לעולם לא תצעדי לבד

לעולם לא תצעדי לבד


לפני מספר חודשים קיבלתי את ההצעה להשתתף בניהול הפורום הזה. בראש היו לי זכרונות נעימים מהתקופה בה ניהלתי כמה שנים פורום הורים בפורטל כלשהו באינטרנט, לפני שכל הפורומים עברו לפייסבוק. זה היה פורום מקצועי שבו בניתי איזושהי קהילה שמאמינה באותה גישת הורות ששמה דגש על הצרכים הרגשיים של הילדים. כשהתלבטתי אם נכון לי לנהל גם כאן את הפורום ידעתי שזה יהיה שונה מאחר וזהו פורום חברתי עם מגוון דעות ומהשהות הקצרה שהייתה לי כאן עד אז גם ראיתי שהגישה הרגשית כמו שאני חיה אותה ומלמדת - פחות נפוצה כאן.

דווקא בגלל זה רציתי לנסות ולהשמיע את הקול שלי שהוא גם קולם של הרבה ילדים שלא תמיד המבוגרים מצליחים לראות אותם כפי שהם באמת מתחת להתנהגויות החיצוניות ולכן לא תמיד מבינים אותם. רציתי גם להביא דרך התנהלות שונה מהמקובל כלפיהם, דרך שגם היא מכוונת לצרכי הנפש הפנימיים של הילדים שהם כאמור אינם גלויים או ברורים תמיד.

תוך כדי ניהול הפורום כאן הבנתי שאין באפשרותי להשיב להסביר ולפרט באריכות כמו שהייתי רוצה וכמו שעשיתי בפורום הקודם. גם כי אני יותר עסוקה וגם כי הרבה מאוד פעמים הייתי בדעת מיעוט ולעיתים אף בדעת יחיד ומתוך כך הבנתי יותר ויותר שאני לא במקום הנכון עבורי. אני לא יכולה באמת לתרום כאן כפי שהייתי רוצה וכפי שאני עושה במקומות אחרים בעשייה שלי. ולכן אחרי לבטים לא מעטים החלטתי לפרוש מהתפקיד.

היה לי נעים כאן ואני מניחה שאשאר ואמשיך לענות ולהסביר את הגישה שלי בהורות, כמשתתפת ולא כמנהלת.


התחלתי את ההודעה עם המילים "לעולם לא תצעדי לבד" מאחר וחשוב לי להעביר עוד מסר נוסף מלבד לכוון להקשבה לצרכי הנפש של הילדים.
בעבר בהודעה הראשונה שלי כמנהלת, כתבתי שלצד העיסוק שלי כמנחת הורים ומטפלת רגשית אני עוסקת גם בעולם הרוח (לא ממקום דתי, אני חילונית לגמרי) שזה אומר בין השאר חיבור לידע גבוה, על מודע ותת מודע.
ואני רוצה לחזק אימהות שקוראות את הדברים וחוות קשיים כאבים ואתגרים שונים עם הילדים ובכלל בהורות - אנחנו באמת לא צועדות לבד. יש מה שמכוון ומגן עלינו ועל הילדים שלנו, אלא שכדי להתקרב אל המקום היודע והבוטח הזה אנחנו מתבקשות להקשיב פנימה ללב שלנו, ללכת עם הלב ולנוע מתוך הלב ורכותו

זה מה שהילדים ואנחנו זקוקים לו יותר מכל דבר אחר.
ולמי שאליה זה לא מדבר - זה בסדר גמור. שכל אחת תיקח רק מה שמתאים לה.

ראיתי שהתחילו הודעות בדבר הרשמה לשנת הלימודים החדשה אז אני מסיימת עם מילות השיר הנפלא של אסתר ראדה שבמקור שייך לחווה אלברשטיין - אתה פלא. בעיניי השיר עוסק בדבר החשוב ביותר שאנחנו יכולים לתת לילדים שלנו. תזכורת גדולה גם כששוקלים בחירה של גן כזה או אחר.

כל רגע בו אנו חיים
הוא רגע חדש
כל רגע בו אנו חיים
אין שני לו ביקום
לא היה כמותו מעולם
ולא יהיה עוד לעולם

ומה מורים אנו לילדינו
בבית הספר?
מלמדים אנו אותם
כי שניים ועוד שניים
הם ארבעה
וכי פאריס היא בירתה של צרפת...
מתי נלמד אותם גם מה שהינם.

עלינו לומר לכל אחד מהם:
יודע אתה מה שהינך -
אתה פלא
אתה יחיד ומיוחד
אתה פלא
בכל העולם כולו
אין עוד ילד אחד בדיוק כמותך
אתה פלא
אתה יחיד ומיוחד.

