שירשור בצק עלים

../images/Emo41.gifשירשור בצק עלים../images/Emo41.gif

מה אתם מכינים מבצק עלים
שרשרו לפה את כל מה שאתם מכינים מבצק עלים נשמח למתכונים ואם יש אז גם תמונות
 

smady a

New member
קרנוש:אממממממ קרמשניט הכי הכי

מכינה 2 תבניות עם בצק עלים ומחוררת עם מזלג לאפות ולצנן מניחה בצק ומעל קרם משמנת מתוקה ואיסטנט וניל מעל עוד שכבת בצק ועל הכל אבקת סוכר. טיפ: בגלל שהפצק שביר אז לפני האפייה הכי כדאי לחתוך מראש לקוביות הגשה ואז למלא כבר כמנות אישיות.
 

smady a

New member
בצק עלים אני מכינה גם אמפנדס.לא יחידות אלא

מכינה כרולדות. המאכל הוא דרום אמריקאי למדתי מחברה מארגנטינה האמת. אני הכי אוהבת רוטב באשמל פצצתי עם תירס למלא. או בשר טחון. יוצא חבל"זזזזזז
 

bali

New member
מנהל
בורקס מתוק עם שוקולד ../images/Emo211.gif

מאד פשוט - חותכים את בצק העלים למלבנים, חותכים קוביות שוקולד מריר או חלב לחצי לאורך ומניחים 4 חצאי קוביות בשורה לרוחב בצק העלים, מגלגלים את הבצק על השוקולד לצורה של בורקס מלבני. מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה עם התפר כלפי מטה, מורחים ביצה טרופה ומפזרים קצת סוכר או סוכר וניל. אופים בחום 180 מעלות בערך 30 דקות עד שהמאפים שחומים ותפוחים. אפשר להכין כאלה מאפים עם כל מלית שאוהבים, רק שתהיה יחסית מוצקה ולא נוזלית מדיי.
 

bali

New member
מנהל
מקלוני בצק עלים

פשוט לפרוש מלבן של בצק עלים, לפזר עליו איזו תוספת שאוהבים - זעתר, גבינה צהובה מגוררת, משהו מתוק כמו סוכר וקינמון. מעבירים רידוד קל עם המערוך כד שהתוספת תידבק לבצק. חותכים לפסים ברוחב סנטימטר או שניים, מסובבים קצת כמו בורג ומניחים על תבנית עם נייר אפייה. אופים בחום 180 מעלות עד שהמקלונים זהובים ותפוחים קצת.
 

bali

New member
מנהל
עוגיות אזניים

על אותו עקרון של מקלוני הבצק, במקום לחתוך למקלונים, מגלגלים את הבצק עם התוספת לרולדה משני הצדדים עד המרכז, כמו מגילה. מקררים היטב במקפיא לאיזה 30 דקות, ואז פורסים לפרוסות בעובי חצי סנטימטר עד סנטימטר. מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה, מורחים מעט ביצה ואופים עד שמזהיב בחום 180 מעלות.
 
בצק עלים ממולא פטריות וכבדי עוף

חומרים: בצל עלים מוכן בטמפרטורת החדר 250 גר' כבד עוף בצל מטוגן עם גזר, ואפונה מלח, פלפל, קצת אבקת מרק עוף 2 סלסלות פטריות טריות פרוסות 2 בצלים קצוץ חצי כוס שמנת צמחית צרור שמיר קצוץ דק אופן ההכנה: 1. להצמיד את הבצק לניילון נצמד ולהניח לתוך תבניות אישיות 2. להניח נייר אפייה מעל הבצק עם משקולת (שעועית או כל קטנייה) כדי שהבצק לא יתפח מידי. 3. לאפות עד הזהבה. 4. מכינים את המילוי: במחבת מחממים את הבצל המטוגן עם אפונה וגזר חתוך לקוביות, מתבלים במפל, פלפל ואבקת מרק עוף. 5. כשהתערובת מוכנה מוסיפים כבדים נקיים, מתקנים תיבול ומורידים מהאש. 6. מכינים רוטב פטריות עם, מטגנים בצל, מוסיפים פטריות ומבשלים יחד עד שהנוזלים כמעט נעלמים. מוסיפים את השמנת הצמחית ומוסיפים את השמיר. הרכרבת המנה: על בסיס הבצק, מסדרים שכבה נדיבה של תערובת הכבדים ויוצקים מעל רוטב פטריות.
 
