שאלה על פעוטות בגיל שנה:

shron17

New member
שאלה על פעוטות בגיל שנה:

האם אתם בעד הכנסת פעוטות בני -שנה ,לגן ילדים פרטי ?
או שתעדיפו מטופלת ,
והאם גן מאפשר יותר עצמאות ושיתוף מאשר מטפלת בבית ?
 

הייבי

New member
דעתי

אצלי שני הבנים שלי היו אצל מטפלת בגיל הזה והלכו לגן רק לקראת 1.7-1.8. אבל הכנסתי אותם בגיל 7 חודשים למטפלת. בעיני לקראת גיל שנה וארבע/שנה וחצי הם מפיקים מגן יותר מאשר בבית לבד אז בגיל שנה אני מניחה שזה תלוי עד כמה הילד מפותח (הולך. מסביר את עצמו) ועל איזו תקופה מדובר (כמה חודשים עד תחילת השנה או שנה שלמה).
 

wonderfulmaman

New member
אני בעד גן/מעון

אני לא מתחברת לעניין של מטפלת בגיל הזה. הילד צריך מרחב, צריך אינטראקציה רבה עם בני גילו. זה נכון שזה כיף להתפנק אצל מטפלת אבל בעיניי גן יותר מתאים בגיל הזה
&nbsp
wonderfulmaman.wordpress.com
 

shron17

New member
הבעייה היא שבגיל שנה בגן,

ההתלבטות היא, כי נדבקים כול הזמן בווירוסים וחוטפים חום גבוה,ואז הקטנטנים חולים יותר ונמצאים שוב ושוב בבית ,כי המערכת החיסונית עדיין לא מספיק חזקה אצל הקטנטנים.
ודבר נוסף להתלבטות, שבגיל שנה זקוקים ליחס יותר אישי חם ומחבק,מה שקשה לקבל בגן,שנמצאים בקבוצה עם עוד ילדים.
 

shron17

New member
תודה לכול המשיבים,

ההרגשה הפנימית שלי ,שמאוד מוקדם לשלוח פעוטות לגן בגיל -שנה,עוד בטרם הם יודעים ללכת ,וכשהם אינם יודעים עדיין לבטא ולבקש מה שהם רוצים וזקוקים.
&nbsp
כלומר,ההרגשה שלי היא ,שיהיה עדיף לצרף פעוטות לגן רק בגיל גיל שנתיים-וחצי ,
כשיהיו עם יותר הבנה למתרחש סביבם,ויהיו מסוגלים ליצור קשר עם ילדים אחרים.
&nbsp
בגיל שנה עד שנתיים וחצי -עדיין ההרגשה שלי היא ,שהקטנטנים מאוד זקוקים ליחס-אישי לחיבוק וחום ולהרבה תשומת -לב, ששום גן לא יוכל לתת בקבוצה עם עוד ילדים ,
ולכן התעוררה ההתלבטות ולכן ,כנראה נחכה לשלב ההליכה והדיבור,ומשם יהיה קל יותר.
 

wonderfulmaman

New member
מהניסיון שלי

גם אצל מטפלת הם יהיו חולים. אצלי חלו פחות המעון.
אבל לדעתי זה תלוי ילד
&nbsp
ו
 
אני לא אוהבת לשלוח למטפלת

מעדיפה שיש כמה אנשי צוות בסביבה ולא רק מטפלת אחת (ואם היא מתעכבת בשירותים או משהו כזה?) בעיני זה עומס מוגזם לאדם אחד.
מעבר לכך בעיני בגן הם מפיקים הרבה יותר מהחברה, משלל הפעילויות המתחלפות. בקטנה שלי נכנסה לגן בגיל 15 חודשים עם הרבה חששות שלי (היא היתה הכי צעירה בגן, עדיין לא הלכה), השתלבה מצוין והרוויחה מזה המון.
בגיל שנה וחצי בוודאות הייתי מעדיפה גן, ולאור הנסיון שלי כבר מגיל 15 חודשים. גיל שנה באמת טיפה קטן בעיני לגן. הייתי שולחת לשלושה חודשים אצל מטפלת ואח"כ מעבירה לגן, אבל זו רק אני והנסיון שלי.
לגבי מחלות - מדובר בילד בכור? כי פשוט אין אין אין איך לחמוק מזה. ככה המערכת החיסונית מתפתחת, וזה דבר טבעי וחשוב. בילד שני ובילד שלישי זה קצת פחות גרוע כי הם נחשפים לחיידקים מהאחים שלהם (אני חושבת). לפחות כך היה עם הילדים שלנו.
 

shron17

New member
צודקת, לא עיכוב -ולא בעיה ,מכניסים ללול הילד לשחק 10 דקות,

גם אימא בבית מדי פעם עסוקה,ובזמן כזה הילד משחק עם צעצועים בלול,ואין שום בעיה.
 

