גמילת לילה

גמילת לילה

1. ילד בן 4 גמול כבר שנתיים ביום. לפני שנה וחצי הורדנו לו טיטול בלילה. בהתחלה היה סביר, בלי הרבה הרטבות. לקראת החורף התחיל לפספס כל יום והחזרתי את הטיטול. לקראת הקיץ השנה הורדנו. ושוב היה סביר אבל אז שוב התחילו פספוסים. אנחנו לוקחים אותו לפיפי לפני שאנחנו הולכים לישון. אם לא לוקחים, לרוב בורח. וגם אם כן לוקחים, עדיין בורח לא מעט. אני מתלבטת האם להחזיר שוב את הטיטול או להתחיל בטיפול.
2. ילד בן שנתיים גמול ביום חודש, כל הזמן הזה קם עם טיטול יבש בבוקר. חוץ מפעם אחת שהיה ממש קר בבית. או אם לא מספיקים להוריד לו טיטול כשהוא מתעורר, אז כן עושה בטיטול. ביום ישן בלי טיטול. אני רוצה להוריד את הטיטול. בעלי טוען שאי אפשר כי הוא ישן במיטת תינוק ולכן רק ילד שיכול ללכת בלילה לשירותים אפשר להוריד לו טיטול. בעיני זה לא קשור, מקסימום הוא יקרא לנו, אני מתעוררת ממש בקלות. מה דעתכם? ואיך זה מסתדר עם הצורך להחזיר את הטיטול לאחיו הגדול?
 

iameden

New member
שני נושאים שונים

זה שעדין במיטת תינוק לא משנה לגמילת לילה. ונשמע שלמעשה הוא כבר גמול. הוא פשוט יכול לקרוא לכם שתקחו אותו (יש ילדים רבים שלא הולכים לבד לשירותים בלילה גם ממיטת המעבר. לא בגילאים האלה).

לגבי הגדול זו אכן סוגיה כי הקטן כבר נגמל מעצמו ומכיוון שזה בעיקרו פזיולוגי, אין לדעת מתי זה יקרה וכל ילד הוא מאוד שונה... אני בעד לדבר איתו ולהסביר לו.
ואולי אם תקחו אותו בלילה לשירותים בצורה יזומה זה יעזור אבל אולי גם לא.
חבל לשים חיתול לקטן כשהוא למעשה לא צריך אותו...
 
עונה - גמילת לילה לשני אחים במקביל

גמילת לילה לקחה (ועדיין לוקחת) אצלי הרבה יותר זמן מגמילת יום. חלק מהעניין הוא הבשלות הפיזית, חלק בהחלט קשור למזג האויר (דולפים אצלי יותר בקור), חלק לעניינים רגשיים (דליפה כרגרסיה, עם/בלי שינויים בסביבה המיידית של הילד).

אני לא הייתי מחזירה חיתול לילד בן 4, בפרט שאחיו הקטן על סף גמילה. בעיני יש בזה משהו מקטין, ואני מעדיפה לחסוך תסכול ברמה הרגשית במחיר של עוד מכונת כביסה (אצלי כמעט כל בוקר....).
לגבי טיפול - את בטח מתייחסת לעניין הפעמון - אני חושבת שגיל 4 הוא מוקדם מדי לטיפול כי הבשלות הפיזית לא תמיד מלאה, וכדאי להמתין לגיל 5, ואני מבינה בין השורות שכשחם אין שום בעיה.

מבחינה פרקטית -
1. כדאי לחמם את החדר היטב בלילה, הלילות עכשיו כבר קרים.
2. להשתמש בשמיכה שקל לכבס ומתייבשת במהירות (יש שמיכות צמר דקות שמתייבשות צ'יק צ'ק), ואפשר גם לכסות איתן ישירות את הילד ללא ציפה.
3. לגבי סדין - אנחנו שמים 2 שכבות - שעוונית עם סדין ועליה עוד שעוונית עם עוד סדין, ואז באמצע הלילה אם מתעוררת רק צריך 'לקלף' שכבה אחת ולהעיף לאיזור המכונה.
4. בגדים יבשים מוכנים על השולחן - ניגוב קל בנייר לח והילד חוזר לישון די מהר.

לגבי הקטן -
ממה שאת מתארת נשמע שהוא בשל לגמילת לילה.
השאלה בעיני היא הכוחות שלך ולא הבשלות שלו. כן, את מתעוררת די בקלות, טכנית זה מרגיש אפשרי כרגע, אבל איך את מסתדרת עם שניים שדולפים לך בלילה (בהנחה שאי שם תגיע רגרסיה, מה שלי קרה עם כל אחד מהילדים)?
האם במקרה כזה תופנה דרישה אל הגדול להיגמל כבר וחסל? אולי כעסים? קוצר רוח? תשדורת שלילית סביב העניין באופן כללי?
דווקא בגלל שהוא מתקשה כרגע, ובגלל שאין בעיני נזק בגמילת לילה גם בגיל מעט מאוחר יותר עבור הקטן - הייתי מותירה את כל המשאבים ההוריים לענייני הגמילה פנויים להתמודדות עם הגדול. אצלו הגמילה מתארכת מעט ודורשת טיפול עדין יותר מאשר בגמילה שרק מתחילה.
לו אני את הייתי מחכה עד שגמילת הלילה של הבכור תתבסס טוב יותר ומגיעה לגמול את הקטן רק בעוד כמה חודשים.

בעיני אין משקל לטענה של בעלך, אצלנו חלק מהילדים הלכו לבד לפיפי בלילה וחלק לא, ואיכות הגמילה לא נגזרה מהיכולת להגיע עצמאית לשירותים.

בהצלחה !
 
עונה

לגבי הילד בן ה-4: איך הוא מרגיש עם הפיספוסים? האם זה בסדר לו? האם מוטרד מזה? האם ירגיש בנוח אם ישים טיטול? - צריך לבדוק, אולי זה יקל עליו ואולי יביך אותו.
&nbsp
לגבי בן השנתיים: גם בעיני לא קשור. אם נוח לך שיקרא לך וזה מסתדר אז למה לא?
&nbsp
ולגבי איך זה מסתדר עם הצורך של אחיו הגדול - זה התפקיד שלנו ההורים להציג זאת לילדים בדרך שהיא מכבדת אותם ושומרת עליהם שלא ירגישו שהם פחות טובים או לא בסדר אם הקצב שלהם שונה וייחודי , ולכן נדרשת עדינות ורגישות בהתייחסות לנושא. בעיניי זה בהחלט אפשרי.
 
למעלה