ביקורת קשה על התערבות בוטה של ההפקה בהישרדות VIP

סטילהוק

New member
ביקורת קשה על התערבות בוטה של ההפקה בהישרדות VIP

הישרדות: התערבות בוטה של ההפקה
https://www.israelhayom.co.il/article/641635

עונת ה-VIP של "הישרדות" משופעת ברצף התערבויות מטעם ההפקה במתרחש על האי • לעומת תוכניות ריאליטי אחרות, היא אפילו לא מנסה להסתיר את זה

על מה מתערבים? כבר מזמן הבנו והפנמנו כי תוכנית ריאליטי תספק לכם הכל, למעט תיעוד אמיתי של המציאות. למען האמת, ברוב התוכניות דווקא ההתרחשויות מאחורי הקלעים הרבה יותר מסקרנות מאלו שרואים על המסך. אפשר היה לראות בערך איך זה מתנהל בסדרת הדרמה "Unreal", שחשפה בהגזמה חלק מהתחבולות שעושים מאחורי הקלעים כדי לעודד מתמודדים לפעול בצורה מסוימת בתוכנית ריאליטי. הסודות האלה הם שמשפיעים לבסוף על ההתרחשויות.

גם הסצנה הכי דרמטית ואמוציונלית בריאליטי יכולה, בעזרת שינויים קטנים בעריכה, הדבקה של כמה משפטים או מחיקה של אחרים, להפוך לסצנה שונה לחלוטין. רוצים לטפטף לצופים על רומן אפשרי בהמשך העונה? חברו צילום של מתמודדת מזיזה את שיערה בחושניות לפריים קצר של מתמודד אחר מביט (לא בהכרח עליה) במבט מהופנט ופה פעור, וכבר עשיתם את הצעד הראשון. רוצים לפתח יריבות? בחרו בצילום שלו עם מבט מזלזל.

הסיפור שההפקה רוצה לספר לכם הוא הרבה יותר טוב מהמציאות שהיתה יכולה להתפתח בצורה טבעית. קחו עוד דוגמה. נגיד שאתם עובדים על סדרת ריאליטי יקרה מאוד, אחת מתוכניות הדגל של הערוץ, והטסתם 18 מתמודדי VIP לאי בפיליפינים, שילמתם להם סכומים יפים ובניתם תסריט כללי לעונה; בחרתם את הנבל ואת ההיא שתחמם אותו, את המתמודד עם הפתיל הקצר שייצור בלאגנים ואת הנעלב הסדרתי, ואת ההוא שבטוח יהיה הפייבוריט של הקהל. עד כאן הכל די רגיל, אבל אז זרקתם אותם לאי, הדלקתם מצלמות, הודעתם על הדחה פומבית מפתיעה ובתוך כמה דקות התברר שהמודחת הראשונה של העונה היא הדמות הכי חשובה שלכם בקאסט - נעמה קסרי, זוכת העונה הראשונה של "הישרדות", זאת אומרת - המתמודדת המנוסה והמסוכנת מכולם.

נכון שאפשר להמשיך הלאה, לערבב את הקלפים מחדש ולראות מה יקרה. אבל גם אפשר כבר בפרק השני להמציא איזה טוויסט שנקרא "בקתת המשא ומתן", לגרום איכשהו לשתי בעלות בריתה של קסרי (ליהיא גרינר ועינת ארליך) להתעקש להיות דווקא אלו שנשלחות לשם לנהל מושא ומתן לא ידוע, ואז לגלות שיש בכוחן להחזיר את קסרי למשחק. בינגו.

קסרי חזרה, דמות אלמונית אחרת הודחה במקומה, והכל נפלא. יש משימות ותככים, ובריתות וריבים ובגידות ומחנות, ואנחנו רק בתחילת המשחק. אבל במועצת השבט הולכים על הראש של שתי הדמויות הכי דומיננטיות - ליהיא גרינר, שמשחקת בלי חוקים, ומני נפתלי, ששם את האסטרטגיה לפני הכל ונבנה בתור הנבל שמעצבן את כולם. אבל רגע, כולם כבר הצביעו, הדרמה בשיאה - ופתאום קופץ לו מאחור מתמודד זניח, משה פרימו, שברגע הדרמה החליט לכבות את הלפיד ולפרוש מיוזמתו. למה דווקא עכשיו? לכאורה, צירוף מקרים נדיר.

