לפתיחת השבוע - שרשור קרמים, ציפויים וזיגוגים

  • פותח הנושא bali
  • פורסם בתאריך

bali

New member
מנהל
לפתיחת השבוע - שרשור קרמים, ציפויים וזיגוגים

שרשרו לכאן בבקשה מתכונים לקרמים, ציפויים וזיגוגים לעוגות ועוגיות, שאהובים עליכם.
 

bali

New member
מנהל
רויאל אייסינג - זיגוג לציור על עוגות ועוגיות

זהו סוג של זיגוג לבן שניתן לצבוע בתבעי מאכל (רצוי צבעי מאכל בג'ל או באבקה) ואז לקשט איתו עוגות, עוגיות או לצייר איתו על בצק סוכר. רצוי לזלף אותו דרך קונוס קטן שמכינים מנייר אפייה וקוטמים את הקצה שלו. לרויאל אייסינג בסיסי: 200 גרם אבקת סוכר קנויה ומנופה (חשוב שזו תהיה הקנויה כי היא טחונה דק דק) 1 חלבון ביצה טרי (לחוששים מחלבון ביצה, 3-4 כפות מים או חלב או סירופ תירס בהיר) כפית או שתיים של מיץ לימון. מערבבים את אבקת הסוכר וחלבון הביצה לקרם די סמיך. מוסיפים מיץ לימון עד שהקרם טיפונת יותר נוזלי. מחלקים לכלים קטנים וצובעים כל חלק מהקרם בצבע אחר. דואגים לכסות את הקרם כל עוד הוא לא בשימוש כי הוא מתייבש באוויר. אחרי שמקשטים עם הקרם מניחים את המאפה המקושט על השיש כדי שהקרם יתייבש. לשמור שהעוגה לא תקבל לחות אחרי הקישוט.
 

prtywomen

New member
בא ליציפוי על עוגת מייפל מה אני יכולה?../images/Emo212.gif

אנחנו לא מתים על עוגות יבשות ובכל זאת בא לי עוגת מייפל
 

bali

New member
מנהל
בד``כ הציפוי של העוגה הזו הוא המייפל

עצמו ומפזרים אגוזים קצוצים, סוכר וקינמון לפני האפייה.
 

prtywomen

New member
מייפלממש מהבקבוק?ולגבי הציפוי

בכלל יש עוגה בחושה שאפשר לעשות לה ציפוי קרמי ואם כן איזו עוג ואיזה ציפוי?
 

bali

New member
מנהל
לעוגת מייפל - ממש מייפל מהבקבוק.

כשהעוגה חמה פשוט שופכים עליה מייפל ישר מהבקבוק והוא נספג לתוכה. הוא גם מרטיב אותה ככה. ולגבי עוגות וציפויים אחרים - האמת שקיוויתי שיכתבו פה עוד ציפויים, אבל אני יכולה להגיד שלרוב העוגות הבחושות מתאים ציפוי שוקולד או וניל. מייד אצרף מתכונים לציפויים, וממליצה לך לגשת למאמרים -קישור בצד ימין של הדף, ושם יש קטגוריה שלמה של עוגות בחושות עם הרבה מתכונים.
 
בלי, אם יורשה לי רוצה רק להוסיף משהו לרויאל

אייסינג. כמי שסולדת מביצים שאינן מבושלות, ישנו תחליף מעולה לרויאל - אבקת מרנג של חברת וילטון. השימוש בה פשוט מאוד - יש לדלל אותה במים לסמיכות הרצויה, ועובדים עם המשחה המתקבלת בדיוק כמו עם רויאל. לדעתי זה תחליף הולם למי שיש בעיה עם ביצים שאינן מבושלות.
 

bali

New member
מנהל
תודה על המידע הנוסף.

הבעיה (בירושלים בעיקר) היא שמאד קשה להשיג פה מוצרי ווילטון, ואם כבר מוצאים זה רק את צבעי המאכל שלהם. נו שויין.
 