והבט בגופך -
איזה פלא הוא
רגליך, ידיך, אצבעותיך הזריזות
האופן שבו אתה מתנועע
אתה פלא
עשוי אתה להיות כשקספיר
מיכאל אנג'לו בטהובן -

אתה פלא!
טמונה בך היכולת לכל דבר
כן, פלא הינך

וכאשר תגדל -
התוכל אז לפגוע באדם אחר
אשר כמותך הוא פלא
גם הוא יחיד ומיוחד
גם הוא פלא!
עליכם להוקיר זה את זה
עליכם לעבוד
כולנו חייבים לעבוד
כדי להפוך את עולמנו זה
שיהא ראוי לילדיו
אהבת המולדת אך דבר טבעי
הוא
מדוע תחדל האהבה בגבול!

מי שרוצה לשמוע את השיר :
https://www.youtube.com/watch?v=Rd2J5FAvto0

לכולן! נתראה בפורום!
 

רi תם

New member
מרגשת ומדהימה שכמוך


כן,אני משוכנעת שכמה קוראות אדוקות פה ירימו גבה ויצקצקו רק מקריאת הכותרת....
יכולתי לשלוח לך הודעה פרטית ובכל זאת בחרתי שלא.בחרתי "לומר" בפומבי ובגלוי
שאני,מעריכה אותך,יקרה.
גישתך לחיים,לחינוך,לילדים ראוייה להערכה וללמידה.
הנך "אוצר" של ידע ונתינה ולכן לעולם לא תצעדי לבד.
אמרתי בעבר ומציינת גם כעת שאני מאמינה,בדיוק כמוך,בכל מה שציינת מעלה וגם אני חשה,לא פעם, "זרה" בתוך המרחב הוירטואלי הזה ולכן משתדלת להגיב רק כשמרגישה שזה "בוער" בי.
שמחתי מאוד בניהול שלך ולקרוא כל הודעה ותגובה שהקלדת.תמיד מצאתי אותן חכמות ותורמות.
תמיד בנועם,סבלנות והכלה ועל כך תודה!!
חושבת שגם להגיע להבנות שהגעת ולפעול כי שבחרת מחדד את היותך אישה
מיוחדת ומדהימה.לפחות בעיניי שלי.
מתארת לעצמי שאת עסוקה עד מאוד וב"ה לא חסרה לך "יצירה חינוכית" ולכן מבקשת לאחל לך שתמיד תצליחי בכל מה שתבחרי,שתמיד תהיי מאושרת וששפע יקיף אותך.
ובמאמר מוסגר,בשיר "פלא" אני משתמשת בכל סוף שנה.שולחת אותו להורים
.
ערב מקסייייייייים ושבוע טוב טוב.
 
תודה על הניהול


אני חושבת שבהחלט תרמת לפורום ואשמח לראות אותך ממשיכה לכתוב גם ככותבת מן המניין. תודה לך
 
כולך לב ונשמה

נעמת לי מאד במהלך הניהול המשותף, ועוד לפני כן, בגישה הייחודית מלאת הרגש שלך, שרואה את הילד (בדיוק) במקום בו הוא נמצא. תודה על תרומתך הרבה, מקווה שתוסיפי לפקוד אותנו, אנחנו מוכנות לקרוא תשובות מעט קצרות יותר אם זה מעודד אותך להישאר איתנו
 

shushulamit

New member
נהניתי מאוד מכתיבתך

חבל לי שעזבת אבל כמובן מה שיעשה לך טוב... איפה אפשר להמשיך לקרוא את התובנות שלך? אני חייבת לומר שאני אדם שמאוד מסויג מדברים שאת מחוברת אליהם כמו פרחי באך או משמעויות של צבעים. אבל היו לך כמה תשובות להורים שנתנו לי השראה או גרמו לי להסתכל על דברים אחרת לגמרי. זה לא קורה הרבה, בטח לא באופן אקראי ובתחום של הדרכות הורים שלעתים קרובות דומות מאוד זו לזו וממוחזרות. אהבתי את ההעמקה שלך ונראה לי שזה גם מה שמייצר תשובות ארוכות כל כך - המון מחשבה מעמיקה ורצון שיבינו לאיזה כיוון את לוקחת. בקיצור... אשמח אם תכתבי בפורום איפה אפשר להמשיך לקרוא אותך. תודה.
 
