עזרה בספרות מתאימה כהכנה לקבלת תינוק חדש למשפחה

MagicMama

New member
עזרה בספרות מתאימה כהכנה לקבלת תינוק חדש למשפחה

קצת מתקשה להסביר,
אמש היתה לי שיחה עם בכורתי (בת 9) , ושאלתי אותה איך נראה לה שכשיגיע הרגע להגיע לבית החולים כדי ללדת את התינוקת, במידה וזה יקרה בלילה, האם תסכים שאבא ילווה אותי והיא תמשיך לישון במיטה עם אחיה עד הבוקר?

היא פתאום החלה לבכות ולהילחץ.
נראה לי מהעובדה שאני לא אהיה בבית למספר ימים ורחוקה ממנה,
פחות מהעובדה שהיא תישאר לבד בלילה.

העניין הוא שאנחנו לבד, ואין שום קרוב משפחה שגר ליידנו שנוכל להזעיק בזמן אמת.

לאור התגובה המפוחדת שלה, חשבתי לחפש סיפורים מתאימים, שישחררו לחץ ממנה, וישפכו אור. אני לא יודעת איך להגדיר אותם בהקשר לסיטואציה.
גם קבלת תינוק חדש למשפחה (לגילאים שיתאימו לה, פחות "האח של איתמר")
גם התמודדות עם כל הנושא של לידה, וזה שאמא רחוקה.
שאהיה בסדר ואחזור הביתה בשלום - כי היא דואגת לי.

כזו רגישה וחמודה שהיא.
 
אני חושבת שאת צריכה לנסות למצוא סידור

בתור בכורה, אני אישית פחדתי להישאר לבד בלילה והיו מזמינים לי בייביסיטר. ברור שלצד הרגשי יש המון מקום וחשוב לעבד את הרגשות ולהתייחס אליהם, אבל לא הייתי מזניחה את הצד הפרקטי. בגלל שהמשפחה רחוקה נשמע שעזרה בתשלום היא הפתרון עבורכם. וודאי יש תיכוניסטית או סטודנטית שתוכל לשהות לילה עם הילדים, ולארגן אותם למסגרות במידת הצורך.
 
האם יש שכנה/ שכן או הורה של חבר/ה שתוכלו להעזר בהם?

ההצעה של איןאריות נשמעת לי פתרון אפשרי. לחילופין - אולי יש שכנה או הורה של אחד החברים של הילדים שתוכלו להקפיץ (בתיאום עקרוני מראש)? נשמע לי סביר לבקש בקשה בהקשר הזה מאנשים קרובים.
לא נשמע לי נכון לבקש מילדה בת תשע להיות לבד ואולי גם להתעורר לבד, להתכונן ולהכין את אחיה לבדה לבית הספר (מה גם שהלידה עשויה להתחיל באמצע הלילה/ להתארך ואולי בן הזוג לא יספיק לחזור בזמן).
בשעה טובה, שהלידה תעבור עליכם בשלום ובידיים מלאות.
&nbsp
 

yaelal1

New member
בשום פנים ואופן לא להשאיר אותה לבד!

אני מניחה שזה פשוט חלק מטמטמת הריון ולא חשבת על זה עד הסוף...
מה קורה אם תהיה הפסקת חשמל? מה קורה אם הילד (או הילדה) מתעוררים ומקיאים? מה קורה אם היא או אחיה סתם מתעוררים מסיוט ורוצים לטיפה וכוס מים?
&nbsp
יש לך מספר אפשרויות - האמת שפשוט הייתי משריינת עזרה בתשלום למקרה כזה או מבקשת משכנה או חברה עד שהמשפחה יכולה להגיע (כעבור שעה שעתיים).
אם את לא מצליחה, אז עם כל הכבוד ללידה, או שאבא שלהם ישאר איתם ואת תסעי במונית לבית חולים.
האפשרות הנוספת היא שהם יבואו איתכם לבית החולים אבל גם פה זה יכול להיות בעייתי מבחינת האפשרות שהם ידבקו ממחלה ומי ישמור עליהם (אם את לא תקחי אפידורל או משהו).
בקיצור - אני כותבת לך למרות שכבר עברו כמה שבועות כי אולי יש סיכוי שעוד זה רלוונטי - אל תשאירי שני ילדים כאלה קטנים לבד.
 
יעל, התגובה שלך בעייתית !

אמנם אני מסכימה (וכבר כתבתי למעלה) - שלהשאיר את שני הילדים לבד זה רעיון לא מוצלח בכלל ובפרט בתקופה בה החיים מתהפכים (כשנולד תינוק). לכל היותר הייתי משאירה לכמה דקות עד שמישהו יגיע לשמור עליהם מהשכונה.
לשלוח יולדת לבד במונית זה רעיון עוד יותר גרוע. לידה היא לא צחוק ועלולה להסתבך. במקרים הנדירים האלה, נדרש מבוגר שיסייע בקבלת החלטות ויתמוך ביולדת ובתינוק.
ההצעה להביא את הילדים לבית החולים היא אפילו יותר גרועה מלהשאיר אותם לבד, כי באמת שהם לא צריכים להיות חלק מהארוע, ולראות את אמא שלהם מתפתלת מצירים (וזה במקרה האופטימלי של לידה פשוטה ותקינה).
מעבר לכך שקשה לי להחליט איזו מההצעות שלך יותר בעייתית ולא מתחשבת בסובבים (יולדת/ יולדת + ילדיה) - הרי שלכתוב למישהי *זרה* שהיא לוקה בטמטמת הריון זה חוסר נימוס ואף גסות רוח.
מקווה שההריון של MagicMama מתקדם בשלום ושנמצא פתרון מוצלח לסוגיית השמירה על הילדים, או שכבר ילדה בשלום.
 

yaelal1

New member
כל ההצעות שלי יותר טובות מהזנחה.

ומה עושה אישה שבעלה לא נמצא באותו רגע בבית? לא לוקחת מונית? שמעתי גם על נשים שלקחו אוטובוס. למעשה שתי חברות שלי.
&nbsp
אנשים צריכים לקבל פרופורציות. להשאיר ילדים לבד לשעות (ועוד בשעות הלילה) זה יכול להגיע לאסון במקרה הגרוע וטראומה במקרה קצת פחות גרוע. אסון לא יקרה במסדרון של בית חולים, ולא יקרה אם ישאר איתם מבוגר.
&nbsp
אני קוראת פה נשים שאני לא מבינה את שיקול הדעת שלהן.
אז לפעמים צריך לומר שזה רעיון לא טוב בלי ״כפפות של משי״.
&nbsp
 
למעלה