נדחתה בקשת האוצר לטרפד את החוק

נדחתה בקשת האוצר לטרפד את החוק

המאשר הוצאות טיפול בילדים כהוצאות מוכרות במס של ההורים. ועדת השרים הבינה שמדובר, למעשה, בביטול של פסיקת בית המשפט העליון, ולכן לא אישר את הצעת ה"תיקון". ההצבעה הסופית בנושא נדחתה לשבוע הבא. להזכירכם, מדובר בכך שהוצאות טיפול בילדים יוכרו ב- 100% במקרה של מטפלת פרטית וב- 63% במקרה שמדובר בגן, מעון וכד'. טוב שיש בכנסת מי שדואג לאמהות העובדות ולא לחישובים של שר האוצר ועוזריו, שהנטל הכספי העצום הזה כנראה לא מזיז להם כהוא זה.
 
זו התחלה יפה.../images/Emo70.gif ועכשיו יש ליישר קו.

תמיד החזקוים מקבלים קודם. ובעצם, לעניות העזרה הזו חשובה עוד יותר.
 

SupermanZW

Well-known member
איך מי שלא משלם מס הכנסה אמור לקבל הטבות ממס

הכנסה? איפה ההיגיון? ההטבה הזו היא כמעט לכל העובדים שיש להם ילדים ושולחים את הילדים לגן/מטפלת, לא רק לחזקים. לפחות 80% מהעובדים מרוויחים יותר מ4300 ש"ח לחודש.
 

SupermanZW

Well-known member
זה דווקא כן רלוונטי לרוב הנשים

סף המס עומד בערך על 4300 ש"ח, רוב הנשים מרוויחות יותר מזה. השכר החציוני הוא 6400 ש"ח לחודש, מחצית מהעובדים מרוויחים פחות ממנו ומחצית יותר ממנו, כמו כן החציוני הזה הוא לכל העובדים, כלומר גם גברים וגם נשים, כלומר אם נטען שהחציוני של הנשים הוא 4300 אז החציוני של הגברים הוא לפחות 7800, וזה רק אם יוצאים מנקודת הנחה שמספר העובדים גדול פי 1.5 ממספר העובדות (רחוק מהמציאות, מספר העובדים גדול רק במעט ממספר העובדות). בהתחשב בעובדה שהשכר החציוני בישראל נמוך משמעותית מהממוצע (8300 ש"ח לחודש) ובכך שהשכר החציוני מצוי ברמת שכיחות גבוהה מאוד לא סביר להניח שרוב הנשים לא מגיעות לסף המס. הכרה במס על הוצאות טיפול בילדים מסייעת למרבית הנשים ובנוסף גם מעודדת תעסוקת נשים (מי שיוצאת משוק העבודה לזמן ממושך סיכוייה קטנים משמעותית למצוא משרה הולמת) ולכן היא ראויה מאוד ומועילה חברתית.
 

amazone

New member
מי שלא מגיעה לסף המס

גם לא יכולה להרשות לעצמה מטפלת אישית
 

shiraz027

New member
לא נכון רק

אישה אבל אני למשל מקבלת מינימום איזה הטבה יש לי ?
 

SupermanZW

Well-known member
את גם ככה לא משלמת מס הכנסה

איזה הטבה את רוצה? בארה"ב למשל משלמים מס הכנסה של 10% מהדולר הראשון עד סף המדרגה הבאה. עצם העובדה שבישראל לא משלמים מס הכנסה כלל עד 4300 ש"ח לחודש (שזה יותר משכר המינימום) היא הטבה, חוץ מזה איך אפשר לתת הקלות במס הכנסה למי שלא משלם מס הכנסה?
 

shiraz027

New member
תודקת אבל

בשבעלנו זה לא הטבה כי את לא משלמת מס אבל גנים כן את משלמת מה את אומרת ככל שיש יותר ילדים הניקוד יותר גבוהה וככה סכום הכסך יותר שווה אבללללללללל מפה את משלמת גן ומרוויחה נקודות שהשווי שלהם בערך 700- 900 ש"ח גן זה 2400 בערך ומטפלת = יותר
 

amazone

New member
לדעתי צריך לעשות שוויון זכויות

הרי הוצאות הבית יורדות גם כך מהחשבון הזוגי ולכן במקרה והאם לא עוברת את הסף גם האב צריך לקבל החזר. גם כך רוב הסיכוי שהאם עובדת פחות שעות מהאב והאב לא תורם את חלקו בתחום. זה יקל על האם שבעקבות העומס על האב בעבודה, מטלות הבית מונחות על כתפיה
 

מרגוש

New member
אבל המטפלת הפרטית עובדת לרוב בלי קבלות

אז היא תעלה את שכר העבודה שלה בשביל לתת קבלה... ולמה לא להכניס גם את העוזרת? הרי אשה שעובדת הרבה שעות מחוץ לבית צריכה עוזרת נוסף למטפלת.
 

kitman1

New member
שיהיה ברור מי שישלם הם החלשים

מי שיזכה הם החזקים
 

SupermanZW

Well-known member
איך הגעת למסקנה המוזרה הזו?

80% לפחות מהעובדים עוברים את סף המס ולכן רוב ההורים העובדים יקבלו את ההטבה. רוב האוכלוסיה זה לא "החזקים", להזכירך, המעמד הגבוה (או ה"חזקים" בלשונך) כולל רק את משקי הבית שהכנסתם גבוהה מ125% מההכנסה הממוצעת למשק בית, 80% ממשקי הבית כוללים גם חלק נכבד מהמעמד הנמוך. במיוחד בארץ כאשר ההפרש בין ההכנסה הממוצעת להכנסה החציונית הוא מאוד גבוה (לטובת הממוצעת כמובן). האם לשיטתך יתכן כי 80% ממשקי הבית משתייכים למעמד הגבוה (ל"חזקים" כלשונך) ?
 

אימם

New member
בסופו של דבר יותר נשים יינזקו מזה../images/Emo70.gif

כיוון שנשים שיש להם ילדים מעל גיל מסויים (לא זוכרת מה קבעו בחוק החדש) תרד להם חצי או נקודת הזיכוי עבורם... כך שיוצא שההטבה שתנתן רק לנשים שמגיעות למס אך הנשים שיורידו להם נקודות זיכוי תתחלנה לשלם מס וזה כמובן יוצא יותר שנים מההטבה....כך שבגדול ניזוקנו...וזו בהחלט לא הטבה!
 
לא מצליחה להבין את קו המחשבה הזה

מי שלא מגיעה לסף המס - לא משלמת מס הכנסה בכלל.
 
למעלה