תרבות הצריכה- הצילו!

אצלינו היה מקרה ממש הזוי (בעיני)

ילדה קטנה הקימה דוכן מושקע מאד עם אמא שלה למכירת עוגיות וכל מיני שטויות בגן משחקים.
למה זה הזוי?
כי אמא שלה היא מורה בכיתות א'-ב' בבית הספר השכונתי, והרבה הורים מכירים אותה. אז גם קשה להתעלם ולא לגשת להגיד שלום, וגם לסרב לקנות משהו מהילדה שאמא שלה מסתכלת.
 
מסכימה איתך שזה מצב לא נעים.

אני משערת שהייתי עומדת על דעתי, כי אני בהקשר *הזה* מאוד עיקשת.
אבל זה טשטוש מאוד לא בריא של גבולות מצד המורה ומציב את ההורים שהגיעו לגן בעמדת נחיתות ובמקום מאוד לא נוח.
 
אבל למה בכלל להכנס לשיח הזה?

מעדיפה שהילדים הקטנטנים שלי לא ירוויחו כסף בכיתות היסוד, אלא ישתתפו במטלות הבית. כשיגיעו לגיל בו יוכלו לשמור על ילדים קטנים/ להוליך כלבים, תהיה להם הזדמנות להרוויח כסף. בינתיים דמי כיס הם כלי שלנו עבורם לחינוך לחסכון.
בעיני מכירת אוכל וצעצועים היא רעיון מאוד לא יפה ומאוד בעייתי - היום הילד שלך, מחר הילד ממול. אני בוחרת לקחת את ילדי לא לקניון אלא לגני שעשועים - וברובם אין מסחר, או שיש בשוליים כך שאפשר שלא להכנס לדיון הזה. כשהילדים יושבים באמצע גן השעשועים ופורסים את מרכולתם - זה מעמת יותר. אני לא מדברת אפילו על ילדי םהסובלים מבעיית השמנה (ולמה צריך להכניס אוכל למרכז כל חוויה, גם בגן שעשועים), ילדים אלרגיים ורגישים ובכלל על ילדים שלהורים שלהם אין אפשרות כלכלית לקנות ולקנות ולקנות.
לצערי נתקלת בהורים שלא נותנים את הדעת על כל אלה, אלא רואים רק את הסיפוק הרגעי של ילדיהם ושלהם, גם בגני שעשועים וגם בבתי ספר יסודיים (שמשתפים פעולה, גם בזה נתקלתי) ובעיקר הופכים גם את מרחבי הילדות האחרונים שנותרו בעיר הצפופה, שילדים כבר לא יוצאים בה לבד לחצרות, לזירה שיווקית.
 

Rossay

New member
לא רואה מה הבעיה

מה ההבדלים בין טנטרום כשהילד רוצה ללכת לקנות גלידה ליד גן המשחקים לבין ילדים שמוכרים בגינה?
ילדים תמיד ירצו, את הבמבה / את הבינבה / את הנדנדה שהילד ההוא בדיוק משחק בה, הם לא בהכרח מבחינים בהבדלים
את יכולה לנצל את זה ולהסביר להם לפי השקפתך
 
ממש לא ליד כל גן משחקים יש גלידרייה -

אצלנו בשכונה, למשל, אין גלידרייה ליד גן משחקים כלשהו. למעשה, גני המשחקים הם בתוך השכונה, ברחובות מגורים, ולא ליד מקומות מסחריים. אין סיבה שילד יבוא לשחק בגן משחקים וימצא שם מישהו שמנסה למכור לו משהו, ולא משנה מה הוא אותו דבר ומי הוא אותו אדם. גן משחקים נועד בשביל לשחק ולהפעיל את הגוף, והוא לא מקום מסחר, ואין שום סיבה להצטרך להסביר למה לא קונים משהו לילד בגן המשחקים. זה לא סופר. זה לא קניון. זו לא גלידרייה. זה גן משחקים.
 
למעלה