הילד מאבד שליטה

הילד מאבד שליטה

בן 4 לעיתים משתולל ולא מסוגל לעצור. מגיע ממש למצבים מסוכנים של לזרוק דברים, לצעוק. גורם לאחיו להצטרף אליו. העונשים לא מאפסים אותו. אנחנו נוהגים להכניס אותו לחדר "להירגע". בפועל הוא פשוט צועק ובועט בדלת.
אתמול אמא שלי הייתה איתו והתחיל עם ההתנהגות הזאת. היא נתנה לו מכה בטוסיק (אנחנו נגד, גם היא עד עכשיו לא נקטה בשיטה זו, כי הוא באמת עבר אתמול כל גבול). זה רק הלהיב אותו יותר.
אגב, לפני ש"התחרפן", התנהג ממש יפה, אפילו סידר וכו'.
גם לרוב זה קורה לו כשהוא במצב רוח טוב, לא כתוצאה של משהו שהכעיס אותו. אלא רצון להשתולל ש"מסתבך".
כבר לקחתי אותו לאבחון פרטי, שללו בתוקף כל בעייה של וויסות או הפרעת קשב. סיפרנו על ההתקפים אבל לא ראו כלום באבחון עצמו.
המליצו על פסיכולוג לטיפול דיאדי (הורה + ילד). היינו בטיפול כזה עם אחד הגדולים, ובעיני זה היה מיותר. גם אין לי זמן לזה, האמת. בעיני עדיף סתם זמן איכות ביחד איתו.
אני תוהה האם לקחת אותו לאבחון נוסף - שוב יתנהג יפה ולא יראו כלום (או שאולי באמת אין מה לראות).
 
אנה

אני חושבת שהבית שלך דורש יותר החזקה. אני חושבת שאת ובעלך עובדים קשה מאד. אני חושבת שהבית עצמו דורש הרבה, ואני חושבת שפתרון הסבתות + ההתרוצצות האינסופית לחוגים אחה"צ (תוך העמסת כל הילדים על הרכב כל פעם) היא מוגזמת ומוסיפה לחוסר השקט.
אני חושבת שאתם צריכים לשקול פתרון כולל, בתשלום, של מישהי אחת שתאסוף את מי שצריך איסוף, ,שתכין א.ערב קלה, שתקפל כביסה, שתסיע ותחזיר מהחוגים. אני חושב \ת שכל האוירה בבית תהיה לגמרי אחרת, אם בשעות אחה"צ, כשאת חוזרת הביתה, תהיי פנויה לגמרי לילדים - לשחק איתם, לשמוע מה שלומם. בלי להגיש ובלי לפנות ובלי לקפל ובלי להסיע ובלי שום דבר חוץ מפשוט להיות איתם.
אני חושבת שאת עומדת בלחצים גבוהים מדי, והם משפיעים על הילדים. לקום מוקדם, לארגן את כולם, לנסוע לעבוד 9 שעות - לחזור הביתה, לעשות פיפי ומיד לארגן את כולם כדי לצאת לאיזה חוג - ואז לחזור ולהשכיב - זה פשוט עמוס מדי.

במקביל הייתי שואלת אותם מה הם רוצים. כן, ספורט זה חשוב, את צודקת, אבל גם הרווחה האישית של כל ילד חשובה, ויותר מזה - הרווחה המשפחתית. אם ויתור על חוג ספורט אומר שיש לך זמן לשחק עם הגדולים מונופול ואח"כ להקריא סיפור לקטן בן הארבע ולעשות מקלחת ארוכה עם בועות וצחוקים לקטן בן השנתיים - אולי זה שווה את זה.

אני מאמינה שבשכר מפתה תצליחי למצוא מישהי שתתן לך מענה כולל, עם הרבה אנרגיות טובות, ועם יציבות שאי אפשר לקבל בתוך המשפחה, כי אולי לאמא שלך יש ביקורת על בעלך שאת מרגישה אותה, אבל עם מישהי בשכר אין עניין כזה. היא עובדת איתך ושלך ואין עניינים רגשיים מסוג זה, מה שמקל על התנהלות נעימה יותר שמותאמת לצורך האמיתי שלך.

הייתי קודם כל עושה שינוי כולל בהתנהלות של הבית. ורק בהמשך שוקלת טיפול פרטני לבן הארבע. מאד יכול להיות שהרגעת האוירה המשפחתית יסייע לו גם בטנטרומים שהוא חווה, שמאד אופייניים לגיל הזה.
 


 

danakama10

New member
הרבה בנים זקוקים להוצאת מרץ

וצריך לאפשר להם.
רצוי לאפשר לו מספיק זמן אחרה"צ להוציא אנרגיה. לצאת איתו החוצה שירוץ ויטפס ויתגלש. אפשר גם לארגן פינה בבית שתאפשר לו להוציא מרץ - טרמפולינה קטנה (משהו כזה - https://www.amazon.com/Little-Tikes...520965205&sr=8-3&keywords=trampoline+for+kids ), צעצועי קפיצה (למשל https://www.amazon.com/Hopper-Inclu...F8&qid=1520965538&sr=1-4&keywords=bouncy+toys ),
ואם יש מספיק מקום בסלון - מין טרפז שאפשר לחבר לתקרה עם וו מיוחד, וכמובן להוריד מהוו כשגומרים (https://www.amazon.com/Trapeze-Bar-...d_wg=FpkbP&psc=1&refRID=YDXKVA523BZQVR3KBMHN), סל כדורסל קטן (יש כאלו שמתלבשים על הדלת )https://www.amazon.com/SKLZ-Basketb...sr=1-4&keywords=over+the+door+basketball+hoop ) אבל זה גבוה מדי לגיל 4, אפשר להצמיד בדרכים שונות את הסל לקיר בגובה מתאים או לקנות משהו כזה - https://www.amazon.com/Kiddie-Play-...sr=1-6&keywords=toddler+basketball+hoop' 

אפשר גם שק איגרוף לילדים (https://www.amazon.com/Pirate-Boxin...&sr=1-16&keywords=punching+bag+for+kids) 


בקיצור, להבין שיש בנים שחייבים להוציא אנרגיה ואנרגיה שלא מתועלת בדרכים קונסטרוקטיביות תצא החוצה בצורה אגרסיבית.

יתכן וישנה בעיה מעבר לזה, אבל לדעתי תתחילי בזה.
 
למעלה