בת 16 חודש לא חוזרת לישון ללא בקבוק. איך גומלים? האם צריך?

eddy7

New member
איפה היית לפני שבוע וחצי?


יכול להיות שאם הייתי רואה את ההודעה הזו לפני שהתחלנו את הגמילה אז היינו הולכים על ניסיון כזה למרות שיש פה כמה בעיות כי אצלנו הילדה בוכה אם המשקה נגמר לה לפני שהיא החליטה שדי, אז להוריד כמויות עשוי היה להיות בעייתי כשזה היה נהיה מעט מדי. אצלנו היא היתה לפעמים שותה 120סיסי ואז בוכה שהיא רוצה עוד והיה צריך בקבוק שני.
וגם אצלנו היא לא היתה מתעוררת בדיוק באותה שעה ולכן היה קשה לתזמן את חיבור הזמנים.

בכל מקרה, כמו שאפשר לראות בהודעה מעל עם הכותרת "עידכון" - הלכנו על גמילה נוקשה. היו 2-3 לילות קשים וחוצמזה נראה שעברנו את המכשול והילדה ישנה רצוף למדי.

תודה רבה על הטיפ, בכל מקרה. :)
 

eddy7

New member
בת 16 חודש לא חוזרת לישון ללא בקבוק. איך גומלים? האם צריך?

היי כלום.

הקטנה היתה נרדמת עצמאית וישנה לילות רצופים עד גיל שנה בלי בעיה. ואז נהיתה חולה מאד לשבועיים ולא אכלה והיינו נותנים לה בקבוק בכל שעות היממה כדי שתאכל משהו. כל דבר.
מאז שהבריאה (לפני כ4 חודש) היא מתעוררת בין פעם ל-3 פעמים בלילה ולא חוזרת לישון ללא בקבוק. היא גם מסרבת בכל תוקף לקחת מוצץ אז הפיתרון הזה שהיא עוזר לה לישון לפני המחלה כבר אינו תקף.

היא מסוגלת להירדם עצמאית אחרי אוכל, אמבטיה, בקבוק, סיפור אבל באמצע הלילה היא מתעוררת וצורחת עד שמקבלת בקבוק. ובמהלך לילה היא שותה בין 200 ל350 מ"ל מים שמתפרשים על פני לעיתים יותר מבקבוק אחד שלם או יותר מהתעוררות אחת. היא שותה הרבה בלילה.

זוגתי נסתה לחשוב מה עוד השתנה מאז שהתלות בבקבוק התחלה וחשבה על זה שקצת לפני המחלה היא גם הפסיקה לשבת איתה בחדר שלה עד שהיא נרדמת אלא יצאה בעוד הילדה ערה כדי שהקטנה תרדם לבד. אז לפני 4 ימים היא חזרה לשבת איתה עד שהיא נרדמת מתוך מחשבה שאולי אם הילדה נרדמת עם תחושת הביטחון שאמא תמיד קרובה אז זה יקל על השינה. זה עוד לא הוכיח את עצמו אבל עברו רק 4 ימים מאז שחזרה לשבת איתה.
כמו כן אנחנו מביאים לילדה בקבוק מעט מחומם (כ10 שניות במיקרו) עם ממש מעט מטרנה עם המון מים. אנחנו מקווים להמשיך לאט לאט לדלל עד שנביא לה מים בלבד.
אבל זה עדין לא פותר את הבעיה כי היא עדין תרצה מים באמצע הלילה ואולי לא תסתפק במים שאינם מחוממים, למרות שהמגמה שלנו היא גם לחממם פחות ופחות עם הזמן.


אז בכל מקרה - מה עושים? איך גומלים את הילדה מהתלות בבקבוק כדי לישון?
או אולי בכלל לא צריך? אולי היא פשוט נורא צמאה כי קיץ וחם?

אני יודע שיש שאומרים פשוט לא לתת בקבוק ושהילדה תצרח כמה שבא לה. מניסיון - הילדה תצרך ותבכה בכיף שלה לפחות שעה. אנחנו לא נצליח לשרוד ילדה צורחת ובוכה את הנשמה כל כך הרבה זמן, בטח לא באמצע הלילה ובטח לא כשאנחנו לא בטוחים ב100% שזה הפיתרון הנכון עבורה. אני מודה באמת.
אולי זו הדרך היחידה, אבל אני לא בטוח בזה.
אולי יש דרך הדרגתית כלשהי.