שטרודל תפוחי עץ בבצק עלים

מרכיבים: 7 תפוח עץ - גרנד, חתוך לקוביות 25 גרם חמאה 2 מיץ לימון - סחוט טרי 1+ 1/2 כוס/ות סוכר לבן - לאזן טעמים 2 כפית/ות קינמון 1+ כוס/ות צימוקים - בהירים 2 סוכר וניל 1 קילו בצק עלים 1 ביצים - ביצה טרופה למשיחה סוכר - לזרייה אופן ההכנה: לקלוף את תפוחי העץ, לחלק לשמיניות ואח"כ לקוביות. בסיר להמיס את החמאה ולהוסיף את שאר המרכיבים למלית. לבחוש לסירוגין ולבשל עד ריכוך והתעבות. יש לצנן את המלית לחלוטין לפני המשך הרכבת השטרודל. לקמח קלות משטח אפיה ולהניח את בצק העלים. לחתוך משני הצדדים רצועות ליצירת שתי-וערב. להניח מחצית מכמות המלית (אשר מספיקה לשני שטרודלים) ולהצליב את רצועות הבצק. למשוח ביצה על השטרודלים, לפזר סוכר ולהעביר את התבנית לתנור אשר חומם מראש לחום בינוני-גבוה (5) ולאפות עד השחמה.
 
קרואסון בצק עלים ממולא בגבינת צאן /בולגרית

מרכיבים: ל-15 קרואסונים 1/2 ק”ג בצק עלים 150 גרם גבינת צאן רכה פרוסה או כל גבינה בולגרית פלפל שחור טחון טרי אורגנו יבש כ-200 גרם שאריות גבינה קשה מגוררת (צהובה) אופן ההכנה: מחממים תנור ל-190 מעלות. מרדדים בצק עלים לעלה בעובי 21/2 מ”מ וחותכים לרצועות ברוחב 10 ס”מ. חותכים את הרצועות למרובעים בגודל 10 ס”מ, וכל מרובע חוצים באלכסון לקבלת שני משולשים. מניחים פרוסה גבינת צאן בבסיס כל משולש ומתבלים בפלפל ואורגנו. מגלגלים כל משולש לצורת קרואסון ומסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה, כשהתפר כלפי מטה. אופים 10 דקות, מוציאים מהתנור לרגע, מפזרים מעל גבינה מגוררת ואופים עוד 4 דקות לקבלת מאפים זהובים.
 

ira m

New member
מצטרפת בכייף - שטרודל תפוחים בננה צימוקים ואג

1 חבילת בצק עלים 4 תפוחי עץ (אני מעדיפה סמית) 2 בננות חתוכות לעיגולים ועוד לחצאים חצי כוס סוכר חום 100 גר חמאה ½ כוס צימוקים מושרים במים כ 10 דקות ומסוננים ½ כוס אגוזי מלך מפוררים ביד לחתיכות (לא אבקה) ½ כפית קינמון ½ כפית אגוז מוסקט 2 כפות סילאן אופן ההכנה 1. מחממים מחבת עם חמאה וסוכר למשך 1-2 דקות עד שהחמאה נמסה. 2. מקלפים את התפוחים ,חותכים לריבועים , חותכים את הבננות ומעבירים למחבת למשך 10 דקות על אש קטנה. 3. להוסיף למחבת עם התפוחים והבננות את הצימוקים,אגוזים,קינמון, אגוז מוסקט וסילאן, לערבב בעדינות ולהשאיר לעוד 5 דקות. לכבות ולצנן מעט. 4.לחתוך את הבצק עלים ל-2 ולרדד קלות. 5.את המלית יש למקם באמצע העלה , חורצים פסים אלכסוניים ממרכז המלית את קצות הבצק בשני הצדדים וקולעים את הרצועות כצמה. מברישים בביצה ומעבירים לתנור ל30-35 דקות ב 180 מעלות עד שהבצק מזהיב. 6. מוצאים מהתנור מצננים , מפזרים אבקת סוכר . 7.פשוט נהנים, טעים וטעים טעים.....
 

