התייעצות חמות

התייעצות חמות

חמותי שנים עוזרת לי עם הילדים. השנה התפקיד שלה להוציא ב 14 מהגן ילד בן 4.5, להיות איתו, לשחק איתו, בקיצור - לתת לו תשומת לב. ואז, לקראת 17 לאסוף את אחיו בן 2.5 ולהיות עם שניהם עד 18.
כל ילד בנפרד מתנהג נהדר, אבל ביחד הם פשוט משתגעים ודי קשה איתם.
בגלל זה ביקשתי מפורשות שהיא תאסוף את הקטן רק לקראת 17. מה גם שהוא מאד נהנה בגן, ומשעה 16 הם משחקים בחצר שהוא אוהב במיוחד.
היא מתעקשת להוציא אותו ב 15:30 כי "אין לה לב להשאיר אותו". ואז היא מביאה אותו הביתה, מושיבה את שניהם מול המסך כי קשה לה לשלוט עליהם.
איך אפשר לשכנע אותה לא להוציא אותו מוקדם? אמרתי לה כבר שהוא נהנה שם, וגם שני הבנים ירוויחו מזה, וגם לה יהיה קל יותר. והיא מתעקשת ולא מוותרת.
 

פשוטית

New member
מנסה...

יכול להיות שלגדול משעמם להיות אצלה לבד משעה 14 עד 17והיא מתקשה להעסיק אותו, יכול להיות שלה משעמם לבד עם הגדול עד 17
הרבה פעמים להיות עם שני ילדים זה הרבה יותר קל מאשר להיות עם ילד אחד.
תסבירי לה בדיוק כמו שהסברת כאן, אם היא תשתכנע מצוין, ואם לא כנראה שזה בכל זאת לא קשה כמו שאת חושבת ואז תשחררי.
 
זה ממש לא הכיוון

א. בן 4.5 הוא ילד סנדוויץ שמאד אוהב לקבל תשומת לב בלעדית.
ב. קל להעסיק אותו - משחקים, חוברות וכד'. גם ככה עד שבאים הביתה והוא מסיים לאכול, השעה כמעט 3. אין בעיה להעסיק אותו עוד שעה וחצי לבד ורק אז ללכת לאסוף את הקטן.
ג. מאד קשה איתם כשהם ביחד. באמת. הם עושים שטויות ומעודדים אחד את השני.
אגב, יש לי גם הוכחה: אתמול הלכתי למדורה והיא נאלצה להתעכב אצלי עוד חצי שעה עד שבעלי הגיע, הוא מצא אותם ליד הטלוויזיה עם לחמניה ביד, כדי שלא יזוזו. ובלי ששאל, היא ישר אמרה: אתה יודע שזה נורא קשה להיות עם שניהם? ואתמול בכוונה ביקשתי שוב (די דרשתי, האמת) שלא תאסוף את הקטן ב-3.
אגב, היות ושעה קודם קיטרתי לבעלי ששוב היא לא מוכנה להקשיב, אחרי שהיא אמרה לו את זה, ישר הוא אמר: אלף פעם ביקשנו שלא תאספי אותו.לא מזיז לה.
היות והקושי אמיתי וידוע, מראש נקבע עם שתי הסבתות שהן שומרות על בן 4.5 ורק אם אין ברירה - על שניהם, ולא יותר מחצי שעה - שעה. לאמא שלי קשה פיזית לאסוף אותו, ואני אוספת אותו קצת לפני 17. אבל חמותי נשארת עד 18, אז אני לא יכולה פשוט להגיד לה שאני אאסוף.
 
בעיה

את מקבלת ממנה עזרה מאד משמעותית. קשה לומר לה בדיוק איך להגיש את העזרה הזו (וודאי לדרוש), גם אם זה לטובתה. כנראה שלא תצליחי לשנות את הגישה שלה. וגם בעלך לא. קשה לה להשאיר אותו בגן עד מאוחר, גם אם הוא נהנה, גם אם זה מקל עליה. הפתרון - כדי שתהיה לך אפשרות אמיתית להעמיד דרישות שאכן ימולאו - היא לשכור מטפלת לארבע השעות האלה. עובדת בתשלום תעשה מה שאת אומרת ביחס לשעות האיסוף, ביחס למסך, ביחס לאינטראקציה בין האחים.
 

הייבי

New member
אני הייתי משחררת

לדעתי, יש גבול עד כמה אפשר להכתיב הוראות לסבתות כשהן עוזרות. בסופו של דבר הקושי הוא שלה להיות עם שניהם לא שלכם. לדעתי, עיקר הויתור מבחינתך הוא בכך שהקטן יראה עוד קצת טלוויזיה. אז זה לא אסון. ולגבי תשומת הלב לגדול - יכול להיות שמה שלך קל.להעסיק עם חוברות ומשחקים לה זורם פחות או פחות הסגנון שלה ואני חושבת שיהיה לך קשה לכפות את זה עליה כשמדובר בעזרה שבועית ולא במשהו חד פעמי. וכמו שאיןאריותכאלה אמרה- מאוד מפריע לך- קלי עזרה בתשלום ואז תכתיבי את ההתנהלות.
 
מה אם למצוא מישהו אחר שיחזיר אותו מהגן?

אולי הבן הגדול, אולי הורה אחר מהגן (אפשר להציע תשלום) סייעת... ככה תוכלו להודיע לה- לכבוד הימים החמים, רצינו להקל עליך, מעכשיו חומי יגיע הביתה עם שמשון בחמש ועשרה...
 

מילי2017

New member
אני שואלת בכנות - איזה תשובות את מצפה לקבל ?

להכריח את הסבתא להוציא אותו בחמש ?
היא אדם מבוגר, את מבקשת ממנה טובה, את הסברת והיא החליטה .
ייתכן שהיא חושבת שהגדול "משוויץ" לקטן שסבתא לוקחת אותו
(ייתכן גם שבמידה מסוימת היא צודקת) אבל זאת עובדה, ולהכריח אי אפשר.
&nbsp
 

מילי2017

New member
אגב, ייתכן שבשביל סבתא עצם העובדה שהקטן

פעם בשבוע יוצא מוקדם גם אם זה בשביל לראות טלוויזיה
היא סוג של פרס (גם אם בגן נהנה מהחצר) .
ושוב, ייתכן שהיא צודקת ..
אולי סבתא נותנת להם משהו טעים לאכול...רואים תוכנית יחד
זה לא כזה אסון בעיניי (סה"כ שעה וקצת לפני) אם במקום שהסבתא
תעסיק את הגדול שניהם ייראו טלוויזיה (ועובדה שהיא עושה את זה שנים
ולא חשבה לשנות, אז כנראה שלא כל כך קשה לה) .
 
למעלה