האמת, שאני מאוכזב מבוקי

davidlev0255

New member
האמת, שאני מאוכזב מבוקי

1. בוקי היה הפייבוריט שלי בתחילת המשחק (יחד עם עזאם וענת , בהמשך הוחפה ענת ביוליה)

2. בוקי כתב פלילי , מצחיק , שנון לא פראייר עם ניסיון עצום בחיים וניתחתי קצת מהאירועים שעבר ולכן אני מאוכזב.

חבל שבוקי לא הוריד במשקל ולא התאמן לפני התוכנית, מכיון שלא זכה באף משימה

בוקי יותר מדי רטן ובכה על "הזקנה מאיכילוב", וזה מוגזם

בוקי שיחק את הנעלב, בבחירה הראשונית, עוד מעט הייתי בוכה בדמעות שליש (רבאק אתה זקן בן 50 עם עור של סוס יאור )

בוקי לא הצליח כמבוגר אחראי ליצור שלום בין שתי הדוגמניות, יוליה בת בריתו ונטלי, סתם מריבות שגרמו לבלאגן

בוקי לא הצליח לחבר בינו לבין שגב ונטלי ועזאם (באיחוד) (נתעלם מהליקוק של שגב)

בוקי לא הצליח להבהיר למשה שלא צריך לחשוף את כעסיו ומניעיו והסבריו להצבעתו כנגד שגב. משה נהג בפזיזות, שידיח ולא ידבר

בוקי לא הצליח להבהיר ליוליה שתשחק אותה , על מנת להשאר ולא תהיה תלושה או מתנדנדנת

בוקי לא הצליח לשכנע את ברית הבוטיק, שידיחו את שגב וישאירו אותו עצמו (לא חייבים ליקוק אפשר בהסברים)

בוקי בגניבת הפסלון, יכל להטמינו במחבוא, לא להשתמש בו, להיות מודח, ולקוות שיחזור למשחק אחרי אי התקווה. בתוספת הפיסלון לעליה לגמר

בוקי לא הצליח לשכנע את שגב שיהיו ביחד ויצביעו כנגד אנה .

בוקי לא הצליח להתגבר על כעסיו והאגו (נגד תורגי') ולתת קולו לענת שמגיע לה הרבה יותר מאיתי (שהיה בוגדני. (ענת לא אידיאלי, אבל צדק היסטורי)
 

black scar1

New member
מסכימה עם הכל (חוץ מהסעיף האחרון
)

(וגם חוץ מהשלישי לפני האחרון- זה היה מטומטם לעשות את זה)

בגלל זה חזרתי וטענתי מלא פעמים שבוקי היה חרא שחקן! הוא עשה 3 מהלכים שאני יכולה לקרוא להם חכמים-
1. בהדחה הראשונה של נטלי - שיקר לברית משה-שגב-נטלי שהוא איתם ושיוליה לא מצא את הפסלון, בפועל עזר לה למצוא, היא הצילה אותו וגם הדיחה מישהי מברית הנגדית וכך שינה את מאזן הכוחות השבט.
2. המציא שיש לו פסלון שחשב שהולכים להדיח אותו (אמנם הוא לא ידע מה קורה סביבו, כי בכלל לא רצו להדיח אותו אלא את יוליה, אבל בכ"ז מהלך עם מחשבה)
3. גניבת הפסלון.



זהו! 3 מהלכים בלבד!! כל שאר ההדחות הוא עבר לא ע"י יוזמה שלו, אלא ע"י שיתוף פעולה של הדחה של מישהו אחר (ג'מג'י, אושרי בפעם הראשונה, עזאם, אושרי בפעם השניה, ענת) או בגלל שהעדיפו להדיח מישהו אחר שהיה פחות מאיים ממנו (יוליה, נטלי).

הוא פשוט לא שיחק את המשחק. נקודה!!

