קם בלילה

פיקוס123

New member
קם בלילה

אני לא יודעת עם כאן מתאים לשאול, יש לי ילד בן 1.10 ועדין קם בלילות לקבל בקבוק, ועושה לי בעיות מדי פעם בשכבה אני מנסה להרגיל אותו שישן במיטה שלו ולא ירדם במיטה שלי או על המזרון, לפחות נגמלנו מטיול בעגלה, אבל השאלה שלי מתי הוא יגמל מבקבוק בלילה? בגיל הוא לא צריך לישון כל הלילה? וגם שהוא קם לא תמיד הוא רוצה לחזור לישון במיטה שלו, פעם זה במיטה שלי, פעם על המזרון ובלילה רוצה בעגלה בחוץ!! סליחה? ב3.00 בבוקר קר בחוץ..... התחלתי להכין לו את הבקבוק מראש ואני רק קמה בחושך ורק לחמם לו במקרו וזהו...

אני ישמח לכל התבנות והעצות!!
 

זלופית

New member
הכל זה עניין של הרגלים...

סביר להניח שהוא לא ישנה את ההרגלים האלו, אם אתם לא תרגילו אותו אחרת.
כעיקרון, בהנחה שהוא במשקל תקין, הוא לא אמור לאכול בלילה מעבר לגיל שנה (ולדעתי ההנחיה הרפואית היא אפילו מאז שהכפיל את משקל הלידה אז כבר אין צורך, אבל אני לא בטוחה לגמרי).
לדעתי אגב, הרבה יותר חשוב לילד לקבל שנת לילה טובה ורצופה מאשר עוד בקבוק - אבל אבל הוא לא יגמל לבד, אתם צריכים לגמול אותו.
אם הוא אוכל ארוחת ערב טובה ואז בתוספת בקבוק שאני מניחה שמקבל גם לפני השינה - הוא לא מתעורר מרעב, אלא כי רגיל לקבל בקבוק.
אז כשמתעורר בלילה, להרדים אותו בחזרה בלי בקבוק כמו שאתם רגילים להרדים אותו בד"כ. זה יכול לעבור מאוד בקלות ותוך לילה או שניים הוא כבר לא יתעורר וזה יכול לקחת כמה לילות מאוד קשים - תלוי בילד.
יש גם אפשרות לדלל לו את הבקבוק בהדרגה (לשים חצי כפית פחות אבקה, ואחרי כמה לילות כפית פחות וכן הלאה) עד שבסוף זה יהיה כמעט רק מים ואז כנראה הוא כבר לא ירצה כי לא יהיה לו טעים.
שיהיה בהצלחה... זה לא קל וכנראה שיהיו כמה לילות מאוד קשים - אבל אם תתמידו, יהיו תוצאות. ושוב, לדעתי הוא צריך לישון טוב, הרבה יותר מאשר את הבקבוק הזה - ככה שזה לטובתו בסופו של דבר
 
יש הרבה ילדים שמתעוררים בלילה בגיל הזה

וגם בגילאים מעבר לגיל הזה.
לא תמיד זה קשור לבקבוק, לפעמים גומלים מבקבוק אבל הילד ממשיך להתעורר בכל זאת.
וגם אם תחליטי לא לגמול, לרוב ילדים פשוט מגיעים לשלב ולגיל שהם בעצמם מוותרים על הבקבוק.
אני חושבת שאם את יכולה למצוא דרכים כאלו כמו שכתבת להקל על עצמך בלילות כמה שאפשר, זה כיוון טוב.
אם את בכל זאת בעניין של לגמול אז ממליצה לפעול תוך כדי הקשבה ורגישות למה שנכון לבנך ולצרכים שלו.
חג שמח !

&nbsp
 

רi תם

New member
מנצל"שת "גמילה"

אין לי מושג מי הגה את המילה הזו אבל בעיניי היא כל כך מיותרת.
אני אמא לתאומים ומעולם לא "גמלתי".
ביתי ביקשה להפסיק בקבוק בגיל שנתיים וחצי.בני לגם עד גיל 4 וביקש שלא אכין לו יותר.שניהם ויתרו על טיטולים במעון כשראו ילדים אחרים מגיעים עם תחתונים וביקשו גם.לילה שלם ביתי ישנה רק בגיל 3 כשהעברתי למיטת נוער.בני תמיד ישן לילות שלמים וב"ה הם ילדים מופלאים.
מחזקת את מה שאורים כהורים ציינה...הכייייי חשוב בעולם שכל אם תהא קשובה לילדיה ולצרכיהם ואז החיים פשוטים יותר,בתוך האמהות וגידול ילדים שזו משימה מאתגרת,בכל שלב התפתחותי של הגוזלים.
ועוד משהו קטן-לא כל מה שאומרים בטיפת חלב או קוראים בספרים מתרחש במציאות והוא ה"חוק"/"הנכון/הקובע".אמא "נבראה" עם אינטואיצייה חזקה וטוב יהיה אם תעשה בה שימוש

חג שמח ולילות נעימים.
 

זלופית

New member
עושה רושם שמטרת תגובתך היא לגרום לאמא אחרת להרגיש רע

עם עצמה ועם האימהות שלה.
היא לא שאלה מה משנתך בנוגע לשינוי הרגלים בפעוטות, היא ביקשה עזרה ועצה גם כי מאוד קשה לה (וכן, גם היא חשובה!!) וגם כי ככל הנראה שהיא מסתכלת על הילד שלה וה"אינטואיציה האימהית החזקה" שלה אומרת לה שלקראת גיל שנתיים הוא כבר לא צריך להתעורר כ"כ הרבה (והיא צודקת) והיא לא יודעת איך לשנות את ההרגל שלו ולעזור לו לישון טוב יותר.
טוב יהיה אם תחסכי ממנה מילות ביקורת מיותרות
 

פיקוס123

New member
תודה לענות


אני לתומי חשבתי שלקראת גיל שנתים הפשוש כבר יספיק לבד את הבקבוק בלילה וישן לי לילה שלם. כי גם ככה השינה שלי לא משהו. כי בבוקר לא תמיד הוא רוצה בקבוק... אני משתדלת לתת לו ארוחת ערב טובה ומגוונת, מלקחת טובה ואוירה שקטה, אני פשוט לא זוכרת מן הגדול מתי הוא הפסיק לקום בלילה... אמרתי לבעלי שצריך להעייף אותו טוב שיוציא אנרגיה ואז ירדם מהר וישן טוב. אבל עכשיו חורף וחושך כבר בשעה 17.00 וזה מבאס.......
 
אפשר להוציא אנרגיה גם בבית

להשתולל, לרקוד, לקפוץ , מסלול מכשולים... למצוא מה מתאים ולארגן פינה בבית
 
למעלה