גן עיריה - האם הגננת שלכם משתפת את ההורים במה שנעשה בגן?

גן עיריה - האם הגננת שלכם משתפת את ההורים במה שנעשה בגן?

גן חובה, חודשיים וחצי אחרי תחילת שנת הלימודים, ואני מרגישה שאני לא יודעת מספיק על התכנים שהגננת מעבירה.
גננת ותיקה ונוקשה עם אג'נדה ברורה. באופן כללי נראה שההורים בעיקר מפריעים לה. בבוקר היא מאיצה כדי שהפרידה תהיה קצרה, כך שאין זמן להתרשם מהלוחות בגן או לנסות לדבר איתה.

היא לא שולחת אימיילים לגבי התכנים שמועברים ואנחנו מסתמכים רק על המידע שהבת שלי מספקת. לפעמים אנחנו מצליחים לחבר רסיסי מידע מהבת שלי עם רסיסי מידע מבן של חברה ואז מקבלים מושג ברור יותר.
לשמחתי הבת שלי מספרת לנו ביוזמתה לא מעט, בעיקר כשקורים דברים שמשאירים עליה רושם חזק (חיובי או שלילי).
אני מתוסכלת מכך שאין שום זרימת מידע מהגננת אל ההורים, ושהורים של ילדים שלא מספרים, בכלל לא יודעים שביום הזכרון לרבין הגננת תיארה לפרטי פרטים את הרצח ואת הנסיעה לביה"ח לאחר שהשכיבו את רבין באוטו, והם לא יודעים על התוכן שהועבר בנושא "גופי הוא שלי".

מנסה להבין עד כמה גננות אחרות משתפות את ההורים והאם המצב אצלנו חריג.
תוהה האם יש בכלל טעם לבקש ממנה לשלוח מדי פעם אימייל להורים והאם בקשה כזו לא תגרום ליותר נזק מאשר תועלת.
 
אצלינו שולחים מייל כל שבועיים שלושה

לא מרגישה שזה מספק יותר מדי מידע
 
גם אצלנו שולחים מייל, זה לא עוזר. ומחשבות על ימי זכרון בגיל

אבל זה לא *זה*, כי הכותרות לא מסבירות לי מה שלום הילד הפרטי שלי. כשאני רוצה לדעת מה שלום הילדים שלי באמת אני מרימה טלפון בערב, לרוב קובעת שעה מסודרת לשיחה מראש דרך הווטסאפ, וכך מסבה את תשומת הלב של הגננת לילד שלי ומשיגה שיתוף פעולה ומידע אישי. לגבי ימי הזכרון - השנה אני מתכננת להשאיר את הגדולה (אולי את כולם) בבית ביום השואה, אחרי שהבכורה נחשפה בשנה שעברה לתכנים מאד מטרידים מבחינתי כאמא. מה שאת מספרת על רצח רבין מזעזע בעיני כתוכן לגילאי 5. נגד זה אין כ"כ מה לעשות חוץ מאשר לזכור את זה, לברר מראש בשנה הבאה, ואולי להשאיר בבית. לא חושבת שאפשר לבקש לשלוף ילד מפעילות קבוצתית, וודאי לא כשיש גם פעילויות מתמשכות שנפרשות על פני כמה ימים.
 
גם אנחנו זועזענו

באותו הערב בעלי התקשר לגננת על מנת להבין איך ייתכן שהיא סיפרה לילדים בכזה פירוט, והיא הסבירה שהיו ילדים שהגיעו עם מידע חלקי מהבית (כנראה דרך אחים גדולים יותר) ושאלו שאלות. התשובה שלה לא ממש מניחה את דעתי ולמרות שאני מבינה איך זה יכול להתגלגל לכדי פירוט כזה, אני בטוחה שהיה אפשר לנהל את השיחה עם הילדים באופן אחר. אבל אני לא מסוגלת להילחם בזה, בטח שלא בדיעבד.
אין לי מושג מה נעשה בימי הזכרון. מצד אחד אפשר להשאיר אותה בבית בשני ימי הזכרון, אבל ייתכן שהגננת תדבר איתם על הדברים גם לפני או אחרי היום הספציפי, וייתכן שהילדים ידברו ביניהם גם בימים שאחרי, ואז היא תקבל מידע חלקי שעבר פילטר אצל הילדים וזה עלול להיות גרוע יותר.
אתמול למשל היא באה עם משהו שאחד הילדים סיפר, על כך שמלך ירדן ירה במלך ישראל. אין לי מושג באיזה הקשר זה נאמר, אבל הסברתי שזה לא מדוייק, כי לישראל אין מלך, אלא נשיא וראש ממשלה.

