נדחתה בקשת האוצר לטרפד את החוק

לא משלמת אך היא ענייה. רוצים שגם החלשים יהנו

לא רק החזקים. אם ההצעה מאפשרת לבעל לקבל החזר מס - אז זה הוגן. אבל אם הולכים לפי משכורת האישה, אז רוב הנשים בכלל לא יכולות להנות מזה. זה שהיא לא משלמת מס לא הופך אותה ל"מסודרת" , אלא להפך - השכר שלה מאד, מאד נמוך וקשה לה עוד יותר לשלם על גן.
 
גם הבעל מקבל.

אבל מה שאימם אמרה זה שהנשים שאינן אמהות לילדים בגילאים רלוונטיים וכן משלמות מס למעשה ישלמו יותר בגלל זה. איך זה פוגע במי שממילא לא משלמת מס?
 

אימם

New member
כי זה יבוא ע"ח נשים עובדות עם ילדים מעל גיל 8

הנה קראי כאן את התשובה
 

SupermanZW

Well-known member
נכון אבל ההוצאות על ילדים קטנים גבוהות יותר

על ההטבה שתקבל האם על ילדיה כאשר הם מתחת לגיל 8 היא תשלם כאשר הם מעל גיל 8, למעשה היא פשוט תשלם את המס ש"חסכה" במועד מאוחר יותר אבל במצב החדש יגרום לכך שפחות נשים יעזבו את עבודתן כדי לטפל בילדיהן ולכן יישארו בשוק העבודה וישמרו על עדכניות כישוריהן, כך הן ייפגעו פחות מאשר אם יעזבו את עבודתן למספר שנים וכאשר ירצו לחזור לעבוד יוכלו למצוא רק משרות נחותות מאלו שהיו לכן בגלל "הזמן המת" התעסוקתי שלהן. אם יש חולקות על כך שההוצאות על ילדים קטנים גדולות יותר ההסבר שלי פשוט: מטפלת או גן יקרים יותר מבית ספר ממלכתי.
 

אימם

New member
ההוצאות על ילדים קטנים גדולות יותר?לא בהכרח!

נערה מתבגרת "עולה" לי לא פחות ואפילו יותר... חוץ מזה ההטבה הזו לא בדיוק תחזיר לעבודה אמהות שמשלמות מס - כי לאלה משכורות גבוהות מלכחילה ואילו אמהות שלא מגיעות למס, אלה שבאמת זקוקות לעידוד לחזור לעבודה - להן זה לא משנה כלום!
 

אימם

New member
נכון. היציאה לעבודה היא כדי לממן את ההוצאות!

כאן אין ברירה של לא לעבוד או להישאר בבית כי את חייבת לקיים דברים בסיסיים במשפחה.
 
נראה שאת לא מבינה את מהות ההטבה הזאת

הורים לילדים עד גיל 8, בשביל לצאת שניהם מהבית לעבוד, צריכים שמישהו ישגיח על הילדים. לכן, לפי הפסיקה, זוהי הוצאה מוכרת לצרכי עבודה בתנאי ששני ההורים אכן עובדים (או שמדובר במשפחה חד הורית). זה לא שמישהי מקבלת קצת ג'ובות על זה שהיא אמא...
 

אימם

New member
את בטוחה שעד גיל 8?

אני יצאתי לעבוד (אין לי את הברירה של להשאר בבית) כשהילד שלי היה בחטיבה הצעירה עבדתי במשרה מלאה והוא למד להיות עצמאי. בגיל זה יש גן, בית ספר, אחים גדולים ועוד פתרונות ולא זקוקים למטפלת כדי לצאת לעבודה מחצית מההטבה אין לה את הבסיס שאת טוענת שיש.
 
אחים גדולים? פתרון?

מעבר לכך שזה לא נכון, גם אם זה נכון ספציפית בבית שלך, אני די בטוחה שלילד הראשון אין אחים גדולים
 

SupermanZW

Well-known member
את לא חייבת לבזבז על נערה מתבגרת

את יכולה לתת לה דמי כיס סבירים ושהיא תממן את הוצאותיה מהם, להוציא 3000 ש"ח בחודש על נערה מתבגרת נשמע לי מטורף ואם היא רגילה שאלו ההוצאות עליה את צריכה להרגיל אותה אחרת. כמו כן נערה מתבגרת, אם היא בת 14 ומעלה יכולה לעבוד אם היא רוצה שיהיה לה יותר כסף. ילדים קטנים לא יכולים לעבוד. רוב האימהות מגיעות לסף המס פשוט כי רובן מרוויחות יותר מ4300 ש"ח לחודש, לכן לרוב האימהות לילדים קטנים ההטבה עוזרת.
 