הוא אולי דמות צבעונית שנורא אוהבים לראות בתוכניות מסוג ריאליטי, (לי אישית הוא ממש לא עשה את זה, אבל שיהיה). זה מתאים לתוכניות מסוג האח הגדול, לא להישרדות. מבחינת שחקן- בוקי היה שחקן דיי גרוע!!

בכלל, אמנם לא ראיתי הרבה עונות של הישרדות, אבל ככל שהתקדמה העונה הבנתי את הפרנציפ, כמעט אף אחד שם לא בא מוכן למשחק הזה שנקרא הישרדות. היו שם אולי 3-4 אנשים שבאמת חשבו אסטרטגיה ובאמת שיחקו את המשחק.

ענת ושגב, כן היו שחקנים יותר טובים מהשאר. שגב לדעתי היה שחקן יותר טוב. עזבו אוהבים או לא אוהבים אותו. למה הוא שחקן יותר טוב? כי ענת אמנם, כן היה לה שכל, וכן הייתה אסטרטגית מדי פעם + משחק חברתי לא רע, אבל היו לה רק יתרונות ודברים שעזרו לה במשחק - ברית של עוד 2 אנשים שלא פוחדים להתלכלך ולעמוד על שלהם (בניגוד לברית של איתי שהיה לו את משה ויוליה שנכנעים ללחץ נפשי) + משימת השכר והעונש שנתנו לה תמיד רוב תמידי + לקחה חסינות אישית כמעט תמיד.

איתי לעומת זאת, מאז האיחוד היה בעמדת מיעוט תמידית! לא היה לו כוח במשימות, לכן ההגעה שלו לגמר הרבה יותר מרשימה. הוא תמיד ניסה ליזום, כמעט ולא עבר הדחות ב"מקרה"- אלא כמעט תמיד היה שותף להדחות או יזם אותם + היה לו משחק חברתי מעולה + חשיבה אסטרטגית כשכבר כן היה לו כוח (כשלקח את הווטו + במועצה האחרונה שבחר להדיח את בוקי) עשה את הבחירות הנכונות אסטרטגית ולא אמוציונליות, לכן הוא שורד יותר טוב. כי הוא הגיע לגמר למרות כל המכשולים שהיו לו בדרך, ענת הגיע לגמר בזכות כל הדברים שעזרו לה.
 

davidlev0255

New member
אם בוקי היה מעלים את הפיסלון ולא משתמש בו

זה היה יכול להיות מהלך קורע מצחוק

הם היו מחפשים, בוקי לא מספר לאף אחד, מודח, אחריו אולי שגב ?

וכך היה נעלם פסלון ומי שהייתה צריכה לעבוד יותר טוב הייתה ענת השחצנית.

שגב היה שותף בגניבת הפיסלון , (ברור שאם היה מדווח היה מודח) ולכן :

1. הוא אינו ראוי להיות השורד האחרון

2. מהצדק הפואטי לא היה אמור לקבל את קולות בוקי , אלא שבוקי יתן לענת

הבעיה שהאגו של בוקי נפגע מתורג'מן הערס (שכנראה דפק לענת את הסיכוי לקבל מיליון שקלים)

אותי לא מרשימה הדרך של שגב הלקקן

מיילא אם היה כריש משימות, ולא לקקן , אז סבבה
 

black scar1

New member
לגבי שגב, לא אגיב כי כבר אמרתי את

דעתי בהודעה הקודמת.

לגבי הסעיף המדובר- אם בוקי היה נותן להם להדיח אותו ולא מדווח על הפסלון- מה היה יוצא לו מזה?

הוא היה מודח- עושה דו קרב עם משה. סביר להניח שמשה היה מנצח, משה בכל זאת ניצח חבורה של אנשים, ומול בוקי לא היה לו ממש סיכוי להפסיד.
אחריו שגב כנראה היה מודח (אלא אם כן היה לוקח חסינות, אבל רוב הסיכויים שלא היה לוקח)- היה עושה דו קרב עם משה באי התקווה. אחד מהם היה מנצח, האמת פייר פייט- שניהם דיי מעפנים במשימות. ועדיין אחד היה חוזר לברית השלושה- אם משה/שגב לא היו לוקחים חסינות וסביר להניח שלא היו לוקחים, השלישיה הייתה מדיחה אותם ומגיעה לגמר!

