אני חוזרת הביתה מאוחר מדי

אני חוזרת הביתה מאוחר מדי

הבנתי שאני חוזרת הביתה הרבה יותר מאוחר מאשר בשנה שעברה וזה פוגע בהתנהלות הבית.
יש לכך שתי סיבות:
1. בן 4 נכנס לגן מועצה + הגדול כבר לא יכול לשים את בן 9 בבית הספר. לכן אני יוצאת מהבית מאוחר יותר (בשנה שעברה הייתי יוצאת סביב 7, אחרי ששמתי את שני הקטנים בגן ווידאתי שהגדולים מוכנים ליציאה).
2. הסיבה העיקרית - אני חוזרת אחרי שאני אוספת את הגדולים מהחוגים. אם אחזור הביתה לפני, זה אומר שאצטרך לקחת את הקטנים איתי. שבחורף ובגשם יכול להיות סיוט וגם עכשיו לא קל - כי אם לא מתאים להם, זה אומר לנהל מאבק. והם עייפים בערב / עסוקים במשחק / רואים טלויזיה, אז אפשר להבין למה לא בא להם לצאת.
בשביל בעלי זאת שעה מוקדמת מדי לחזור הביתה.
אין אפשרות למצוא מישהו שיאסוף (חיפשתי כבר).
לוותר על החוגים אני לא יכולה, כי זה מאד תורם להם.
אז מה עושים?
יוצא לי פעם אחת לחזור בסביבות 18:45 ועוד פעמיים קצת לפני 18 (כשבאחת הפעמים אני עוד צריכה לצאת עם כולם לחוג של הגדול - רכיבה טיפולית של חצי שעה, אז גם בעיה לוותר).
 
הקטנים בבית

בן 4 חוזר ב- 14 עם סבתא או מטפלת ואז אוספים את בן 2 בסביבות 16:30. בן 12 נוסע ישר לחוג ואת בן 9 הסבתא מקפיצה לחוג קצת לפני 17.
 
ומתי את מסיימת לעבוד ולאן את נוסעת משם?

לא ברור לי מהתאור שלך למה הקטנים לא יכולים להישאר איפה שהם כשאת הולכת לאסוף את הגדולים מהחוג, אם היום, כשאת לא שם, יש מי שישגיח עליהם. את לא רוצה לחזור מוקדם כי זה אומר שאז צריך לשחרר את המטפלת/סבתא ואת צריכה גם להשגיח על הקטנים וגם לקחת את הגדולים? כי הרי לא חייבים לשחרר אותן גם אם את שם, אם את עדיין זקוקה לעזרה.
 
מעבודה אני נוסעת ישר לאסוף מהחוגים והביתה

הסבתא יוצאת בשנייה שאני מגיעה, אין מצב שתשאר יותר מכמה דקות אם אני בבית (גם בשנה שעברה כשהייתי חוזרת מוקדם, לא הייתה מוכנה לחכות שאחליף בגדים).
עם המטפלת (יום אחד) זה כן אפשרי לחזור מוקדם יותר. כי בכל מקרה גם היום אני מכניסה אותם לאוטו בדרך לאסוף את הילד ולהמשיך לחוג של אחיו. רק שפה לא נעים לי מהמטפלת, שתבוא אלי לשעתיים וחצי. ולא נעים גם אומר שיכולה לחפש מקום רווחי יותר ולהשאיר אותי בלי פתרון. ולשלם לה ולהיות איתה בבית לא מתאים לי כי זה סתם לזרוק כסף ויפריע לי שיהיה מישהו זר בבית. ולא אוכל לעשות מזה זמן איכות עם ילד אחד כי שניהם יידבקו אלי (ולא יהיה זמן לקחת אותו החוצה או פתרון אחר שיאפשר הפרדה). זה גם יום שהכי פחות מפריע לי כי בכל מקרה רצים לחוג מחוץ לבית, יש לי זמן איכות עם האחרים בלי שצריך לטפל בבית וזה ביום חמישי אז פחות מורגש.
 
אני לא מבינה אם את כן או לא רוצה לחזור מוקדם יותר.

איך היית רוצה שזה ייראה? והאם מה שעוצר אותך הם באמת החוגים של הגדולים? אצלנו באמת לוקחים את הקטנה באוטו לקחת את הגדולות אם יש צורך.
 
הייתי רוצה לחזור הביתה עד 17

ומה שעוצר אותי זה שצריך לאסוף את הגדולים מהחוגים, כשזה אומר להוציא את הקטנים מהבית כשלרוב זה מאבק. אני מניחה שאם הם היו "קלים יותר לתפעול", זה היה אפשרי. האמת, הייתי מעדיפה שגם הגדולים יהיו בבית בשעות האלה, אבל שוב החוגים מגבילים אותנו. ואני מאד לא רוצה (וגם הילדים) לוותר על החוגים.
הבעיה גם שהסבתא לא גמישה. כי אז יכולתי לפעמים לחזור מוקדם, ולפעמים מאוחר (במיוחד שבאמת אני גם זקוקה לשעות העבודה האלה). אם היא רק תחשוב שיש אפשרות שאקדים, זה יהיה סיפור לא אפשרי לשכנע אותה להישאר עד מאוחר ביום אחר.
 
