מסכמים עונה - ההדחה הכי הכי...

לא מסכים

ענת התקדמה במשחק בזכות חוזק במשימות, לא בזכות שהיא חברתית. היא אנטיפטית, והתחברה רק עם אנטיפטית אחרת. מפגן הכוח של ג'מצ'י בבניית בקתה, הצטרף לנתונים הפיזיים שלו, כדמות שיכולה לקחת משימות. המשימה היחידה שבה ג'מצ'י השתתף היתה קבוצתית (של החזקת דברים), ושם הוא אמנם כשל, אבל זה היה סוג מאמץ מאוד ספציפי, ויכול להיות שהוא פשוט היה "קר", והיה צריך להתחמם. בניית הבקתה באה לאחר המשימה הזו.
 
אבל ענת לא נתפסה בכלל כאנטיפתית

על ידי האחרים, הם אפילו בחרו אותה למי שתהיה השורדת האחרונה באחת המשימות. היא כנראה לא עוברת מסך אבל בפועל היא הייתה אהודה. היא התחברה עם אנה ותורג'י וביחד הם היו כוח משמעותי, היא התחברה עם עזאם, היא עשתה זאת בגלל התרגיל המפורסם אבל הוא באמת חיבב אותה והאמין לה והיא התחברה עם מיכל ואחרי האיחוד גם עם שגב.
היא התחילה לעורר אנטיגוניזם רק אחרי הדחת אושרי, עד אז היא הייתה בהחלט פופולרית וגם לא היו לה אויבים. המשחק החברתי שלה בהתחלה היה מצויין.

ג'מצי לעומת זאת לא התחבר לאף אחד ולעומת זאת רב עם שני חברי שבט.

המשימות בהתחלה הן קבוצתיות + חסינויות אישיות, בשלב הזה השחקנים החזקים פחות מאיימים ויותר חשוב שהשבט כולו יהיה חזק כדי שינצח במשימות וההדחות יתרחשו בשבט השני. אז באיחוד השבט החזק יותר בא ביתרון ויכול להפטר בניחותא מחברי השבט השני. בשלב כל כך מוקדם ג'מצי ממש לא נתפס כאיום אלא כפוץ מעצבן שמעכיר את הדינמיקה בשבט.
 
במהלך המשחק

ענת נתפסה כאנטיפטית באותה רמה של ג'מצ'י, כבר מהיום הראשון שהיא גנבה את הפסלון וקוממה עליה את כולם - ועד קרוב לסוף כשהיא התחילה לשלם מס שפתיים כדי לשפר דימוי. היום זה כבר לא נראה כ"כ חשוב כי עבר זמן וזוכרים לה את החוזק במשימות. השחקנים הכי חברתיים שם היו פרסטר ושגב, שהתחבבו על כולם (חוץ מאחד על השני) ושימשו כבידור. לפי התזה שלך הם היו צריכים להוות איום ולהיות מודחים ראשונים - אבל הם לא נתפסו כאיום. גם אושרי לא היה חברתי כלל בשבט דאנג או בין המשתתפים - הוא נתפס כאיום בגלל פוטנציאל העריקה לצידו של תורג'י לאחר איחוד. תורג'י היה החבר היחיד של אושרי לאורך כל המשחק.
 
אבל היא לא, זו הנקודה שלי

בין הקטע בבוץ ועד ההדחה של אושרי היא הייתה אהודה ולא רבה עם אף אחד + היתה לה ברית חזקה עם תורג'י ואנה. אז גם היא עיצבנה אנשים בגלל מה שהיה בבוץ, מהר מאוד אנשים שכחו את זה כי היו להם דרמות אחרות להתעסק בהם וענת עברה מתחת לרדאר. בטיניום תורג'י ואנה רבו עם מויאל, ענבל ועזאם ולמרות שענת הייתה חלק מהברית שלהם היא שמרה על פרופיל נמוך יחסית ולא הסתכסכה אישית עם השלושה. בדאנג היו להם עיניינים משלהם. גם אחרי האיחוד היא הייתה פופולרית אבל אחרי ההדחה של אושרי היא ואנה התחילו לתפוס תחת ובמקביל, ממישהי ששומרת על פרופיל נמוך היא הפכה להיות דומיננטית במועצות השבט אבל לא בצורה חיובית, והתווכחה עם המושבעים.

