שאלות על נזלת, אף סתום ומכשיר אדים.

eddy7

New member
שאלות על נזלת, אף סתום ומכשיר אדים.

היי לכולם!

הקטנה שלי ושל זוגתי בת 8 חודשים ועם החורף הגיעה גם הנזלת , האף הסתום, הקושי לאכול או להירגע מהמוצץ או בכלל להירדם בגלל שאי אפשר לנשום...
זה ללא ספק הדבר הכי נורא שנתקלנו בו מאז שהיא נולדה - מונע שינה ולכן כל היום היא עייפה וצורחת והכל הוא מאבק מבחינתה.

אנחנו מנסים שלל דברים :
- שמן שמורחים מתחת לאף. אני מניח שזה מקל. קשה לדעת. זה בטח לא פותר הרבה.
- המכשיר ששואב נזלת - לא עוזר כי הילדה מסרבת שיתקרבו לה לאף ולכי אי אפשר להכניס את המכשיר לבפנים למספיק שניות כדי לשאוב את הנזלת וזה רק גורם לה לצרוח. ממש מיותר.
- ספריי מיי מלח (גורם להמון בכי וצרחות. זה עוזר בלפתוח סתימות, אבל זה גורם לנזלת לנזול וקשה לה עם כל הטיפטוף של הנזלת על כל הפה וגם זה אי נוחות - ושוב - בכי, צעקות, הסטריה. ואז אם מנסים לנקות לה את האף (בהנחה שזה לא קורה באמצע הלילה אחרי שנירדמה והתעוררה מעצמה) אז מתקרבים עם מטלית לניקוי פנים של התינוקות - וגם זה גורר בכי...
אני מניח שהספריי עוזר לה לנשום וזה מאד חשוב, אבל זה רק טיפול סימפטומטי...

מה אפשר לעשות?!?

קנינו מכשיר אדים אבל גם זה לא פיתרון מושלם.
ועכשיו - שאלות:

1) המכשיר אדים הוא של לייף. חלק עליון כחול שקוף בצורת כיפה. סביב המכשיר וגם על השקע שבחלקו העליון יש שלולית מים לאחר שהוא פועל. לא יודע אם המכשיר דולף. אולי זו התאבכות של האדים או משהו, אבל אין מצב שככה זה אמור להיות. זה נשמע לי הזוי שתמיד סביב המכשיר תהיה שלולית. זה גם מכשיר חשמלי. לא נשמע הגיוני.
מה דעתכם על זה?
האם זה בגלל שהוא על הריצפה אולי??

2) האם יש לכם עוד עיצות שעבדו לכם לגבי נזלת לתינוקות?

אשמח לשמוע כל דבר. אנחנו ממש בקשיים פה P-:
תודה
 

מילי2017

New member
אפשר לחתוך בצל ולשים בקערה ליד המיטה שלה

אמור לייבש את הנזלת
בימים של שמש כמו היום - לצאת לטיול ארוך ולשבת בשמש
 
לגמרי. בצל חתוך מעולה!

 
אפשר להשתמש בשמן אקליפטוס

אבל לא על הגוף, לטפטף קצת על הסדין ליד הראש. עוזר לפתוח את ה'סתימה'.
 

רi תם

New member
מנסה...

גם לנו יש מכשיר אדים שכזה.השלולית בפנוכו של המכשיר ולא בחוץ וזה בסדר.יש חוברת בקופסא.נסה לקרוא שם ואם לא מסתדר גש לפארם והרוקח יראה לך איך.לא מסובך.אפשר בחזית המכשיר,באמבטיה הקטנטונת לשים שמן אקליפטוס ושהאדים יפזרו אותו בחדר.מי מלח של אוטריויני אמרו,בצל מכירה אך מעולם לא ניסיתי.שמעתי שמועיל,אקליפטוס על הסדין או אפילו על מגבון וקרוב אליה יכול בהחלט להקל,נזלת לנגב במגבוני אף יעודיים ולא ברגילים כי גם אלו ללא בישום שורפים באף וסבלנות,הרבה ממנה כי בגיל הזה רופא ילדים לא ירשום משהו תרופתי.חיבוקים ונשיקות והמונים של סבלנות יעלימו הנזלת
.
רפואה שלמה ולילות נעימים לכוווווולכם.
 

eddy7

New member
תודה לכולם + שאלות המשך

תודה לרעיונות.

1) לגבי הבצל - לחתוך בצל שלם או חלק ממנו? לכמה לחתוך אותו? בצל לבן או סגול זה משנה? והאם להחליף את הבצל כל לילה?

2) לגבי מכשיר האדים - השלולית היא סביב המכשיר. לא רק בתוכו. כאילו האדים שיוצאים ממנו מתאבכים חזרה לנוזלים ויש רטיבות, לחות וטיפות מים בערך חצי מטר או מטר מסביב למכשיר. מצד אחד זה נשמע פיסיקלית הגיוני שהאדים יהפכו למים, אבל מצד שני אני יודע שזה לא אמור להיות ככה. אין מצב שזה אמור להיות ככה.

