הילדה לא אוהבת לישון

הילדה לא אוהבת לישון

תכף בת 4. נרדמת הרבה יותר מאוחר מהאחים הגדולים שלה. מאד פעילה פיזית אוכלת טוב. כשהיתה ב"גן קטנים" לפני גן העיריה, האשמתי את שנת הצהרים בגן (היתה נרדמת בסביבות 2230/2300 בלילה). אבל עכשיו היא מסיימת שנה ראשונה בגן עיריה, לא שונצת, ועדיין נרדמת אחרונה ומתעוררת אחרונה בבוקר. אחה"צ היא מאד עייפה, ואם אני מסובבת שניה את הראש היא לוקחת את השמיכי שלה ונרדמת על הספה. אני משכיבה בין 1930 ל 2000, וגם כשהיא ממש ממש עייפה, היא תמיד נרדמת אחרונה. אני מתחילה לחשוב שזה עניין ביולוגי.
 
מתי היא קמה אם לא מעירים אותה?

יש טיפוסים של יום וטיפוסים של לילה. אני מאלה שמתעוררים לחיים בלילה ומסוגלים לישון עד הצהריים. הקטנה ירשה את זה ממני.
 

danakama10

New member
ישנה סברה שככל שילד יותר עייף, יותר קשה לו להרדם

תנסי לתת לה לישון אחרהצ 15-30 דקות ותראי אם זה אולי עוזר.
ומה הכוונה שלוקח לה הרבה זמן להרדם. איך את יודעת? היא במיטה או שמטיילת? כך או אך, את יכולה לנסות להתחיל את תהליך ההשכבה שלה מוקדם יותר.
 
בעיה

אני משכיבה את כולם ביחד באותו החדר. כל עוד יש אחים ערים אני לא מצליחה ליצור אוירת שינה שתאפשר הירדמות. אני מאד משתדלת להשכיב עד 1930 אבל הרבה פעמים זה לא ריאלי, ובפועל אני משכיבה ב-2000 או אפילו ב-2015. בשישי/חג אני מרשה להישאר עד מאוחר, והרבה פעמים משכיבה רק ב-2130 או אפילו 2200, אבל בימים כאלה היא שונצת. כשהיא ישנה צהרים בסופ"ש אני מעירה אותה אחרי שעה ורבע, אבל כשהיא נרדמת על הספה היא כל כך אומללה כשאני מעירה אותה. היא לא רוצה לאכול ולא להתרחץ ולא לשחק ולא כלום, רק לישון. ואז בלילה היא מסתובבת. אני מרשה לה לקרוא ספרים במיטה (יש אור קטן בחדר) והיא יוצאת המון פעמים, לפיפי, להחזיר ספר, להציץ מה אנחנו עושים. היא מתוקה להפליא והשינה ממנה והלאה. פעם אחת אחרי שנרדמה לחצי שעה, לא הצליחה להירדם עד אחרי חצות. אני מאד משתדלת שלא תירדם, לא מרשה פעילות פסיבית (מסכים), אנחנו עושים פעילויות בחוץ, אבל בחלק מהימים כשאנחנו בבית, היא כל כך עייפה שזה מרגיש כמו התעללות להשאיר אותה ערה. ואז אני נותנת לה להירדם, ובסופו של דבר אין לה שינה בערב, והיא קמה עייפה ביום למחרת, וחוזרת עצבנית מעייפות מהגן. לפעמים יש רצף של ימים טובים, היא נרדמת עם האחים ב 1930-2000, עדיין קמה אחרונה אבל רק בקצת. ואז מופיע רצף ימים של עייפות גדולה והירדמות קצרה אחה"צ ושוב אנחנו בלופ. גם האחים הגדולים זקוקים להרבה שינה, ועייפים מאד בערב. אבל הם לא מסתובבים, ואם קשה להם להירדם הם יודעים לשכב במיטה ולחכות לשינה שתבוא אליהם.
 
אולי תתני לה לשכב על הספה ישר אחרי הגן

ודווקא עם פעילות פאסיבית יחסית.
ואז אולי זה ייתן לה כוחות להמשך היום.
 

danakama10

New member
זו באמת בעיה

ילדה שעדיין בת 3 זקוקה ליותר זמן שינה. כנראה מבלבל אותה שבאמצע השבוע היא לא ישנה צהריים בגן (זה נכון?) ובסופי שבוע היא כל כך עייפה והיא נרדמת, ואז בלילה קשה לה להרדם והיא הולכת לישון מאוד מאוחר.
אם יש אפשרות לפצל חדרים, אפילו בצורה זמנית, כדאי. אם לא, אני הייתי מציעה לקנות מכשיר רעש לבן, להשכיב אותה לישון ב- 7 יחד עם מכשיר הרעש, ואת כל השאר (הם גדולים יותר נכון?), בשעה 7:30-8. מה שבטוח לא כדאי לעשות זה חגיגה סביב זה שהיא לא הולכת לישון. לא לדבר איתה כשהיא יוצאת מהחדר, לא לחייך אליה, רק להגיד עכשיו ישנים, כדי לא לספק לה עניין ומוטיבציה להמשיך להסתובב. כן אפשר להגיד לה מראש שאם היא לא קמה מהמיטה, היא מקבלת למחרת מדבקה. לאחר 7 ימים רצופים שהיא לא קמה מהמיטה, היא מקבלת מתנה גדולה יותר.

חשוב מאוד מאוד מאוד להקפיד על הסדר הזה גם בסופי שבוע. את רוצה ליצור לה הרגלי שינה טובים ושלא יחסרו לה שעות שינה.להשאר מאוחר מדי או ללכת כל יום למיטה בשעה אחרת יבלבל את הגוף שלה, ויגרום לה לעייפות יתר שתקשה עליה להרדם. אין שום סיבה שילדה בת 3 תלך לישון בשעות כאלו מאוחרות. ביננו, גם 8 זה מאוחר מדי בהתחשב בזה שהיא לא ישנה צהריים. שינה זה דבר חשוב מאוד לילדים קטנים, וחשוב לספק להם תנאים ואפשרות לשינה ארוכה ושקטה.
 
נשמע שהיא עדיין זקוקה לשנ"צ,

מה שמאוד סביר בגילה. הייתי פשוט נותנת לה לישון עם השמיכי אחר הצהריים גם אם זה אומר שהיא נרדמת קצת יותר מאוחר. אצלנו אחרי שיעורי בלט, למשל, הילדה (ארבע וחצי) כל כך עייפה שהיא לפעמים נרדמת מהרגע שמגיעים הבייתה ב-17 ומשהו עד הבוקר! אפילו בת ה-10 נרדמת לפעמים לפני ארוחת ערב אחרי פעילות גופנית אינטנסיבית. את אומרת שהיא מאוד פעילה, אז אולי היא מצליחה לעייף את עצמה כך (בחצר וכו') בכל יום. בכנות - נשמע לי נהדר שהיא מצליחה לשנוצ.
 

מילי2017

New member
היא נרדמת מאוחר ביום שנרדמה אחרה"צ או בכלל ?

כמה זמן היא ישנה אם נרדמת אחרה"צ ?
 

MotheRonit

New member
הקטנה שאני מטפלת בה גם ככה - יש חלון שהיא יכולה להירדם

בו אבל הוא מוקדם מדי להתנהלות של הבית ולא ממש אפשרי לשים אותה לישון בשעה הזאת אז היא ממשיכה את שגרת הערב עוברת את השעה שלה נכנסת לעייפות יתר והולכת לישון מאוחר.. צריך להתחיל את טקס השינה יותר מוקדם..
 
למעלה