פרסטר לא נחשב כאיום כי למרות שאנשים חיבבו אותו הם לא ספרו אותו, לפרסטר יש כריזמה של חיפושית משה רבינו ומנטליות של עלה נידף ברוח. הוא גם נתפס כחלש עד שהתחיל לנצח באתגרים באי ואז הוא כבר לא היה חלק מהשבט. שגב כן התחיל להחשב כאיום אחרי האיחוד, עובדה שתכננו להדיח אותו, אבל הוא הצליח לחמוק מההדחות בגלל שהיה שחקן חברתי טוב.

אושרי דווקא כן היה חברותי ואהוד, חוץ מבוקי כולם חיבבו אותו, אבל הוא לא טרח לתחזק את הקשרים לכדי ברית יציבה. רק אחרי האיחוד הוא עיצבן אנשים בגלל החיבור עם תורג'י. גם בוילה כולם אמרו שהיה סבבה איתו עד שתורג'י הגיע.
 
כנראה שראינו 2 תכניות שונות

מה שאת מתארת כ"אהדה" לענת לא היתה אהדה במובן חברתי. ההצבעה שלהם שהיא תהיה השורדת האחרונה התבססה על הערכתם לחוזק שלה במשימות - כלומר על ריאליזם - לא בגלל שהם אהבו אותה.
גם יוליה היתה חברתית ואף-אחד לא פעל להדיח אותה ישר על ההתחלה. הרי התזה שלך יש לה סתירה פנימית - כי אם שחקן הוא חברתי, משמע הוא יודע לצבור אהדה, ולשמור על עצמו לשלבים המאוחרים. בעוד שאם שחקן הוא "זאב בודד" שמתבסס על יכולות פיזיות כמו ג'מצ'י - הוא בסכנת הדחה מהירה כי אחרים לא תומכים בו. האדם היחיד בשבט דאנג שלג'מצ'י היה איזשהו פוטנציאל להתחבר איתו הוא מייקל - ומייקל נשר עוד קודם.
 
כנראה...

אני ראיתי את התוכנית שבערוץ 10, ואתה?

אני חוזרת על עצמי: ענת התחברה עם 6 אנשים. קודם כל עם תורג'י ואנה, וניכר שזה מעבר לברית גרידה והם עדיין בקשר, ובצורה שיטחית יותר: בטיניום עם עזאם ומיכל (עם עזאם זו הייתה אסטרטגיה אבל מבחינתו הוא חיבב אותה ובטח בה) ובסנאי היא התחברה עם שגב עד הפיצוץ.
לעומתה ג'מצ'י התחבר עם: 0 אנשים.
לא יודעת למה החלטת שהוא היה מתחבר עם מייקל לואיס דווקא, זה שהם שניהם משחקים כדורסל לא ממש מבטיח חברות אמיצה. ג'מצ'י בז לכל הצעירים הסלבריטאים התל אביבים, הוא ירד עליהם קשות במועצת השבט על כך שהדיחו את איריס בר און (הם לא, ההחלטה הייתה של מויאל בכלל שהיה בטיניום, אבל לא משנה, ג'מצ'י היה בשוונג), למה שחלקו של מייקל לואיס יפקד?

ממש לא אמרתי ששחקנים חברתיים טובים מדיחים ישר על ההתחלה, למעשה אמרתי בדיוק להפך ככה שאין שום בעיה עם התאוריה שלי. לו ג'מצ'י היה שחקן חברתי לא היו מדיחים אותו. אני טענתי שהדיחו אותו כי הוא היה פוץ, לא בגלל שהוא היה שחקן חברתי טוב אלא בדיוק להפך.
 

rz19861

New member
בשלב הזה דווקא רוצים להשאיר את החזקים

כדי שינצחו בעבור השבט , שים לב שבוקי לפני האיחוד תמיד היה מטרה ואילו בחצי השני רק בהדחה שבה הג'וק עף , רשמו בוקי.

זה ברור ומובן , ובעונות אחרות של הישרדות רואים את זה , מתחילים לתקוף את החזקים רק בשלב מתקדם יותר ובטח שלא בהתחלה , כשאין עדיין בריתות , ג'מצ'י היה שמוק ובגלל זה סולק.
 
