קונצים בהתלבשות

mizmuzit

New member
קונצים בהתלבשות

היי,
בתי בת 2.6 לאחרונה בבקשים כשמגיע הרגע שצריך להתלבש היא עושה כל מיני קונצים:

מתחילה לשחק עם הבובות בחדר , באה לחבק אתי וכל דבר אחר. רק שאני באה לצאת מהחדר ואומרת לה שנלך עם פיג'מה/יחפים/ כל דבר שלא נלבש אז היא מתבכיינת ומשתפת פעולה.
היום בבוקר לדוגמא אמרתי לה לסדר לפני הגן כרטיסיות שפיזרה על הרצפה והיא לא סידרה ואז אמרתי לה שצריכים ללכת לגן ושתסדר כשנחזור (לא סידרה כשביקשתי) אז היא התחילה לבכות עד שכבר נחנקה מהבכי . הרגעתי אותה ואמרתי לה לסדר מהר.
הסדר יום הולך כשהיא קמה אז היא רואה שירים/תכנית ואוכלת ביסקויט חשבתי היום אולי לשנות לה קודם כל מתלבשים ורק אז צופים בטלויזיה ואוכלים ביסקויט אז אולי תשתף פעולה...
דעתכם?
 

שסק5

New member
שני פתרונות

הראשון - כמו שאמרת, להתנות את המשך הפעילות בבוקר רק לאחר שהיא מוכנה - התלבשה, צחצחה שיניים, נעלה נעליים ועכשיו יש זמן לנשנוש ותכנית עד שצריך לצאת. ככל שתבזבזי זמן בהתלבשות, יישאר לך פחות זמן לתוכנית
השני - ללכת לישון עם הבגדים של מחר. נראה שהיא מצאה דרך למשוך את תשומת לבך ולשחק איתך בבוקר, כשאין זמן ואת לחוצה לצאת. אם היא תלך לישון בבגדי הגן - לא תצטרכי להתעסק עם זה בבוקר והאפשרות שלה "לתפוס" את תשומת הלב שלך בבוקר נעלמת. לאחר שבוע-שבועיים כאלה, את יכולה לחזור לפיג'מה כרגיל ולראות אם היא הפסיקה עם ההתנהגות הזו.
 
חמודה... יכול להיות שהיא רוצה למשוך עוד קצת זמן עם אימא


שווה להקדיש לזה מחשבה, כי אם כן אני בעד לראות איך אפשר לספק לה את הצורך הזה שלה באופן שאולי מצריך איזשהו שינוי בלו"ז של הבוקר על מנת לפנות מעט זמן ל"איחוד" וחיבור מחדש בינכן אחרי הפרידה של הלילה. זה לא חייב להיות ארוך, האיכות היא זאת שחשובה. אני למשל נוהגת מידי בוקר לשכב עם בני במיטה בזמן ההתעוררות ותוך כדי עושה לו קצת רפלקסולוגיה שהוא מאוד אוהב.
זמן של קרבה מן הסוג הזה בבוקר הוא ממלא ו"מטעין" את הילד להרבה מאוד שעות
וזה משפיע לטובה גם על הרצון שלו לשתף פעולה.
&nbsp
וחוץ מזה אני גם בעד לשנות. להתנסות, לבדוק מה עובד ומה לא.
הרעיון שקיבלת של להלביש בגדים כבר בלילה כפיג'מה גם כן חוסך זמן.
&nbsp
ובאופן כללי בגיל הזה נדרשת לפעמים הרבה יצירתיות על מנת לגייס שיתוף פעולה ולשמור על אוירה נעימה בבית כך שלמשל אפשר לעשות איזשהו משחק סביב ההלבשה או כל רעיון יצירתי אחר שמתאים לשתיכן.
 

הייבי

New member
שינויים

אצלנו בתקופה שעשה הצגות בבוקר עזר להפוך את הסדר - קודם מתלבשים ואחר כך כל השאר.. תמיד היה אפשר לקחת את הארוחת בוקר בשקית לדרך לגן. יותר קשה לקחת ילד חצי לבוש. תחרויות- הרבה פעמים עזר להציב אתגרים קטנים. מי מתלבש יותר מהר- אתה (בעזרתי) או אבא... ועוד הערה- יכול להיות שהביסקוויט לא משביע אותה? הגדול שלי נהיה בכיין, עושה הצגות ולא מפוקס על מה שמבקשים כשהוא רעב. אצלנו בגיל הזה כבר אכל קערה של קורנפלקס עם כוס חלב בבוקר.
 
קונצים בבוקר*

טיפ ענק* אל תדליקי טלויזיה עד שהיא לא לבושה ומאורגנת לגן ויושבת מול השולחן עם ארוחת בוקר. תוך יום יומיים שתעשי את זה היא תבין שאין לה ברירה ושהיא חייבת להיות מאורגנת קודם, אז זה יהיה יותר קל.
בלי קשר, הבקרים הם לחוצים ואין זמן מיותר, לכן, עצה נוספת (מה שעובד אצלי) כשהבן שלי לא רוצה להתלבש/בורח/מטייל לו בבית עירום אני מתחילה לספר לו סיפור "מתוקי, אתה שומע, מיקי מאוס הלך לגן ופגש את חבר שלו"... תו"כ אני מלבישה, הוא מקשיב בהתעניינות ואני תוך 2 דק' סיימתי להלביש, לנעול נעלים ולסרק וכו'. מסיימת את הסיפור באלגנטיות ואז אוכל ותכנית אחת אהובה וזהו.
בהצלחה!
 
אני גם חושבת שעדיף לעודד אותה להתלבש

ורק אחרי שלבושה ומוכנה- אפשר לצפות בטלויזיה.
ברגע שאת פותחת טלויזיה- את פשוט נותנת לה סיבה למתוח את זה.
&nbsp
יכול להיות שזה נובע מרצון לזמן אמא נוסף, יכול להיות מעייפות- גם לנו לוקח זמן להתעורר ורובנו זקוקים לקפה כדי להתניע. נסי לנשום עמוק ולקחת בחשבון שאולי זה יגרר טיפה ואולי לתת לבעלך או אחים גדולים אם יש להתמודד איתה אם זה משהו שממש מחרפן אותך.
 
היא רוצה באמת למשוך זמן איתך..

ומשהו שלא הציעו זה להרפות מזה לחלוטין ותמיד אפשר לראות איך את יכולה לתת לה עוד תשומת לב בבוקר, אבל לעשות משהו אחר. להגיד לה כל רבע שעה לקראת יציאה שיוצאים עוד חצי שעה, רבע שעה ואז כשהגיעה הזמן פשוט לצאת ולא לאפשר להתלבש גם לא מהר.
לקחת בגדים לגן שגננת תלביש. אחרי פעם אחת כזאת או פעמיים היא תגמל מהעניין.
חשוב מאוד אני מדגישה להגיד לילדה שחייבים לצאת בזמן בלי שום כעס ואפילו להיות אמפטית לסבלה אם יהיה לה. להגיד שכן לא נעים, אבל חייבים ואת לא יכולה לאחר ושזה ממש בסדר שגננת תלביש אותה. העיקר בלי כעס!
כבר עברו כמה ימים ואת בטח יודעת אם עצות אחרות עבדו או שאולי את צריכה את שלי.
 
למעלה