אני אשמח לשמוע כמה שיותר הצעות ורעיונות או לינקים למאמרים (עיברית או אנגלית) שעוסקים בזה. עד עכשיו כל מה שקראתי היה פתרונות לילדים שלא נרדמים בכלל עצמאית או כאלה שמנסים לגמול אותם מחלב או פורמולה בלילה ולעבור למים. אצלנו הילדה נרדמת עצמאית ב19:30 והבקבוקים של אמצע הלילה הם גם ככה כמעט מים ואולי נצליח להגיע למים בלבד. זה לא פותר את הבעיה.
 

MotheRonit

New member
האם גם בצהלך היום היא שותה הרבה מים?

בכל אופן הייתי שוללת קודם כל משהו פיזיולוגי אצל רופא לפני שניגשת לפתור באיזשוהי צורה במישור ההתנהגותי.
 

eddy7

New member
מה שקורה בצהרים זה:

מה שאנחנו משתדלים לעשות בצהרים זה לא לתת לה בקבוק ולהתמיד איתה על להירדם ללא. היא בוכה, אנחנו מחזיקים על הידיים עד שהילדה שעומדת וצורחת במיטה טיפה נרגעת והצעקות הופכות לבכי ואז מניחים במיטה. ושוב - עמידה במיטה וצרחות. מרימים עד שזה יורד לרמת בכי. מניחים. צרחות. מרימים עד בכי וכו וכו עד שאפשר להניחה במיטה והיא צורחת, אבל בשכיבה. ואז לעיתים נרגעת וישנה.
ולעיתים לא נרגעת ואז מוציאים אותה מהמיטה ומוותרים על שנ"צ. אבל לא מקבלת בקבוק.
זה משהו שקשה לעשות בלילה כי אם היא לא תירגע אז לא נוכל להוציאה מהמיטה ב2 בלילה ולהשאר ערים איתה, הרי. ולהישבר ולתת לה בקבוק אחרי שעה של בכי זה הכי גרוע.
 

eddy7

New member
אוסיף גם...

ואוסיף גם ששנת הצהרים בבית (ביום שישי ושבת) נהיית קשה יותר. הילדה לא רוצה לישון בצהרים.
במעון יום היא ישנה יופי. ככה אומרות הגננות. בבית היא צורחת עד השמים אם מכניסים אותה למיטה, גם כשהיא עייפה מאד. לא יודע אם זה קשור לבעית הבקבוק או לא.
 

iameden

New member
היא ישנה רק צהרים?

כמה שאלות שאולי יוכלו לתת קצת כיוון:

מתי הורדתם לה את שינת הבוקר?

יכול להיות שזה קשור לזה .... עייפות יתר למשל יכולה להשפיע על התעוררות.

אגב, בשאר היום אתם גם מרגישים שהיא יותר "דביקי"?
בשינת הערב היא נרדמת בלי בעיה לבד?
רק בצהרים בוכה?
 

eddy7

New member
תשובה

את שנת הבוקר הורדנו לקראת גיל שנה. אני חושב שבגיל שנה כבר לא ישנה בוקר.
בזמן היום וצהרים הילדה לא כזו דביקי. היא שמחה, מאושרת, צוחקת ומשחקת. מדי פעם רצה אלינו לחיבוק אבל לא משהו שמרגיש לא כשורה.

בערב היא בוכה כשמכניסים אותה לחדר שלה למיטה. היא לא רוצה לישון. גם בצהרים לא. נהיה לה אנטי לישון. (עד גיל שנה היא היתה מוכנסת למיטה ולבד מיד נשכבת במיטה בניסיון לישון). עכשיו היא נעמדת במיטה ובוכה. אבל ניתן להרגיעה קצת או להיות איתה במיטה קצת ואז היא נרגעת ונשכבת ונרדמת בסוף, בין אם נשארים איתה בחדר ובין אם לא. לפחות כך ברוב המיקרים. לעיתים היא בוכה שהיא רוצה עוד מהבקבוק. בעיקר אם לא שתתה את כולו לפני השינה בזמן הסיפור.

למה שאלת את השאלות האלה? מה אנחנו מנסים לבדוק פה?
 

