שרשור מתכונים מבצק שמרים

bali

New member
מנהל
המרת שמרים

1 כף שמרים יבשים = 25 גרם שמרים טריים (חצי שקית פירורי שמרית או חצי קוביית שמרים).
 

bali

New member
מנהל
אני אגיד לך למה ../images/Emo13.gif

כי אם לא יהיו מי שיאכלו את הבייגלה האלה, אני אוכל אותם בעצמי, ואתנפח כמו בלון
אז אני מחכה להזדמנות שבה אני יודעת בוודאות שהמשפחה תעזור לי בחיסול הטרור
אבל שמרתי את המתכון בתיקיית המתכונים שלי, והוא ינוסה בהקדם
בחזרה.
 

CooknBake

New member
מכירה מקרוב את הבעיה ../images/Emo6.gif

יש לי עכשיו על השיש במטבח עוגה בחושה טעימההההההה ואני התחלתי דיאטה לפני שבועיים!! את יכולה להסביר לי למה הכנתי אותה???? שתי חתיכות כבר אכלתי היום
טוב, אם כך את משוחררת!! תכיני רק כשהמשפחה בסביבה
 

bali

New member
מנהל
תודה על האישור ../images/Emo13.gif

בינתיים צפויה להיות ארוחה משפחתית מורחבת בשישי או שבת, אז הנה קיבלתי לי את ההזדמנות
 

tamysh1

New member
וואי, בא לי למות.....

איז תמונות, במיוחד הראשונה... אוף, אני לא יכולה להכין מזה שום דבר כי אני לא אוכלת גלוטן.... באסה....... איך בא לי עוגת שמרים... פורום קטלני!!!
 

קואגה

New member
שבלולי פיצה

טרי טרי מהערב... מבוסס על המתכון הזה של ניקי ב. אני הוספתי לבצק בזיליקום ושיניתי את המלית: לבצק: 3 כוסות קמח כף שמרים יבשים 1/3 כוס שמן זית כפית סוכר כף שטוחה מלח כוס מים אני הוספתי לבצק 3 קוביות בזיליקום קצוץ של דורות, אפשר לוותר, אפשר להוסיף כל תבלין שאוהבים למילוי: צנצנת ממרח עגבניות מיובשות 200 גרם גבינת פרמזן מגוררת זיתים קצוצים גס אופן ההכנה: 1. לעבד את המצרכים לבצק, לחלק לשניים. 2. לרדד לעלה, למרוח עגבניות מיובשות, לפזר מעל פרמזן וזיתים, לגלגל בעדינות. להכניס להקפאה ל 30 דקות. לחתוך שבלולים, (לעשות אותו דבר גם עם החלק השני). 3. להבריש בביצה טרופה. להכניס לתנור שחומם בחום בינוני, 10 - 15 דקות (אצלי לקח משהו כמו 18-20 דקות), עד שהתחתית מזהיבה.
 

bali

New member
מנהל
שרשור מתכונים מבצק שמרים ../images/Emo71.gif

צרפו לכאן מתכונים שאתם אוהבים מבצק שמרים.
 