ira m

New member
מאפה בצק עלים וגבינת עזים

חבילת בצק עלים שמן זית 1 גליל גבינת עזים 2-3 עגבניות פרוסות עיגול דקות מחל/פלפל ביצה גרגירי קצח/סומסום אורגנו אופן ההכנה 1.מקמחים משטח ומניחים את הבצק וחתוכים לשניים (2 מאפים) מרדדים קלות ומברישים את השליש המרכזי בשמן זית ומשטים את הגבינת עזים, על הגבינה מפזרים כף שמן זית ומכסים בפרוסות עגבניה מעל מפזרים אורגנו ,פלפל,מלח ומורחים בעוד כף שמן זית. 2. חורצים פסים אלכסוניים ממרכז המלית את קצות הבצק בשני הצדדים וקולעים את הרצועות כצמה. 3. מברישים בביצה ומפזרים מיל סומסום/קצח אם רוצים. 4. אופים כ 40 דקות בחום בינוני. 5.מגישים חם ,אוכלים ונהההנים...
 

סיוי 24

New member
מתכון לקרמשניט אמיתי - הכנתי ביום שישי

שכחתי לצלם... יצא יאממי!! 1 חבילת בצק עלים- להפשיר במשך לילה במקרר. או בחוץ במשך כמה שעות. לרדד מעט, לחתוך לשני מלבנים שווים בגודל. לחורר עם מזלג, להניח כל מלבן של בצק מעל תבנית ומעל לשים נייר אפייה ועוד תבנית (בתור משקולת כדי שהבצק לא יתנפח). לאפות כל מלבן כחצי שעה ב-180 מעלות. לצנן. קרם פטיסייר: 1 ליטר חלב 5 חלמונים 200 גר' סוכר 100 גר' קורנפלור 1 מקל וניל אופן ההכנה: 1) מרתיחים חצי ליטר חלב+ סוכר+ מקל וניל. 2) מערבבים את החצי ליטר חלב הנותר עם החלמונים+ קורנפלור. 3) מוסיפים 1/3 מהנוזל החם לנוזל הקר, ומחזירים הכל לסיר, מערבבים עד רתיחה שנייה, ועד שהקרם מסמיך. מוציאים את מקל הוניל. מצננים. 4) מעבירים למיקסר עם וו גיטרה כדי לאחד את הקרם למרקם חלק. 5) מקציפים בנפרד 2 שמנת מתוקה (500 מ"ל) ומקפלים בעזרת מטרפה אל קרם הפטיסייר. הרכבת העוגה: תחתית של בצק עלים, את החלק העליון חותכים בעזרת סכין חדה לריבועים (4X4), מורחים את הקרם ומסדרים את הריבועים מעל. מקררים ולפני ההגשה מפזרים אבקת סוכר.
 

סיוי 24

New member
יצאה גבוהה - אבל בשביל לקבל עוגה ממש גבוהה

מה שעושים זה להשתמש גם ב-5 החלבונים שנותרו, מקציפים אותם עם מעט סוכר ומקפלים לקרם הפטיסייר בעודו פושר מצננים מעט, ואז מקפלים את הקצפת. החיסרון בשיטה הזו- צריך לאכול אותה באותו יום כי אם לא היא מפרישה נוזלים...
 
למעלה