חנוכה מתקרב ובא - רוצים לביבות הפעם

bali

New member
מנהל
חנוכה מתקרב ובא - רוצים לביבות הפעם ../images/Emo137.gif

כן כן, שמתי אייקון של סופגניה כי זה מה שיש, אבל הפעם אנחנו רוצים לפתוח שרשור של מתכונים ללביבות מכל מיני סוגים... מכיוון שזה פורום של קינוחים, רצוי ללכת על מתכונים ללביבות מתוקות, אבל גם מלוחות יתקבלו בברכה. אם יש לכם גם תמונות - מה טוב. תודה מראש לכל המשרשרים
 

bali

New member
מנהל
לביבות תפוחי עץ בבלילת בירה

אצלנו במשפחה נדבק להם השם "לביבות יהודה המכבי" משום מה... מה שבטוח זה שהן טעימות וחביבות. המצרכים: 4-5 תפוחי עץ ירוקים מוצקים אבקת סוכר קינמון טחון לבלילה לציפוי: בצק בירה: 250 גרם קמח - כוס ושני שליש קורט מלח 2 כפות סוכר כוס בירה בהירה 2 ביצים שמן לטיגון חצי עמוק (רצוי שמן קנולה או תירס) ההכנה: מנפים את הקמח לקערה. מוסיפים מלח, סוכר, ביצה ומחצית מכמות הבירה, ומערבבים לבלילה חלקה. מוסיפים את הבירה שנותרה, ובוחשים. מכסים ושומרים בצד (בקיץ שומרים במקרר!) לחצי שעה עד שעה. בינתיים לוקחים את תפוחי העץ, מוציאים מהם את הליבה כשהם שלמים (כלומר לא לחצות אותם כדי להוציא ליבה, אנחנו רוצים לקבל טבעות בסוף). פורסים את התפוחים לרוחב לפרוסות בעובי 1-2 סנטימטרים כך שמתקבלות טבעות תפוחי עץ. טובלים את טבעות תפוחי העץ בבלילה ומטגנים במחבת גדולה עם שמן חם בעומק של 1-2 ס"מ. כשצד אחד זהוב הופכים לצד השני ומטגנים עד הזהבה גם של הצד השני. מניחים על נייר סופג לספיגת השמן המיותר, מפזרים מעל אבקת סוכר וקינמון טחון, או סירופ מייפל למי שמעדיף.
 

bali

New member
מנהל
כופתאות/לביבות גבינה הונגריות - טורוש גומבוץ

מדובר בתערובת של גבינה וסולת שאפשר לבשל ככופתאות עגולות או לטגן כלביבות באיזו צורה שרוצים. טעים מאד מאד. גומבוץ גבינה – טורוש גומבוץ מצרכים: 3 חבילות גבינת "טבעון" של "טרה" או "טוב טעם" (250 גרם כל חבילה) 3 ביצים שלמות 3-4 כפות סוכר 4-5 כפות קמח מחוקות 3-4 כפות סולת 1 כף תמצית וניל לציפוי: 50 גרם חמאה חצי כוס פירורי לחם 2-3 כפות סוכר להגשה: ריבה מפירות אדומים מאיכות טובה שמנת חמוצה אופן ההכנה: מערבבים את כל חומרי העיסה ומאחסנים במקרר כשעה. מרתיחים מים בסיר גדול ומוסיפים מעט מלח. בידיים רטובות (!) יוצרים כדורים, מחליקים לסיר ומבשלים כ10- דקות. בינתיים ממיסים את החמאה במחבת, מוסיפים פירורי לחם וסוכר ומערבבים. מוציאים את הכופתאות אחת-אחת מהסיר בכף מחוררת ומגלגלים אותן במחבת לציפוי אחיד. מגישים עם כפית ריבה ושמנת חמוצה קרה מעל.
את אותה תערובת גבינה בדיוק ניתן ליצור כלביבות ולטגן בשמן בעומק סנטימטר או שניים, עד להשחמה משני הצדדים, להספיג שומן עודף ולהגיש חם עם ריבה טובה ושמנת חמוצה קרה מעל.
 