כל המהלך של גנבת הפסלון לא היה שווה כלום אם לא היה משתף את שגב וחושף אותו במועצה ההיא. ואם סתם היה גונב את הפסלון בלי לחשוף אותו, זה גם לא היה מזיק לענת. לדעתי גם בלי פסלון ענת הייתה מגיעה לגמר על בליינד, היא לקחה את רוב משימות החסינות אחרי האיחוד, לא הייתה צריכה פסלון בכלל...
 

davidlev0255

New member
החוכמה בגניבת הפסלון היא העיתוי וההשלכות

העיתוי היה גורלי, בוקי ידע שהוא מודח כי כולם יהיו נגדו ,

ההשלכות - כמובן שביחד עם שגב יכלו להביא מהלך שיעיף את תורגי'

אבל , אפשר לעשות כמה ספקולציות

1. מה היה עוזר לבוקי גניבת הפיסלון, אם לא היה מנצח בהמשך? סתם להתקדם?

2. מה עוזר לו גניבת הפסלון, אם שגב יצא נגדו בהצבעות בעתיד, אחרי שלא יזכה בפסילון

3. האם בוקי חשב שגניבת הפסלון היא הגונה שתעניק לו את המיליון ? (לדעתי רצה לדפוק את ענת הרעה אבל לו היה מסוגל לכך נפשית לזכות)

4. פה רואים כמה שגב הוא מנייק, נניח ובוקי שכבר סיפר לו ומחליטים ללכת על תורג'י

רבאק, ישבתם וצחקתם כל הזמן , התקרבת אליו, עכשיו אתה נותן לו הצינור?

שגב יכל להצביע לאנה, בוקי לתורגי' , המאבק בהדלקת האש בין אנה לבין תורג'י

אם אנה מנצחת, מעיפים את תורגי'

אם תורגי' מנצח, יש יותר סיכוי להעיף את ענת בהמשך כי אנה עפה וכך יהיו שלושתם כנגדה
 

black scar1

New member
לא הבנתי את רוב מה שכתבת...

אבל אנסה לענות:

1. האמת בוקי לא ממש חשב רחוק לפי מה שהבנתי. מה שהוביל אותו בעיקר זה יצר נקמה, הוא רצה לפרק את השלישייה כי היה באמוציות מטורפות וראו את זה בפרק, הוא סתם רצה לנקום. לא יודעת אם הוא חשב שהוא יוכל להתקדם במשחק כי גם אם הוא חובר לשגב- ושגב יהיה נאמן לו, שניהם תכלס גרועים במשימות, אבל הוא רצה את הסיפוק לדפוק אחד מהשלישייה (בעיקר את תורג'י)- ואולי גם צ'אנס להגיע לגמר, במקום הדחה בטוחה.

2. הוא חשב ששגב יהיה איתו ואולי יוכלו להתקדם. אבל כמו שאמרתי המניע העיקרי שלו היה הנקמה, לא להגיע לגמר, על הדרך הוא בטח גם רצה להגיע לגמר.

3. לא הבנתי את השאלה.. וזה סוג של וריאציה על שתי השאלות הקודמות. האם חשב שגניבת הפסלון זה דבר הוגן? אם עשה כך, כנראה שכן. האם חשב שתעניק לו את המליון- כמו שאמרתי כבר פעמיים קודם- לדעתי הסיפוק שלו היה לראות את השלישייה מתפרקת, ואולי סיכוי להגיע לגמר.

4. דבר ראשון- איך שגב יכל להצביע לתורג'י ובוקי לאנה? תורג'י עף בדו קרב בין אנה וענת. בוקי רצה שהוא ושגב יצביעו לאנה ושתי הבנות יצביעו למי שיצביעו- ויהיה קרב אש. שגב החליט שלא- אלא לחבור לבנות ולהדיח את בוקי- מבחינה אסטרטגית זו ההחלטה הכי טובה שיכל לעשות. למה?

