מתכון למוס שוקולד לערבב וכד....

bali

New member
מנהל
לא הבנתי מה את מבקשת

נסי לפרט קצת יותר מה את מחפשת...
 

אימהלה

New member
מתכון למוס/בוואריה

רק חשוב לי שתהיה עוגה קלה להכנה (אני אוהבת את אלה שמערבבים ושמים במקרר/תנור)
 

bali

New member
מנהל
אוקיי...

תראי, גם בבואריה וגם במוס שוקולד תהיה הקצפה של חלבונים ו/או שמנת מתוקה וקיפול עם עוד חומרים. שני הקינוחים הללו צריכים להיות אווריריים וזו הדרך להכין אותם. אין משהו של לערבב הכל ביחד ולשים במקרר בקינוחים האלה... אם את בכל זאת רוצה מתכונים גם אם הם קצת יותר מורכבים, אני אחפש לך במאגר שלי.
 

bali

New member
מנהל
אני אעלה לך מתכונים קצת יותר מאוחר

כי אני תיכף צריכהלצאת מהבית.
 

bali

New member
מנהל
קרם בוואריה של הנס ברטלה

באווריה וניל של הנס ברטלה להכנת הבאווריה: 500 גר´ חלב 7 חלמונים 180 גרם סוכר 250 גרם קצפת 10 גרם אבקת ז´לטין 90 גרם מים קרים 1 מקל וניל לרוטב פירות: פירות לפי טעמכם. סוכר במשקל של כ10% ממשקל הפרי. אופן ההכנה: משרים אבקת ז´לטין במים קרים במשך 20 דקות. את מקל הוניל חוצים באמצע, מגרדים את הגרגרים, מוסיפים לחלב יחד עם המקל הריק ומרתיחים את החלב. בקערה נפרדת מערבבים את החלמונים עם הסוכר,ולתוכה יוצקים את החלב הרותח תוך כדי ערבוב. את התערובת מחזירים לאש על להבה קטנה ומערבבים היטב במשך כ-3 דקות עד שתסמיך. אסור שהתערובת תגיע לרתיחה. ממיסים את הז´לטין 20 שניות במיקרו ומוסיפים לתערובת. יוצקים לכלי שטוח ומוציאים את תרמיל הוניל. מכסים את הכלי בניילון נצמד ומכניסים למקרר. כשהתערובת הופכת לג´לי עדין, מחזירים אותה לקערה, מערבבים היטב ומקפלים פנימה את הקצפת. הצעת הגשה: הבוואריה נהדרת בתוספת פרי או רוטב פירות
 
איזה קטע

חשבתי שבוואריה מכינים עם הקצפת החלמונים מעל האש ושזה היה רעיון מקורי שלי להכין אותה ככה, כמו קרם אנגלז..
 

bali

New member
מנהל
יש כל מיני גרסאות

אבל אני מאמינה שהגרסה הזו של הנס ברטלה היא המקורית כמו שאמור להיות קרם בוואריה אמיתי
יפה שקלעת לדעת המומחים בנושא הזה
 
האם הכנת את הבאווריה הזו? כי

אני בדיוק רוצה להכין, ואני רוצה מתכון מומלץ. אין כאן בישקוטים? ראיתי ברשת מתכון אחר של ברטלה קרם בוואריה לקרם הנהדר הזה יצא שם רע במקומותינו. קבלו את הגירסה האמיתית! כשמכינים בכלים אישיים או בתבנית מניחים בתחתית בסיס ביסקוויט או תופין. מירקם הג‘לי של הקרם הופך אותו מתאים למילוי עוגות בשכבות. חומרים ל20- מנות: 1 ליטר חלב 2 מקלות וניל, חצויים לאורכם 8 חלמונים 240 גרם סוכר 15 גרם ג‘לטין ליטר שמנת, מוקצפת בסיר מביאים לרתיחה חלב עם מקלות הווניל. בעזרת מטרפה או במיקסר מערבבים את החלמונים עם הסוכר, עד לקבלת תערובת תפוחה ואוורירית. בקערית ממיסים את הג‘לטין עם מעט חלב קר (או משרים עלי ג‘לטין). לחלב החם מוסיפים את הג‘לטין המומס ומחזירים לרתיחה. מוסיפים את התערובת לחלמונים תוך כדי טריפה. מעמידים על קערה של מי קרח ובוחשים ברצף עד שהתערובת מתקררת ומתחילה להיקרש. אפשרות אחרת לקירור מהיר: יוצקים את הקרם על מגש ומצמידים יריעת נילון על פניו, למנוע היווצרות קרום. כשהקרם נקרש אפשר להוסיף טעמים (ראו מסגרת). אם לא, מקפלים פנימה את השמנת המוקצפת לקבלת תערובת אחידה. יוצקים לתבנית ומקררים.
 

