האירוח של מיקי שמו - אוטוטו מתחיל

  • פותח הנושא bali
  • פורסם בתאריך

bali

New member
מנהל
../images/Emo124.gif הפינה של מיקי שמו תהיה ביום שלישי

לכבוד פורים, הפינה של מיקי שמו עברה חד פעמית ליום שלישי הקרוב - 10/3/09, בין 13:00 ל 14:00. נושא הפינה הפעם - פורים
שרשרו להודעה זו את השאלות שלכם עבור מיקי.
 

pontch1

New member
אוזני המן ../images/Emo154.gif

הכנתי מבחר אוזני המן השנה, וביניהם גם את אוזני ההמן שלך, שנתת בפעם הקודמת (אני מילאתי עם מילוי פרג) לקחו בגדול! כולם רצו ממגש מיקי, אזני המן טעימות טעימות - סיפור הצלחה אמיתי. מתכון מנצח ביותר. האם מאותו בצק אפשר להכין עוגיות נוספות ולא רק אוזני המן ? תודה!
 
אוזני המן

חג פורים שמח !!! כן אפשרי כגון : עוגיות סנדוויץ ריבה,סהרוני חמאה בציפויים שונים, ריבועי שקדים ועוד.
 

pontch1

New member
תודה רבה../images/Emo140.gif

ושוב תודה על המתכון המנצח של אוזני ההמן הכי טעימים שאי פעם אכלתי !!!!
 

bali

New member
מנהל
האירוח של מיקי שמו - אוטוטו מתחיל

מצרפת לכאן כמה שאלות שנשאלו במהלך השבוע. מאמינה שיהיו עוד שאלות בזמן אמת. המון המון תודה למיקי שמו, הקונדיטור והאגדה, שמתארח אצלנו כבר פעם שנייה
 

bali

New member
מנהל
שאלה למיקי שמו ../images/Emo71.gif

מיקי שלום, קודם כל רציתי להגיד לך תודה מקרב לך על ההשקעה שלך באירוחים הללו, על התשובות המפורטות והנעימות. המון המון המון תודה
ולשאלתי- במסגרת הנסיונות שלי על בני משפחתי היקרים והאהובים, אני כל פעם מחפשת מלית מפתיעה לאזני המן. הפעם חשבתי על הכיוון של מלית תפוחי עץ. האם יש לך הצעה/רעיון למלית תפוחי עץ שלא תהיה רטובה מדיי ותתאים למילוי של אזני המן מבצק פריך? רוב תודות וחג פורים שמייח, ענבל
 

diklar22

New member
האם יש לך מתכון לעוגה בחושה שמשלב

פרג ותפוחים? בלי צורך לגרר את התפוחים? תודה
 
מתכון לעוגת תפוחים פרג בחושה

חג פורים שמח !!! עוגה בחושה תפ"ע ופרג רשימת מצרכים: 100 גר' חמאה 2/3 כוס סוכר 5 יח' חלמון 1/2 כוס קמח תופח 4 יח' חלבון 2/3 כוס סוכר 1/2 1 כוס פרג 2 יח' תפ"ע גרנד סמית – חתוכים לקוביות אופן ההכנה: 1. מקציפים 10 דקות חמאה וסוכר. 2. מוסיפים חלמונים ומקציפים עוד 5 דקות. 3. מוסיפים לתערובת המוקצפת עד עתה במהירות איטית עד אחידות. 4. מוסיפים את תערובת הפרג והתפ"ע מקפלים ידני עם מרית. 5. מקציפים חלבונים וסוכר לקצף יציב ורך (לא קשה מידי). 6. מוזגים לתבנית ואופים ב- 170C כ- 50דקות. 7. ציפוי – אפשרות ראשונה – אבקת סוכר. אפשרות שניה – ג'אנש שוקולד מריר ו- "סלייס" תפ"ע דק מיובש עם אבקת סוכר בתנור.
 
מלית לאוזני המן

חג פורים שמח !!! מלית תפוחי עץ: הרעיון המרכזי הוא לקלף את התפוחים לחתוך אותם לקוביות קטנות . לבשל עם סוכר ומעט חמאה . במקביל לערבב מעט קורנפלור במים קרים (עד לקבלת תערובת זהה לטחינה גולמית ) להנמיך את האש לצרף לתערובת המבושלת תוך כדי ערבוב עד כדי הסמכה / קשירה של כל הנוזלים במלית. את הקנמון והצימוקים במידה ורוצים להוסיף ניתן לשלב בשלב זה ללא בישול .
 

