חדשות ארכיאולוגיות

הנדריקס

New member
"במעבה ההר" כנס מערב בנימין הראשון

הקהל הרחב מוזמן ל: "במעבה ההר" כנס מערב בנימין הראשון כנס מחקרי בנושא מערות, חללים תת-קרקעיים ונושאים כללים בארכיאולוגיה, גיאוגרפיה – היסטורית ומדעי הטבע של אזור ההר לזכרו של פרופ' חנן אשל ז"ל יתקיים אי"ה יום ראשון, כה תשרי התשע"א (3.10.2010) באולם "רימון" בישוב חשמונאים הסמוך למודיעין • הכניסה חופשית! יוגש כיבוד קל. • הסעות לכנס בתשלום יצאו (בהרשמה מראש) מתחנות הרכבת תל-אביב מרכז, מודיעין ומבנייני-האומה בירושלים. להרשמה: 02-6568894. • למעוניינים תינתן במקום ארוחת צהריים בתשלום (כשרה למהדרין). • יציאה לסיור אחה"צ (בתשלום סמלי בהרשמה מראש). • ההסעות חזרה יצאו בסוף הסיור – בשעה 18:00. הכנס בחסות מחלקת התיירות של מועצה אזורית מטה-בנימין
 
תגלית חדשה:בית כנסת שומרוני בבית שאן

בחפירות הצלה בדרום בית שאן התגלה בית כנסת שומרוני,עם כתובת ביוונית על בית המקדש. זהו למעשה בית כנסת שומרוני נוסף בבית שאן-אחרי בית ליאוניטיס. פרטים ותמונה-באתר רשות העתיקות.
 
כתבה קצרה על חירבת עטרות

מסיבת עיתונאים בעמאן על הממצאים החדשים בעטרות (מענין שאנשי גד לא הוזכרו שם...)
 

iassafk

New member
כורש, אחמדינג'אד, וזכויות האדם

כתבה של איתמר זינגר על גליל כורש
 
שימו לב לתגובות - לא בהכרח חותם מנהלי

בתגובה של טרי נאמר שהחותם הוא לא בהכרח חותם של מסמך ו/או קשור במינהל אלא אפשר שנועד לעיטור כלי חרס או דברים אחרים. נשמע הגיוני בעיני. לא ראיתי בכתבה התייחסות לכלי החרס יהיה מעניין לראות האם החותם מופיע עליהם. בכל מקרה אכן מעניין ותודה לדביבון
 

saragon

New member
הכוונה האם את יודעת ממקומות אחרים

שחותמות שימשו לצורך עיטורים של כלי חרס, וכך השימוש בהם לא היה כפוף רק לבעלי התפקידים השונים בדרג הגבוה?
 
תקופת המושבות האשוריות היא אחת התקופות

המרתקות ביותר. בארץ למרבה הצער כמעט ולא עוסקים בה. בשנים האחרונות יש קבוצה של חוקרים (ביניהם קרישצ'ט, ונהוף ולרסן) שפתאום קצת עוררו את התקופה הזו והביאו אותה לאור הזרקורים. דיונים רבים נעשים על רקע גילוי לוחות אפונימים, גם על ידי גונבטי המוזכר בכתבה, זאת כיוון שכמעט ואין בידינו מידע על הנעשה באשור מאשור עצמה. עד כמה שאני זוכר, בנוסף לחוזה עם אשור התגלו חוזים עם ממלכות נוספות.
 
מה הסיפור עם רפאל גולב ומגילות ים המלח?

מישהו יכול לתמצת בעברית קלה? לפי מה שהבנתי ניסה לקדם את התיאוריה של אביו בקשר למוצא של מגילות קומרן בכל מיני פורומים. מה פה העבירה הפלילית?
 

Lakedaimon

New member
קראתי את עיקרי המגילה הארוכה הזו

אין ספק שזה קצת מעיק. פרופ' נורמן גולב כתב את הספר Golb, N. 1996. Who wrote the Dead Sea Scrolls?: the search for the secret of Qumran. New York. בו הוא טוען כי המגילות לא נכתבו בקומראן ע"י האיסיים, אלא מגילות מירושלים שהוברחו לקומראן וכתוצאה מכך קומראן איננה מקום מושבם של האיסיים כפי שהציע דה-וו. בשנים האחרונות תומכים בתיאוריה הזו גם קמ"ט ארכיאולוגיה ד"ר יצחק מגן וכמה מן החופרים. אני מניח שאם תנסה לשבת ב"חדר הסופרים" בקומראן, תבין שהוא לא היה מיועד לזה. רפאל גולב, בנו של נורמן, טען כי עבודתו של לורנס פישמן היא פלאגיאציה (גניבה ספרותית) של עבודת גולב, והוא ניסה לקדם את עבודתו של אביו, אממה, הבן של גולב לא ניסה לקדם את התיאוריה של אביו באמצעים כשרים. * הוא שלח תגובות למצאי רחב של אמצעי תקשורת בשמו של לורנס פישמן, ראש המחלקה ע"ש סקירבול ללימודים עבריים ויהודיים בNYU. * הוא השתמש ביותר מ80 ניקים שונים (!) ע"מ להכפיש חברי אקדמיה שסתרו את התיאוריות של אביו בנושא מגילות ים המלח (בטענות אד-הומינם). * הוא הפעיל כמה ניקים שונים כדי לערוך נושאים בויקיפדיה באותו נושא (עד שנחסם ע"י העורכים) בקיצור, הוא נמצא אשם לפני יומיים ע"י בית המשפט בניו יורק בגניבת זהות וזיוף. אבל מעז יצא מתוק - לפחות העניין מעלה את המגילות, והתיאוריות שמאוחריהן לכותרות שוב.
 
לשמוע בבלית

The last speakers of the Babylonian tongue died out more than 2,000 years ago but the language can now be heard once again from an online audio archive. Assyriologist Dr Martin Worthington has persuaded his colleagues to record their favourite texts from the ancient literature.
 

Lakedaimon

New member
../images/Emo41.gifחידושים בארכיאולוגיה של ירושלים וסביבתה 4

הכנס יתקיים באונ' העברית ב7.10.10, בד"כ ניתן לקנות את קובץ מאמרי הכנס במקום. מצ"ב הזמנה
 

Lakedaimon

New member
תערוכת "גנובים" במוזיאון אשדוד

האמת, לא ידעתי שיש באשדוד מוזיאון עד שכמה בני בליעל פרצו אליו וגנבו משם עתיקות. עכשיו המוזיאון מציג תערוכה הקשורה כולה לקידום המלחמה בשוד העתיקות ובסחר הלא חוקי.
 
למעלה