אירוח בפורום

../images/Emo39.gifאירוח בפורום../images/Emo39.gif

מנהלות פורום "קינוחים ומנות אחרונות" והנהלת תפוז אנשים שמחים מאד לארח את בני סיידא! בני סיידא הוא מחברם של סיפרי בישול רבים שכולם הפכו לרבי מכר בזכות המתכונים המדוייקים והמוקפדים, קלות ההכנה וזמינות המוצרים.
פרטים על הספר: קופסת העוגיות שלי - הוא אוסף עשיר ומפתה של מתכוני עוגיות נפלאות מבית מטבחו המבטיח של בני סיידא , העוגיות שבספר קלות ומהירות להכנה. אין בספר רשימת חומרים אינסופית, וגם לא שלבי הכנה רבים - הכול פשוט, קל ונגיש. את כל החומרים לעוגיות אפשר לקנות בכל מרכול הקרוב לבית. קופסת העוגיות שלי מכילה מגוון עצום של עוגיות - עוגיות שבוחשים ואופים, עוגיות ממולאות, עוגיות ללא אפייה ועוגיות מלוחות. הניחוח של עוגיות הנאפות בתנור אינו מצורף, אך זה יהיה הערך המוסף של כל מי שיאפה מהן...
האירוח יערך ביום רביעי 28.1.09 החל מהשעה 14:00. ביום שני 26.1.09 אני אפתח שירשור שבו תוכלו לשאול את בני שאלות לגבי אפיית עוגות ועוגיות ובני יענה על השאלות ביום האירוח{יום רביעי}.
תודה על שיתוף הפעולה
 

Swap Meet

New member
שאלות לבני סיידא../images/Emo13.gif

שלום אני עינב בת 14 ויש לנו בבית את הספר שלך עוגות קלות ומהירות והכנתי מלא דברים שייצאו פנטסטים. יש לי שאלות: 1. עוגת הפאדג' שלך יצא קצת כבדה מידי בטעמה איך עושים שתיהיה קצת יותר קלה? 2. האם יש לך מתכון לפאי תפוחים ופאי פקאן מוצלחים? תודה רבה
 
עוגת פאדג'

עוגת פאדג' היא עוגה כבדה כי היא מכילה כמות גדולה של שוקולד וחמאה, שינוי בכמויות יפגע במירקם העוגה ובטעמה. את המתכונים תוכלי למצוא בספר מאפה מלוח מאפה מתוק וארוחות שחיתות.
 
סוף סוף אוכל לקבל תשובה

שאלתי באין ספור אתרים, באין ספור פורמים ולא קיבלתי תשובה אולי כאן מהמאסטר אקבל תשובה לשאלתי. ושאלתי היא לכאורה פשוטה אבל קשה. כשומרת כשרות, מצאתי פתרונות לעוגות עם קצפות וכו' בעזרת קצפות פרווה. שאלתי היא מה אני עושה בענין בצקים, המחייבים הוספת שמנת/יוגורט, מה אני יכולה להוסיף כתחליף??? תודה על עזרתך
 
לחני

מיץ תפוזים יכול להוות תחליף ליוגורט ושמנת אך בכמות קטנה יותר, עד לקבלת בצק אחיד.
 

bali

New member
מנהל
בני היקר שלום רב ../images/Emo20.gif

קודם כל, תודה רבה שבאת להתארח אצלנו בפורום, זה כבוד גדול עבורנו
ויש לי שאלה - מהם הטיפים שלך להכנת קלתית בצק לטארט/פאי שתצא הכ מושלמת שאפשר - הרבה פעמים השוליים נופלים קצת, או שהבצק קצת תופח, או שהקלתית יוצאת קשה מדיי ולא פריכה ונימוחה. אשמח גם למתכונים לבצק המושלם לקלתיות מתוקות ומלוחות
המון המון תודה
ענבל.
 