אנחנו מוותרים על חוגים מסוימים בלית ברירה,

כדי לאפשר לילדות מערכת יותר שפויה (במיוחד עכשיו כשהגדולה בחטיבה), וגם להשאיר זמן להיפגש עם ילדים אחרים. אולי כדאי לשקול באמת לוותר על חוג או שניים.
לא נראה לי שאפשר לבוא לסבתא בטענות. אם זה מה יש אז זה מה יש. אבל את בהחלט יכולה להחליט שלא "חבל על הכסף" ולשמור את המטפלת כשאת שם.
 

מ י כ ל10

New member
הצעות

אנה, אתם מתמודדים עם מציאות מורכבת, אבל יש פתרונות, גם אם הם עולים כסף.
&nbsp
הנה כמה אפשרויות. אולי משהו יכול להתאים:
להשאיר את הקטנים במסגרות עד שעה מאוחרת יותר ולהזמין את הסבתא אז
לצאת יומיים בשבוע מאוחר מאוד מהעבודה ויומיים מוקדם מאוד
לשלם / לבקש ממישהו שיחזיר את הגדולים מהחוגים. אולי תורנות הורים
לחלק את השבוע אחרת בינך ובין בן הזוג
לשלם למישהו על פיזור בבוקר, כדי שתוכלי לצאת מוקדם לעבודה
לעשות "ימי חברים קבועים" - פעם בשבוע מארחים ופעם מתארחים. גם זה יכול לסייע עם הקטנים
&nbsp
בטח יש עוד. אמשיך לחשוב
&nbsp
 
הצעה נקודתית ליום של הרכיבה

אולי הגדול יכול לחזור בעצמו מהחוג רכיבה? הוא הרי מגיע לביה"ס בעצמו, וגם מביה"ס לחוג בעצמו - אולי הוא יכול גם לחזור. או שאפשר למצוא נהג מונית שיחזיר אותו, ויחסוך לך את התיזוז עם כל האחים.
 
לא מצאתי בייביסיטר ניידת

היה לי מאד חשוב אבל לא מצאתי. בגלל שאני לא צריכה כל יום אז פשוט אף אחת לא מוכנה. גם לכל יום קשה למצוא אצלינו, האמת.
לכן באמת מצאתי לילד טרמפ בהלוך עם אחת האמהות שפשוט עושה לי טובה כי היא בעצמה לא צריכה עזרה. ואין מישהו שמעוניין בסידור קבוע.
ביום שאני חוזרת הכי מאוחר אין חברים איתם ואין תחבורה. גם מהרכיבה אין תחבורה. ואני לא מוכנה שנהג מזדמן ייקח את הבן שלי ב 19 הביתה. ניסיתי למצוא נהג קבוע וגם אף אחד לא מוכן.
 
על מה את רוצה לשים את המיקוד? כלומר, מה המטרה?

כי יש הרבה פרטים שצריך להתחשב בהם וגם הרבה אנשים ולא בטוח שאפשר להצליח את הכל יחד. כך שצריך לעשות קצת סדר ומיקוד.
למשל, אם המטרה היא להיות יחד כמשפחה בשעות האלה ומראש את יודעת ששני ילדים בחוג שלא רוצים לוותר עליו אז כדאי למצוא זמן אחר לליכוד משפחתי. ומראש לצפות לכך שזמן האיכות לעיתים יהיה חלקי.
אם המטרה היא התארגנות שלך בבית, סידור ניקיון, ארוחת ערב וכו' , אז ההתייחסות היא אחרת.
וכו'.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
גם וגם

זה בא ביחד. כי גם ככה קשה לי להקדיש זמן לגדולים כשהקטנים ערים. ובגלל שמתחילים להרדים אותם מאוחר, אז אין לי כוח לגדולים.
לדוגמה, אתמול אמא שלי הייתה ועזרה להרדים את הקטנים וגם הכינה ארוחת ערב. ואז יצא שבגלל שאכלו מוקדם, בן 4 הלך לישון בסביבות 19 וקצת. ואז אמא שלי הייתה עם הקטן (יותר משעה עד שנרדם!) ואני יכולתי להיות עם הגדולים, שיחות משחקים וכד'.
וגם הלכתי לישון בשעה סבירה. תענוג!
אני מניחה שאם הקטן לא היה מוציא מאיתנו את כל האנרגיה והיה נרדם בשעה סבירה, זה היה קל הרבה יותר. החלטנו שהגיע הזמן שיפסיק לישון בגן.
גם חשבנו שהיה עוזר למצוא מטפלת שגם תעזור בבית, עם לסדר ולהכין ארוחת ערב. וככה נתפנה עוד יותר להיות עם הילדים. איפה הבעיה? שיש רק יום אחד שאף סבתא לא מגיעה. וכדי שזה יורגש, צריכים לפחות יום כן יום לא. אז מה נעשה עם הסבתות?
 
אולי אפשר להחליט שלאחד החוגים את לוקחת ילד אחד את

זה לזמן איכות? כששאר הילדים בבית עם סבתא. למשל, אם יש חוג במתנס אולי אפשר ללכת לספריה בינתיים, אם יש גלידה ממול לאכול יחד גלידה... ואפילו סתם להביא משחק שאוהב ולהיות רק איתו בזמן הזה
 
למעלה