"אני וליהיא קיבלנו הזדמנות שלא תחזור. אבל המצב שלי בשבט עדיין על הפנים. הם כבר זרקו אותי. הם ויתרו עלי. פרימו החזיר אותי ואת ליהיא", הודה אמש מני נפתלי בתחילת הפרק. אמר "פרימו", אבל התכוון להפקה. לכאורה.

וכך, פרק אחרי פרק, תרגיל אחרי תרגיל, עונת ה-‭VIP‬ של "הישרדות" מסתמנת כמו רצף של התערבויות מטעם ההפקה. נכון, זה קורה בכל ריאליטי, אבל ב"הישרדות" שלנו בכלל לא מנסים להסתיר את זה. אין שום רצון לספק לצופים סיפור ריאליסטי, אלא רק היצמדות עיקשת לתסריט המוקדם ומחשבה כי הסיפור שההפקה רוצה לספר לכם הוא הרבה יותר טוב מהמציאות שהיתה יכולה להתפתח בצורה טבעית.


הישרדות: האם ההפקה חילקה את השבטים באופן לא שוויוני בכוונה?
https://www.maariv.co.il/culture/tv/Article-689844

חלוקת הסלבס לקבוצות לא הגיוניות מגיעה מטעות טירונים או מהפתעה שאף אחד לא מבין עדיין. וגם: נעמה קסרי אכזרית, ודוגמנית הנשק בווידוי אישי הזוי

הריאליטי "הישרדות" מאבד גובה ועניין. אותו ריטואל קבוע של התנהגויות ומשימות שחוזרות על עצמן. חוץ מאשר להתקדם לעבר המטרה בהליכה על הראש, או בקפיצה על רגל אחת, הם כבר עשו הכול. אין למה לצפות, ואם מישהו שם בהפקה היה מתבלבל והיה מקרין את הסרט במהירות אחורה, אפילו לא הייתי שמה לב. לצורך חיזוק השורות ועידוד הצפייה, הם אפילו הוציאו את איתי תורג'מן מהבוידעם וגררו אותו עד לפיליפינים על מנת שיצעד על שביל הזיכרונות ויתאר את תלאותיו כאשר השתתף ב"הישרדות VIP" בעונה אחרת.

תורג'י לא רק תיאר, הוא ממש השתפך ועשה לעצמו אנליזה פסיכולוגית של התסכול והקשיים שהיו אז מנת חלקו, כאילו שזה מעניין את מישהו בשעת חצות. לפי תיאוריו, יכולת לחשוב שהוא לקח חלק במלחמת וייטנאם. אחרי דקה של צפייה בפניו המיוסרות של תורג'מן, כמעט נשברתי ועברתי לצפות בעוד פרק של "הכלה מאיסטנבול". שם לפחות תמיד קורה משהו מפתיע שמשבש את האיזון ומוציא את הדברים לגמרי מפרופורציות, מה שיכול להחזיק אותך ערני ומתוח, ובמוד של כוננות ספיגה.

אם הייתי צריכה לדוג את הרגעים ה"גדולים" של עוד פרק משעמם ששודר אמש ב"הישרדות", הנה הם לפניכם בסדר אקראי.
אחרי לילה של הוריקנים וסופות, ואחרי שקמו רטובים ומלוכלכים לקראת עוד יום של משימות, נעמה קסרי לא שוכחת למרוח את השפתיים באודם חזק ולהעניק ליטוש אחרון לריסים המעפעפים.

תגלית המאה. אורין ג'ולי, דוגמנית הנשק, שאותה האשימו כולם בכישלון המשימה, מתוודה שהיא באה "להישרדות" לא בשביל האתגר, אלא בשביל לעשות את חשבון הנפש עם עצמה בשל הכשלים החברתיים שלה ותכונות אופי בעייתיות המיוחדות רק לה. תארו לכם, לנסוע לחפש צרות בפיליפינים כדי לטהר את נשמתה ולשחרר כעסים, כאילו שבארץ חסר לנו צרות משלנו.