MotheRonit

New member
גם אני מהר מאוד לוקחת איתי לשירותים

ולדעתי זה מעודד גמילה נהדר לצד העניין הפרקטי שבפעולה.
 
הכנסתי בגיל 1.1

עד אז הילדה הייתה עם אמא שלי. אחד השיקולים היה הרצון שהיא תלמד לעמוד על שלה ולמצוא את מקומה בחברת ילדים אחרים. בדיעבד אני חושבת שזו הייתה בחירה מעולה עבורה.
ולגבי מחלות - זה לא מחייב המציאות. היא אנם חטפה וירוסים פה ושם, אבל לא ברמה שהייתה יותר זמן בבית מאשר בגן. וככה גם נבנית מערכת חיסונית

&nbsp
 

blondi2212

New member
אני ממש פוחדת מגנים אחרי כל הפרסומים על התעללויות וחוסר

הפיקו על המטפלות. איך אתם מוודאים שהגן איו אתם שולחים הוא איכותי ולא יהיו בו מרי התעללות? מתה מפחד, הבת שלי בת 4 חודשים ואני לא יכולה לדמיין את היום בו צטרך להיפרד ממנה, ללכת לעבודה ולשלוח אותה להשגחה של זרים
 

בלונד23

New member
אני רק מטפלת בגיל הזה.

כמה שזה קשה כלכלית, הילד זקוק לטיפול צמוד. בתי היתה עד שנה וחצי בערך ובני עד שנתיים. במיוחד לאור המקרים האיומים.
על המטפלת אני משגיחה מאודדדד מקרוב וגם קרה שהוצאתי ממטפלת ומצאתי אחרת. את יכולה להשגיח, לצלם להאזין או מה שבא לך שבגן אי אפשר. (אני אישית לא האזנתי ולא צילמתי אבל זה אפשרי).
 

MotheRonit

New member
אני יודעת שלפעמים יש אילוצים, אבל בהעדרם בפירוש מטפלת

גם מבחינה פסיכולוגית (זה לפחות מה שלמדנו-עד גיל שנתיים) וגם מבחינה התפתחותית. אבל. יש אבל. מגיל שנה והלאה (שנה זה עוד מוקדם לעיתים אבל נגיד שזה בממוצע הגבול התחתון) הפעוט צריך להיחשף לקבוצת השווים. לכן המטפלת צריכה ללכת איתו למפגשי חנ"ב או לגינה על מנת שהילד יחווה מצבים חברתיים, והיא תהיה שם בשבילו להקפיא מצב, להסביר לו ולתווך לו כיצד להתנהג..(מה שבהרבה מקרים גננת לא יכולה לעשות כי היא מפספסת את ההתרחשות או שלא יכולה לגשת כי תעדוף אחר)
מעבר לכך בגיל הזה הפעוט עדיין זקוק ליחס 1:1 מבחינת התכווננות לצרכים כלפיו, ואם הסעיף הקודם מתממש זה בעצם WIN WIN בשבילו

ולא, זה לא אומר שגן לא יכול להיות טוב דיה ואף מעבר לכך, אבל טוב ככל שיהיה אני לא חושבת שהוא בגיל הזה יכול להיות מיטבי. גם אם יהיה קרוב מאוד לכך.

אני כרגע מטפלת בבת שנתיים וחודשיים (וגננת בהכשרתי) שכמובן תיכנס בספטמבר לגן, ונפגשות כמעט כל יום עם ילדים בני גילה וזה פשוט נהדר (גם אחותה נכנסה בגיל הזה לגן וכבר הייתה מוכנה מלאת הבנה וצפייה ופשוט פרחה והיה ממש מרגש לראות)
 
מנסיוני- 2 הגדולים אצל מטפלת והקטנה בגן

בגדול אני בעד מטפלת ומסכימה עם בלונד23 אבל....
מה שהכי חשוב זה שהטיפול יהיה טוב. אם אין לך מטפלת עם המלצות ממישהו שאת מכירה טוב (לא מהאינטרנט! או המלצות בטלפון מאנשים שאת לא מכירה!!) אז בשום אופן לא מטפלת.
כשלא מצאתי מטפלת, הסתפקתי בגן. אבל גן טוב.
כול הילדים שלי התפתחו אותו הדבר, לא ראיתי הבדלים משמעותיים.
&nbsp
 
למעלה