איך ילדים באים לעולם

הייבי

New member
איך ילדים באים לעולם

הדרדס בן 4.2 כבר הרבה זמן חופר בשאלה איך הגיע לו אח קטן ועד עכשיו הסברנו שמאוד רצינו והוא גדל בבטן ובבית יולדות עזרו לו לצאת וזה היה הסבר מספק. לאחרונה זה הפסיק לספק ואתמול התקיל אותי עם השאלה- אמא איך עושים תינוקות. אשמח להכוונה לספר, טיפים איך לתוןך את זה לילד קטן
 

מ י כ ל10

New member
לאט ובזהירות

יש אתר בשם "מידע אמין על מין" עם המלצות מצוינות.
ההמלצה הקבועה היא לספר את מה שמתאים לגיל הילד, תוך התאמה כמובן לילד הספציפי וליכולת הנינוחות של ההורים.
בגיל הזה הסבר קצר על זרעון וביצית יכול לספק. במוקדם או במאוחר יגיעו שאלות נוספות.
&nbsp
אבל נראה לי שלא עניתי לשאלתך... מה חשבת לענות, ומה ענית לו כשהתקיל אותך?
 

הייבי

New member
עוד לא חשבתי

הוא התקיל אותי רגע לפני ההשכבה אז דיי נפנפתי את הנושא אבל אני בטוחה שזה יעלה עוד פעם. אני לא יודעת מאיפה הוא יודע אבל הוא כבר הסביר לי שיש הרבה ביציות בבטן שגדלות לתינוק ואחד מהם יוצא החוצה. הטריד אותו איך יש מקום לכל התינוקות ואיך בוחרים איזה יצא החוצה ומה קורה לתינוקות שלא יוצאים. אני מרגישה לא מוכנה לנהל את השיחה הזו עם בן 4. אני אבדוק את האתר שהצעת. תודה
 

מ י כ ל10

New member
מספרים להם בגן

לפחות אצלנו סיפרו. בגיל 5 היא ידעה לספר לי על מי השפיר שהעובר נמצא בהם, ועל כך שיש תינוקות שנולדים בניתוח קיסרי ויש כאלה שיוצאים מהפות (כמובן שזה לא יצא כמידע אלא הגיע בתור שאלה מפתיעה ללא שום הקדמה בארוחת שישי משפחתית: "אמא, אני יצאתי מהפות או בניתוח קיסרי?" יאפ...)
אני חושבת שאולי יהיה לך קל יותר אם לא תתייחסי לזה כאל *שיחה* אלא כאל תשובה עניינית לשאלה מסקרנת. אם עונים עניינית, בדרך שלא מעודדת שאלות נוספות, הם הרבה פעמים מסתפקים בתשובה לשאלה המסוימת הזו, וזהו.
אני גם חושבת שחשוב מאוד שאת מודעת לאיך את מרגישה ביחס לשאלות בעניין. במקרה כזה אולי למישהו אחר יהיה קל יותר ונכון יותר לענות.
וכמובן, תמיד כדאי לבדוק מה ידוע ומה הוא חושב - פשוט לשאול אותו כשהוא שואל
 
דווקא השאלות שהוא העלה נראות לי "קלות" יותר...

קלות יותר להשיב עליהן - מבחינת איך יש מקום לכל התינוקות בבטן, ומי יוצא ראשון אם יש תאומים או יותר.. ואפשר גם להסביר שלפעמים קורה שתינוק מתקשה לצאת (בהקשר לשאלה שלו) אז הרופאים עוזרים בהתאם לצורך.
&nbsp
אני חושבת שכדאי באמת לברר מה בדיוק מעניין אותו, להבין מה השאלה כדי לענות בדיוק עליה ולא להעמיס פרטים או תשובות שהוא לא שאל.
אני סיפרתי שביצית וזרע נפגשים וכך מתחיל להיווצר תינוק. בהמשך בהתאם לשאלות שהעמיקו אז הוספתי שהביצית היא מהאישה והזרע מהגוף של האבא. אחרי כמה זמן שוב נפל האסימון
אז הרחבתי שאמא ואבא אוהבים ורוצים להרגיש קרובים אחד לשניה ומתחבקים וכך גם כל הגוף מתאחד ומתחבק . וכך הלאה כל פעם קצת.
&nbsp
אבל בעיקר עבדתי על עצמי כמו שמיכל כתבה לך, להרגיש בנוח ולא מובכת מכל הענין כי בסך הכל מיניות זה דבר טבעי , טוב, חשוב ובריא וזה המסר שרציתי להעביר.
 
למעלה