א. אין סיכון שבקרב אש - מקום בטוח בגמר
ב. בוקי מהווה על שגב איום הרבה יותר גדול בגמר. אם היה מגיע עם בוקי + אחת הבנות לגמר- אז קולות שונאי טיניום היו מתפצלים בינו לבין בוקי + סביר להניח שחוץ ממשה ונטלי לא היו מצביעים לו, אלא לבוקי. בנוסף, רוב הסיכויים שהיה עף בסמסים מול בוקי + ענת- לא היה לו הרבה סיכוי לעבור את שלב הסמסים.

האם זה הופך את שגב למאנייק- שהוא מכר את בוקי לאחר החברותא שהייתה בינם? כל אחד יחשוב מה שהוא רוצה. אני מודה שברגע הראשון גם לי היה קשה וזה כאב לי והיה לי קצת כעס על שגב. אחרי מחשבה אני לא חושבת שהוא יצא מאנייק במהלך (דרך הביצוע לקתה בחסר, על זה אין ספק- אבל לא המהלך). למה?
א. דבר ראשון- השורד האחרון לא אמור להיות בן אדם נחמד! הוא אמור להימדד ע"פ מחשבה אסטרטגית - שגב זיהה שבוקי הוא איום- העדיף להגן על עצמו ולכן הוא שורד יותר טוב, מאנייק או לא.
ב. אם בכל זאת ננסה להסתכל על העניין מוסרית- אז אם היה עושה את זה לנטלי לדוגמא, אני חושבת שכן היה יורד לי ממנו הרבה, כי עם נטלי הם היו בברית ברזל ממש. עם בוקי זה לא היה אותו דבר בכלל. להזכירך- שגב הציע לו בדאנג עוד- אחרי ההדחה של אושרי לחבור אליו, ואל משה ואל נטלי לברית של רבעיה, ושיוליה תהיה ספייר. בוקי לא זנח את יוליה, שיקר להם שלא מצא את הפסלון של יוליה, וכך יוליה הצילה אותו. מאותו רגע היה ברור לשגב שבוקי בברית עם יוליה ולא איתם. וזה לגיטימי! אבל זה מראה ששגב לא באמת יכול לסמוך על בוקי והוא לא בברית ברזל איתו!
ב. שגב יחד עם יוליה הדיחו את בת בריתו בדאנג- נטלי.
ג. בוקי ויוליה קבעו בניהם להדיח את שגב בהדחה של משה, לפני ששגב קיבל את החסינות מטיניום.
ד. בוקי לא הצליח לשכנע את יוליה שתהיה בברית איתו ועם נטלי- נגד ברית טיניום, אחרי האיחוד.
ה. בוקי גנב את הפסל על דעת עצמו- ובשביל עצמו! לא בשביל אף אחד אחר. הוא שיתף את שגב אך ורק כי בלי שגב גניבת הפסל הייתה הולכת לטימיון כי הוא קיבל צמיד ווטו מענת!! אם שגב לא היה שותף למעשה- בוקי לא יכל להדיח את תורג'י! הוא לא עשה את זה בשביל שגב, אלא אך ורק בשביל עצמו. שיתף את שגב ממניעים אינטרסנטים, ושגב גם שיתף פעולה ממניעים אינטרסנטים.
ו. אחרי ששגב זכה בצמיד הווטו בפרק שאחר כך הוא הציל את בוקי והם הדיחו את ענת. (וזה גם הייתה הדחה מבחינת שגב שהיא אינטרסנטית, אבל אין בזה פסול). בזה לדעתי שגב החזיר לבוקי על ההצלה שלו ב"גניבת הפסלון". הם פיטים- הוא לא חייב לו שום דבר יותר לטעמי.