גם אם הדברים שהבת שלי מספרת מזעזעים אותי, אני מסוגלת להתמודד עם זה, כי אז יש לי אפשרות לפתוח דיון ולעשות תיקון חלקי.
מה שיותר קשה לי זה הדברים שאני לא יודעת, הדברים שהיא לא מספרת ואין לי מושג מה היא שומעת ומה היא לוקחת איתה.

מבחינת זמינות הגננת - היא לא מספקת להורים את הסלולרי שלה. יש לנו את מספר הטלפון בבית ובגן, את האימייל שלה וזהו. מהורים אחרים הבנתי שאם רוצים לדבר איתה שיחה של יותר מכמה מילים, היא מבקשת לתאם פגישה פנים אל פנים מוקדם בבוקר לפני פתיחת הגן, או בשעה 14:00 אחרי סיום הפעילות בגן.
 

הייבי

New member
קבוצת פייסבוק סגורה של הגן

מדי פעם הגננת מעלה תמונות או כמה שורות על תכנים שנלמדו בגן. ממש לא משהו מספק או שמאפשר להתרשם יותר מדי מה דובר ואיך דובר. אצלנו רצח רבין לא תואר בכזה פירוט אבל הבן 4 שלי חזר לראשונה עם הקונספט של "מת". אני לא מבינה איזו חשיבות יש בכלל לציין את זה בגיל טרום חובה אבל קטונתי.
 

Ani15

New member
הורות היא שיעור באובדן שליטה

וככל שהיא תגדל כך תדעי פחות ופחות לגבי מה שהיא נחשפת אליו כשהיא לא איתך. כי המבוגרים שסביבה ידווחו פחות, כי היא תספר פחות, כי בגיל יותר מתקדם היא מתחילה להיות בחברת ילדים בלי מבוגרים בסביבה ועוד ועוד.
אם את סומכת על הגננת, שחררי. ככל שתרצי להתמודד ולהגיב, את יכולה לעשות את זה רק למה שהילדה מספרת לך. אם את לא סומכת על הגננת, תעבירי גן. לפחות עכשיו את יכולה לנסות לעשות זאת. בביה"ס גם האפשרות הזו תילקח ממך (לרוב, למעט מקרי קיצון). קחי את זה כשיעור.
 
אמביוולנטית

מצד אחד ברור לי שהשליטה שנדמה לי שיש לי איננה אמיתית וגם היא תתפוגג בשנים הקרובות, מצד שני אני עדיין לא בשלה לוותר על העניין הפעוט הזה של קבלת מידע מהגננת (חלקי או מלא זה לא משנה לי, העיקר שיהיה משהו).
בשלב זה המצב לא גרוע עד כדי העברה לגן אחר, ויש גם שיקולים רבים נוספים שבגינם האופציה הזו לא רלוונטית כרגע.

תודה שהזכרת לי שבעצם הכל עניין של שליטה וחוסר שליטה
 

רi תם

New member
מתנצלת שמתפרצת אבל....

מרגישה שמאוד רוצה לחלוק על שני דברים-האחד,בהורות אין איבוד שליטה.אדם אחראי לחייו שלו ולחיי ילדיו.מקווה שהורים לא "שולטים" ומהמקום הזה חשוב שיהיה דיאלוג בין שני הצדדים במשוואה-הורה-ילד אחרת לא נדע מי ומה.יש הורים שבוחרים לא לשאול,לנהל דיאלוג מסיבות שלהם וגם הם הורים ואז סביר שהילדים לא יספרו.אם ערוצי התקשורת בבית פתוחים ומתעניינים אין סיבה שילד בכל גיל לא ישתף.מתבגרים פחות משתפים אבל בתנאים ביתיים נוחים אם הורה ישאל רובהסיכויים שהוא יקבל מענה.לעיתים אולי לאקוני אבל יקבל.
והאחר,השני,מכירה את מערכת החינוך לפני ולפנים.המשפט על מעבר...קצת קיצוני.המערכת תקשה לעיתים אך לא יתאפשר מעבר רק "במקרי קיצון" זו קביעה כלל לא נכונה ו/או חד משמעית כפי שמשתמע מן הכתוב.
 
מדי פעם הגננת תולה איזה דף בכניסה לגן

עם התוכן המרכזי שנלמד עכשיו (נראה לי שעכשיו הם לומדים על ההתפתחות של צמחים או משהו כזה). לפעמים היא גם נותנת איזו משימה שקשורה או הוראה כלשהי.
למשל, הילדים למדו/לומדים לזהות את השם שלהם, אז צריך לעזור להם לתלות את הפתק עם השם שלהם על הלוח כשהם נכנסים לגן. היינו צריכים גם להכין דף על השם של הילד (עם התמונה שלו ולמה קוראים לו בשם הזה, כינויי חיבה, וכו') שייתלה על לוח אחר בגן.
ללמידה על הצמח לא זוכרת שביקשו להביא משהו...
 
