הרפיה והירגעות לפני שינה

Arirel18

New member
הרפיה והירגעות לפני שינה

שלום לכולם ,כתבתי פה לפני כמה שבועות והנה אני שוב כאן.
ילדה בת שנה ושבע חודשים ,לא אוכלת ולא ישנה בגן. ניסו הכל , רעש לבן ,ליטופים , להישאר לידה במשך כל זמן השינה , כלום לא עובד היא פשוט לא מצליחה להרפות ולהירגע. לא מצליחה להרגיע את הגוף וכך גם בבית.הגננת חשבה שכל הסעות נובעות מהנקה לכן התחלתי גמילה (גם כה תכננתי לגמול ) והאמת שכבר חלק עד עכשיו .אבל מה אם זה לא הסיבה ? היא כן אוהבת את הגן ואת הצוות אבל הם מותשים ממנה , אין להם הפסקה והיא כל היום ממורמרת , עושה טובה על כל דבר. מה לעשות. אני חושבת שהכל מתחיל באוכל , ברגע שתהיה שבעה היא תהיה רגוע ונינוחה יותר ,לפחות בהתנהגות.

שינה זה כבר משהו אחר שצריך להסדיר ואין לי מושג איך . אשמח לתובנות
 

Arirel18

New member
כן היא ישנה , הייתה נרגעת עם הנקה ומי ומיד

אחרי הנקה הייתי ממשיכה ללטף ואז נרדמה , ולפעמים פשוט נתתי לה להירדם ההנקה . עכשיו שהיא לא יונקת אז אני מחבקת אותה בתנוחת ערסול וטופחת מעט על בטוסיק . אני עושה את זה פשוט כי אין דרך אחרת , היא לא שוכבת לא עוצמת עין , לא נרגעת אפילו , כאילו עם קוץ בטוסיק.
 
ובגן ניסו לעשות מה שאת עושה?

זה בכלל לא חריג שתינוק/פעוט שרגיל להירדם בהנקה מתקשה להירדם בדרכים אחרות. הרבה פעמים זה משהו שצריך ללמד אותו, ולא בא לבד.
את הראשונה הרדמתי עם נדנודים וכשהגיע הזמן גמלתי אותה מהנדנודים (פשוט הפחתתי את מספרם בהדרגה עד שירדתי לאפס). עם השנייה והשלישית אני כבר לא זוכרת מה היה. אבל כולן נגמלו מהנקה הרבה אחרי שגמלתי אותן מהירדמות בהנקה.
 

Arirel18

New member
את זה הם לא ניסו עדיין

אבל אני לא יודעת כמה זמן יחזיקו ככה. היא מתנהגת כבר חודשיים כמו בשבוע הראשון. וזה בלתי נסבל היא חוזרת גמורה ועצבנית והכל הורס את כל האווירה בבית . אי אפשר ככה . חשבתי לפנות לנוירולוג.
 
לנוירולוג? מאיפה הגיע הרעיון הזה?

כמו שאמרתי לגבי הראשונה שלי, אם מצליחים להרדים אותה על הידיים, אז מתחילים על הידיים ומקצרים את הזמן על הידיים עד שבסוף היא נרדמת בעצמה. אפשר גם לנסות לתת לה חפץ כלשהו (בובה/חיתול) שהיא תקשר עם ההירדמות. צריך רק סבלנות והתמדה.
 
אני מאוד מקווה שלא הפסקת הנקה בגלל הגן או הגננת...

אלא שזה באמת זה הגיע מתוך רצון שלך.
וגננת שמכוונת אמא להפסקת הנקה מהסיבה שציינת זה לא לעניין וזה משום חוסר אונים שלה ובטח לא אשמת הילדה. וחד משמעית אני מציינת כאן שההנקה היא לא הסיבה לחוסר יכולת להרפות. ואם כבר אז להפך - היא זאת שמאפשרת לילדתך אח"כ את המנוחה הרגשית שנדרשת עבורה אחרי כמה שעות של חוסר מנוחה בגן.

יש פה משהו שהילדה מנסה לאותת אליו וצריך לשים לב לזה מעבר לכל הפרטים -
בגן לא מתאפשר עבורה סיפוק של צרכים פיסיים משמעותיים - אוכל ושינה. את עצמך מבינה ומרגישה שיש כאן משהו שלא מתקיים ושאיננו מאפשר לה הרפייה, וזה לגמרי מדוייק מה שאת אומרת.
בשביל להיות פנויים להזנה פיסית ובשביל להיות מסוגלים להרדם אנחנו זקוקים להרפות. מערכת העצבים צריכה להיות בהרפייה, הגוף צריך להיות רגוע, משוחרר ונינוח. זה מתאפשר לה כשהיא בבית. בגן - משהו לא עובד וצריך להבין מה.

היכולת להרפות אצל ילדים (וגם אצל מבוגרים) מגיעה מתוך מקום עמוק ביותר שקשור קשר הדוק עם היכולת שלהם לסמוך על אלו שאחראים עליהם ולהרגיש איתם בבית. ואכן זוהי שוב מערכת העצבים שזקוקה לתנאים הנכונים של מנוחה והכלה על מנת להרפות.

ולכן דבר ראשון שאני ממליצה לבדוק - האם יש מישהי אחת מסויימת בצוות הגן שאליה היא יותר מקושרת ואיתה היא מרגישה יותר בנוח? אם כן היא זאת שצריכה להיות האחת שבאופן קבוע מרדימה אותה וגם מאכילה אותה. לאט וב ס ב ל נ ו ת. גם אם זה לוקח זמן. וצוות הגן צריך להתארגן כך שלוקח בחשבון מראש את הצרכים הייחודיים של בתך על מנת שיוכל לספק אותם. גם אם זה לוקח יותר זמן ממה שחשבו.

דבר שני, מערכת העצבים מושפעת גם מסטרס שקשור גם בהצפה של גירויים. אצל ילדים מסויימים ישנה רגישות גבוהה יותר מאשר אצל אחרים לגירויים חושיים. מה קורה בגן מהבחינה הזאת? כמה ילדים בגן?- חשוב מאוד להבין כי ייתכן ומשפיע ביותר. האם ההרדמה מתקיימת בתנאים של אור/ חושך? מה לגבי ריחות? רעש? צריך לקחת את כל אלו בחשבון. אולי היא מגיעה לשינה כבר מוצפת? אולי שעות השינה שלה שונות?

אם תכתבי לי אוכל לכוון אותך עוד. אפשר להביא לילדה מצעים עם ריח מוכר מהבית. לנסות להרדים אותה על הידיים כשהמצעים עוטפים אותה או שהיא עליהם.

אם היא כל היום ממורמרת - אין לה מנוחה. זה גלגל. מתוך כך שהיא לא חווה מנוחה פנימית היא עצמה איננה יכולה להרפות ואז שוב היא לא במנוחה פיסית וזה משפיע גם על הרצון לאכול.
איך היא נפרדת ממך בבוקר?
בשלב כזה ממליצה מאוד להעזר בתמציות פרחי באך להרגעה ולהגנה חושית קודם כל. במקביל לבדוק לעומק את חוסר המנוחה. הבעיה היא לא (!!) עם הילדה ובוודאי לא עם ההנקה, אלא שיש לילדה "בעיה" - התמודדות/ קושי כלשהו שצריך להבין מהו על מנת לעזור לה.
אנסה לעזור כמיטב יכולתי כאן אם תכווני אותי.
 

Arirel18

New member
תודה על תגובה כל כך מפורטת ,

אחרי שהיא תירדם אני ממש אשמח לענות לשאלות שלך ואשמח לשמוע ממך עוד
 
למעלה