סיכום שלי לבניית הקבוצה והפרה-סיזן

yanivya2

New member
סיכום שלי לבניית הקבוצה והפרה-סיזן

סיכום שלי של הפרה-סיזן והבנייה של הקבוצה.
קודם כל נראה שיש פוטנציאל מעניין לקבוצה. יש 3 גבוהים מאוד איכותיים: טיוס,בלאק ואובראיינט בתוספת קלויארו שיכול להבליח כמה דק' לא רעות עם חוכמת המשחק שלו הן בהתקפה והן בהגנה.
כהן שמקבל יותר מידי קרדיט לטעמי, כנראה בגלל שהוא ישראלי, הראה שהוא לא מספיק פיזי כדי לתת גוף בהגנה לשחקנים ביורוליג, ובנוסף אין לו הבנת הגנה מספקת, חודרים עליו, הוא לא עושה עבירות כשצריך. לטעמי הוא חור גדול בהגנה. ככל שדקותיו ביורוליג ירדו ודקות הרביעייה שמניתי תגדל, כך ייטיב מצבה של מכבי.
טוענים שאובראיינט לא יכול לשמור על 4. הוא אכן לא חייב לשמור על 4 כי הוא איטי יחסית. אבל בציוות שלו עם טיוס/בלאק/קלויארו הוא לטעמי חייב לשמור על מספרי 5. יש לו גוף שאפשר להשתמש בו בהגנה על כל סנטר באירופה. בלאק וטיוס בהגנה יכולים לשמור גם על 4, במיוחד טיוס כמובן.
בהתקפה אובראיינט נתפס כאגואיסט וחבל. הוא שיחק את רוב משחקיו עם ילדים בחמישייה ולא היו לו הרבה אופציות. אני בטוח שכשישחק עם הרוסטר המלא הוא ייתן הרבה יותר תועלת וישחק יותר קבוצתי. חבל שבמכבי כבר יש לחשושים לגביו... אין סבלנות במכבי וחבל.
בנוגע לעמדה 3 - כרגע מאיישים אותה - זוסמן - שבצדק רוצה לשחק 2. בהגנה הוא יכול לתת גוף סביר על מספרי 1-2, אבל כנגד SF הגוף שלו לא חזק מספיק לכך. הוא איטי יחסית ברגליים אבל לדעתי רמת האינטיליגנציה הגבוהה שלו תעזור לו לשפר את ההגנה. בהתקפה הוא צריך להיות אקטיבי יותר ולא רק לזרוק שלשות. לטעמי רצוי שלא ישתפו אותו בעמדה 3. פולטנציאל ענק שחייבים לשמור עליו לשנים הרבות הבאות במכבי. אסור שמצב כמו בשנה הבאה יחזור. אם הוא יחזור להיות שחקן מפוחד בהתקפה שלא יוזם שום פעולה רצוי שיושאל לעונה.
אבדיה - הפתעה נעימה. לא חשבתי שיהיה מספיק טוב לשחק מול קבוצות רציניות והוא הראה לא מעט מהלכים יפים. מצד שני, מאז שהגיעו השחקנים האחרים הוא מיובש על הספסל. יש לו סייז ואתלטיות טובה מאוד לעמדה 3 וצריך לנסות להריץ אותו בגביע ווינר ומשחקים בארץ, גם על חשבון הפסדים. אם הוא ייובש גם בליגה/גביע ווינר, רצוי שישאילו אותו.
קיין ורול - שניהם בעיקרון יכולים לשחק בעמדה. מגבלותיהם ידועות. קיין נגר מה3 (למרות השיפור בשנה שעברה לא הייתי בונה עליו בתחום) ובעייתי מהקו. רול - לא פיור שוטר מה3, אבל קלעי משובח מה2. בהגנה לא שומר מספיק טוב וחלש פיזית מרוב הSF ביורוליג.
זו פשרה שמנסים לחפות עליה עם משחק של שני גבוהים פיזיים בדמותם של בלאק/טיוס/אובראיינט.
עמדה 2 - מלאה בשחקנים ויוצרת חוסר איזון גדול מאוד בקבוצה. ג'ון די - אוהב אותו מאוד אבל לא מסוגל לשמור על שחקנים מעל גובה 1.84. ריי - שומר אגרסיבי וטוב מאוד, בהתקפה חייב לאפס את הידית, כי הרבה זריקות שלו הן inside out, אחרת הוא יהפוך להיות לא נחוץ. לדעתי די ג'יי סילי היה נותן לנו יותר בעמדה ממנו.
זוסמן, כבר הרחבתי לגביו, לדעתי צריך לשחק כ15-20 דק' ביורוליג כמחליף. אחד הקלעים הטהורים היחידים בקבוצה.
ווילבקין - הסיומת שלו בחדירות לא משהו, והוא לא מספיק פיזי לכך, לכן בוחר לא פעם בזריקות ה3, בהן הוא בוטח יותר, אך כרגע עדיין לא קולע אותו. זה פוגע מאוד בניהול המשחק שלו. הייתי מציב אותו בעמדה 2 לצידו של פארגו בPG.
קיין - רצוי שישחק בעמדה הזו כשצריך הגנה, ומקווה שלא יהפוך להיות שחקן משמעותי מידי, כי זה ייקבע שאנחנו קבוצה בינונית.
עמדה 1 - פארגו צריך לשלוט בעמדה כמה שיותר. חייב להגביל את מס' האיבודים שלו ולשמור על קור הרוח שאיפיינה אותנו בסוף העונה ובמשחקי האימון האחרונים. אם יצליח לשמור על הראש שלו, מכבי תרוויח בגדול. אם הוא יתחיל להתעצבן מכך שהוא יושב על הספסל, גם בזמנים שהוא חושב שמגיע לו להיות על הפרקט, מכבי תתפרק.
לסיכום, אם לא נביא מס' 3 איכותי אני מניח שאנחנו נלחם על מקומות 6-10 עם עוד כמה קבוצות ברמתנו.
 
למעלה