bali

New member
מנהל
כופתאות תפו"א ופרי הונגריות - סילבאש גומבוץ

מדובר בכופתאות מבצק תפו"א שדומה לניוקי קצת, ממולאות בפרי ומוגשות חם. גומבוץ פרי (סילבש גומבוץ) המצרכים: 1 ק"ג תפוחי אדמה רבע כוס שמן 1 ביצה 2 כוסות קמח בערך מעט מלח חצאי משמשים או רבעי שזיפים מעורבבים עם מעט סוכר, או משמשים/שזיפים מיובשים ללא חרצנים. חצי כוס פירורי לחם 50 גרם חמאה 2-3 כפות סוכר (אפשר חום או רגיל) אופן ההכנה: לקלף את תפוחי האדמה, לחתוך לחתיכות גסות ולבשל אותם עד שהם מתרככים כמו לפירה. למעוך את תפוחי אדמה למחית לא חלקה מדיי. ליצור גומה בפירה אחרי שהוא טיפה מתקרר, להוסיף את השמן והביצה ולערבב בלישה. להוסיף את הקמח לאט לאט עד שמתקבל בצק רך אבל נוח לעבודה. כמה שפחות קמח יותר טוב. ליצור מהבצק כדורים בגודל כדור פינג-פונג בערך, ולמלא אותם בחתיכת הפרי כמו שממלאים קובה (תוחבים אגודל לתוך הכדור ויוצרים גומה שמרחיבים, ממלאים בפרי, מכסים בבצק ומגלגלים שוב לכדור סגור הרמטית עד כמה שניתן). מקמחים את הכדורים ומניחים על משטח מקומח עד הבישול. במחבת גדולה ממיסים את החמאה לציפוי ומוסיפים אליה את פירורי הלחם והסוכר. מטגנים עד שהחמאה נספגת בפירורי הלחם. מניחים אותם בהיכון לכשהכופתאות יהיו מוכנות. בסיר גדול מרתיחים מים עם מעט מלח. כשהמים רותחים מכניסים אליהם 6-7 כדורים כל פעם, מבשלים עד שהם צפים + 2-3 דקות. מסננים את הכופתאות המוכנות וזורקים אותן למחבת עם פירורי הלחם. מגלגלים את הכופתאות בפירורי הלחם עד שהן מצופות היטב. מגישים חם או בטמפ' החדר, רצוי עם מעט ריבת פירות אדומים חמצמצה ומעט שמנת חמוצה קרה מעל.
 

bali

New member
מנהל
../images/Emo13.gif זה אכן יאמי וכנראה שזה נקרא סילבאש גומבוץ

כי במקור זה עם שזיפים. אצלנו זה לפעמים שזיפים לפעמים משמשים...
 
מתכון של אורלי שמיר ללביבות

4 תפוחי אדמה ביצה מלח פלפל וקדימה גרדתי את תפוחי האדמה בפומפיה דקה ונתתי להם להגיר מיים במשך כשעה וקצת עזרתי להם וסחטתי אותם לאחר מכן הוספתי ביצה טרופה מלח פלפל (אפשר להוסיף קצת קמח אם רטוב מידי אני מעדיפה שלא) ולטגן בשמן חם הילדים טרפו עם שמנת וסלט ירקות
 

bali

New member
מנהל
לביבות בטטה תפוחי עץ או בננות

לביבות בטטה תפוחי עץ או בננות מקור המתכון והתמונה: פירגה 2 בטטות מבושלות ורכות (אפשר לרכך במיקרו) 2 תפוחי עץ או 2 בננות מעוכות. (את התפוחים לגרר במגררת גסה ולסחוט מנוזלים) חבילה גבינה "טוב-טעם" 4 כפות קמח מצה-להוסיף לפי הצורך. 1/2 כוס סוכר חום קורט קינמון ביצה טרופה לטגן לביבות מ-2 הצדדים להגיש עם: סוכר חום, סילאן, שמנת חמוצה תהנו
 

bali

New member
מנהל
לביבות אשל לילדים של יעלעל

לביבות אשל לילדים של יעלעל 1 ביצה 1 גביע אשל 3/4 כוס קמח תופח כפית סוכר טיפה מלח. לערבב ללבב לביבות, אני מכינה במולטי שף בלי שמן אבל אפשר גם עם קצת שמן או חמאה. והכי הבנות אוהבות סנדוויצים מהלביבות האלה עם גבינה צהובה. איך שאני מורידה את הלביבות, אני שמה על אחת גבינה צהובה, מכסה עם השניה ונותנת לזה לעמוד כדקה. ואז הן אוכלות וטעים מאוד. גם לי.
 