3) לגבי הרעיון שלך , רותם, עם השמן - איך לשים שמן? אסור לשים שמנים בתוך המכשיר. זה לא בריא לו. אז איך שמים את המכשיר באמבטיה ושמנים במים שאינם במכשיר אבל שגם יתערבבו באדים?!
 

mitmit11

New member
עונה

בצל - לחצי, פשוט להניח ליד המיטה. עובד (בדקתי גם על עצמי)
&nbsp
מכשיר אדים - כשהיה לי מכישר כמו שתיארת לא נקוו מים בשום מקום. מעבר לזה הוא מסוכן. יש הנחיה ברורה של משרד הבריאות נגד השימוש בו היות והתחזוקה השוטפת הנדרשת לא ריאלית: https://www.health.gov.il/NewsAndEvents/SpokemanMesseges/Pages/13082013_2.aspx
&nbsp
שמנים - לא חושבת שציינת גיל אבל שמן הדס או שמן רבנסרה (ויש גם קפסולות מוכנות שנקראות ג'נבול) מותרים לשימוש מגיל חודשים ספורים. אני מטפטפת 2-3 טיפות על טטרה ליד הראש וזה מרחיב את הסימפונות ופותח את האף. שוב - השתמשתי גם על עצמי. באמבטיה אפשר לטפטף כמה טיפות למים אבל מצאתי את זה פחות אפקטיבי כי עיקר המצוקה היתה בזמן שכיבה.
 

רi תם

New member
עונה...

1.לגבי הבצל אז לבן,חצי,להניח כמה שיותר קרוב,למשל על שידת ההחתלה.סירחון רבתי אבל שמעתי שחד משמעית מועיל.
2.קח המכשיר לפארם הקרוב ותראה אותו לרוקח.לא נראה לי מה שאתה מתאר.מכשיר חשמלי ומים סביבו לא תקין.
3.ממליצים להפעיל המכשיר עם מקור איוורור ולכן במהלך היום הילדים שכבו בסלון על מזרן פעילות והמכשיר באיזור שלהם.תריס המטבח היה האיורור.בלילה,הנחתי על שידת ההחתלה ואיווררתי מחלון החדר ממול.בחזית המכשיר יש מקום שנראה כמו אמבטיה קטנה ומעליה חור...שם שמתי שמן אקליפטוס והאדים פיזרו אותו בחדר.את השמן תמצאו בפארם גם כן.
אגב,יכולים גם ורק בהשגחה,לשים שמן במתקן קטנטן של נרות שלמעלה שמים שמנים,הנר מחמם מלמטה והשמן יתפזר בחדר.או...חיתול בד או מגבת פיצית,לטפטף ולשים במיטה קרוב לפיצית.
רק בריאות!!!
 

eddy7

New member
תודה על הטיפים

תודה על העזרה. אולי המכשיר שלי קצת שונה ממה שכנראה את מכירה אבל אבדוק בסופר פארם מה יש להם להגיד בהזדמנות.
&nbsp
מקווה ללילות שקטים. לילדה היתה גם דלקת באוזניים אז זה בטח לא עזר לאף אחד לישון.... P-:
 

רi תם

New member
בשמחה.שיניים ואזניים

שני הדברים הכואבים ביותר.לא מפתיע שהפיצית בכתה בלי סוף.נזלת ואף סתום הם איומים אבל לא דומים לדלקת אזניים.טיפ-שיהיה בבית תמיד "אוטידין".זה ללא מרשם רופא.
בריאות!!!
 

danakama10

New member
תשובה לגבי הלחות

בגדול, מתחת למכשירים כאלו צריך לשים מגבת עבה כי הרבה פעמים התופעה יכולה להיווצר.
אבל:
תקנו מד לחות ושימו בחדר. כשיש לחות גבוהה מדי, נוצרים מים. כדאי שהלחות תעבור את ה- 60%, זה יוצר קרקע פוריה לעובש.
תבדקו גם שהמכשיר תקין.

אם רוצים להמנע לחלוטין מהתופעה קונים מכשיר שעובד בשיטה של
Evaporative humidifier. אין כלל שלוליות.
 

מ י כ ל10

New member
להגביה את המזרון

קלסר משרדי *מתחת* למזרון בצד הראש הוא הדרך הכי יעילה.
מי מלח אפשר גם לא בספריי - כפית מלח על כוס מים, ולנגב בעדינות את פנים הנחיר (ממש רק בכניסה) עם צמרון אוזניים (רק אם היא לא משתוללת).
להאכיל לאט מאוד, ועם הרבה הפסקות (זה בסדר אם היא אוכלת כמויות קטנות, אבל חשוב שתקבל מספיק נוזלים ולא תתייבש. לבדוק חיתולים עם שתן), וכמובן לא לתת בקבוק במיטה. אם היא יונקת לתת מתי שמבקשת. אוטריוין / מי מלח - רצוי לשים לפני האוכל. אם רוצים אדים אפשר לפתוח מים רותחים במקלחת, לחכות שהחדר יתמלא אדים ולהיכנס איתה לשם.
לאוורר היטב את החדר.
הרבה בריאות!
 

danakama10

New member
קונים את זה

[URL]https://www.amazon.com/Fridababy-NoseFrida-Aspirator-Hygiene-Filters/dp/B00RP0GHBO/ref=sr_1_5_s_it?s=baby-products&ie=UTF8&qid=1511469167&sr=1-5&keywords=nasal+frida[/URL]

מעולה מעולה מעולה. ההורה שואף את האויר דרך הצינורית (לא לדאוג, שום חיידק לא מגיע לפה של ההורה) והפעולה עדינה ונעימה מאוד לילד. כששלנו היו תינוקות הם ממש היו שמחים לראות את המכשיר.
 
למעלה