תודה רבה על מה שכתבת והאמת - מאוד משמח אותי לקרוא

שדבריי השפיעו באופן כזה של הסתכלות נוספת.
כמו שציינתי, זאת הייתה הכוונה שלי כשהצטרפתי לניהול הפורום. השליחות שלי היא ילדים. גם כריפוי של גוף-נפש וגם להאיר על צרכי הנפש הפנימיים של הילדים ואת זה אני עושה בכל ה"כובעים" שלי.
כמטפלת רגשית הוליסטית אני רואה פעם אחר פעם איך מחלות וחוסר איזון חיצוני מושפעים מהעולם הפנימי רגשי ונפשי של הילדים ואי אפשר להפריד את הגוף מהפנימיות של הילד. מתוך כך הנסיונות שלי בתגובותיי להסביר ולפרט ולהאריך ...
מתוך כך מגיע גם החיבור שלי למקורות ריפוי טבעיים שמיטיבים מאוד עם נפשם של הילדים (ומשם הדרך לריפוי פיסי קצרה הרבה יותר).
&nbsp
אבל האמת היא שהחשיפה שלי לעולם הריפוי הטבעי התחילה בעקבות מצב בריאותי קשה שלי כשחיפשתי איך לעזור לעצמי באופן טבעי וללא תרופות או תלות ברופאים. דבר ראשון נחשפתי לפרחי באך שלא הכרתי אותם קודם וכמו שאת בעצמך מציינת גם אצלי הייתה הסתייגות גדולה (ובכלל אם היו שואלים אותי לפני 7 שנים מה דעתי על ריפוי טבעי הייתי עונה שזה חרטה וברטה).
&nbsp
הפרחי באך ריפאו אותי לחלוטין מהתקפי חרדה קשים ביותר שהיו לי כחלק ממצבי הבריאותי והייתי בשוק מהעבודה שלא שמעתי עליהם עד אז ואף אחד לא הפנה אותי לסוג טיפול כזה ואיכשהו "במקרה" הגעתי אליהם.. אז הלכתי ללמוד רפואת פרחי באך ומאז הבטחתי לעצמי שאני מספרת עליהם בכל הזדמנות לטובת אנשים שגם הם כמו שאני הייתי - לא מכירים, לא יודעים, לא שומעים, ואולי אפילו צוחקים על זה...
(וכדי שדבריי לא יוצאו מהקשרם אני מציינת שמה שכתבתי זאת חוויה אישית שלי ולא הבטחה לריפוי עבור כאלו שמחליטים להיעזר בפרחי באך).
בקיצור, קצת גלשתי לעניינים אישיים שלי אבל אם הסיפור שלי יכול לעזור לאנשים אחרים אז היה שווה לי.
&nbsp
לגבי איפה אפשר להמשיך לקרוא אותי, בעבר התפרסמו כמה כתבות שלי בפורטל הורות שניהלתי בו פורום, וגם במרכז שבו הוכשרתי כמנחת הורים. קיבצתי את הכל יחד באתר האישי שלי והוספתי עוד. האתר שלי מרכז יחד שלושה תחומים של הורות, ריפוי הולסטי ותקשור ואפילו פורום חדש דנדש יש בו !

מאחר ואני לא יכולה לשלוח כאן לינק לאתר שלי אז אשלח לך בהודעה אישית ואם יש עוד כאלו שזה מעניין אותן לקרוא מתוכו אז תכתבו לי ואשלח לכן.
אגב, שם גם כתבתי את הסיפור האישי שלי על התקופה הבריאותית שגרמה לי לחפש תשובות לא קונבנציונליות על מנת לעזור לעצמי.
&nbsp
 

danakama10

New member
לי זה היה די ברור

שהרוחניקיות הגיעה ממשבר. כשאנשים עוברים משבר, הרבה מהם מגלים את העולמות הרוחניים - פרחי באך, רייקי, NLP, אווטר, ועוד הרבה כתות שונות ומשונות, שלא לדבר על חזרה בתשובה. שיהיה לבריאות למי שהדברים האלו עוזרים לו, אבל המסיונריות מציקה. בדיוק כמו באפקט פלסיבו, מה שעוזר לאנשים זה האמונה בדרך שלהם, לא הדרך עצמה, ותמיד מישהו עושה מזה הרבה כסף.
 
אויש את מקסימה!

תודה על התובנות שלך,
בהצלחה בהכל.
תבואי לבקר שנמשיך להחכים ממך!!!
 

roro41

New member
שמחתי להכיר אותך

נורא אהבתי את תגובותייך
ויש המון קווים דומים בין מחשבותי למחשבותיך
בהצלחה בהמשך הדרך
 
למעלה