מעבר לגן אחר באמצע השנה

מעבר לגן אחר באמצע השנה

שלום
הבת שלי בת שנה וחודשיים. היא נכנסה לגן פרטי בספטמבר האחרון ומרגיש שהיא לא הסתגלה אליו ממש. היא מסרבת לאכול שם ארוחת צהריים באופן קבוע ויומיומי. ועד היום לא הראתה סימנים של חיבור לגן או לצוות. תמיד בוכה כשאני מביאה אותה וכשאני אוספת אותה
הגן היה נראה לי מקסים. מעט ילדים, צוות וותיק מאד , המלצות.. וכשניסיתי לפתור עם הצוות את נושא האוכל לא קיבלתי מהם שיתוף פעולה כמו שרציתי וציפיתי. למשל: ביקשתי שינסו לתת לה שוב את ארוחת הצהריים אחרי שנת צהריים, או ביקשתי שיתנו לה אוכל שאני מכינה ,ונתקלתי בפרצופים וחוסר רצון לשתף פעולה. בנקודה הזו קיבלתי החלטה למצוא לה גן חדש. מצאתי גן חם מאד עם בעלת גן לבבית וחמה וכובשת. יש המון המון אהבה בגן. שירים וחיבוקים וזה לא קיים כל כך בגן הנוכחי. אני רוצה לעשות את השינוי אבל מאד חוששת ליצור לה התמודדות נוספת של גן חדש והסתגלות חדשה. זו התמודדות נפשית גדולה בעיני, וזה קירה בהפרש זמנים יחסית קטן . אני חוששת למצב הנפשי שלה. במיוחד כשברקע היא חולה המון, פעם בשבוע יוצא לה להיעדר מהגן עקב וירוס כזה או אחר למשך מספר ימים. שזה עוד דבר שפוגע בתהליך ההסתגלות. אשמח לשמוע דיעות ועצות.
 
אני הייתי מעבירה

חום הוא המצרך הראשון במעלה בעיני בגיל הרך הזה. חום, מגע, רוך ותחושה של אהבה ושייכות. העניין של הצהריים לא מטריד אותי כמו זה שאת מספרת שהיא לא יצרה עדיין חיבור רגשי לגן. הקטנה שלי נכנסה לגן בגיל 15 חודשים ובאמת היתה בוכה כל בוקר אבל
א. רק במשך כמה שבועות
ב. היא יצרה קשרים חמים עם הצוות תוך השבועות הללו וראיתי שהיא מתחברת ומסתדרת ומוצאת את המקום שלהלי

המעבר קשה ודרמטי לך הרבה יותר מאשר לה. ילדים רכים מתרגלים הרבה יותר מהר מאיתנו, ומסתגלים למצבים חדשים ביתר קלות. לא קורה לך שהיא בוכה נורא נורא ואז מקבלת מוצץ/חיבוק/ביסקויט וכל הדרמה מאחוריה?
לי נשמע שיהיה לה טוב יותר בגן החדש. דברי מראש עם בעלת הגן על נושא הארוחות ובררי איתה מה המדיניות שלה לגבי ילד שלא אוכל - האם היא מאכילה פעם נוספת? האם היא מוכנה לתת אוכל שלך?

איך היא אוכלת צהריים כשהיא בבית? איך היא מבחינת ההתחברות לאנשים חדשים? בת השנה וחודשיים שלי חשדנית עכשיו לגבי כל אדם חדש. איך היא כשאת עוזבת אותה? ספרי קצת איך נראות הפרידות שלכן שלא בהקשר לגן.
 
למעלה