רישיון עסק

yasmini 100

New member
רישיון עסק

שלום, מה הצעדים הראשונים לפתיחת עסק? אילו סוגים יש? והבנתי (מהפורום בשאלות קודמות) שיש חברות שנותנות שירותים כאלו בין היתר במתן רישיון עסק, אשמח להסבר...
 
צעדים ראשונים בפתיחת עסק

מורכבות הליך פתיחת העסק הינה פונקציה של אופי הפעילות שלו, היקף הפעילות שלו וההשפעה של המוצרים או השירותים שהוא מספק על הלקוחות הפוטנציאליים גם רישיון העסק כרוך בעמידה בתנאי סף בהתאם עם סוג הפעילות.העסקי
הליכים פורמליים בפתיחת עסק

ההליכים הפורמליים בפתיחת עסק הינם פתיחת עוסק מורשה ' עוסק פטור במס הכנסה ובמע"מ. זה הצעד הראשון ואין לוותר עליו. אסור בתכלית להוציא חשבוניות בלי פתיחת תיק כאמור. אם מדובר בחברה בע"ם, לפני רישום במס הכנסה ומע"מ יש להירשם ברשם החברות, לאשר את שם העסק ולקבל מספר ח.פ. שילווה את העסק לכל אורך הפעילות שלו. לעיתים יתעקשו פקידי מס הכנסה ומע"מ לקבל אידיקציה כל שהיא על הפעילות העתידית של העסק, בדמות תוכנית עסקית, חוזה עבודה או אספקה של מוצרים או שירותים ללקוחות ו/או הסכמים עם ספקים.
ניתן לבצע את הרישום בעצמך, אבל מומלץ מאד לבצע אותו באמצעות עו"ד או רואה חשבון.

רישיון עסק ניתן בדרך כלל על ידי הרשות המקומית, בהתאם לשיקולים שלה. רישיון עסק כולל אישור על הבטיחות במבנה שבו פועל העסק, נקיטת הצעדים הדרושים למניעת שריפות או טיפול בהן. בנוסף, עסק העוסק במכירה ישירה ללקוחות, חייב לעמוד בדרישות הבטיחות של פתחי חירום / יציאות חירום.

לעיתים קיימים שיקולים אחרים של הרשות המקומית, שאינן קשורים לבעלי העסק, לעניין הביטחון או הבטיחות. מה שמנסה לפתוח חנות לבגדי ילדים במתחם קטן שבו מתקיימות כבר שית חנויות אחרות לפחות, עלול להיתקל בסירוב. הרשויות הן בעד עידוד תחרות, אבל בהחלט נגד פגיעה הרפפחיות הפוטנציאלית של העסק ושל המתחרים שלו.

עסק בתחום המזון חייב גם אישור בטיחות מזון ואישור ממשרד הבריאות על קיומם של אמצעים להגנה על בריאותם ובטחונם של מי שירכשו את מוצרי העסק. אם העסק עבר את כל השלבים עד לעניין בטיחות המזון, ניתן לעיתים לקבל רישיון זמני. זאת, תוך התחייבות לתקן ליקויים קיימים.\\מסעדות חייבות לעמוד באמות מידה לא פשוטות. בנוסף לאמות המידה שכבר הוזכרו, חייבת המסעדה לכלול, למשל, מטבח שעומד ביחס קבוע בגודל בינו לבין שטח המסעדה.

הזכרתי כאן רק את תחום המזון, כדוגמה שעשויה להיות מסובכת, אבל עם זאת מובנת. למעשה, פתיחת עסק בכל תחום מחייבת רישיון עסק המעיד על העובדה שהעסק עומד בדרישות הבטיחות והביטחון ללקוחות ולעובדי העסק.

האמור לעיל הוא רק סקירה על קצה המזלג של נושא רישוי עסקים. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לפנות לבעל מקצוע בתחום, שיוכל לסייע בכל האמור בפתיחה של עסק חדש. מדובר הן בנשים פרטיים והן בגופים עסקיים שזאת ההתמחות שלהם. הדבר כרוך בתשלום. עם זאת, מניסיון, התשלום הזה הוא תמיד קטן מהתשלום וההפסדים כתוצאה מניסיון לעשות הכל לבד. במרבית המקרים, אחרי הוצאה כספית ניכרת, מחליטים היזמים לפנות בכל זאת למומחים.

עניתי לשאלה הזאת, אף שהיא קשורה רק בעקיפין לתחום הרחב של הלוואות לעסקים. נטילת הלוואות לעסקים מתחילים או הלוואות לעקים בהקמה, מסייעת ללווה לעמוד בהוצאות ההקמה של העסק, שעלולות להיות גבוהות. אבל כדי שניתן יהיה לאשר הלוואות כאלה, יש להכין תוכנית עסקית, כפי שכבר נאמר לעיל.
הכתוב לעיל הוא רק אפס קצהו של התחום הרחב של פתיחת עסק חדש. כדאי ואפילו מומלץ להצייעץ עם מומחה לדבר, ולכל הפחות ללמוד להכיר את כל המגבלות בעסק העתידי

מקווה שעזרתי ולו במעטו
 
למעלה