בשורה התחתונה, בזכות שגב, בוקי עבר הרבה מאוד הדחות (ג'מצ'י, אושרי הראשונה, ענת). בוקי עזר לשגב רק פעם אחת במהלך המשחק וזה בגניבת הפסלון. זהו!!!

מעבר לכל זה. נכון שהייתה בינהם אחווה ונכון שהם צחקו והשתעשעו. ואז כולם אומרים על שגב שהוא מאנייק- כי איך הוא הדיח את החבר שלו. אבל זה כל הפואנטה במשחק הזה!! להפריד בין הרגש לשכל!! שגב אמר את זה מההדחה של אושרי. אתה יכול להיות חבר עם בן אדם ואז להדיח אותו כי מאיים עליך! זה לא צביעות וזה לא סותר, כי זה המשחק. הרי זה כל הפואנטה- המשחק בא להקשות על אנשים נפשית- לשים אותם במקומות שהם צריכים לפעמים להדיח מישהו שהם אוהבים כי הוא מאיים עליהם. מה לעשות. זה ששגב בחר להדיח את בוקי לא אומר שהוא לא התחבר אליו. זה משחק והצופים לא עושים את ההפרדה הזאת- תשפוט אותו לפי ההחלטות שלו במשחק- אם שיחק חכם או לא, ולא לפי "מוסר".

הרי גם הבנות נגיד התחברו לנטלי לפי מה שהיא אמרה, ועדיין הדיחו אותה, ובטיניום הם גם התחברו למיכל, ועדיין הדיחו אותה, והם גם התחברו מאוד לשגב לפני שידעו על הגניבה- הם מאוד אהבו אותו ואמרו- הלוואי שנגיע איתו לגמר (לא יודעת איך הם חשבו שזה אפשרי, הם לא יודעים שיש 3 בגמר?) ועדיין שמה לך כסף שכשהם היו נשארים 4- שגב + אנה + ענת + תורג'י - הם היו מדיחים את איתי.

אין קשר בין מי התחברת לבין מי אתה מדיח. לא לפי זה אתה אמור לשפוט את השחקן!!!

חפרתי...
 

black scar1

New member
תיקון:

"ב. שגב יחד עם יוליה הדיחו את בת בריתו בדאנג- נטלי. "

צ"ל : "בוקי יחד עם יוליה הדיחו את בת בריתו בדאנג- נטלי."
 

IDGAD5

New member
נראה לי

שרוב האנשים כולל מי שתמך בשגב, גם אם הוא הבין את ההיגיון שבהדחה של בוקי לא אהב את הדרך בה שגב עשה זאת. אולם בדיעבד יכול להיות שגם הדרך, למרות שהיא לא הייתה נעימה לעין, הייתה נכונה. אם חוזרים אחורה לימים שאחרי הגניבה, אפשר לשמוע את הבנות בטוחות שהמהלך של בוקי כל כך נורא עד שהוא לא יוכל לצאת מהבית מרוב שהוא יתבייש. בנוסף שגב בדיוק ניצח בשתי משימות ונאם את הנאום הזכור במועצה, שהצביע על כך שיש לו תמיכה בקרב המושבעים. כלומר שגב היה במצב בו נראה שעל פניו הוא חזק יותר מבוקי אז מה שכנע את הבנות בסוף להאמין ששגב יותר חלש מבוקי ולכן כדאי להן לקחת אותו לגמר ולא את בוקי?
עם כל הכבוד לאינטליגנציה של הבנות, אני לא מאמינה שפתאום הייתה להן הארה ואחרי שלושה ימים של הצהרות שבוקי ייתפס ככגנב לכל חייו הם פתאום חשבו שבוקי ייתפס כגיבור. לעומת זאת שגב כבר מהרגע הראשון ידע לחזות שכל המדינה תדבר בחיוב על מהלך גנבת הפסלון ויש קטע בו מראים אותו הולך לענת ומסביר לה שבוקי למעשה יכול לקחת את הגמר בהליכה.
האם ענת השתכנעה ? כן אבל לא באופן מוחלט. הבגידה של שגב בבוקי והחנפנות שלו גרמו לה להשתכנע באופן סופי ששגב יראה כל כך גרוע בעיני המושבעים ולכן הוא עדיף על בוקי. במועצה שגב הלך על חבל דק מאוד, כל סימן הכי קטן שהמושבעים נוטים לטובתו יכל היה לגרום שהבנות ישנו את דעתן, במיוחד אחרי ההמלצה של תורג'י. אבל כמו שאנחנו חשבנו ששגב יצא לא טוב מהמועצה ההיא כך גם הבנות ולכן הן העדיפו אותו על בוקי.
 

