העתיד של מכבי חייב להיות בליגה - קבוצת בת

yanivya2

New member
העתיד של מכבי חייב להיות בליגה - קבוצת בת

הליגה שמוכרעת בפיינל פור כל השנים האחרונות מוכרזת ע"י מכבי כאל ליגה לא פיירית, שאינה מחשיבה את הישגי הליגה הסדירה ומוכרעת על חודו של משחק אחד (או שניים/שלושה - תלוי בשנה).
נוסיף לזה את הפיכתו של הכדורסל העולמי לגלובלי יותר, דבר שמתבטא בסגל שחקני קבוצות היורוליג באופן חזק מאוד. אם נניח היה ברור לכולם בעבר שהכוכב של אריס סלוניקי הוא גאליס (וינאקיס איתו), בריאל סאן אפיפיניו ובמכבי ברקוביץ'. בשנים האחרונות תאודוסיץ' ופאפאלוקאס כיכבו בצסק"א, קטש בפנאתינייקוס, כשכיום המצב רק הקצין, כשנניח באנאדולו אפס ברוב הזמן אנחנו לא רואים טורקי על הפרקט, כנ"ל במכבי שלנו.
מכבי מנסה בשנים הללו לשחק ב2 המסגרות, ובכל מסגרת משחקת עם הרכבים שונים לחלוטין. בהתאם לחוקים של הליגה הישראלית היא מתישה שחקנים מסויימים, ואחרים לא נרשמים בכלל.
המצב יוצר בעיות חמורות לגיבוש סגל הקבוצה ועבודה על תיאום בהגנה/התקפה, כשבראשון צריך לשחק בצורה מסויימת ובחמישי בצורה אחרת לגמרי.
זה פשוט לא עובד.
מכבי צריכה לשנות גישה. אם נשארים בליגה הישראלית צריך להגדיר את הקבוצה מחדש. בליגה מכבי צריכה להתנהל עם הקבוצה כקבוצת בת - קרי הליגה קיימת בשביל להריץ שחקנים שחוזרים מפציעה/כאלו שצריכים הרצה בגלל שלא משותפים מספיק ביורוליג. ביורוליג צריכים לשחק הבולדוגים שלנו, שצריכים לבוא רעננים ליורוליג. סמית' בעבר למשל, אם היה משחק רק ביורוליג לא היה מגיע לשנותיו האחרונות במכבי בלי ברכיים.
מכבי צריכה סגל של 18-20 שחקנים, כשהיא צריכה להישאר דבוקה לצורת ההתנהלות הזו, גם אם היא טומנת בחובה הפסדים רבים.
ככה אפשר לתת לשחקנים כמו זוסמן, משעור, ג'ון די ואחרים זמן משחק משמעותי וביורוליג לשלב אותם בהדרגה במהלך השנים. ברגע שהעסק יהיה מובנה וברור לכולם, שחקנים לא יתמרמרו אם הם לא מקבלים דק' ביורוליג... כשיגיע זמנם הם ישולבו.
מצד שני, שחקנים כמו ג'קסון/טיוס לא צריכים להישחק בליגה כשלעיתים יומיים לאחר מכן יש להם משחק קריטי ביורוליג.
לא משנה כמה ישחקו עם ההרכבים ואיזה מאמן יביאו, אם רוצים לעשות את זה נכון זו הדרך היחידה.
קבוצות טופ יורוליג מחזיקות סגל רחב מאוד... אלו שלא עושות זאת, וגם אלו שכן, סובלות מפציעות רבות בגלל העומס הרב שיש לשיטת היורוליג החדשה.
אחרי שהבוסים שלנו עלו ליציע, דבר שלא האמנו שייקרה, אולי הם יתעשתו ויבינו מה נדרש לעשות ע"מ שמכבי תוכל להיבנות נכון במשך השנים ע"מ שתהיה גורם משמעותי ביורוליג.
 

geashono

New member
יניב בשעתו אמרו ששני סגלים זה לא ראלי

כי זה גרם למירמור והוציא שחקנים משטף המשחק.
נכון שהיום יש ביורוליג הרבה יותר משחקים.
אבל אתה רואה שהמרמור ממשיך,ואוהדי מכבי לא מוכנים לקבל אף הפסד בליגה.ואז המאמנים משלבים את השחקנים מההרכב החזק גם בליגה.
כך שתאורטית זה מה שצריך לעשות,מעשית לא בטוח שזה אפשרי.
 

yanivya2

New member
במוקדם או במאוחר זה ייקרה

זה דבר שצריך להיות הצהרה של ההנהלה.
זו בעיה כביכול מכיוון שזה אומר שמוותרים על האליפות.
מצד שני, יש לי תחושה שאם זוסמן, משעור וג'ון די יקבלו דק' משמעותיות, בצירוף של 3-4 זולים אך לוחמניים (כמו למשל אחד האהובים עליי, דיימון סימפסון), בטח לא נהיה בשר תותחים, נראה קבוצה ישראלית יותר והקהל יוכל להתחבר אליה (חובבי הישראלים) בליגה.
גם במצב שיש כיום עדיין קבוצות שמשחקות בינוני ומטה ברוב הליגה הסדירה מגיעות לתואר או נגיעה משם כמו חיפה או ראשון.
הגיע הזמן להתפכח ולהתבגר, הן הקהל והן ההנהלה.
 

