שיוניים בחוקת המשחק לקראת העונה הבאה .

ORIZACKEN1

New member
שיוניים בחוקת המשחק לקראת העונה הבאה .

היום פורסמו שינויים חדשים בחוקה שייכנסו לתוקף ב-1 באוקטובר, לקראת העונה הבאה.

1. עבירה טכנית לא תזכה יותר בכדור מהצד נגד הקבוצה שעברה את העבירה אוטומטית. אחרי הזריקה, הכדור יחזור לקבוצה שהחזיקה בו קודם.

2. אם הכדור עובר לקבוצה השנייה בגלל עבירה או הפרה של הקבוצה שהחזיקה בכדור, שעון הזריקות לא יחזור אוטומטית ל-24. אם הקבוצה השנייה מקבלת את הכדור בחצי הקדמי, השעון יחזור ל-14 כמו אחרי ריבאונד התקפה.

3. אחרי פסק זמן שלקח מאמן של קבוצה ב-2 הדקות האחרונות, כשהקבוצה שלו זכאית לכדור החצי האחורי (שלה) הכנסת הכדור לא תתבצע אוטומטית בחצי של היריבה מול קו העונשין. במקום זה, המאמן יוכל לבחור אם להכניס את הכדור מפה או משם. אם יבחר להכניס את הכדור מהחצי האחורי (שלו), שעון הזריקות יתאפס ל-24. אם יבחר להכניס את הכדור מהחצי של היריבה, השעון יתאפס ל-14 (או אם הקבוצה החזיקה קודם בכדור, יישאר על כמה שנשאר עליו אם פחות מ-14).

4. עבירה דו צדדית - המצב הקיים מובהר בחוקה. עבירה דו צדדית תיחשב לכזו (והעונשים יתקזזו) אם קורים כל אלה: מדובר בשני שחקנים יריבים, שעושים עבירה זה על זה בערך באותו זמן, מדובר בעבירות של מגע גופני, העונש על שתי העבירות הוא זהה. בעצם אין כאן שינוי מהמצב הקיים.

5. במקרה של אנשי ספסל שקמים ונכנסים למגרש בזמן קטטה, הם ייפסלו ויורחקו, ובנוסף תירשם טכנית אחת נגד הספסל (כלומר העבירה הפחות חמורה נגד המאמן).

6. הוספת מקרים לבדיקת וידאו: עבירה בלתי ספורטיבית או רגילה, גולטנדינג/אינטרפירנס, עבירה בזריקה - האם הזריקה הייתה ל-2 או ל-3. (זו בינתיים הצעה שעוד לא אושרה).

7. הכנסת כדור אחרי עבירה ב"ס או טכנית תיעשה מהחצי של היריבה מול קו העונשין, במקום מהחצי.
 
למעלה