מציאת המקום במשפחה

סבבה, אבל במה תגובתך קידמה את מחברת ההודעה המקורית?

הארבעה כבר כאן, לשמחתנו.
חוץ מלהקטין את איןאריות ולעורר רגשות אשם בה או בקוראת אחרת שהיא אמא לכמה ילדים / צפופים או לא, לא כתבת שום עצה או ניתוח מועילים (כמו שעשתה דנהקמה10, בדרכה הנוקבת ובה בעת פרקטית). אז למה זה טוב?
 
מציאת המקום במשפחה

הקטנה בת 4+ מתקשה למצוא את עצמה במשפחה. תמיד היתה עצמאית מאד ועקשנית. הפיצית כבר בת שנה, מתוקה, ניידת, מתקשרת, ו'גונבת את ההצגה' - היא כבר לא תינוקת פצפונת שרק ישנה יונקת ושוכבת באוניברסיטה, היא בעלת נוכחות משמעותית בבית.
מצד שני - האמצעי עלה לביה"ס ועכשיו נוצר בסיס חיבור חזק בינו לבין אחותו (ג'), ויש להם עולם משותף שלם ופרטי ביניהם.
והקטנה מחפשת. מצד אחד יש לה בקבוק, שמיכי ומוצץ (! היא ביקשה ממני לקנות לה והסכמתי), מצד שני היא פותרת תרגילי חשבון ויודעת לכתוב חלק מהאותיות (ומבקשת ממני שאלמד אותה עוד). מצד אחד היא בוגרת, מתחשבת, רגישה ואכפתית, מצד שני היא ילדותית, צורחת על כל שטות, מרביצה, זורקת חפצים, מרביצה לאחים שלה או סתם זורעת בלגן והרס בבית.
התנודות מאד חזקות ותכופות והיא שואבת המון אנרגיה הורית. ברור לנו שזה חלק גדול מהמטרה. אנחנו משתדלים לתת לה זמן פרטי שלה ככל שניתן, לעשות איתה דברים מיוחדים שאנחנו לא עושים עם ילד אחר, לשים לב ולשבח אותה כל פעם שההתנהגות שלה טובה. ועדיין המומים לפעמים מהסערה הפנימית שלה. באחת השבתות כשקמנו מצאנו 'יצירה' שלה על הקיר - צלליות עיניים מעורבבות עם משחה לטוסיק במשיכות ידיים גסות על הקיר.....
רעיונות נוספים להתמודדות יתקבלו בשמחה ובתודה.
 

yaelal1

New member
נראה לי שאתם עושים הכל נכון...

קודם כל אני רוצה לשלוח חיבוק... נשמע שהשיגרה די קשה, אז את לא לבד...
אני בהחלט חושבת שכל ילד חדש במשפחה זה כמו פצצה שמתפוצצת בתא המשפחתי ולוקח זמן לעכל ולמצוא מחדש את האיזון. יש ילדים שקל להם יותר ויש ילדים שקשה להם. נשמע שלביתך יותר קשה ואת מבינה את זה אבל מחפשת את הדרך להקל עליה.
זה לא יקרה ביום. זה יקח זמן ומשאבים אבל היא תגדל ותתגבר ויהיה יותר קל.
קשה לדעת מה לייעץ לך כי למרות הפרטים בהודעה חסרים הרבה נעלמים.
אני יכולה לומר לך שהתחלתי טיפול פסיכולוגי עם הבת הגדולה שלי (בת 8) אחרי תקופה ארוכה שהיה מאוד קשה וכבר עכשיו מאוד הוקל לנו. אם תרצי, אוכל לפרט קצת על המפגשים.
במקביל גם לי יש תינוק קטן (בן 6 חודשים) ובנדיטית בת 2.10 ולאחרונה לא קל לבנדיטית בכלל עם כך שתשומת הלב הולכת הרבה לתינוק ולגדולה. יש הרבה טנטרומים ובכי ובדיקת גבולות תמידית. אני עשיתי החלטה שגם לה מגיע זמן שלה עם ההורים לבד ואני אשתדל פעם בשבוע שבועיים למצוא זמן להיות איתה לבד בלי האחים (זה מאוד לא פשוט עם עבודה במשרה מלאה ועוד ילדים אבל נדמה לי שהיא זקוקה לזה עכשיו מאוד).
הקיצר, אם יש לך איזו שהיא אפשרות לקחת אותה אפילו 20 דקות *לבד* להפריח בועות בחצר, או ללכת למכולת ולספר סיפור או כל דבר שהוא *רק* איתך 1 על 1 זה יכול לעזור.
אבל אם קשה, אל תפסלי גם טיפול כי זה מאוד מאוד מקל וחבל לסבול לאורך זמן.
 

danakama10

New member
ברוך שובך ציפור נחמדת מארצות הכפור

לא העלאת לפני מספר חודשים הודעה דומה לגמרי, רק שהנשוא בה היה הילד? אז הילד לא מצא את מקומו במשפחה והבת הזו והבכורה היו חברות עם שפה משותפת.
לא כל התנהגות משתוללת היא "התקשות למצוא את עצמה במשפחה".
אתם צריכים ללמוד איך להגיב מצד אחד עם המון אהבה ומצד שני לא לאפשר לה להכות ולבלגן בלי לסדר. היא מורחת דברים על הקירות? היא צריכה לנקות. היא מבלגנת? היא צריכה לסדר. אתם יכולים לעזור לה במשימה הזו כדי שהיא תחווה הצלחה, אבל העיקר צריך להיות שלה.
וזמן פרטי זה בהחלט חשוב מאוד, לא רק "ככל שניתן" אלא לעשות מאמצי על כדי להביא לכל ילד את הזמן הפרטי. לא חשוב כל כך לעשות דברים מיוחדים, אלא לדבר ולעשות דברים פשוטים יחד (להתגלש יחד במגלשה למשל).
 
למעלה