מני נפתלי שבארץ העז ללכת ראש בראש עם שרה נתניהו, משתתק כמו ילד נזוף ומבקש סליחה בראש מורכן, מנעמה שפוקדת עליו באנגלית אוקספורדית, שיסתום. בכלל, כל מי שרוצה ללמוד אנגלית, מקבל שעורים בחינם לא רק מליהיא גרינר, אלא מכול השורדים שבעונה זו משפריצים לכל עבר ביטויים בלועזית מהוקצעת, כאילו חזרו לארץ אחרי שנים ארוכות בגלות באל איי.

ג'ובאני מתנשם ומתאמץ כמו במסע כומתה, כי נאלץ לקחת על עצמו את תפקיד המושיע של גואטה. אני יכולה רק לנחש שהוא מקלל את הרגע שהגיע ל"הישרדות" וניסה להפגין הירואיות, כי במקום לעזור רק לעצמו, הוא צריך בנוסף, לגייס את כל שריריו על מנת לדחוף את גואטה בטיפוס על מכשולים וקירות. אם היה יודע שזה ייעודו במשחק, היה מבקש תוספת שכר על אקסטרה מאמץ או סיכון מקצועי.

איך אפשר בלי לשפוך קצת פילוסופיה לאוורור התאים האפורים, כמו השאלה, מה בעצם הרעיון המסתתר מאחורי תוכנית ההישרדות? משחק גרידא וניצחון, גם במחיר של השפלת האחר ורמיסת כבודו, או ניסוי חברתי על מנת לבחון את מידת הסוציופתיות של המתמודדים, או הנטייה לעזור ולהגיש עזרה. בעולם המושגים של נעמה קיסרי, גם אם היריב חלש, צריך להרעיב אותו עד מוות עד שיותש סופית, ירים ידיים וייכנע. על פי מישל, דווקא צריך להעניק עזרה לקבוצה החלשה, להאכיל אותה באורז ולחזק אותה על מנת שתשמש יריבה ראויה במשימות, כי הרי מה החוכמה, או היכן האתגר לנצח מישהו שהוא שבר כלי?

זה בערך מה שהיה בפרק של אתמול, מלבד העובדה, שמי שתיכנן לחלק את השחקנים לשתי קבוצות שאין ביניהן ולו שמץ של שיוויון כוחות, רחוק מלהיות גאון הדור. בקבוצה אחת, נמצאים מתאגרפים כבדי משקל ובוגרי יחידות קרביות, בשנייה, כמה גברים ציפלונים ששוקלים 50 קילו, איש אחד מבוגר שמתבדח שעליו לסחוב איתו את הפרוסטטה שלו לכל מקום, והשאר, נשים עדינות מראה ונטולות פחמימות. ואם זה לא מספיק, גיא זו-ארץ, עוד מבקש מקבוצת החלשים להוציא מתוכם מתמודד אחד מהתחרות, כדי ליצור שיוויון עם הקבוצה השנייה, כי גוואטה לא תשתתף במשימה, כאילו שמלכתחילה הייתה שם שיוויוניות.

אם זה לא היה די עצוב, לא הוגן ולא מובן בעליל, זה יכול היה לשמש כאתנחתא קומית או צינית. אלא אם כן, נופתע לגלות בסוף העונה, שהמנצח או המנצחת באים דווקא מהקבוצה החלשה יותר, ואז אולי יהיה איזשהו הסבר הגיוני להרכב הקבוצות המוזר הזה שמטרתו הייתה ליצור אפקט של הפתעה.
 
אי אפשר שלא לחשוד שההפקה התערבה למרות שאני לא בטוח ב100%

יש לי חשד שנעמה היתה אמורה להיות מודחת והם שינו את ההחלטה .. הם לא ידעו שרותם תשלם את המחיר כי הם לא היו מוותרים על מישהי יפה כמוה.
ההדחה של רותם לא היתה הוגנת והייתי אומר את זה גם אם במקום רותם היה מודח/ת מישהו/י מכוער/ת.
ההדחה של מעיין הליצנית (שהודחה במשימה בעונה 4) נראת לי עכשיו מאוד הוגנת יחסית להדחה הזאת.
 
למעלה