ההדחות של העונה

מה ההדחה שהשפיעה הכי הרבה על המשחק? ההדחה של תורג'י שפירקה את הברית
מה ההדחה הכי מפתיעה? ההדחה של יוליה, אף אחד לא חשב שהיא תודח, כולם היו בטוחים שזה או שגב או תורג'י.
מה ההדחה בה נעשתה הבגידה הכי רצינית? ההדחה של אושרי הראשונה, שכל השבט שלו בגד בראש השבט. לא זוכר בגידה יותר גדולה מזו העונה.
 
לדעתי ההדחות הכי גדולות של העונה

ההדחות הכי משפיעות הן של ענבל ואושרי שבעצם יצרו את המצב הכללי של הברנז'ה נגד הלא ברנז'ה.
ההדחה הכי גאונית במשחק היא לדעתי ההדחה של יוליה. ענת הצליחה להפוך באופן טוטאלי את המשחק והצליחה לגרום לדאנג להצביע לעצמם, וככה השיגה שליטה אבסולוטית כשהיא מדיחה את השחקנית החברתית הכי טובה אחריה ואחרי שגב, את השחקנית עם העמדת מפתח הכי חזקה במשחק ואיום במשימות. היא פירקה את דאנג למצב של נטלי ושגב נגד בוקי וגרמה לנטלי ושגב להיות בטוחים שהם איתה ועם אנה ובכך לשים את הברית שלה ושל אנה במרכז כל המשחק כשהן קובעות את 2 ההדחות הבאות בלי שום הפרעה אפשרית אלא שאז..
ההדחה הכי מדהימה במשחק זה ללא ספק ההדחה של תורג'י. לא צפיתי שיקרה מצב כאוטי כזה שמתמודד יגנוב פסלון ממתמודד אחר, אבל זה קרה ובסופו של דבר זה גרם לאחת ההדחות היותר מבריקות אי פעם.
 

אורישקי

New member
מה גאוני בהדחה של יוליה? סקנדי התאכזבתי

ממך, לענת הייתה שליטה בהצבעה הזו תודות למשימה. לא שהיא עשתה עבודות שיכנוע רבות ומטורפות.
 
מבחינה אסטרטגית

זו ההדחה הכי מוצלחת. פשוט מתוקתקת כמו שעון שוויצרי.
פיצול קולות (אם שגב ונטלי לא היו מפצלים איתם אנה או תורג'י יכלו להיות מודחים), בחירה נכונה של מודח וחימום כל השבט עליו, ועדיין לוצאת בסדר עם כל אחד במשחק הזה. כמובן שזה מהלך של ענת נטו
 

אורישקי

New member
מצד ענת זה לגמרי היה נכון

אבל הוטו הביא לה יתרון.
ושגב ונטלי ממילא לא היו יכולים להצביע איתם כדי ליצור רוב בהדחה הזו
 
אלא אם כן הבוטיק היו עדיין מפצלים קולות

ואז היה תיקו כנראה עם אנה:p
החיסרון כאן בארץ זה שאין הצבעה חוזרת לפני המבחן אש.
 

mmeny

New member
גם אני התאכזבתי

אני לא חושב שזו הדחה כ"כ גאונית,היא יותר באה ממקום של אין ברירה ואי אפשר לסמוך על יוליה.
היא לא נתנה שליטה במשחק לטיניום,אם הם היו הצליחים להעביר את יוליה היה עדיף להם,פשוט הם זכו בכל הווטואים,ולכן קיבלו שליטה אסטרטגית במשחק.

לעומת זאת ההדחה של ענבל הייתה הרבה יותר משפיעה,
תחשוב מה היה קורה עם אנה,תורג'י וענת אם ענבל הייתה מנצחת....הייתי רוצה לראות את ענת קצת מתרפסת
 

IDGAD5

New member
אני לא מבינה

למה נותנים לענת את הקרדיט על ההדחה של יוליה ונטלי. ענת שלחה את תורג'י לשכנע את יוליה להצטרף אלייהם ותורג'י הוא זה שדיבר איתה והגיע למסקנה שהיא זגזגנית התעצבן עליה והחליט להדיח אותה. בוילה תורגי אומר ליוליה בפנים אני תכננתי וביצעתי את ההדחה שלך. אצל נטלי רואים את תורגי בא ואומר לבנות להדיח את נטלי והיום בראיון ללאשה נטלי אומרת שהודחה בגלל שהבנות לא האמינו שתורג'י הציע לנטלי להדיח את אנה וכשהיא צפתה בפרק היא שלחה sms לענת וענת ענתה לה שנטלי צדקה ושהיא הייתה סתומה
 
למעלה