תוכן משוכפל

Pinkaya

New member
תוכן משוכפל

כל הנושא הזה של תוכן משוכפל מלא בסוגיות טריקיות, שעד עכשיו לא כולן ברורות לי. הנה כמה שאלות שאשמח אם המומחים ישיבו עליהם:

1) אם אני מפרסם פוסט בפייסבוק ואת אותו פוסט מפרסם גם באתר שלי, זה ייחשב הרי תוכן משוכפל.
בהנחה שאני מסמן כ-canonical את התוכן באתר, איך גוגל מתיייחס אל הלינק שמפנה מהתוכן המשוכפל בפייסבוק אליי לאתר? מה הפתרון לכך?

2) אם אני מפרסם תוכן בבלוג חיצוני עם PR גבוה, עם לינק אליי לאתר, ואת אותו תוכן מפרסם אצלי באתר, האם אני מאבד את הערך של הלינק (DOFOLLOW) מהבלוג אליי לאתר? ומה הפתרון גם פה?

3) אם אני מפרסם מאמר זהה, בשני בלוגים חיצוניים, ולא מפרסם אצלי באתר, איך גוגל יתייחס אל שניהם (שהרי אני לא יכול לסמן אף אחד מהם כ-canonical). מה יהיה גורלו של הלינק לאתר, משני הבלוגים?

בכלל, אשמח לאיזה לינק למורה נבוכים שיורד עד לרמה של שאלות כאלה (מקרים ותגובות...) - העמוד הרשמי של גוגל לא כ"כ ענה לי על האלות האלה

תודה
 
שלום גם לך Pinkaya היקר\ה

1. לגבי הפייסבוק: לא תמיד התוכן שנכתב בפייסבוק נסרק על ידי גוגל. זה תלוי איפה בדיוק אתה מפרסם את התוכן. בכל אופן אין כל הגיון להגדיר הפניית קאנוניקאל מהאתר שלך אל פייסבוק. חזוב להבין שמקסימום העמוד הספציפי הזה באתר שלך לא יקודם - זה הכי גרוע שיכול לקרות לך. מצד שני אם תגדיר הפניית קנוניקאל בוודאות לא תתקדם. כל שאני לא הייתי דואג לגבי זה. לגבי הקישור מפייסבוק לאתר שלך - אין לו שום ערך קידומי כיוון שמדובר בקישור סגור (נו פולואו). הוא כן יכול לתרום לך אם הוא יביא לאתר שלך תנועה אז תרגיש בנוח להפגיז את פייסבוק בקישורים אליך.
אני הייתי ממליץ לך לכתוב כמה שורות בפייסבוק כדי לייצר טריגר ולתת קישור לאתר. ככה גם תביא את התנועה מפייסבוק לאתר שלך ושם יקראו את כל המאמר.

בהחלט לא ממליץ לך לפרסם את אותו התוכן גם בבלוג שלך וגם באתר כי זה יכול למנוע את הקידום של אותו העמוד. אם זה לא יביא לך תנועה לאתר כמו במקרה עם פייסבוק והבחירה היא בין הזנת התכנים לבלוג לבין הזנת התכנים לאתר אז עדיך להזין את התכנים לאתר שלך בלבד. אבל אם אתה ממש חייב אז תגדיר קאנוניקאל מהבלוג לאתר (כמובן לאותו הURL שבו מופיעה הכתבה הספציפית הזאת).
לגבי הקישורים: אף אחד לא באמת יודע באופן חד משמעי איך גוגל מדרג כל קישור. מה שכן הערך של הקישורים בהחלט ירד לעומת מה שהיה פעם. צריך לעשות ניסוי בנושא ולבדוק איך זה משפיע - זאת תיהיה הבדיקה הכי טובה.

מקווה שעניתי הכל בהרחבה ואם יש לך עוד שאלות אנחנו כאן בשמחה.
 

Pinkaya

New member
תודה רבה!! המשך...

היי עמית,
סחטיין על התשובות המפורטות! זה עוזר מאד.
הרשה לי קצת לחדד ולהרחיב:

1) אם פירסמתי מאמר באתר חיצוני, עם לינק אליי לאתר (FOLLOW או NOFOLLOW) האם נכון יהיה גם לעשות לינק מהאתר שלי למאמר או שגוגל לא יאהב את זה (סוג של "החלפת" קישורים...)

2) הבנתי שרצוי מאד שה-ANCOR TEXT בקישורים פנימיים, לא יהיה זהה ל-TITLE של האתר אליו אני מפנה. האם זה נכון גם ל-ANCOR TEXT ממאמרים שאני כותב מחוץ לאתר ומקשר אותם לדפים בתוך האתר?

3) לגבי השאלה השלישית בשאלה המקורית, לא כ"כ הבנתי מה יהיה גורלם של המאמרים הזהים הכתובים בשני בלוגים חיצוניים שונים? האם גוגל יתייחס רק לאחד מהם? האם גם הלינקים שיוצאים מהם אליי לאתר יאבדו כל ערך?