MotheRonit

New member
באיזו שעה אתם שמים אותה לישון צהריים

ומתי בערב בהינתן שישנה צהריים וגם אם לא
 

eddy7

New member
תשובה לגבי שעות שינה

בצהרים במעון שמים אותה לישון ב1230 ולכן זה מה שאנחנו מנסים לעשות בבית.
בערב, ללא קשר לאם ישנה בצהרים או לא, שמים אותה לישון בין 1900 ל1930.
מכיוון שבגן היא תמיד ישנה צהרים (לדברי הגננות) אז אנחנו תמיד שומרים על אותן שעות.
בערב היא נרדמת הרבה יותר בקלות מבצהרים (כשהצהרים בבית). לעיתים בערב היא צועקת כי לא רוצה לישון ולעיתים לא. בשישי ושבת, כששנת הצהרים היא בבית ולא במעון - היא מסרבת ואז צריך להתעקש איתה.
בכל מקרה, אני לא רואה כיצד שעות השינה קשורות להתעררויות שלה שהן בד"כ בין חצות ל3 לפנות בוקר.
 

רi תם

New member
מנסה...

1.ממליצה לקרוא במרשתת על "חלונות שינה".
נראה לי ש"צפוף" מידי בין שנת הצהריים להשכבה בערב.
בגיל הזה,ילדיי היו נרדמים סביב 21:00-22:00.
2.אישית,לא מאמינה במושג "גמילה" ולא הייתי מוותרת על ארוחת בקבוק עם פורמולה בצורה "מלאה".לא הייתי מוהלת מעט פורמולה בהמון מים אלא מכינה בקבוק בצורה רגילה-יחסי פורמולה,מים כנדרש.
ביתי שתתה בקבוק,לפני שינה,עד גיל שנתיים וחצי ובני עד ארבע.גם אם היו רוצים להמשיך הייתי מאפשרת.
יכול להיות ששעות/סידרי השינה הם לא טובים לה וכן,יכול להיות שהיא נרדמת רעבה,צמאה.
שבוע טוב.
בהצלחה.
 

eddy7

New member
קודם כל - תודה. ואחכ - תגובות

1. קראתי ואני מודה לך על הההכוונה לחלונות שינה. הקטנה שלנו מתעוררת מהשנצ סביב 3 ואומרים שבד"כ כ4-5 שעות עירות עד שנת הלילה זה אידאלי וזה אכן המקרה שלנו כי היא הולכת לישון סביב 1900-1930.
2. גם אחייניתה של זוגתי היתה מתעוררת לבקבוק עד גיל 3. זה שיש ילדים שעושים את זה לא אומר שזה חיוני, חשוב או טוב להורים או לילד. אני לא שולל את זה שהילדה שלנו צמאה בלילה ומכיוון שאני לא בטוח בכך אז אני מעדיף לבדוק פיתרונות הדרגתיים להורדת הבקבוק מאשר "ליגמול" בבת אחת.

הילדה שלנו שותה בקבוק פורמולה מלא כהילכתו לפני השינה (ואם היא מתעוררת מוקדם יחסית אז גם דבר ראשון על הבוקר).
את הבקבוק המדולל אנחנו נותנים באמצע הלילה - אנחנו פשוט מוסיפים מים על שארית הבקבוק שהשאירה מהשעה 19:00. גם גילינו שכשהילדה שותה בקבוק מדולל בלילה אז היא אוכלת טוב יותר במהלך היום וזה נראה לי מצב עדיף.
אבל כן יכול להיות שהיא צמאה. אני לא יודע. בין היתר אני מחפש עיצות שיעזרו לי להבין אם היא צמאה או פשוט תלויה מאד בבקבוק כדי להירדם.
ואם היא צמאה - מה אפשר לעשות כדי שיהיה לה קל יותר בלילה לישון ברציפות?
זה טיבעי שפעוט צמא כל כך כל לילה באופן עיקבי במשך חודשים? לי זה יותר נשמע כמו תלות, כי ילד צמא, לדעתי המאד לא מקצועית, יהיה רעב בלילות מסויימים אבל לא "כל" לילה.
אני יודע שבהירדמויות צהרים בסופ"ש אם ניתן לה בקבוק פורמולה מלא אז היא תירדם מהר. ברור לה (ולנו) שהבקבוק עוזר לה להירדם. את החיבור הזה בין הבקבוק להירדמות אני רוצה לקטוע ואני מאמין שזה יהיה טוב לשנת הלילה של הילדה, וגם לנו ההורים.
 