אימם

New member
דמי כיס? הצחקת...

לעומת זאת אני יכולה לומר לך ש"את לא חייבת לבזבז על גן פרטי ולשלוח לגן עיריה" וכו....כזכור, הפטור ממס הוא עד גיל 8 ובגילאי גן עד כיתה ב' אני לא רואה הוצאות כאלו גדולות. בואי נאמר שההוצאה הגדולה ביותר היא על מטפלת או מעון פרטי ויש בהחלט הבדל ביניהם לטוב ולרע וגם כאן אין אחידות ויש לפעמים פתרונות כמו אמא או חמה ששומרת או מעון לא יקר כשמדובר בנערה מתבגרת, מדובר על כסף לשיעורים (בגרויות
), על ספרים,על קוסמטיקאית וקוסמטיקה (פצעי בגרות למי שלא הבין), ביגוד, רק הטיול לפולין זו הוצאה של 7,000 ש"ח ללא דמי כיס ועוד הוצאות.... בעיקרון לילידים קטנים (בעיקר מגיל גן ובית ספר יסודי) ההוצאות קטנות
 
שום דבר מהדברים שציינת

לא מהווה הוצאה "בסיסית". את בוחרת לפנק את הילדה? לגיטימי, אבל אין לך מה להלין.
 

אימם

New member
גם אם את לא מסכימה איתי

ילדים קטנים(להוציא תינוקות עד גיל 3) זה הוצאות קטנות וילדים גדולים זה הוצאות גדולות. ההטבה היא עבור הוצאות יציאה לעבודה (בגין מטפלת ומעון פרטי), לכן בגיל שהילד הולך לגן ממלכתי ולבית ספר כאן הקבוצה הזקוקה יותר להטבה היא הקבוצה של אמהות לילדים גדולים יותר עם ההוצאות הגדולות יותר ואין שום סיבה שהן תשלמנה עבור ההטבה.
 
את מתעקשת להתווכח על עובדות

לא מדובר בהטבה שהיא איזה בונוס על זה שאישה מסויימת טורחת לצאת לעבוד. מדובר בעתירה שהגישה עורכת דין שהיא אמא לשניים לפיה הוצאות על בייביסיטינג לילדים קטנים צריכות להיחשב מוכרות לצרכי מס, שכן בלעדיהן לא הייתה יכולה לצאת לעבוד.
 

אימם

New member
אני מכירה את הסיפור

שממנו נולדה ההטבה ועם כל הכבוד אמהות לילדים בגילאי 0 עד 3 זקוקות למטפלת כדי לצאת לעבודה אך לצאת לעבודה עם ילדים גדולים יותר (4-8) שההוצאות עליהם קטנות יותר מאשר לצורך הענין על ילדים מתבגרים (במיוחד כשיש אחים בוגרים יותר בבית) אני סבורה שהודות לאותה עורכת דין הנושא שופר אבל עדיין חושבת שכמחצית מהזמן שניתנה על ידי המדינה כנקודת זיכוי נוספת (גילאי 4 עד 8) נילקחה שלא בצדק מהורים לילדים מעל גיל 8 שלהם הוצאות גדולות יותר בדרך כלל. הנקודה שיורידו לאמהות בעשירון מסויים תגרום לכך שהן תתחלנה לשלם מס שלא שילמו עד כה ו/או תשלמנה מס גבוה יותר
 

SupermanZW

Well-known member
כל ההוצאות שציינת ניתנות להפחתה

נערה שעושה בגרויות היא מן הסתם בין כיתה י' לי"ב, כלומר היא בהכרח בגיל בו היא יכולה לעבוד ולכן את יכולה לבקש ממנה לעבוד כדי לממן לפחות חלק מהוצאותיה. אני חושב שנכון מבחינתך להוציא כסף על הבגרויות והספרים שלה כי בכך את עוזרת לה לבנות את עתידה אך את הקוסמטיקה הביגוד והטיול לפולין עליה לממן מכסף שהרוויחה, אותו כנ"ל עם ההוצאות האחרות למעט מזון בבית.
 
אני יכולה להגיד לך שאני לא נותנת דמי כיס

אבל הילדים שלי יודעים שבכל פעם שהם צריכים כסף, הם באים אלי. הבנות שלי כבר בגיל שהן יכולות לעשות בייביסיטרים וכד' והן באמת עושות, אבל הגדולה, למשל, חוסכת כל גרוש כדי לממן, בעתיד, את לימודי הנהיגה. אנחנו מוציאים עליהן לא מעט בכל חודש, כי יש להן חיי חברה פעילים, אבל עדיין, אני מעדיפה שהיא תלמד התנהלות נכונה עם הכסף.
 
למעלה