ילד עם קושי להיכנס לגן בבוקר

adinetit

New member
ילד עם קושי להיכנס לגן בבוקר

שלום לכולם , אשמח לשמוע מה אתם חושבים

אני הורה לילד אחד בן 1.6 הכנסנו אותו בתחילת השנה ל פעוטון שמתנהל בסלון הבית של הגננת ,כמובן יש חדר שינה וחצר., בגן יש משהו כמו 22 ילדים עם 4 סייעות + הגננת
כבר עברו משהו כמו 7-8 חודשים ולילד יש קושי בבוקר להכנס לגן כשהוא רואה את הגננת שהיא בדר''כ באה לקחת אותו מהיידים שלי בבוקר בכניסה לגן הוא מיד מתמתח ובוכה בצרחות ,אח''כ שאנחנו שואלים איך היה במהלך היום היא תמיד אומרת שהכל בסדר ולא ממש מפרטת במילים ,ושהוא רק ככה בבוקר לשתי דקות ומיד נרגע , אבל בכל זאת הוא ממשיך את הפרידה הקשה כמעט כל יום ...האם זה אמור להדליק לי נורה אדומה? קורה מידי פעם כשהסייעת לוקחת אותו אז הוא הולך אלייה ומיד שם עלייה את הראש...בבית הילד מאוד חייכן ,שובב משתולל שמח אוכל ,וישן ...אבל בגן אנחנו לא ממש יודעים מה קורה ...

מה אתם חושבים אודה לתגובות

תודה
 
האמת, אני הייתי עושה בירור יסודי

קושי בפרידה בבוקר הוא קושי מול ההורה, והוא התקיים (אצל הילדים שלי) עם כל נשות הצוות. לרוב היתה אשת צוות אחת שאיתה היה קל יותר וממנה הייתי מבקשת עזרה. אבל הבכי תמיד כוון לעזיבה שלי (ולא למי שלקחה את הילד). בגלל שהוא בגיל של טרום תקשורת מילולית, המחוות האלה הן הדרך שלו להביע את עצמו. הייתי מתחילה לדבר עם נשות הצוות, לשאול לגבי סדר היום, המפגש, הארוחות, אופי התנהלות הגן. ובמקביל מגיעה בהפתעה לראות בעיניים מה קורה כשאני לא שם. אם יש קבוצת ווטסאפ של הורים, הייתי מדברת עם הורים נוספים, מחפשת גם ותיקים יותר (שנה שניה/ילד שני בגן) לקבל עוד פרספקטיבה. אם תחושת הבטן שלי לא טובה אני תמיד בודקת. זה הילד שלך, אתה מכיר אותו הכי טוב.
 

adinetit

New member
הבכי מכוון לעזיבה שלי גם

רק כשהוא עובר לידיים שלה הוא המתחיל לבכות ולהתעצבן ,כשהיא מתקרב הוא שם עליי את הראש כי הוא יודע שהוא צריך להפרד...
 

מ י כ ל10

New member
איך הוא כשבאים לקחת אותו?

פעמים רבות ילד שעבר עליו יום קשה בוכה כשהוא רואה את ההורה מגיע.
אם כשהסייעת לוקחת אותו קל לו יותר, הייתי מבקשת שהסייעת תיקח אותו
 
אצלי ילד אחד נפרד ממש קשה

בגילאים שנה עד שלוש היה נפרד נהדר רק אם סייעת מסוימת הייתה לוקחת אותו. אחרת צרחות אימים. ואצלה חייך. והיא באמת הייתה נהדרת אבל גם האחרות היו בסדר גמור.
הוא כמעט בן 5 ונפרד סביר אבל רק אם סייעת מסוימת לוקחת אותו.
יש ילדים כאלה.
כך ששוה לבדוק למה הוא בוכה בפרידה אבל זה לא אומר כלום על ההתנהלות בגן. סביר להניח שהכל בסדר לחלוטין.
 

danakama10

New member
ילד בן שנה וחצי

לא צריך להיות עם עוד 22 ילדים במשך יום שלם!
ומה זה לא מפרטת מה עבר במשך היום? את שמה את הילד במקום בו הוא מבלה את מרבית שעות העירות שלו ואין לך מושג מה קורה איתו כל היום?? איך אפשר?
נשמע נורא וממליצה לך לחפש מקום קצת יותר הגיוני לפיציק שכזה.
 
אהבתי את הנחרצות

אני יודעת שאני נכנסת פה לויכוח עם מי שיודעת הכל על הכל, אבל לצערנו - לא לכולנו יש את הפריבילגיה שלא לשלוח ילד לגן עד גיל גן עיריה (וגם אז ללא צהרון חלילה).
שלא ישתמע שלא נדרשת בדיקה ושלא צריך להיות עם יד על הדופק לגבי המתרחש בגן, במקרה של פותחת השרשור ואצל כל אחת ואחת מאתנו ששולחת פעוט לגן.
מה שבטוח - שהאשמת ההורים (האמא, כמובן) בהפקרה של הילד עם עוד 22 ילדים במשך יום שלם, במציאות הכלכלית והתעסוקתית הסבוכה עבור רובנו - זה לא הפתרון!
 

danakama10

New member
נו מה?

החלטת לחפש את כל ההודעות שלי ולהתחיל להגיב? שאפו לך בי העניין שלך בי.
וכן, בעיני לא מפקירים תינוק עם כל כך הרבה תינוקות אחרים ליום שלם. זה אולי הפתרון הקל במציאות הכלכלית והתעסוקתית של חלק מכן, זה עדיין לא אומר שזה פתרון טוב או אפילו סביר.
 
למעלה