שאלה לאנשים שמבינים, כמה אפילו

Elaa56

New member
מדהים.לא צירוף מקרים.

שאלה: מה כתוב על המטבע?
 
Ambrocie-Paitre - האבנים המשוחות

הנה הסיפור של המטבעות, האתר, והמיתוסים המאוחרים שנקשרו בו - אין שם שום אזכור לאל או אשרה (האתר מוקדש למלקרת, האל שיסד את צור לפי המיתולוגיה המאוחרת), מקסימום תמצאי שם אבנים שנמשחו (כמו המצבה שהציב יעקב בבית אל) ועץ בוער שאיננו אוכל: http://zrhyva.info/2011/the-ambrosial-rocks-mzcq/
 
כנראה ערבוב של בעל והרקולס... :)

השאלה רק אם זה ערבוב עם בעל-הדד (אל הסערה הידוע לשימצה) או עם בעל-חמון (שזה בעצם גלגול מאוחר של 'אל' דווקא [ושלזוגתו קראו "תנית" - שהיא כנראה הגלגול הפניקי המאוחר של "אשרה" האוגריתית])... מה שבטוח, קדמונינו היו מאוד גמישים בעניין של ערבוב שמות, ומיתולוגיות, סמלים אליליים ושאר מיני סנקריטיזם - כה גמישים עד שקשה מי הוא מי ומה הוא מה...
 

Widsith

New member
תקן אותי אם אני טועה

אבל "קרת" בשמית זה לא עיר? מאותה שורש של קרייה, או קרתגו (קרת-חדשת)? למה ישר לקפוץ להרקולס? השם נשמע שמי להפליא ובד''כ ניתן למצוא מאפיינים משפת המקור בשמות של אלים סינקרטיים (אודין, קטש, ת'ור, סראפיס...)...
 

Lakedaimon

New member
הזיהוי הוא אמנותי והיסטורי

מלקרת מופיע באמנות לעיתים עם האטריבוטים של הראקלס. בנוסף לכך יש לכך רפרנטים היסטורים אצל הרודוטוס ואצל פלביוס. משמעות השם מלקרת בפיניקית היא אכן "מילק-קרת" - מלך העיר (צור).
 

Widsith

New member
השאלה היא עדיין

אם זה אל סינקרטי או לא. אני יודע גם על אלים אטרוסקיים שמופיעים בצורת אומנות יוונית אפילו שהמיתוסים סביבם אטרוסקיים בבסיס... למרות שבאמת תופעת הפירוש היווני מטשטשת יותר מדי מכדי לקבוע בבירור אני מניח.
 
למעלה