גדלי תבניות

honeycombs

New member
גדלי תבניות

היי, הכנתי עוגה בחושה. במתכון היה כתוב שזה לתבנית 26. אני הכנתי בתבנית אינגליש קייש בגודל 31X10, עומק 4.5. נשארה לי המון בלילה (מזל שהיו לי גם תבניות קאפקייקס ועכשיו ישאר גם לי, כי את העוגה אני נותת מתנה!) מישהו יודע איך ממירים? אם שתי התבניות היו עגולות בקוטר 26 ו 28 לדוגמא, נראה לי שהייתי מצליחה להסתדר.. אבל עם האינגליש זה לא עבד, כי היא צרה וארוכה. בקיצור, טיפים? חוץ מזה יש לי ריח עז של עוגה ומייפל בבית וזה משגע אותי.
 

טל688

New member
צאי מנקודת הנחה שכמות סבירה של בלילה

בתבנית אינגליש קייק צריכה להיות בערך סביב ה-550 גרם. עכשיו, תעשי חשבון של סה"כ משקל התערובת שהכנת, וחלקי את זה ב-550 ותראי לכמה תבניות אינגליש זה יספיק. ואז תגדילי או תקטיני בהתאם לצורך. לדוגמא: סה"כ משקל התערובת שלי, לפי המתכון, הוא 780 גרם. אני רוצה להוציא מזה עוגה אחת, שתשקול בערך 550 גרם לפני אפיה. אני מכפיל 780 ב-0.7, ואז יוצא לי 546 גרם סה"כ, שזה קרוב מאוד. לאחר מכן, אני פשוט מכפיל את כ-ל המתכון ב-0.7, מרכיב אחרי מרכיב. כך אפשר להתאים כמויות למשקל העוגה הרצוי. ייתכן שיש טבלת המרה מסודרת בין תבנית עגולה לאינגליש קייק - אני עוד לא ראיתי כזו. שווה לחפש בגוגל....
 
הכנתי טבלת המרה גנרית

הי, יש טבלאות המרה. הבעיה איתן היא שהן מניחות מראש את גודל התבניות ואילו היום יש כל מיני תבניות אינגליש קייק ברוחב/אורך/גובה משתנים ולעומתן כל מיני תבניות עגולות/רינגים בגבהים וקטרים משתנים. הכנתי אקסל פשוט. מזינים את סוג התבנית: מקור ויעד (מלבנית / עגולה), ואת המידות (אורך/קוטר, רוחב וגובה) ומתקבל הנפח ואחוז השינוי הנדרש. במקרה המתואר היה צורך להשתמש רק בשליש מכמות החומרים המקורית. בהצלחה!
 

bali

New member
מנהל
תודה רבה על הטבלה!

אני מייד מעלה את ההודעה הזו לקישורים שלנו כדי שהטבלה תישמר פה לשימושים עתידיים
 

honeycombs

New member
תודה!

יש מצב לקבל את הטבלה בפורמט של אופיס ישן? אני לא יכולה לפתוח את זה...
 
למעלה