geashono

New member
אגב בשיטה שיש בארץ זה לא בהכרח אומר שהקבוצה תוותר על האליפות

בסוף בשנה בהצלבה ובפיינל פור (הישראלים),מכבי יכולה לחזור להרכב הכי חזק שהיא תוכל להעמיד במסגרת החוקים הקיימים(קרי לרשום נניח עוד 4 זרים במסגרת ה8,ולשחק עם חוק רוסי).
 

geashono

New member
ועוד משהו

אני לא ממש אוהד ,וקשה לי לראות את זה בצורה פראקטית.
אבל אוהדים שלא ישנים בלילה בגלל גלן רייס גוניור,קשה לי לראות שהם יסכימו לוותר על הליגה אפילו לרוב העונה(שלא נדבר שזה סותר את חוקי הליגה,ההרכב החזק ביותר וכולי)
 

ORIZACKEN1

New member
מכבי צריכה בעלים עם כיסים עמוקים.

מה שכתבת זה מעניין אבל אני לא רואה את זה קורה ולכן אם בעלי הקבוצה כרגע לא יכולים לשים כסף בשביל להשתוות לקבוצות הגדולות של אירופה הם צריכים למכור את הקבוצה למי שכן יכול, נגמרו הימים שמכבי הצליחה לזכות בגביעי אירופה עם תקציב נמוך מאשר יריבותיה בטח שבמבנה החדש של היורוליג.
 

yanivya2

New member
לא בהכרח חייבים יותר כסף

מכבי משלמת השנה הון עתק לשחקנים שלא משחקים אצלה, כמו למשל מקל ולנדסברג.
שנה הבאה החלק הזה יורד מהתקציב.
שישתמשו בזה להקמת קבוצת ליגה. לדעתי זה דיי יתקזז... במקרה הגרוע יוסיפו ממש מעט.
אם זה קשה לבעלים שלנו, שיחזירו את כץ או שיתחלפו.
אין מה לעשות, המצב הנוכחי פוגע בתפקוד הקבוצה ביורוליג, וגם בליגה.
קבוצה צריכה לרוץ ולהפוך לגוף משומן במשך שנה שלמה. זו בעיה כשבליגה משחקים בצורה שונה לחלוטין מאשר ביורוליג... אנחנו יוצאים מופסדים מכאן ומכאן.
 

ORIZACKEN1

New member
תקציב גדול יעזור מאוד לא רק ביורוליג אלא גם בליגה.

עם תקציב גדול מכבי תוכל להביא לפחות 4-5 זרים טופ יורוליג שיהיו גם עוגן לליגה הישראלית, אני בכלל בדעה שמכבי צריכה לאור החוקים שקבעה המנהלת כמו חוק רוסי הגבלת זרים ופיינל פור לעזוב את הליגה הישראלית, אבל מצד שני אני יודע שמכבי לא תפרוש מהליגה הישראלית אז הגדלת התקציב לאזור של הקבוצות הגדולות של אירופה יותר מעשי, ויותר מזה הגדלת התקציב תוכל להביא את מכבי לפיינל פור ביורוליג מה שבמצב קיום קשה עד בלתי אפשרי בטח במבנה החדש של היורוליג.
 

waviram

New member
מכבי לא צריכה 2 סגלים שונים ליורוליג ולליגה

היא צריכה לשחק בדיוק עם אותו סגל ביורוליג ובליגה. אם החוקים של הליגה לא מאפשרים את זה, אז או לשנות את החוקים בליגה, או למצוא ליגה אחרת.

ברור לכולם שאם מכבי הייתה רושמת את בולדן ואת פרחוסקי בנוסף לשחקנים ששיחקו במשחק, ולא מוגבלת בכמות הזרים שמשתתפת בכל משחק, היה לקבוצות האחרות מאוד קשה להתחרות מולה. לי זה גם ברור שעצם העובדה ששני שחקנים בכירים של מכבי נמצאים מחוץ לסגל פעם בשבוע, פוגעת ברמת המוכנות של מכבי ליורוליג. אז יאללה, מספיק עם השטות הזאת...
 

אילן די

New member
מצידי שלא יקחו תארים בארץ בכלל

בשנה הבאה יתפנו תקציבים מהפרזיטים שעפו מהקבוצה בקיץ שעבר ואני מקווה שישתמשו בתקציבים האלו לבנות ספסל ראוי שזה עקב אכילס של מכבי השנה. עם רוטציה ארוכה, גם המשחק בליגה ישתפר.
 
למעלה