טרום אירוח - שאלה על זיהוי אתני בברזל ב
התוכלו לסבר את אוזני, כאחד שלא בקיא בעניין. כיצד מזהים את תושביו האתניים של היישוב? אני מבין שבברזל II היו כאן עבריים, פינקיים-כנענים, ופלישתים. ויש לי בלאגן בראש, תוכלו לעשות לי סדר? * היו עוד קבוצות חוץ משלוש אלו? (לא היו ישובים מצריים צפונה מסיני? אם לא - איך זה?) * מה הטרימנלוגיה הפורמלית ליישובים "יהודיים"? ("יהודיים? עבריים? או שיש חלוקה ל"ישראלים" ו"יהודאיים"?) * ממתי מתחילה להופיע התיישבות בעלת סממנים "עבריים" (הן ביהודה, והן בישראל) ושאלת השאלות, מהם ההגדרות/ההבחנות המקובלות לזיהוי והבחנה ביניהם? * שמעתי על חומת סוגרים, (לא קיימת בפלשיתיים או פיניקיים?) * בית בדגם ארבע מרחבים, שלא קיים בישובים הפיניקים, אבל קיים הן ביהודה והן בישראל. האם הוא קיים בפלשיתים? * מינימום של עצמות חזיר (פחות מאחוז מהממצא הזואלוגי, עצמות כבשים/בקר) הבנתי שלא נמצא מחוץ לאתרים ישראליים, אבל האם זה לא מתחיל להיות מעגלי? (בישוב יהודי אין עצמות חזיר => אם אין עצמות חזיר זה יישוב יהודי) **שאלה נוספת, ממתי מתחילה התופעה הזאת בארץ ישראל? רק בברזל ב'? ופחות או יותר ממתי? (לא הספקתי עוד לקרוא את "עצמות חזיר" של xx) * תוכלו להחריב על שער לכיוון ירושלים? האם זה ממש סימן מובהק? (אין יישוב פלשיתי כזה? ולאן פונים שערי היישוב הפלשיתי?), האם הוא קיים בכל היישובים ביהודה? (ומה בהקשר לחוץ ליהודה?) *ואלו עוד פרמטרים משמשים להבחנה? ועוד שאלה, יותר בהקשר האפיגראפי, האם ממצא בפרוטו כנענית (שנמצא בח' קייאפה), לא נותן זיקה לסוף ברזל א - תחילת ברזל ב'? יש עוד ממצאים אפיגראפיים ממקומות דומים מהמאה העשירית ואילך? <שרשרו אותי, אם זה לא המקום המתאים>