black scar1

New member
וואו.. נקודה מעולה... לא חשבתי על זה

אני לא יודעת אגב אם הוא עשה את זה במודע, אבל באמת לגרום למושבעים לא לאהוב אותו במועצה האחרונה, יש בזה משהו חכם דווקא...

נקודה ממש יפה
 

IDGAD5

New member
יש דברים

שתומכים לכאורה ברעיון הזה. שגב בטסטות תמיד אמר שהרעיון שלו הוא להיתפס כחלש, כלוזר. במועצה האחרונה אושרי אמר לו" לא אכפת לך שהבנות בחרו בך לגמר בגלל שאתה חלש?" שגב ענה בקור רוח שהוא יודע שבחרו בו בגלל שהוא חלש. אנחנו יודעים שכשענת חזרה למשחק שגב החליט שלא כדאי לו להגיע עם בוקי לגמר. אם זו ההחלטה שלו אז המחשבה הבאה שלו צריכה להיות איך אני מוודא שאני מגיע לגמר ולא בוקי? איך אני אתפס כאופציה יותר חלשה בעיני הבנות?

ולמרות כל מה שכתבתי אני עדיין נוטה לחשוב שזה לא היה במודע אך בדיעבד צעד חכם.
 

black scar1

New member
לגמרי.. אם זה היה בכוונה הוא פאקינג גאון...

אבל לא יודעת, קשה לי להאמין שזה היה במודע, אבל לכו תדעו. העובדה שהוא בכלל זיהה איזה סטאר בוקי יהיה- מראה שיש לו שכל מטורף (טוב, הוא עורך תוכניות ריאליטי, הוא אמר שגם משם הוא הבין את זה, כי הוא יודע איך הם פועלות)
 
זה היה מרשים, האמת

שהייתה לו היכולת לצפות את זה קורה. הם נמצאים בתנאים כל כך קשים, גם פיזים וגם נפשיים. זה מצב שבו קשה לאדם לראות מעל הפופיק שלו עצמו והוא הצליח לראות את התמונה הגדולה ולנחש כיצד בוקי יתפס בציבור. רק על זה מגיע לו שאפו.
 

black scar1

New member
לגמרי!! כאילו, אני זוכרת שראיתי את הפרומו

נדמה לי שאת הפרק לפני הפרומו, בנענע, כי לא הייתי בבית כשזה שודר בטלוויזיה, ואז מיד אחרי הפרק היה את הפרומו שרואים את השלישייה צורחים על בוקי ומקללים אותו וכו', וגם הבנתי שהוא גנב את הפסלון מהפרומו, למרות שלא אמרו בבירור- ואני הייתי בטוחה במיליון אחוז, שכולם יגעשו וירעשו על איך בוקי העז לגנוב, או סתם יהיו מתוחים מהדרמה או משהו, במקום זה אני נכנסת לפייסבוק ורואה ים של הודעות שאומרת- איזה חארות, איך הם מעיזים לדבר ככה לבוקי , אז מה אם הוא גנב את הפסלון וכו' וכו'. הייתי בשוק!! לגמרי.. לכאלה תגובות ממש לא ציפיתי, וזה עוד היה רק בשלב בפרומו!!

