שישי מתוק הגיע

חנהפ

Active member
סופגניות

מתכון: סופגניות (אני הכנתי מיני ויצאו לי 45 יח') רכיבים: 4 כוסות קמח כף שמרים יבשים או חצי קוביה שמרים טריים 4 כפות סוכר כוס וחצי מים פושרים 4 חלמונים 4 כפות שמן קליפת לימון מגוררת 2 כפות רום (לא תמצית) שקית סוכר וניל קורט מלח אופן הכנה: ללוש לבצק רך, להתפיח לרדד, לקרוץ עיגולים בגודל הרצוי (אני מכינה את המיני סופגניות, כך אפילו ילדים קטנים גומרים אותה ולא זורקים לזבל חצאי סופגניות) להתפיח שוב את העיגולים לטגן בשמן עמוק דקה מכל צד מקור: יעל מווינט
 

חנהפ

Active member
עוגת גבינה אפויה עם פירורים

חומרים לתבנית בגודל 27X33. לבצק: 1 חבילה (200 גר') מרגרינה בלובנד רכה 3/4 כוס סוכר 1 ביצה 1 שקית סוכר וניל 1 חבילה (350 גר') קמח תופח 1/4 כפית קינמון למלית: 4 גביעי גבינה 9% 1 מיכל שמנת חמוצה של פעם 1 חבילה אינסטנט פודינג וניל 4\3 כוס סוכר (לעודה מתוקה פחות ניתן להשתמש ב-1/2 כוס) 4 ביצho צימוקים (לא חובה) גרידה מחצי לימון + מערבבים את חומרי הבצק עד לקבלת בצק עדין ונעים. מחלקים את הבצק לשני חלקים - משטחים מחצית אחת בתבנית משומנת ואופים 10 דקות בחום של 175 מעלות. את החצי השני של הבצק מכניסים למקפיא עד לגמר הכנת המלית. + מכינים את המלית: מערבבים את כל החומצרים עד לקבלת בלילה אחידה. משטחים את הבלילה על הבצק החצי אפוי. מגררים בעזרת פומפיה גסה את החצי השני של הבצק מעל הבלילה (ניתן גם לחתוך לפסים דקים ולהניח בצורת שתי וערב). + אופים כ-30 דקות בחום של 175 מעלות או עד להזהבה. תהנו.
 

bali

New member
מנהל
חשבתי להכין סופגניות קטנות

(וגם פלפלים ממולאים) אבל יש קצת שינויים בתכניות ואני לא יודעת מה אכין בסוף. יש לי ספינג'ים שחברה שלי הכינה והקפאתי אותם כשהתקררו. נחמם אותם קצת ויהיה אחלה.
 

prtywomen

New member
הכנתי סלט פירות חם עם מקלות קינמון.

הכרוכיות פרג של באלי מהסדנא של שבוע שעבר באלי את מככבת במיטבחי מלכה
 

bali

New member
מנהל
../images/Emo13.gif סלט פירות חם נשמע מעולה

מה זה בדיוק? איך מכינים? ואני שמחה שהמתכונים שלי מככבים אצלך במטבח, זו מחמאה גדולה בשבילי
תודה רבה.
 

tatan48

New member
תותים בזביונה

לכבוד בן הדוד של אמא שלי שהגיע מאיטליה. מכינים מראש רבעי תותים + 5 כפיות סוכר + שלוק קטן של קואנטרו ושמים במקרר שיהיה מוכן לשעת הש'
 

tatan48

New member
בוחרים מראש סיר קטן וקערית שתיכנס אליו

ממש לא כיף להתחיל לחפש כלים כשהאורחים מחכים לקינוח.
 

tatan48

New member
מפרידים את החלמונים מהחלבונים

גם זו פעולה שממש לא רצוי לעשות מול האורחים כשאתם ממילא לחוצים אך מצד שני רצוי לא לעשות זאת יותר מדי זמן מראש כדי שהחלמונים לא ייקרשו במקרר.
 

tatan48

New member
מוסיפים לחלמונים סוכר ויין מתוק

5 חלמונים + 5 כפות סוכר + ½ כוס יין מתוק ( אם יש לכם מרסלה שימו אותה, אני שמתי וין סנטו שהוא יין איטלקי מתוק ואפשר לשים כל יין מתוק איכותי כמו מוסקט אבל לא יין קידוש או יין פטישים). שמים במקרר עד שעת הש' - לא יותר מדי זמן מראש כאמור.
 

tatan48

New member
בסיר שבחרנו שמים מעט מים ומביאים לרתיחה

שומרים את המים בבעבוע עדין כל זמן הארוחה או לפחות ¼ שעה לפני הכנת הקינוח כדי שבעת ההכנה תצטרכו לעשות מינימום פעולות.
 

tatan48

New member
לפני ההכנה מסדרים את התותים בכוסות שמפניה

אפשר גם כוסות מרטיני או כוסות שוט או גביעי מוס העיקר שיהיה כלי אישי שקוף.
 

tatan48

New member
טורפים את החלמונים עם הסוכר והיין לתערות אחיד

מניחים מעל הסיר,מגבירים את האש מתחת וממשיכים לטרוף כל הזמן.
 

tatan48

New member
טורפים 7-8 דקות ויוצקים על התותים

זה לוקח קצת זמן, במשך 5 דקות תשתלט עליכם סקפטיות קלה אבל לפתע המטרפה תתחיל להשאיר פסים קלים בתערובת שמתחילה להסמיך - ככל שהתערובת מסמיכה הטריפה צריכה להיות נמרצת יותר שמא יתאמלטו לכם החלמונים. מסירים את הקערה מהסיר - זהירות היא חמה מאוד!! השתמשו במגבת. יוצקים בזהירות מעל התותים ומגישים. אפשר לקשט בחצאי תותים או בחצאי בישקוטים - לדעתי זה מיותר.
 

bali

New member
מנהל
YYY טל! אני מעולפת פה ../images/Emo99.gif

תותים וזביונה, מה כבר יכול להיות יותר טעים מזה? מה? תודה רבה על הסדנה
 

bali

New member
מנהל
הסדנה שלך הועלתה לקישורים ולטאגליינס ../images/Emo45.gif

 
למעלה