רi תם

New member


מתנצלת.קטונתי.
חושבת שצריך להכיר את כל המדדים כמו-סדר יום,התנהלות הבית וכד' בשביל לייעץ.
אולי....יועצת שינה תבוא בחשבון?
מאחלת לכם לילות רציפים, שקטים ונעימים.
 

iameden

New member
שאלתי כדי לבדוק אם אולי עייפה מדי

הרבה פעמים עייפות יתר גוררת התעוררויות רבות כי כשהילד עייף מופרש קורטיזול שלמעשה מפריע לשינה רציפה ואיכותית.

ולגבי הדביקיות במהלך היום, שאלתי כי רציתי להבין אם אולי מדובר בחרדת נטישה שמאוד אופיינית לגיל.

אני הייתי מנסה להאריך לה את טקס השינה ולתת בקבוק לא בסמוך לשינה. אפילו חצי שעה קודם כדי לבדוק אם זה אכן עניין של תלות בבקבוק כדי להרדם.
מעבר לזה כדאי לעשות טקס שינה קבוע גם ביום וגם בלילה (ביום כמה דקות של כיבוי אור ואמירת לילה טוב לכולם ואולי איזה דקלום קבוע וכדומה) כי זה עוזר להתכונן לזמן השינה ונותן קצת זמן רגוע לפני השינה כדי לעזור לגוף להתכוונן למצב.

לגבי הבקבוק בלילה והצמא... זה יכול להיות שאען חם לה או לא שותה אבל סביר שזה הרגל. בעיקר לנוכח העובדה שזה בקבוק מדולל. אולי פשוט כדאי להתחיל להוריד את הכמות לאט לאט ולת. רק אחד במהלך הלילה. בשאר הזמן לנסות להרדים בלי... אם יש כזו אופציה שלא גוררת שעה של בכי כפי שתיארת.
 
מזדהה מאוד- אצלנו אין מצב בלי בקבוק באמצע הלילה

עד לאחרונה היא נרגעה עם ההתעוררויות והתעוררה רק לבקבוק אז חצי צרה מבחינתי, אבל עכשיו חזרנו מביקור בארץ וזה סיוט- כבר כמה ימים שהיא מתעוררת כמעט כל שעה.
עכשיו שש בבוקר וערה כבר שעתיים כי התייאשתי לנסות להירדם שוב

&nbsp
בגדול אני מנסה לדלל לה לאט לאט את הכמות של התמ"ל, מציעה מים, מוצץ ורק אז נותנת בקבוק אם לא עוזר. כרגע האופציה לא לתת לה לא אפשרית כי השכנים יתלוננו (מניסיון)- היא ממש צורחת חזק ונכנסת להיסטריה של בכי ואז מתעוררת לגמרי) אז מנסה להוריד לה את הבקבוק של לפני השינה במיוחד אם אוכלת ממש טוב בערב ואז חצי צרה מבחינתי שהיא אוכלת את הבקבוק באמצע הלילה.
&nbsp
בעיני מים עדיף על תמ"ל מהבחינה שלא צריך לקום במיוחד, להכין ולהביא לה- היא פשוט שותה. אני הלילה חשבתי לנסות לשים לה בקבוק מים ושתשתה ואולי לא תצרח לבקבוק. אצלנו זה בעיקר הרגל למרות שהיא ממש שואבת את הבקבוק ומחסלת הכל בד"כ. הלילה למשל הכנתי לה בקבוק, מצצה שנייה ונרדמה. לשמחתי השארתי לה לידה כי תיארתי לעצמי שתתעורר שוב ואז התעוררה ואכלה עוד קצת וזהו- העפתי כי זה בדיוק עברה שעה מאז שהכנתי את הבקבוק.
 

eddy7

New member
מאד דומה למצבנו. רק שאצלנו....

אכן נשמע מאד דומה למצבנו.
אצלנו אם מנסים לתת לה מים באמצע הלילה אז זה לא עובר. היא מזהה את המירמה וצורחת.
תעדכני איך הולך לך אם לתת לה בקבוק מים.