גם טרום חובה זה בסדר

אני מנסה לקבל מושג מה קורה בגני עיריה אחרים, כי אני לא מרוצה מהמצב אצלנו ותוהה עד כמה זה סביר לצפות ולבקש אימייל עדכון מדי פעם.
בשנה שעברה היתה בטט"ח+ט"ח, היתה תחלופה גבוהה של גננות (3 גננות בשנה) ועדיין קיבלנו מדי פעם אימייל עם מידע על מה שנעשה בגן.
 

רi תם

New member
מעורבות הורית

בדיוק באותו עניין שוחחתי עם הגננת של ילדיי.
תאומים, בטט"ח, בשנה שעברה גננת מדהימה ומשתפת בלו"ז חודשי, במיילים מעדכנים, באפליקציה של תמונות (רימיני) בקיצור נפלא.
השנה, הגננת כאילו "נרדמה".יש להורים הנייד שלה, המייל ואפשר להתקשר בערב אבל קבעתי איתה שיחה פנים מול פנים והסברתי שאני אמא מאוד מעורבת.בכל יום, כשהילדים חוזרים מהגן אני שואלת ואין אצלי תשובות של "היה כיף בגן". אני מקבלת פירוט נרחב על הנעשה, אני יודעת מה בחוגי הבוקר, שמות המפעילים, הימים, הילדים ה"שובבים" בגן, מי בכה היום ומי לא... הכל!ושמחה מאוד על כך שהילדים משתפים. עם זאת, רוצה להיות מיודעת בקשר לתכנים באופן רציף כדי לשוחח בבית, כדי לשאול שאלות ולהרחיב יריעה ועוד. הגננת אמרה שקשה לה להיות כפופה ללו"ז חודשי ולכן תשלח שבועי. שמחתי ואכן שלחה.
מידי פעם מתזכרת אותה להעלות תמונות לאפליקציה ולעדכן הורים, באמצעות קבוצת הוואטס אפ, אם יש תכנים "אחרים" כמו שיננית שמגיעה למספר מפגשים, אדם שהגיע בחגי תשרי לתקוע בשופר וכיו"ב.
להגיד לך שהכל פיקס? לא! היא ידועה ומוכיחה בפועל שהיא "מעופפת" ולכן ממש לא מתביישת להזכיר לה שאני מבקשת להיות מעורבת.
חושבת, באופן אישי, שמעורבות הורית היא מאוד חשובה ומאוד קריטית בכל גיל. לא מסכימה עם גישת ה"שליטה הסתיימה". הורים בוחרים לעשות זאת. הורים שישאלו וילדים שירגישו שיש אוזן קשבת ו"מצע" ביתי נעים ונוח- ישתפו. אני עובדת מעל שני עשורים עם מתבגרים. הם מאווווווד רוצים ואוהבים מעורבות הורית.
במקומך, לא הייתי "מוותרת" ומבקשת מהגננת פירוט כזה או אחר, באופן שוטף.
בהצלחה
 

מילי2017

New member
לא חושבת שיש לך מה להפסיד מבקשה כזו

במקרה הכי גרוע הגננת תסרב ...אבל ייתכן ותסכים
ולכן שווה לנסות .
תגידי לה שתשמחי לקבל פירוט (למשל במייל) על נושאים גדולים אותם לומדים
דרך הלימוד (טיילנו ב ...בנינו ..שתלנו ...ציירנו )כדי לשוחח עוד על הנושא בבית
ולהיות מעודכנים
 

מ י כ ל10

New member
שיתפו מעט

וגם אם כן, אני לא רואה איך זה יועיל, למשל, למה שקרה בגן ביום הזיכרון לרבין.
את התכנים עצמם אפשר למצוא באתר של משרד החינוך, מפורטים לפי חודשים, כולל הצעות לפעילויות.
מכיוון שניתן להתחקות אחר התוכן, אני מניחה שמה שבאמת היית רוצה הוא לדעת מראש איך זה יתנהל והאם ה*אופן* תואם את עמדותייך, וזה נראה לי בלתי אפשרי. בין היתר בגלל ידע קודם שמגיעים איתו, אבל לא רק. על כל הורה שמאמין ב"שחור" יש הורה שמתעקש על "לבן", ושלל גוני האפור שבתווך.
מצד שני, ובלי קשר למה שמתרחש בגנים אחרים, אני בעד לפנות לגננת ולבקש ממנה. לכל היותר המצב לא ישתנה. אני לא רואה איך זה יכול להרע את המצב (ואם כך יקרה, באמת שהתכנים הם הבעיה הקטנה).
&nbsp
 

בלונד23

New member
יש מייל שבועי ביום ושעה קבועים, בוודאי

ככה צריך להיות. יש גם זמנים קבועים שבהם ניתן לשוחח טלפונית עם הננת.
 
למעלה