bali

New member
מנהל
לביבות מתוקות לחנוכה של מירי73 מפורום מתכונים

לביבות מתוקות לחנוכה של מירי73 מפורום מתכונים כולל תמונה מטעמה החומרים הדרושים: 250 גרם גבינה 9% (1 קופסא קטנה) 1 מיכל שמנת חמוצה ½1 ספלים של קמח 4 ביצים מעט סוכר 75 גרם מרגרינה או חמאה מומסת אופן ההכנה: מערבבים את כל החומרים במעבד מזון עד לקבלת עיסה חלקה לגמרי ומטגנים את הלביבות משני הצדדים במחבת עם שמן. המלצה: אני אישית מטגנת את הלביבות על מחבת המולטי שף וזאת על מנת להפחית מכמות השומן. במחבת אני משמנת קלות עם חמאה את המשטח, מנקה עם נייר סופג את העודפים ואז מתחילה לטגן בו את הלביבות ללא כל תוספת נוספת של שומן.
 

Naama P

New member
אני מזמן עברתי לגור בפורום הזה...

מביטה בתמונות, אוכלת פתית ומדמיינת שזו לביבה מתוקה. קרנושי ובלי, אתן נהדרות. אל תפסיקו!
 

bali

New member
מנהל
../images/Emo24.gif נעמה, כייף שיש דיירות כמוך ../images/Emo39.gif

ושמחה שהתמונות עוזרות לך בדמיון המודרך "זו לביבה זו לביבה... זו לא פתית"... גם אמא שלי מומחית בדמיונות כאלה.
 

טואנדה

New member
משביתת שמחות שכמותי

כבר אמר "שלום עליכם" "לביבה בחלום (בדמיון מודרך) , היא חלום ולא לביבה" :))))))))))))))))))))) ככה אני מייאשת את עצמי ואוכלת על אמת....
 

bali

New member
מנהל
אני אוהבת את שלום עליכם, איש חכם!

תגידי... הכינוי שלך, טואנדה, זה בגלל הסרט עגבניות ירוקות מטוגנות? גם אני לא נוהגת בשיטת הדמיונות לגבי אוכל, ורואים עליי
ברוכה הבאה לבית החם והמתוק שלנו
 

bali

New member
מנהל
תודה רות, אני מחכה למתכונים מטעמכם הגולשים

אני וקרנושי הבאנו את הספתח, אבל אני בטוחה שיש לכם חברי הפורום עוד מתכונים במאגרים שלכם...
 
סופגניות ביס נפלאות בלי טיגון עמוק של קרין

ספיישל חנוכה אני כבר התחלתי להתכונן לחנוכה. ואתם? אני בטוחה שאתם קצת עייפים מהמתכון הרגיל, ואולי אפילו קונים את הסופגניות הפשוטות בסופר. אבל סופגניות מיוחדות כמו אלה – שווה להכין בבית. קודם כל, זה כיף לא רגיל להכין אותן במחבת השקעים המיוחדת. חוץ מזה, הן מטוגנות רק עם טיפ- טיפה חמאה, מה שחוסך לנו המון קלוריות. והן אפילו עשויות מבצק קל-קל להכנה, בלי שמרים והמתנות לתפיחה. להכנת הסופגניות יש להצטייד בתבנית טפלון עם שקעים עמוקים בצורת חצי כדור. ליוויתי את המתכון בתמונות המסבירות את אופן ההכנה יותר מאלף מילים. במהלך הצילומים הכנתי 14 מיני-סופגניות, בערך 10 מהן (בלי צחוק) מצאו את דרכן לבטן שלי (אוי כמה שזה טעים). תראו מה אני עוברת בשבילכם... סופגניות ביס נפלאות בלי טיגון עמוק אפשר כמובן למלא אותן לא רק בריבה אלא בכל ממרח שאוהבים - מריבת חלב ועד ממרח שוקולד, ממרח ערמונים (יאממי) ועד נוגט. והנה ההוכחה שנשנשתי בלי סוף סופגניות ביס נפלאות בלי טיגון עמוק חומרים ל- 14 סופגניות קטנות (2 נגלות במחבת): 1 ביצה 3/4 כוס חלב 4 כפות סוכר 50 גרם חמאה מומסת 1 כפית תמצית וניל 11/4 כוסות קמח 1 כפית גדושה אבקת אפייה קמצוץ מלח לטיגון: מעט חמאה מומסת למלית: קונפיטורת תות בקערה מערבבים ביצה עם חלב, סוכר, חמאה מומסת ותמצית וניל. מוסיפים קמח, אבקת אפייה ומלח ומערבבים כמה שפחות, עד שאין עקבות קמח בתערובת (לא נורא אם היא מעט גושית). מחממים מחבת שקעים עמוקים מטפלון ומברישים כל שקע במעט חמאה מומסת (רק בעזרת מברשת סיליקון – מברשת שערות פשוט תישרף). בעזרת שתי כפות ממלאים בלילה עד 3/4 גובה בכל שקע. מיד שמים כפית ריבה במרכז ומכסים בעוד חצי כף של בלילה. מטגנים על להבה בינונית-נמוכה עד שנוצרות בועות על פני השטח. הופכים בעדינות בעזרת 2 שיפודים או צ'ופסטיקס (בשום אופן לא שיפודי מתכת שיהרסו את התבנית). מטגנים מהצד השני עד להזהבה. מוציאים (בעזרת השיפודים) לצלחת וממתינים 2 דקות להתייצבות פנים הסופגנייה והתקררות הריבה (אחרת מקבלים כווייה!). מפזרים אבקת סוכר, מגישים ומתענגים.
 
