שני אתרים ש"מתנהגים מוזר" בגוגל, אשמח לעזרה

urilei

New member
שני אתרים ש"מתנהגים מוזר" בגוגל, אשמח לעזרה

הראשון - אתר של חנות. החליף אתר קיים שהיה בנוי על איזה מחולל סביר. האתר היה במקום הראשון כשמחפשים את שם החנות (שם החנות הוא מילה בעברית, לא שם מסחרי ייחודי) ובמקומות בינוניים מינוס בכל מיני חיפושים רלוונטיים אחרים. מאז שהעליתי את האתר החדש המיקום בגוגל נפל למקום 12 בחיפוש שם החנות ונעלם לגמרי בכל שאר החיפושים. כבר כמה שבועות אין התקדמות ממשית בנושא. האתר החדש בסך הכל עומד די יפה ברוב הקרטריונים המקובלים לקידום. הדבר היחיד שהשתנה בסמוך מאוד להפעלת האתר החדש הוא שהעסק הפסיק את התשלומים ל-adwords. הייתכן שזה קשור וזה כ"כ קשיח?

השני - אתר של עמותה העוסק בנושא די "נפיץ" אבל לא נראה שיש תחרות מטורפת על ביטוי החיפוש העיקרי. האתר החליף אתר ישן שהיה אתר פונץ' בננה של תחילת שנות ה-90 במצב מזעזע. האתר הישן היה איפשהו במקום 40-50 בביטוי העיקרי ובשאר הביטויים לדעתי לא היה קיים בכלל. האתר החדש התקדם ומיוצב במקום 14-15 כבר חודשים ארוכים ללא תזוזה ממשית. לדומיין יש ותק ארוך מאוד (לפחות כמה שנים, לדעתי אפילו מעל עשור), האתר החדש ברשת כבר מעל חצי שנה ומתעדכן מעת לעת, יש ברשת מאות רבות מאוד של קישורים לאתר הזה בדיונים רלוונטיים (באמת לא ספאם) שהצטברו במהלך השנים, רובם עוד מתקופת האתר הישן. האתר עמוס במידע איכותי ומקורי (שנכתב עבורו במיוחד) בהיקף של עשרות אלפי מילים. לאור הנתונים קשה לי מאוד להבין למה האתר לא מתקדם מעבר לכך. דבר מוזר עוד יותר באתר הזה שלפעמים הוא "נופל" למקום 30-40 או בכלל נעלם לגמרי וחוזר בדרך כלל אחרי כמה ימים לאותו מקום. לפי הנתונים היבשים, האתר הזה היה אמור להיות במצב מדהים בגוגל. יש המון טקסטים איכותיים, עדכון שוטף, אלפי קישורים חיצוניים ומתחרים די מנומנמים בסך הכל. סיפור מאוד מוזר...

בשני המקרים אין לאתרים התראות מיוחדות כלשהן בכלי מנהלי האתרים. הדבר היחיד המשותף להם באמת הוא היעדר favicon. איכשהו קשה לי להאמין שהפרמטר הזה כל כך חשוב...
 
למעלה