שלח לחמך...

רומנteaת

New member
שלח לחמך...

אני מבקשת את עזרתכם. אני עומדת להציף את ההודעה הזו בכל מקום אפשרי, כי אני בטוחה שמישהו בוף יוכל לעזור לי למצוא את מה שאני מחפשת. פעם היו עוגיות קטנות שנקראו "לחם רוסי". אני לא בטוחה שכך קראו להן באופן רשמי, אבל זה היה הכינוי. אני לא זוכרת מי ייצר אותן או איך נראתה האריזה. העוגיות היו חומות בהירות, קטנות ועגולות בקוטר של מטבע עשר אגורות בערך (היתה גם גרסה קצת גדולה יותר), וה"למעלה" שלהן היה כמו מין שפיץ קטן, מה שנתן לכל העוגיה צורה שדומה לפטמה. המרקם של העוגיה היה די קשה, שובר שיניים כזה, והטעם מתקתק אבל לא מתוק מאוד. אני חייבת, אבל חייבת למצוא שוב את העוגיות האלה. בסופרים הרגילים לא מצאתי, אבל אם מישהו יודע על מה אני מדברת- אולי בחנויות קטנות ושכוחות אל, שמייבאות דברים מתוצרת חוץ, אולי במכולות ישנות...
 

bali

New member
מנהל
מזדהה עם החיפוש הזה


גם אני מתה על העוגיות האלה ולא מוצאת בשום מקום. הכיוון לדעתי הוא בקונדיטוריות ותיקות או במכולות רוסיות.
 

bali

New member
מנהל
ומתכון לעוגיות "לחם רוסי"

לחם רוסי / מאתר האינטרנט www.chefkoch.de באדיבות דונ'ה קישוט ל 2-3 תבניות תנור אפיה 4 חלבונים קמצוץ מלח 125 גרם סוכר 2 כפיות סוכר וניל 2 כפות אבקת קקאו 1/2 כפית קינמון טחון 150 גרם קמח לחמם תנור ל-170 מעלות. בקערה גדולה להקציף את החלבונים עם קורט מלח, עד שמתקבל קצף מאד יציב. להוסיף לקערת הקצף סוכר, סוכר וניל, קינמון ואבקת קקאו. להוסיף קמח ולקפל פנימה את כל המרכיבים. לרפד את התבניות בניר אפיה. להעביר את התערובת לשקית זילוף, ולהזליף "כפתורי" קצף לתבנית, להשאיר מעט מקום בין כפתור לכפתור. לאפות על המסילה האמצעית במשך 10-15 דקות. כדי לקבוע האם העוגיות מוכנות, להוציא כפתור אחד, לתת לו להתקרר במשך דקה. הכפתור מתקשה והופך פריך. להוציא את התבנית מהתנור, להניח לעוגיות להצטנן במשך כמה דקות. לאכסן במיכל מתכת אטום.
 

bali

New member
מנהל
ועוד מתכונים שנראים יותר דומים למקור

לחם רוסי/ גיל חובב, מתוך "מתנות מהמטבח" חומרים (לכ-50 עוגיות 500 גרם קמח 3 כפיות אבקת אפיה 1 + 1/4 כוסות סוכר 1/4 כוס אגוזי לוז טחונים 1/4 כוס קליפת תפוז מגוררת 1/4 כפית גי'נג'ר 1/4 כפית הל טחון 1/4 כפית ציפורן טחון 1/4 כפית פלפל לבן 1 כף קינמון 2 ביצים גדולות (או 3 קטנות) 1/2 כפית מיץ לימון טרי 3 כפות ברנדי 3 כפות חלב או מים לזיגוג: 100 גרם אבקת סוכר 2 כפות מים חמים הכנה: מערבבים בקערה את כל החומרים היבשים + התבלינים. מחמיים תנור לחום בינוני גבוה (190 מעלות). מוסיפים את הביצים והנוזלים. מערבבים היטב. צריך להתקבל בצק קשה מאוד ואחיד. אם הבצק רך, מוסיפים עוד קמח. מרדדים לעלה בעובי 1 ס"מ, קורצים עיגולים או עוגיות בצורות שונות בעזרת חותכני עוגיות. אופים כ-10 דקות עד שהעוגיות משחימות (זהירות לא לשרוף). מצננים. להכנת הזיגוג: מערבבים את אבקת הסוכר והמים ומטפטפים על העוגיות. מחכים שהזיגוג יתייבש ומעבירים לקופסה. העוגיות יישמרו היטב כשבועיים, במקום יבש ומוצל. עוגיות לחם רוסי ממתוק.נט 4 ביצים מופרדות לחלמונים ולחלבונים 4 כפות סוכר 43 כוס קמח רגיל קליפת לימון מגוררת מ21 לימון תבנית אפיה שטוחה מרופדת בנייר אפייה משומן הוראות הכנה מחממים תנור לחום בינוני נמוך 170 מעלות מקציפים היטב את החלמונים עם 3 כפות מהסוכר, לבלילה בהירה ותפוחה. מקפלים את קליפת הלימון את הבלילה. מקציפים את החלבונים עם כף סוכר שנותרה לקצף קשה.מקפלים את הקצף את בלילת החלמונים.מבליעים בעדינות את הקמח אל הבלילה, ומעבירים בזהירות לשקית זילוף . מזלפים נטיפים או לצורת בישקוטים. אופים כחצי שעה,עד שיתייבשו. בהצלחה.
 

revavonet

New member
מזל שהקדמת אותי

כמעט הקלדתי את המתכון ( שאני ממש שונאת לעשות) ואז ראיתי שאת כבר הקדמת אותי. תבורכי.
 

bali

New member
מנהל
שמחה שיכלתי לעזור

ואני לא מקלידה, אני עושה העתק + הדבק אם יש צורך.
 

revavonet

New member
אני לא מתוחכמת כמוך

זכרתי שיש בספרוהלכתי להביא, ואז ראיתי שכבר יש אז נשמתי לרווחה....
 

bali

New member
מנהל
הבנתי, אז באמת טוב שהקדמתי אותך


וחסכתי לך הקלדה.
 

נירהמ1

New member
המתכון השני בהודעה הזאת נראה הכי דומה

זה שהובא ממתכונים.נט. תודה רבה גם ממני. שמתי גם ב"חלבי".
 

bali

New member
מנהל
מסכימה איתך, נירוש


המתכון השני נראה הכי דומה. חייבת לנסות אותו מתישהו, כשאתגבר על כל העוגיות שנשארו לי בבית
 

נירהמ1

New member
גם אני רוצה לנסות - כשאכין אצלם כדי לראות

אם אכן המתכון דומה. בסוף השבוע הכנתי המון עוגיות והיום בבוקר לא הייתה לי אפילו עוגיה אחת לקפה, כך שהגיע הזמן להכין. שוב, תודה רבה.
 

talso

New member
איזה קטע...גם אני מחפשת את העוגיות האלה

כל שבוע בסופר אני מציצה על מדפי העוגיות אולי יצוץ משהוא , הכי מצחיק שיש איזה שהן עוגיות שהתמונה על הקופסא ממש מזכירה את העוגיות האלה אבל זה לא זה... ואגב לא ידעתי על הכינוי לחם רוסי בכלל.. אם תמאי אשמח לדעת
 

שיחרזדה

New member
בהולנד זה נקרא pepernoten

ואם תחפשי בגוגל אני בטוחה שתמצאי הרבה מתכונים, כאן מוכרים אותם בדר"כ בין אוקטובר לדצמבר, לחג ספציפי של הילדים.
 
למעלה