pontch1

New member
רוגאלך שוקולד

אחד האהבות שלי זה לשחק עם בצק וכאשר העוגיות בתנור והריח מתפשט בבית אין דבר יותר נפלא וטעים מזה... רוגאלך שוקולד - הנס ברטלה לבצק: 1 ק"ג קמח לבן 300 מ"ל חלב חמים כף וחצי שמרים יבשים 3/4 כוס סוכר 4 ביצים 1 כף מלח 200 גרם חמאה מרוככת 1 כפית תמצית וניל להברשה: 1 ביצה בלולה + 3 כפות חלב לסירופ: 3/4 כוס סוכר 3/4 כוס מים להרתיח בסיר קטן על להבה בינונית לכבות את האש ולצנן. אופן ההכנה: בקערת מיקסר שמים קמח הסוכר מלח שמרים וביצים ומערבלים היטב בעזרת וו הגיטרה במשך 3 דקות. לעצור, להוסיף את החמאה המרוככת ואת כפית תמצית הוניל ולהמשיך לערבב בערך 5 דקות עד שהבצק מתאחד והופך גמיש להעביר לקערה אחרת לכסות במגבת מטבח נקייה ולהתפיח במקום חמים בערך שעה או עד שהבצק מכפיל את נפחו. מוצאים אויר בעזרת אגרוף, ושוב מחזירים לקערה, מכסים במגבת ומאפסנים במקרר ל-4 שעות (אפשר גם ללילה) מוצאים את הבצק מהמקרר לשים בעזרת היד לכדור, מחלקים ל-5 כדורים קטנים, מפזרים מעט קמח על משטח עבודה ומרדדים בעזרת מערוך את הבצק לעלה דק מורחים שוקולד נוטלה וחותכים את הבצק בעזרת חתכן פיצות או סכין חדה למשולשים מגלגלים כל משולש מהבסיס הרחב אל הקצה ומניחים בתבנית אפיה משומנת מברישים מתערובת הביצה והחלב על כל הרוגאלך ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-25 דקות או עד שהרוגאלך הופכים להיות חומים זהובים מוצאיםמהתנור ומברישים מהסירופ המצונן (אני אוהבת להבריש ולהחזיר ל-2 דקות אתהרוגאלך לתנור ואז שוב מוציאה ומברישה שנית בסירופ הסוכר). הרוגאלך יוצאים מדהימים וטעימים!
 

homets

New member
לחמניות בריוש במילוי שוקולד חלב

לחמניית בריוש אישי ממולא בשוקולד חלב 20 יח' אישיות בגודל 50 גר'. לבצק הבריוש: 500 גר' קמח לבן 12 גר' שמרים טריים 20 מ"ל חלב 3% 70 גר' סוכר 4 ביצים מספר 1 2 כפיות מלח (חשוב מאוד, לא לוותר!) 220 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות גרידת לימון מחצי לימון גרגרים מחצי מקל וניל (או כפית תמצית וניל טהורה) למלית הבריוש: מטבעות שוקולד חלב קצוצות, כמה שצריך למלא כל בריוש. חלמון טרוף + 2 כפות חלב סוכר גבישי (לא חובה, אפשר לוותר) ההכנה: בקערת מיקסר עם וו לישה מניחים שמרים, סוכר, חלב ו2 כפות קמח. טורפים בעזרת מטרפה ומשאירים לתסיסה ראשונית כרבע שעה. מוסיפים את שאר החומרים מלבד החמאה, ומתחילים ללוש את הבצק כ5 דק'. בשלב זה, שהבצק נראה קשה ואחיד, מוסיפים בשלבים את קוביות החמאה הקרות. מוסיפים בכל פעם קצת, וממשיכים לעבד את הבצק עד שהוא נהיה אחיד. מניחים את הבצק בקערה גדולה, עוטפים בנילון נצמד ומעבירים למקרר לתפיחה ללילה. לאחר שהבצק תפח, מוציאים מהמקרר, ומתחילים בשלב העיצוב. מחלקים את הבצק ל20 כדורים שווים בגודלם. אני באופן אישי שוקלת את כדורי הבצק, אבל אפשר בהחלט לעשות זאת "לפי העין". שוטחים כל פיסת בצק למעין "פיתה", מכניסים פנימה כמה חתיכות שוקולד חלב (6-7 חתיכות שוקולד בגודל של שוקולד צ'יפס יספיקו), וסוגרים למעין שקיק קטן. מכדררים לכדורים, ומניחים בתבניות המתאימות לבריוש. לי אין תבניות מיוחדות לבריוש (כן כן), לכן אני אופה את לחמניות הבריוש בתבניות מאפינס עם עטרות נייר. ממתינים לתפיחה מלאה של הבריושים, בחום המטורף שיש בחוץ זה לוקח כשעה (אל תשכחו שיש המן שומן בבצק, ולכן לוקח לו הרבה יותר זמן מבצק שמרים רגיל). מחממים את התנור לחום של 170 מעלות. מורחים את הבריושים התפוחים בתערובת החלמון – חלב, ומפזרים מעל כל אחד מעט סוכר גבישי שאינו נמס באפייה. אופים את הבריושים כ10-12 דק', עד שהם זהובים – שחומים למעלה ומריחים פשוט נפלא. לתמונות נוספות, הסברים והארות, בקרו אותי בבלוג! נטלי
 
למעלה