אולי זה כי אני לא רואה כ"כ תוכניות ריאיליטי אבל באמת הייתי בשוק, ועוד יותר ששגב עלה על הקטע הזה עוד שם על האי. באחד הראיונות שאלו אותו איך הוא ידע אז הוא אמר שבגלל שהוא עורך תוכניות ריאליטי הוא יודע שיאהבו את האנדרדוג...

אגב, משהו שממש מוזר לי.. מלא אנשים אומרים בעקבות התוכנית- איך הם מעזים לדבר ככה לאדם בגיל שיכול להיות אבא שלהם/אותי תמיד חינכו לכבד מבוגרים ואני בחיים לא הייתי מדבר לאיש מבוגר ככה וכו'.

לא יודעת, אצלי אין את הקטע הזה.. זה ממש מוזר, לא יודעת למה... נראה לי כי ההורים שלי חינכו אותי בעצמם שמבוגרים הם לא בהכרח אנשים שצריך לתת להם כבוד, וההורים שלי תמיד התייחסו אלי יותר בתור חברה מאשר כבת, לא יודעת. מצד שני אחותי אמרה לי שגם לה נורא חרא הקטע שהם קיללו את בוקי בגלל שהוא איש מבוגר, ונורא קשה לה לראות איך לא מכבדים מבוגרים. אז לא יודעת איך זה מסתדר עם התאוריה שלי עם ההורים שלי, אבל אחותי בכל זאת גם אמא ונשואה, אז נק' המבט שלה אחרת...
 
גם לי האמת קשה עם הקטע הזה

לא זוכרת אם קיבלתי חינוך מיוחד בבית, אבל זה צורם לי יותר שמתייחסים למבוגר בזלזול מאשר למישהו צעיר. אני חושבת שזה בגלל שאדם מבוגר יותר הוא פגיע יותר וזלזול ממישהו שיכול להיות הבן שלו הוא הרבה יותר כואב מיחס מזלזל מאדם מבוגר ממנו או בן גילו.

בארץ יחסית אין חינוך לכבוד למבוגרים אבל בתרבויות אחרות זה מאוד חזק, בעיקר בתרבויות המזרח הרחוק. לדעתי בארץ ניסו למחוק את העבר כדי להתחיל מחדש, האידיאל היה הצבר הצעיר החזק ולא המבוגר הגלותי. בשפה שלנו אין גם דרך לפנות לאנשים מבוגרים בצורה אחרת, העברית מאוד ישירה, תמיד זה "אתה", "אדוני ו"גבירתי" נשמעים תמיד כל כך מאולצים ולא טבעיים בעוד שבשפות אחרות יש משלבים שונים ודרכי פניה לאנשים מבוגרים ומכובדים.
 

black scar1

New member
האמת היא שכשעבדתי בתחנת דלק

אז הייתי פונה לאנשים מבוגרים ב"אדוני" או "גברתי" בד"כ, כי חלק מהמתדלקים האחרים עשו את זה (ולפעמים גם נתתי להם "כבוד" כשהם ברברו לי את המוח עם שטויות והנהנתי בנימוס גם כשלא היה לי כוח להקשיב, אבל זה היה בעיקר בשביל הטיפ
).

אבל בגדול, כאילו אני שומעת הרבה פעמים מאנשים שמתחלחלים כאשר לא מתנהגים לאנשים מבוגרים בנימוס ואת המשפט - "הוא יכול להיות אבא/אמא שלך- איך אתה מדבר אליו?!" אני שומעת הרבה, וגם במקרה הזה זה נאמר בכל מקום. אפילו הייתה כאן לא מזמן הודעה בפורום שמאוד נגעה לליבי של מישהי שכתבה שהיא פשוט דמיינה איך אומרים את הדברים האלה לאבא שלה במקום לבוקי ולכן התחלחלה.

לי פשוט אין את ה"כפתור" הזה שיותר רגיש למבוגרים, שמדליק לי איזה נורה שאומרת שצריך לכבד אותם יותר. ודווקא אני מרגישה שלהרבה אנשים יש, אפילו תורג'י עצמו אמר, לפני שדרש מבוקי להתפשט- "אתה יכול להיות אבא שלי" (ואז דרש ממנו להתפשט
).

