קרם ברולה רוטט ונוזלי

Zikokin

New member
קרם ברולה רוטט ונוזלי

כשאנו מכינים קרם ברולה, מעבר לכך שלוקח לא הרבה מאוד זמן להתייצב במקרר,
גם בסופו של דבר הוא לא יוצא יציב מספיק, אלא רוטט ונוזלי יחסית.

כנראה מדובר במתכון ו/או אופן הכנה לא נכון.
נשמח לקבל מתכון מומלץ + הוראות הכנה, וגם טיפים רלוונטים לבעיה הנ"ל, cמידה ויש.
תודה רבה!
 

bali

New member
מנהל
מתכון לקרם ברולה

זה המתכון שאני אוהבת:


קרם ברולה(ל 6-8 מנות, תלוי בגודלן)

500 מ"ל שמנת מתוקה (אפשר להשתמש בשמנת לבישול 15%, או חצי חצי שמנת לבישול ושמנת מתוקה)
5 חלמונים
100 גרם סוכר (חצי כוס)
1 מקל וניל
סוכר לזרייה מלמעלה

אופן ההכנה:

בסיר קטן שמים את השמנת המתוקה ואת מקל הוניל חצוי אחרי שמגרדים ממנו את הגרגירים השחורים ומוסיפים אותם לשמנת. (לוקחים סכין חדה, חוצים את המקל לאורכו, ועם החלק החלק והלא חד של הסכין מגרדים מכל חצי מקל את הזרעים כשמחזיקים את המקל בקצה אחד שלו לקונטרה).
בינתיים עד שהשמנת רותחת טורפים יחד בקערה עם מטרפה ידנית (אין צורך במערבל חשמלי) את החלמונים והסוכר עד שהתערובת קצת יותר בהירה והסוכר נמס קצת.
כשהשמנת רותחת שולפים ממנה את מקל הוניל ומוזגים אותה בזרם דק לחלמונים תוך כדי טריפה מהירה, כדי שהחלמונים לא ייקרשו ויהפכו לחביתה. במידה ויש קצת גושישים, מסננים את התערובת.

מעבירים לכלים אישיים חסיני אש, עדיף מחרסינה אבל אפשר גם מאלומיניום חד פעמי.
מניחים את הכלים עם קרם הברולה בתבנית של התנור שיש לה קצת עומק. מוזגים לתוך התבנית בזהירות מים רותחים שיגיעו עד חצי מגובה הכלים האישיים.
אופים בחום של 160 מעלות בערך 30-40 דקות עד שהקרם מתייצב. אם הוא טיפה רוטט זה בסדר, הוא ימשך להתייצב בקירור.

מצננים את קרם הברולה מחוץ למקרר עד שהכלים לא חמים מאד, ואז מכסים את הכלים בניילון נצמד ושומרים במקרר לכמה שעות, רצוי לילה שלם.

לפני ההגשה מפזרים על כל מנה כפית סוכר רגיל או חום זהוב (דמררה) וממיסים את הסוכר בעזרת מבער עד שנוצרת שכבה דקה של קרמל. להיזהר לא לשרוף את הסוכר יותר מדיי.

אם אין מבער, מניחים את הכלים עם הקרם בתבנית התנור, ממלאים בקוביות קרח בין הכלים, מחממים את התנור על חום גריל עליון הכי גבוה שיש, ומכניסים את התבנית לשלב העליון בתנור ל 2-3 דקות כדי שהסוכר יתקרמל. להשגיח היטב שהקרמל לא יישרף.
 

bali

New member
מנהל
וכמה נקודות למחשבה

חשוב לאפות את הקרם בחום נמוך למשך זמן.
כל תנור מתנהג קצת אחרת אז אם זמן האפייה ארוך יותר, לא נורא. המטרה היא שהקרם יצא מהתנור רוטט כמו ג'לי בערך, ואז בקירור הוא יתייצב עוד. אם הוא יוצא מהתנור נוזלי מדיי, הוא יישאר ככה. בעצם האפייה מקרישה את החלמונים שבקרם.

אני לא יודעת איך המתכון שלכם ואשמח לראות אותו. העניין הוא מספיק חלמונים ביחס לנוזלים כדי שהקרם יסמיך ויתייצב (שמנת).

ראיתי גם מתכונים שבהם קודם מבשלים את השמנת עם החלמונים להסמכה ואז מכניסים לאפייה בתנור בבאן מארי. זו גם אופציה. יותר עבודה אבל מבטיח קרם סמיך יותר. מרתיחים את השמנת עם מקל וניל ותוכנו, טורפים חלמונים עם סוכר. כשהשמנת רותחת מוציאים את מקל הוניל עצמו ושמים מעט מהשמנת בחלמונים תוך טריפה כדי לעשות השוואת טמפרטורות. מוסיפים את החלמונים לשמנת ומבשלים על להבה נמוכה תוך ערבוב מתמיד עד שהקרם מכסה כף עץ בשכבה אחידה. מוודאים שאין גושים או מסננים את התערובת ואז מעבירים לכלים אישיים לאפייה ב 160 מעלות בתבנית עם מים עד חצי גובה הכלים, למשך 30 דקות בערך עד שהקרם רוטט. מקררים היטב.
 

אורן ס2

New member
ייתכן שחסר חלמונים או הסמכה

אבל היום כבר לא אופים אלא יש מייצב שחוסך את זמן האפייה
לבשל שמנת וחלמונים להוסיף למזוג ולקרר,
הוא מקבל את אותו המרקם,
רוב המסעדות והמקומות התעשייתיים משתמשים בזה,
 
למעלה