אם היינו יכולים לתת לה מים פושרים ללא חימום וללא תמ"ל אז היינו מנסים להשאיר לה בקבוק במיטה ולאט לאט להוריד את הכמות של המים שבו בתקווה שבמינימום לא נצטרך לקום עבורה אלא היא תוכל לשתות מבקבוק שיהיה במיטה.
ועם קצת תקווה תתרגל לשתות כל כך מעט עם תהליך הורדת הכמות עד שתיגמל...
אבל יש לי תחושה שזה לא יעבוד מכמה סיבות -
1. אצלנו היא לא רוצה מים. המעבר מבקבוק מדולל למים מאד משמעותי עבורה.
2. אם יהיה בקבוק במיטה אז היא תסיים אותו ואז אם תתעורר לרצות עוד אחד אז אנחנו שוב נצטרך לקום. ואם נוריד את הכמות אז יש מצב שנצטרך לקום שוב יותר מפעם אחת.
3. לא בטוח שהורדת כמות המים תעזור לה לרצות פחות מים.
4. היא תשאר עם התלות בבקבוק. פשוט עם תוכן אחר. אז עשינו חצי עבודה. אבל אם נוכל לישון בלילה אז לפחות חצי עבודה אבל גם חצי הצלחה.
 
מסכימה, אלו בדיוק הבעיות שאני נתקלתי בהם.

ברור לי שאי אפשר יהיה לעבוד עליה. כבר ניסיתי בעבר ולא הצליח אבל שווה לנסות שוב.
&nbsp
כבר שכחתי מה זה לישון- הולכת כמו זומבי, כי נדיר שמצליחה להירדם אחרי ההתעוררויות האלה ואין לי הזדמנות להשלים שעות שינה. כשהיא ישנה במהלך היום- אני עובדת.
 

eddy7

New member
אז כך עבר תהליך הגמילה



היה לי חשוב להגיב לך אחרי שעבר מספיק זמן כדי שיהיה לי משהו משמעותי להגיב איתו, מכיוון שאנחנו חולקים את אותו מצב.

אז החלטנו לנסות לעשות גמילה חדה כמו שהרוב המליצו לנו.
מכיוון שגם כשהיינו מביאים לילדה באמצע הלילה בקבוק מאד מהול עם מעט פורמולה אז היא היתה שמחה ואכלה מצויין אז הגענו למסקנה שהילדה לא צריכה מטרנה ולא צריכה שום דבר ופשוט צריך להפסיק את טרור הלילה הזה


השיטה בה נקטנו (זוגתי נקטה, אם לתת קרדיט למי שמגיע לו) זה שכשהקטנה בוכה בלילה זוגתי יושבת לידה, מנסה להרגיע אותה ולהראות לה שהיא כאן ושומרת עליה ולהציע לילדה מוצצים או מים או ליטופים ואהבה... אבל לא בקבוק. רק לא בקבוק.

בלילה הראשון הילדה בכתה שעה וחצי ללא הפסקה. אני אמנם הייתי במיטה אבל שמעתי את המתרחש ונשערתי ער עד שזה נגמר. ואציין שבמשך יותר מ3 חודשים אנחנו מנסים ללמד את הילדה להגיד "בקבוק", וזה לא קרה. ומתי היא שלפה את נשק יום הדין? בלילה - באמצע הבכי ההיסטרי היא התיישבה, הפסיקה לבכות ואמרה לזוגתי בקול קורע לב "בווו. בווו". רק בזכות שחלות מפלדה זוגתי לא נכנעה.
אחרי שעה וחצי הילדה נשכבה, עוד בכי מתוך שכיבה ולאט לאט נרדמה.

בלילה השני הילדה בכתה 40 דקות.

בלילה השלישי בכתה דקה וחצי. זוגתי רק היתה לידה קצת ואמרה לה "ששששש" עד שהיא חזרה לישון.

בלילה הרביעי בכתה שעה. אבל זה היה קצת שונה כי היא שכבה במיטה ובכתה כאילו מתוך שינה, בניגוד ללילות 1 ו-2 שבהם היא ממש עמדה או ישבה במיטה ותיקשרה עם זוגתי.

בלילה חמישי ושישי היא רק יבבה פעם בכמה שעות למשך כמה שניות וכל מה שהיה צריך זה לעשות לה "שששש" והיא חזרה לישון.

לילה שביעי ושמיני (אתמול והיום) ישנה רצוף. אמנם התעוררה ב5 בבוקר (בניגוד ל6:00 כמו בד"כ) אבל ישנה רצוף מ19:30 עד 5:00.

אמנם היו 3 לילות קשים אבל הלילות בהם התעוררה רק לטיפה היו הרבה יותר קלים מכל לילה בו היה צריך לבקבק אותה. אז ניראה שאנחנו בדרך הנכונה.

מקווה שזה עודד או עזר.
 
למעלה