בצק טארט

א. להכין את הבצק במעבד מזון ולא באופן ידני. ב. לקרר את הבצק כשעתיים לפני הרידוד וגם אחרי שמעבירים אותו לתבנית חייבים לקרר את הבצק כשעה. קלתית קשה מתקבלת אם מתעסקים בבצק יותר מדי ולא מקררים אותו. את המתכונים תוכלי למצוא מאפה מלוח מאפה מתוק.
 
שימוש בגליטין

בני שלום רב, כבוד גדול נפל בחלקי , תודה על תשובתך מראש ליום נישואי הכנתי עוגת מוס טריקולד, לא שמתי גליטין והעוגה למרות שהיתה חצי קפואה נפלה מהצדדים שאלתי 1. האם בכל עוגות המוס צריך להוסיף גליטין? 2. אם הייתי מוסיפה רק בשכבה העליונה, זה היה עוזר? 3. יש לך מתכון לעוגת מוס ללא גליטין? 4. באיזה גליטין אתה ממליץ להשתמש? 5. לכל כמות קרם כמה גלטין רצוי לשים? האם להכין כמות של שקית אחת ולערבב עם 3 הקרמים בנפרד? אני לא כל כך אוהבת להשתמש בגליטין, למעט בעוגות גבינה, תודה על תשובתך ויקטוריה
 
ג'לטין

חייבים לשים בכל שכבה בעוגות מוס ג'לטין כי אחרת היא לא תהיה יציבה. אפשר להשתמש בעלי ג'לטין במקום באבקה אבל העלים אינם כשרים. כמות הג'לטין תלויה בכמות הקרם.
 

Noaal

New member
משפר אפיה

האם כדאי להשתמש ואם כן, מתי? מה כמות של המשפר שכדאי להשתמש בו? (לא זה של שמרית אלא של החנויות המתמחות). מה ההבדל בין משפר אפיה לתוסף גלוטן? ומתי משתמשים בתוסף גלוטן?
 
משפר אפייה

משפר אפייה מתאים לעוגות שמרים בלבד. משתמשים בו אם רוצים לתת לעוגה חיי מדף ארוכים יותר. לדעתי זה פוגם במירקם העוגה, הופך את העוגה לספוגית ופחות טעימה. תוסף גלוטן אינו משפר אפייה אלא משפר את כמות החלבונים בקמח. לדעתי אין צורך להשתמש בתוסף גלוטן כי הקמחים להכנת לחמים ועוגות שמרים מגיעים עם תוספת גלוטן.
 
שלום :)

בעוגות שוקולד- קרה לי כמה פעמים שהעוגה התנפחה באמצע לגובה ונוצר בקע, וכתוצאה מכך באמצע העוגה פחות מוכנה.. למה זה קורה ואיך אפשר למנוע את זה?
 

Noaal

New member
עוד שאלות על קמח מלא ותחליפי סוכר

קמח מלא האם בכל מתכון ניתן להמיר קמח רגיל במלא? באילו מתכונים לא ניתן? מה יחס ההמרה? למה לפעמים יש טעם לוואי כשמשתמשים בקמח מלא וכיצד ניתן להתגבר עליו? תחליף סוכר האם בכל מתכון ניתן להשתמש בתחליף סוכר במקום סוכר? האם יש תחליף סוכר מומלץ?
 
קמח מלא

לא כל מתכון ניתן להמיר בקמח מלא. עוגה העשוייה מקמח מלא היא כבדה ודחוסה. אין יחס המרה קבוע, צריך לנסות ולבדוק. קמח מלא אפשר להשתמש בעוגיות ועוגות בחושות. בכל מתכון אפשר להשתמש בתחליף סוכר. יש בשוק הרבה תחליפים, אחד מהם נקרא כמו סוכר.
 

ספיריטי

New member
שאלה מצחיקה ...

אבל רצינית לחלוטין ... איך ממציאים מתכון ? פשוט מנסים ? ושאלה אישית ... מהי הארוחה המושלמת בשבילך ? וחוץ מזה ... אני מאוד אוהבת את המתכונים שלך לא קרה שלא יצא לי פצצה וקצר מחמאות... והכי הכי הבקלוואה מהספר "מכל העולם" שלוקחת את כל הקופה (צירפתי לך תמונה)
 
למעלה