bali

New member
מנהל
תודה רבה ../images/Emo13.gif ינוסה בהקדם ../images/Emo45.gif

 
מספר שאלות

בקורס קונדיטוריה למדנו פרווה....והתקלקלתי ועכשיו שאני בבית מנסה לעבוד עם חומרים איכותים וחלבים...רק אני נתקלת בכמה בעיות שמנת....שאני מקצפיה אותה...מתי אני יודעת שזה זהו...כי יש סימונים של המטרפה אבל היא רכה.. והיא לא אמורה להפוך לחמאה אם מקציפים יותר מדי? היא נופלת... ואז הקרם רך מדי שאלה נוספת.... הכנתי קרם פטיסיר לטארט. הוספתי לו שמנת מוקצפת...יצא מדהים מרקם מעולה הכנסתי למקרר הכל הקרם נהיה רך מדי....למה?
 
תשובות

חג פורים שמח לשאלתך הראשונה: הקצפת שמנת מצריכה מן הסתם התנסות ולא מעטה . חשוב לציין שאת השמנת המתוקה מקציפים בקונדיטוריה למטרות שונות כגון :שילובה במוס כלשהו ,שילובה בקרם אנגלז, שילובה עם שוקולד ,שילובה עם קרם פטיאסייר ,עם מרנג ואפילו כקצפת המונחת על בצק הסברינה. לכן, ישנן מידות הקצפה שונות אבל יש לזכור שהקצפת יתר תגרום לתחושה שומנית גדולה בחיך של כל אחד ואחד מאיתנו. אני ממליץ להקציף את השמנת המתוקה עם מעט סוכר על מנת לקבל קצפת אוורירית ויציבה . לשאלתך השנייה: ראשית את יכולה להוסיף כפית/כף אינסטנט פודינג וניל . כמו כן ניתן להקציף את השמנת והקרם פטיאסייר הקר יחדיו מתחילת ההקצפה עד לרמת סמיכות /צמיגות רצויה.
 
תודה רבה

חג פורים שמח לא הבנתי...אם אני מקציפה את השמנת יותר מדי היא נותנת תחושה שומנית הקצפתי אותה והיא לא עלתה ובסוף היא נהיתה עוד יותר רכה... יש מצב שהיא לא הייתה טובה? ואני מדברת על הקצפה מלאה בשביל קרם לעוגה.... דרך אגב ניסיתי להקציף את השמנת עם הפטיסייר והקרם נהיה רך יותר למה?
 

סמד13

New member
מיקי שלום וחג שמח

השאלה שלי היא על פרג קנתי פרג טחון בסופר הכנתי אותו בסיר קטן על הגז עם סוכר חלב גרדת לימון יצא לי מר ומגעיל אייך מכנים פרג טחון למילוי תודה וחג שמח סמדי
 
הסיבה שמר

בדרך כלל פרג טוחנים במקום ושומרים בהקפאה וזה לא התנאים שבסופר... תקני פרג ושיטחנו לך אותו לידך...תקפיאי ותנסי
 
מילוי פרג

חג פורים שמח !!! חומרים למלית פרג: 3 כוסות פרג טחון , טרי 1 כוס סוכר 1 כף דבש 1/4 1 כוסות חלב 1/2 חב' חמאה גרידת לימון מ-1 פרי 1 ביצה 4 כפות אגוזים קצוצים 2 כפות צימוקים אופן הכנת המלית: 1. מרתיחים –חלב,סוכר,חמאה,גרידת לימון ודבש. 2. מסירים מן האש,מוסיפים את הפרג,אגוזים וצימוקים. 3. נותנים למלית להתקרר למשך 5 דקות ומוסיפים את הביצה. הערה: אני ממליץ בחום לקנות פרג בחנות שטוחנים אותו במקום ולטעום אותו. חשוב שמגיעים הבייתה להכניס אותו למקפיא עד לשימוש.
 
עוד שאלה

אולי תוכל לעזור לי.... איך אני מכינה לחם שיפון בלי שמרים? חייבים להכין מחמצת במשך מספר ימים או שניתן בלי? וכן אני יודעת שזה גוש בטון בערך....אבל....אני צריכה לאכול רק שיפון..
 
לחם שיפון

חג פורים שמח !!! קמח שיפון הוא קמח בעל כושר ספיחת נוזלים גבוהה . בדרך כלל בגמר הלישה הבצק עדיין דביק במעט אולם בשלב התפיחה הראשוני ולאחריו הבצק נעשה נוח יותר לעבודה . כדי להכין לחם שיפון ללא שמרים חובה להשתמש בחומרי תפיחה נוספים כגון: מחמצת מקמח שיפון ואפילו שימוש במעט אבקת אפייה / אבקת סודה לשתיה . במידה ותרצי מתכון רק תבקשי.
 
למעלה