bali

New member
מנהל
גנאש שוקולד

גנאש שוקולד זה ציפוי שוקולד סמיך ומרוכז, שמתקשה בקירור למרקם פאדג'י (לא מתפצפץ בפה אבל לא נוזלי). הגנאש הקלאסי הוא משוקולד מריר. אפשר להכין גנאשד גם משוקולד חלב או שוקולד לבן. גנאש קלאסי: 1 מיכל שמנת מתוקה (או שמנת לבישול) 200 גרם שוקולד מריר או חלב (אם בוחרים בשוקולד לבן צריך לשים ממנו 300-350 גרם כי הוא דליל יותר) 2-3 כפות ליקר כלשהו או רום או ברנדי (לא חובה אבל מוסיף). אופן ההכנה: שוברים את השוקולד לקוביות ושמים בקערית. מרתיחים את השמנת ומוזגים אותה על השוקולד. מחכים 2 דקות ומערבבים עד שנוצר רוטב אחיד סמיך ומבריק. מוסיפים את הליקר אם רוצים ומערבבים היטב. מוזגים את הגנאש החם על עוגה שהתקררה כבר ומטלטלים את העוגה שהציפוי יהיהי אחיד על כולה. מקררים עד שהציפוי מתקשה.
 

bali

New member
מנהל
קרם וניל מהיר

הכי פשוט שיש: 1 שמנת מתוקה 1 חבילה אינסטנט פודינג וניל 1 כוס חלב להקציף הכל ביחד לקרם סמיך ולמרוח בתוך ועל כל עוגה שאתם רוצים. אפשר להחליף פודינג בטעם אחר - שוקולד או וניל עם פצפוצים וכ"ו. לגרסת פרווה להחליף שמנת מתוקה בקצפת צמחית, וחלב בחלב סויה או תחליף חלב של ריצ'.
 

bali

New member
מנהל
ציפוי שוקולד פרווה (מקקאו)

4 כפות קקאו 5 כפות מים 4 כפות סוכר 50 גרם מרגרינה או מחמאה 1 שקית סוכר וניל מבשלים את כל החומרים בסיר קטן עד שמתקבל רוטב אחיד והסוכר נמס. מוזגים את הרוטב החם על עוגה שהתקררה ומטלטלים את התבנית שהרוטב יימרח באחידות. מקררים עד שהקרם מתקשה.
 

סיוי 24

New member
ציפוי שוקולד קרנאצ'י

כמו בקרמבואים (מתכון של קרין גורן), מוסיפים כף שמן על כל 100 גר' שוקולד מריר שממיסים, או חמאת קקאו מומסת.
 

סיוי 24

New member
ציפוי ריבת חלב ושוקולד לבן

4 כפות ריבת חלב 100 מ"ל שמנת מתוקה 100 גרם שוקולד לבן להרתיח שמנת מתוקה, לצקת על השוקולד ולהוסיף את ריבת החלב, לערבב הכל עד לקבלת ציפוי מבריק, במידת הצורך אם זה לא נמס בצורה אחידה ניתן לחמם ל-30 שניות במיקרו.
 

bali

New member
מנהל
סיוי יקרה, תודה על המתכונים ../images/Emo39.gif

שניהם נראים טעימייייים
 

צוקה5

New member
ציפוי ../images/Emo212.gif

ברצוני לקבל דעות נוספות .. האם לדעתכם מתאים קרם ריבת חלב לציפוי עוגת שוקולד? הקרם נקרא מעולה . תודה מראש.
 

סיוי 24

New member
וכמובן הקלאסי ביותר- קרם פטיסייר

1 ליטר חלב (במידה ורוצים לעשות פרווה ניתן להשתמש בחלב סויה או חצי שמנת צימחית וחצי חלב סויה) 200 גר' (כוס) סוכר 100 גר' קורנפלור 5 חלמונים מקל וניל או כף תמצית וניל אמיתית אופן ההכנה: 3/4 מהחלב+ סוכר+ וניל= בסיר קטן עד רתיחה. 1/4 מהחלב+ חלמונים+ קורנפלור- לערבב לבלילה בקערה נפרדת. כשהנוזל רותח בסיר, לעשות השוואת טמפ'- לקחת 2 מצקות מהרותח אל הבלילה הקרה לערבב ולהחזיר לסיר, רתיחה שנייה ועירבב כל הזמן עד הסמכה (זה לוקח בערך דקה), ניתן לשמור כמה ימים במקרר, כדאי להצמיד ניילון נצמד מעל כדי שלא יווצר קרום. זהו קרם בסיסי שאפשר למשל למלא איתו בצקי שמרים למשל ולאפות. אם את רוצה למלא קלתיות או פחזניות מבצק פריך כדאי מאוד להעשיר אותו בשמנת מתוקה. מקציפים בנפרד 500 מ"ל שמנת מתוקה ומקפלים אל הקרם.
 
למעלה