך זמן ומקום לטפל בעצמך.
מצד שני הדברים האלה אולי גם יכולים לתת תקווה שבעצם יש עוד דברים שלא ניסית שיכולים בהחלט לעזור לך.
אחד הדברים היותר קשים שאני חוויתי לפני שהגעתי לטיפול מקיף שעזר לי היו הניסיונות החלקיים שלא עזרו לי והתישו את כוחות הנפש שהיו לי ובאיזשהו מקום, התסכול כל פעם מחדש מהניסיונות החלקיים הגביר את הקושי עם הזמן שחלף.
אז מצד אחד אני רוצה לומר לך שעדיף טיפול חלקי על כלום. ומצד שני ייתכן שדרוש שתפני לעצמך איכשהו עוד זמן ושתפני גם לטיפול נפשי ומותאם להפרעת אכילה כדי באמת להצליח לצאת מזה ולא לחוות שוב תסכול שרק יגביר את תחושת היאוש.
גם אני מנהלת לצערי את חיי מעומס לעומס ועוד מנסה ללמוד איך אני יכולה להפחית אותו... עם זאת אני כבר שנים מקדישה לעצמי זמן לטיפול נפשי מתוך הבנה שהזמן שאני מקדישה בשבוע לטיפול שלי מפנה לי הרבה מאוד זמן אחר. נסי לדמיין איך תיהי ללא ההפרעה, כמה זמן זה יפנה לך וכמה פניות נפשית זה יפנה לך.
שלך,
שמש.
 
תודה על התגובה המושקעת

קשה לי עדיין להיפתח לטיפול נפשי. אם אני לא מאמינה בזה אני לא אצליח להיפתח לנושא.
בכל מקרה, החלטתי לנסות דיאטה מסויימת בה האוכל מגיע אלי ארוז ומוכן. אני חושבת שאם לא אתעסק כל היום במה אני אוכל וכמה אני אוכל אולי אצליח להגיע לתוצאות כלשהן.
 

שמש157

New member
בשמחה

מסכימה איתך מאוד שלטיפול נפשי חשוב להגיע עם מוכנות והתכווננות מסוימת.
מאחלת לך המון בהצלחה!!

ואם מתישהו עוד תרצי לשאול/ להתייעץ. את ממש מוזמנת, כאן או גם בפרטי.
 

noa144

New member
שלום לך לונלי


מצטרפת לתגובה של שמש מתחתיי, לטיפול עדיף להגיע בעמדה שאיפשהו בוחרת בטיפול הנפשי. אחרת באמת כנראה יהיה לא יעיל וזה יהפוך לסוג של נבואה שמגשימה את עצמה אם זו העמדה שאתה מגיע עמה מראש.
הזמנת אוכל ארוז אכן יכולה להפחית את החרדה באותו הרגע (כי את אוכלת אוכל שאת יודעת בדיוק מה יש בו וכמה) ולמנוע התעסקות קונקרטית עם אוכל כמו שאת מתארת, אבל מחשבות ורגשות זה לא יכול למנוע... וזה החלק המתסכל.
אנחנו פה אם את רוצה לשתף איך מתקדם אם מתקדם, ובכלל:)
 
למעלה