סופגניות במילוי שוקולד של תנובה

סופגניות במילוי שוקולד כ-30 יחידות חומרים: 1 ק"ג קמח מנופה 1שקית שמרים טריים (50 גרם) 6 ביצים 1 מיכל (250 מ"ל) קצפת צמחית במתיקות מעודנת מסדרת השף הלבן 1/4 כפית מלח 2/3 כוס סוכר למילוי: 250 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות 1 מיכל (250 מ"ל) קצפת צמחית במתיקות מעודנת מסדרת השף הלבן אופן ההכנה: 1. המילוי: בסיר קטן מחממים יחד את השוקולד והקצפת הצמחית תוך כדי ערבוב עד להמסת השוקולד. מסירים מהאש, מעבירים לכלי סגור ומצננים במקפיא לפחות חצי שעה. 2. הבצק: שמים בקערת מערבל את כל החומרים לבצק ומשתדלים להכניס את המלח בנפרד מהשמרים ולא בקרבתם. לשים בוו לישה 5 דקות במהירות נמוכה לקבלת בצק אחיד. במידה והבצק יבש מידי מוסיפים מעט קצפת צמחית. מעבירים לקערה ומכסים בניילון נצמד. מתפיחים כ- 20 דקות או עד שהבצק מכפיל את נפחו. 3. הכנת הסופגניות: מניחים את הבצק על גבי משטח מקומח ומוציאים ממנו את האוויר ע"י תפיחות קלות. מרדדים את הבצק לעלה בעובי כ- 0.6 ס"מ וקורצים עיגולים בקוטר 6 ס"מ. מניחים במרכז כל עיגול בצק חצי כף שוקולד קפוא, מקפלים פנימה את שולי הבצק ומגלגלים מעט ליצירת כדור עגול. מכינים באותו האופן את יתר הכדורים ומניחים על גבי משטח מקומח כשהם מכוסים במגבת. מתפיחים כ- 15 דקות. מחממים בסיר שמן לטיגון עמוק לחום בינוני - גבוה (175 מעלות). מעבירים את הכדורים אל השמן (כ- 3-4 סופגניות בכל פעם), מכסים את הסיר ומטגנים כ-2-3 דקות או עד שצד אחד מזהיב. הופכים צד וממשיכים לטגן ללא המכסה כ-3 דקות לפחות. מוציאים אל צלחת עם נייר סופג ומצננים מעט. 4. מחממים את המילוי שנותר במיקרוגל ומקשטים את הסופגניה בזיגוג שוקולד. מגישים באותו היום או מקפיאים מיד. להפשרה מחממים תנור לחום בינוני ואופים כ- 10 דקות. לגיוון: ניתן להכין בגרסה חלבית ולהחליף בבצק – 1 מיכל קצפת צמחית ב-1 כוס חלב תנובה ובמילוי – 250 גרם שוקולד מריר בשוקולד לבן.
 

bali

New member
מנהל
../images/Emo41.gif רק לעדכן שהשרשור הועלה לקישורי הפורום

וגם לטאגליינס, למי שירצה למצוא אותו בעוד כמה ימים ובכלל.
 
למעלה