זה לא שאני אישית הלכתי על תחביב של להשפיל אנשים מבוגרים כן? אני בד"כ דיי נחמה ומנומסת באופן כללי לאנשים, אני לא אדם בוטה באופן כללי לא משנה למי ולאיזה גיל. כשמישהו לא בא לי טוב או מתייחס מגעיל אני בד"כ שומרת ממנו מרחק ולא נכנסת איתו ראש בראש. אבל אין לי את הנקודה הרגישה הזאת שכשאני רואה שמשפילים אדם מבוגר זה יותר כואב לי מאשר משפילים אדם יותר צעיר. פשוט אין לי את זה בסיסטם, משום מה.

אולי זה גם קשור לתרבות. למרות שעובדה שבמקרה הזה עם בוקי ראיתי בכל מקום אנשים שהתחלחלו מהדיבורים אליו בגלל שהוא מבוגר (ושכנראה היו מתחלחלים פחות אם היה יותר צעיר- כי חלק מהנימוקים היו עניין הגיל)
 
זהו, שאני חושבת שזה לא בתרבות הצברית

שלנו. זו תרבות של ישן מפני חדש תוציאו.
עם זאת, זה כן חלק מהתרבויות שמהם הגענו, אז לכן זה בכל זאת חילחל.
אלי אני חושבת שזה חילחל מכל הספרים שקראתי כילדה, והייתי תולעת ספרים כבדה, כי אני לא זוכרת שקיבלתי חינוך מההורים להתייחס בכבוד מיוחד למבוגרים, היו דברים אחרים שאני כן זוכרת שהיו חלק מהחינוך שקיבלתי בילדותי, כמו למשל להיות צנוע ולא להתפאר בהישגים והצלחות, אני חושבת שלכן שחצנות כל כך מפריעה לי.
 
אני מצפה שגם אדם מבוגר יתיחס בכבוד לאנשים

סביבו. בוקי, מהרגע הראשון השמיץ ללא הפסקה את תורג'י. משהו בתורג'י לא מצא חן בעניו ולמרות שתורג'י (בניגוש לשגב) לא עשה לו כלום עד לגנבה, הוא לא הפסיק ללכלך עליו מול המצלמה.
האמת, שמה שבוקי עושה(גם שנה אחרי) לתורג'י כל כך מכוער בעיני ואלי בגלל זה קשה לי עם הצורה שאת כותבת על השלישיה. הסגנון הזה שלא משנה מה הם עושים הם האנשים הכי נוראיים עלי אדמות, קשה לי.
לא רק בגלל שלדעתי הם מדהימים(או לפחות תורג'י) אלא בגלל שקשה לי שמדברים על אנשים בצורה כזאת.
 
גם לי קשה עם זה שבוקי לא הפסיק

עם המלחמה שלו נגד תורג'י בפייסבוק ואפילו כתבתי את זה לא פעם.

מה שאני מנסה לומר לך שלמטבע יש שני צדדים, לך קשה לקרוא דברים קשים על האנשים שאת מחבבת (תורג'י, ענת ואנה) אבל אין לך בעיה לכתוב דברים קשים לא פחות על אנשים שאת לא מחבבת (בוקי, שגב) ולאנשים שאוהבים אותם קשה באותה המידה לקרוא את הדברים שאת כותבת.
 
את בוקי את לא אוהבת כמו את שגב ואולי

בכלל לא. אם הייתי אומרת משהו הכי קטן על שגב. התשובה שלך הייתה שהעריכה הייתה רעה לשגב וטובה לשלישיה ו... ו...
את רואה את שגב כאדם מושלם ואת השלישיה כהתגלמות הרוע.
זאת ראייה קצת ילדותית בעיני אבל יש משהו מקסים באהבה עיוורת פחות בשינאה עיוורת.
 
למעלה