עוד שאלת גן קצת דחופה

למה את יוצאת מנקודת הנחה

שבן הזוג שלה מעוניין להשתתף בבחירת הגן? איך בכלל הגעת למסקנה שיש לה בן זוג?
 
עוד שאלת גן קצת דחופה

בן 4 עולה לחובה. יהיה בן 5 וחודש בספטמבר, אמצע שנתון. קטן פיזית ודי ביישן בגן.
יש שתי אפשרויות: גן מעורב עם טרום חובה או גן חובה בלבד. בגן המעורב היתרון שיהיו בגן הרבה ילדים שיהיו צעירים ממנו (הגדולים של טרום חובה שזה אומר קטנים ממנו ב 7-8 חודשים). אבל גם יהיו הרבה ילדים גדולים ממנו בחצי שנה כי הם יהיו שנה שניה באותו הגן. והם גם יהיו יותר מגובשים.
בגן חובה כולם חדשים, יהיו גדולים ממנו וגם קטנים. כולם יעלו ביחד לכיתה א ( יש שלוש כיתות אבל מן הסתם יהיו לו הרבה ילדים שיכיר).
שני הצוותים מומלצים, על גן חובה לא מעורב קיבלתי קצת יותר המלצות.
אני נוטה לגן חובה, בין היתר כי הוא ביישן ועדיף לו לא להיכנס לגן עם הרבה ילדים מגובשים. ויש גם יותר סיכוי שיותר ילדים מהגן שלו יגיעו לשם כי יש יותר מקומות לחדשים (חוץ משני הגנים האלה יש עוד גן מעורב גרוע מאד).
 
גם אני בעד גן חובה

נכון, הוא יהיה יחסית מהקטנים, אבל מעכשיו- זה תמיד יהיה כך, הוא תמיד יחסית מצעירי השנתון וצריך להתרגל. מסכימה עם כל מה שאמרת. בנוסף, גן חובה יכין טוב יותר לכיתה א מגן משולב, לאו דווקא לימודית, גם חברתית, רגשית... ולהכיר חברים שיעלו איתו ל-א׳ זה ממש חשוב בעיני
 
נוטה לכיוון גן חובה

ממה שתיארת - לא רואה יתרון למעורב (לא רואה יתרון בכך שיהיו הרבה קטנים ממנו). בשני המקרים יהיו גם קטנים וגם גדולים כי הוא איפשהו באמצע.
יש שני יתרונות לגן חובה:
1. יש להניח שתהיה יותר הכנה לכיתה א'.
2. השינוי בכיתה א' הוא גדול מאד. כמעט בבת אחת הם צריכים לשבת שיעורים שלמים על כיסא בכיתה. הבן שלי עכשיו ב א', וכמה שהוא ילד קל וזורם, היתה לו תקופת הסתגלות קשה - רק מאיזור חנוכה והלאה הדברים התחילו להסתדר. לכן אם הילדים מגן חובה יעלו איתו גם לכיתה א' זה יתרון משמעותי. לפחות זה חוסך את ההתמודדות החברתית בהתחלה, כי הוא כבר מכיר חברים.
 
תודה בנות

באמת בסוף רשמתי לגן חובה.
עכשיו רק גיליתי בעיה חדשה: אי אפשר לרשום עדיפות שנייה ולי זה חשוב כי יש שלוש אפשרויות, והגן השלישי הוא ממש זוועה. התקשרתי למועצה ואין אפשרות להוסיף הערות. אז רק נשאר לקוות שנקבל את הגן שרצינו.
&nbsp
 
הרבה יותר קשה לשנות החלטה אחרי שהכל נסגר

מצד שני, כרגע בכל מקרה אין מה לעשות.
 
למעלה