4) מרבית האתרים כמו articles.co.il ו-readers.co.il, גם הם נותנים NOFOLLOW ללינקים. אז מה הערך מבחינת ה-LINK JUICE? ואיפה כן אפשר לפרסם מאמרים שיקבלו DO-FOLLOW?

שוב, חיפשתי מורה נבוכים ו-FAQ ברמת ה-BITS ו-BYTES לשאלות "חופרות" כמו אלה שלי ולא מצאתי.

המון תודה על הסבלנות וההיענות
 
שלום Pinkaya

לגבי הקישורים: ראשית המטרה המרכזית שלך היא לא לקדם את אתרי התשתית (את הבלוגים החיצוניים) אלא את האתר שלך. כמובן מומלץ לבנות אליהם קישורים אבל לא מהאתר שלך. תשתדל לא להוציא קישורים מהאתר שלך כי על ידי זה אתה מוציא את הגולשים מהאתר שלך החוצה. לשאלתך, קישורים "ראש בראש" או "קישורים חוזרים" מעבדים את הערך בעיני גוגל כי הוא מסין שזו החלפה.

לגבי האנקור: כנראה לא הבנת משהו כמו שצריך. אין שום בעיה שהאנקור יהיה כמו הטייטל אבל בבניית הקישור תחשוב על הגולש ולא על גוגל. תעשה את הקישור טבעי ותורף לדולש ולא לצורך בניית הקישור עצמו.

לגבי שכפול תוכן בשני בלוגים חיצוניים: ברמת העיקרון גוגל אמור לזהות מי היה המקור ולהעניש את מי שהעתיק. בפועל אנחנו רואים הרבה פעמים שגם המקור מתחיל לעבד מיקומים במהירות גבוהה. לגבי התרומת הקידומית של הקישורים מבלוגים אלו: גם אם התוכן שם מקורי סביר להניח שהם לא יתרמו הרבה :)

לגבי קישורי NOFOLOW - הם לא מעבירים מיץ קישורים ולא מיץ PR. איפה כן אפשר לפרסם מאמרים עם קישורים פתוחים? לא מגלה :) תחפש לבד!

תרגיש בנוח לשאול שאלות. אנחנו כאן ושמחים לעזור. יש לך שאלות איכות. הן מורכבות וחשובות מאוד.

בהצלחה!
 

Pinkaya

New member
תודה, עמית. עוד שאלה אחת

(אני לא מתחייב שלא תהיינה עוד :)

לגבי קישורי ראש בראש: אז קטגוריית "כתבו עלינו" עם לינק למקור החיצוני שעשה לנו לינק, בעצם עושה נזק... אני צודק?

האם יש הבדל אם אני מקשר 'ראש בראש' ללינק, שבעצם עשה לינק NOFOLLOW אליי?

ואם אני עושה NOFOLLOW אליו? גם אז זה לא יהיה לרוחו של גוגל, אותה החלפת קישורים ישירה?

מקווה שהבנת...

שוב המון תודה
 
שלום Pinkaya

1. לייק זה לא קישור
2. זה לא עושה נזק. רק התרומה הקידומית שלו יורדת. כלומר קישור לאתר שאתה מחזיר לו קישור שווה פחות ויתרום פחות אבל הוא לא יעשה נזק.
3. קישור נו פולואו לא מעביר בכלל שום ערך קידומי ומבחינה קידומית לא שווה כלום. כלומר הוא לא יקדם את אותו הביטוי שיש לו באנקור בתוצאות של מנועי החיפוש. קישור נו פולואו טוב אם הוא יזרים תנועה רלוונטית לאתר שלך.
4. אני שואל שוב: למה שתוציא לקוחות\גולשים מהאתר שלך לבלוגים חיצוניים אם הם כבר הגיעו לאתר שלך?
 

Pinkaya

New member
תשובה...

1) דיברתי על לינק. לא לייק


3) כלומר שאין בעיה "קידומית" אם אני מוציא לינק בחזרה לאתר שיצר לינק NOFOLLOW אליי.. או שכן?

4) לינקים בהן YNET או מאקו או בלוגים מכובדים כתבו עליי זה לא משהו ששווה להוציא לקוחות מהאתר שלי אליהם?
ואז שוב נשאלת השאלה: האם זה מקטין את ערך הלינק ממאקו אליי לאתר (אם אני מחזיר קישור באמתלה של "כתבו עלינו")?

תודה שוב
 
תשובה... Pinkaya

אין בעיה קידומים אבל גם אין רווח קידומי מקישור NOFOLLOW ומכך שאתה מחזיר קישור לאתר ממנו קיבלת קישור.

אם YNET ו\או מאקו כתבו עליך שים את הכתבה כIFRAME או כתמונה אצלך באתר תחת כותרת של "כתבו עלינו" או משהו בסגנון. וכך תשאיר את הגולשים באתר שלך. אם הגולש הגיע לאתר שלך תנסה לא להוציא אותו כי הרי המטרה הראשית שלך היא להביא את הגולשים לאתר הרשמי שלך.

ואם אתה מחזיר קישור לאותו האתר גם אם הוא YNET או מאקו זה מקטין את כוחו שת הקישור שאתה מקבל מהם בגלל הקישור החוזר.
 
למעלה