מה דעתכם - תגובה מעליבה (?) של חברה

bananasplit27

New member
מה דעתכם - תגובה מעליבה (?) של חברה

אני אמא לילדה בת חמש. לפני שבועיים חיפשתי מה לעשות בשבת. שלחתי הודעה לחברה טובה, שגם לה ילדה בגיל של בתי ושאלתי אם מתאים להם שאני ובתי נקפוץ אחה"צ. היא אמרה שמגיעה עוד חברה עם הילד אבל שנגיע בשמחה.

בהודעה נוספת היא כתבה שהם עושים על האש ומכיוון שאין להם הרבה בשר, שנעשה "השלמה" לבשר. לא התכוונתי להגיע אליה כדי לאכול אלא רציתי שנפגש ובנוסף, יום שבת, אין לי מקום זמין לקניית בשר... כתבתי לה שאין לי מקום קרוב אבל שיש לי פיצוצייה מתחת לבית ושאקנה שתייה. היא מיד כתבה שליד הבית שלה יש סניף של חינאווי שאוכל לקנות בו... עניתי לה שאנחנו אוכלות צהרים בבית ושלא התכוונו לבוא לאכול והיא אמרה שקשה לה להאמין שלא נרצה לאכול איתם... בסופו של דבר אמרתי לה שלא יסתדר לנו ושלא נגיע.

האם ההתנהגות שלה היתה בסדר? נעלבתי מהתגובה שלה - לא התכוונתי להגיע עם משפחה גדולה, רק אני ובתי, לא התכוונתי להגיע לארוחה ולא התאים לי לנסוע במיוחד לחנות הבשר. האם העלבון שלי מוגזם?
 

Lhuna1

New member
בעיני כן (עלבון מוגזם)

את לא התכוונת להגיע לארוחה, אבל הזמנת את עצמך ואת ביתך אליה, בהתראה מאוד קצרה, לזמן שבו היא כן תכננה ארוחה עם אורחים אחרים.
&nbsp
את בוודאי לא מצפה שהיא תשנה את התוכניות האלו עבורך, או שתארח אותך בזמן שמשפחתה ושאר האורחים אוכלים ואת וביתך מסתכלות מהצד ולא מקבלות אוכל כי אין מספיק - מצב לחלוטין לא סביר מבחינה חברתית!
&nbsp
האופציה היחידה שהשארת לה זה ללכת בעצמה לקנות בשר נוסף עבורכן בזמן הקצר שיש לה, שמן הסתם בו היא כבר עסוקה בעצמה בהכנת האירוח (או בכל דבר אחר שהתכוונה מראש לעשות לפניו, אפילו לנוח קצת).
זה אמנם היה הדבר היותר מנומס בשבילה לעשות, אבל לאור הנסיבות ולאור זה שאת זו שהזמנת את עצמך ובהתראה קצרה, אני בהחלט יכולה להבין למה היא ביקשה ממך שתעשי את המאמץ הזה. זה עושה אותה מארחת קצת פחות ממושלמת, נכון. אבל עדיין מוצדקת.
&nbsp
אני לא באמת הבנתי ממה נעלבת - היא לא אמרה לך לא לבוא, היא הסכימה לארח אותך, ורק דרשה שגם את תעשי מאמץ קטן לקראתה.
אז לך לא התאים לקפוץ לחנות, וזה בסדר - אבל לה גם לא התאים - וזה לא בסדר?
באמת לא מבינה.
בעצם ציפית ממנה שתפתור לך את הבעיה של "מה לעשות בשבת", אבל בזמן ובתנאים שנוחים לך, ותוך חוסר התחשבות מוחלט בתוכניות שלה עצמה לזמן הזה.
&nbsp
מקווה שלא תפגעי, כך אני רואה את זה.
&nbsp
 

מילי2017

New member
לדעתי היה יותר מנומס להגיד לך שהשבת יש לה תוכניות

מאשר לשלוח אותך להביא בשר
(מכיוון שמדובר רק בך ובבת שלך ולא במשפחה שלמה )
מנומס יותר לבקש משהו כמו סלט או משהו בסגנון .
כמה בשר היא תכננה שתביאי ? (בהתחשב בעובדה שזה באמת רק את וילדה בת 5 )
 

רi תם

New member
כן


מעליב?בכנות,חושבת שזו לא המילה המתאימה.
מבאס?מאוד!!!מעצבן?אולי כן.
רצית בילוי והיא "חירבשה" לך לטעמי שלא במתכוון.
עובדה שהציעה שתצטרפו בשמחה.
אדם שרוצה לפגוע,רוצה משהו רע עבור האחר והיא בעצם לא רצתה רע עבורכן....
היא הייתה כנה ואמרה שבאה עוד חברה.לפחות לא "סיבנה" אותך.
גם לא בנוגע לבשר.אמרה מפורשות.
אם זו לא התנהלות קבועה,שמרגישה לך כפיות טובה,תשכחי לה
.
שבוע נהדר.
 