bali

New member
מנהל
לא יצא לי להכין אותו לאחרונה

אני לא ממש זוכרת מתי הכנתי אותו אבל זה היה די מזמן. במתכון שיש לי אין בישקוטים, אבל אין שום מניעה מלהוסיף אותם בתחתית כלי ההגשה. המתכון שצירפת פה נראה לכמות גדולה יותר אבל אין הבדל תהומי בין שני המתכונים.
 
אם תוכלי להסתכל בהם שוב

כי לי זה נראה הבדל גדול גם כשאני מכפילה את המתכון שלך, או מחלקת לחצי את המתכון השני. אחרת לא הייתי מעלה את המתכון ומטריחה אותך. שלך: 500 גר´ חלב 7 חלמונים 180 גרם סוכר 250 גרם קצפת 10 גרם אבקת ז´לטין 90 גרם מים קרים 1 מקל וניל של על השולחן 1 ליטר חלב 2 מקלות וניל, חצויים לאורכם 8 חלמונים 240 גרם סוכר 15 גרם ג‘לטין ליטר שמנת, מוקצפת אבל אם הכנת והיית מרוצה, אז המתכון שיש אצלך הוא בסדר.
 

bali

New member
מנהל
אני לא זוכרת מה חשבתי על המתכון בזמנו

אבל בהחלט אפשר לסמוך על מתכונים של הנס ברטלה. ניסיתי לא מעט מתכונים שלו וכולם היו טובים מאד. במתכון השני יש פחות חלמונים שזה משמעותי, ומצד שני יותר שמנת מתוקה. אז בסופו של דבר גם מהבחינה הקלורית-כולסטרול הכל מתקזז בסוף. אני באמת לא יודעת במי מהם הייתי בוחרת אם הייתי רוצה להכין היום בוואריה. שני המתכונים של הנס ברטלה (גם זה של על השולחן הוא מאת הנס ברטלה) כך ששניהם צריכים להיות טובים לדעתי. ממש קשה לי להגיד לך במה לבחור, אבל נראה לי שבכל מקרה לא תתאכזבי.
 
מה שהיה לי מוזר זה ששניהם של הנס ברטלה

לכן פניתי אליך, כי חיפשתי מתכון שלו. גם אני מאוד אוהבת אותו. (את המתכונים שלו) תודה על הסבר הקיזוזים. מה שחשוב לי זה הטעם והמרקם, אם אני כבר מכינה אני מסתכלת יותר על זה ופחות על הקלוריות-כולסטרול. גם כמות הג'לטין היא שונה בשני המתכונים. מה לעשות? אולי לשאול בפורומים על מתכון טוב לבוואריה?
 

bali

New member
מנהל
אני אכן מציעה לשאול על עוד מתכונים

ואז לפחות יהיה למה להשוות ולראות אילו כמויות יותר סבירות וחוזרות על עצמן במתכונים של קונדיטורים שונים... ואז לבחור. אני אראה מה יש לי בארסנל ספרי הבישול/קונדיטוריה שלי. בטח בספר של קורדון בלו יש מתכון קלאסי לקרם בוואריה.
 

yosleva0

New member
הבוואריה של רות סירקיס.

בספר של רות סירקיס "מהמטבח באהבה" יש מתכון מצוין לבוואריה, כל קיץ אני חורשת על המתכון. טעים וקל.. אם תרצי אכתוב לך את המתכון.
 
בוואריה של הקורדון בלו

מכילה 225 מ"ל שמנת מתוקה מוקצפת, 1 שקית ג'לטין ו- 6 חלמונים (בתוך קרם אנגלז עם עוד קצת שמנת, אם כי אני מכינה רק עם חלב)
 
למעלה