danakama10

New member
התגובה המעליבה היא דווקא שלך

את הזמנת את עצמך (דבר מאוד לא נימוסי, הרי יכולת להזמין אותה אלייך). היא הסכימה, וביקשה שתביאי בשר כדי שגם לך ולילדה שלך יהיה מה לאכול. במקום להסכים מיד, את מתחילה איתה במשא ומתן (אין לי מקום זמין, אביא שתיה, אנחנו לא נאכל), הכל כדי להתחמק מהטרטור וההוצאה של קניית חבילת נקניקיות קטנה. זה נשמע גם קמצני וגם נצלני. את מוכנה להפגש עם החברה רק בתנאים שלך, כל דבר אחר גורם לך טירחה גדולה מדי וכבר אינך רוצה להיפגש. בקיצור, חברה בשביל הנוחות שלך והצרכים שלך בלבד.
חברתך בוודאי למדה מהנסיון, ולהבא פשוט תגיד שיש להם תוכניות ואי אפשר. הבקשה שלך חברתך היתה לגיטימית מאוד (תראי לי ילד, או מבוגר, שלא רוצה ״רק לטעום״ כשמסביבו אוכלים אוכל מגרה, והיא הפנתה אותך למקום נוח לקנות), והתגובות שלך היו לא נעימות לא חבריות ומעליבות.
 

bananasplit27

New member
וואו, קצת הגזמת עם התגובה...

לא "הזמנתי את עצמי" - לא יודעת איך זה אצלך אבל אצלנו זה לגימטימי ומקובל להתקשר ולקפוץ לביקור של כמה שעות, לא דיברתי על לבוא לסופ"ש.... לא התכוונתי גם לבוא לארוחה, מקסימום לקפה (שעות אחר הצהרים ולא הצהריים), הילדה הספציפית שלי לא היתה אוכלת דבר וגם אני לא - כאמור, לא באנו במטרה לזלול. בכל אופן, תודה על ההתייחסות, גם אם לקחת את רחוק כשציינת את המילים נצלני וקמצני.
 

danakama10

New member
אני עומדת מאחורי דברי

את לא הזמנת את עצמך, אבל התקשרת ושאלת אם אפשר לקפוץ לביקור של כמה שעות. נכון, אני לא גרה בישראל, אבל אני בטוחה שגם בישראל יותר מנומס להזמין אלייך מאשר להזמין את עצמך למישהו אחר. ואם את כבר מציעה לבוא למישהו אחר, בוודאי שזה אמור להיות משהו קצר ולא "כמה שעות". ואם תכננת להיות אצלה "כמה שעות", ברור שאת ו/או הילדה הייתן רוצות לאכול. לא "לזלול" כהגדרתך, אבל כמו שאת אומרת, מקסימום קפה. ואם את והילדה הייתן רואות אוכל מול העיניים, כמו רוב האנשים, הייתן רוצות רק לטעום, חלילה לא לזלול.

אצלך הדגש הוא למצוא סידור לשעמום לך ולבת במינימום מאמץ עבורך. החברה שיתפה איתך פעולה למרות שלה כבר היו תוכניות אחרות, וביקשה ממך בקשה לגיטימית לחלוטין. את תכננת מקסימום קפה, אבל אצלה עושים על האש, ואם את רוצה לבוא את צריכה להתאים את עצמך למארחת. לך זו טירחה גדולה לקנות קצת בשר (אפילו שיש סניף פתוח ממש ליד הבית שלה, לדבריה), זה מעליב אותך, ואת מעדיפה לוותר על הביקור כליל. אם קניית שקית נקניקיות לא שווה בשבילך ביקור אצל חברה, בעיני זה נצלני וקמצני, סורי. וחבל על הילדה שלך שבגלל שקית נקניקיות לא נהנתה עם החברות (אלא אם כן מצאת מישהו אחר לקפוץ אליו לכמה שעות מבלי להביא שקית נקניקיות).
 

MotheRonit

New member
אני חושבת שאפשר להבין את שתיכן.

בהחלט אם הייתי מזמינה מישהו בזמן שאנחנו אוכלים הייתי יכולה לחשוד שירצו להצטרף (גם אם לא התכוונו) ולא לשבת ולהסתכל על השאר אוכלים. ומותר לך מאידך להחליט/לדעת שזה לא מתאים לכם.
 
למעלה