שאלת גמילה וגן

שאלת גמילה וגן

פתאום חל שיפור מבחינת הגמילה. מסתבר שהבן שלי אוהב לעשות פיפי לאסלה ולא לסיר. אז אתמול עשה כמה פעמים כשלקחנו וברח רק פעם אחת. היום אפילו טוב יותר. עשה כמה פעמים כשלקחנו ופעמיים עשה מיוזמתו. אמר שיש לו פיפי, פעם אחת הלך לבד לשירותים ועשה ובפעם השנייה הוריד מכנסיים ועשה בסיר.
חשוב לציין שקקי לא עשה עד עכשיו בסיר כי עושה בבוקר לפני שמורידים את הטיטול. היום ניסה להוריד טיטול ואמר קקי, לא יכולתי לגשת אליו באותה השנייה. מסתבר שעשה בטיטול, לא יודעת האם לפני או אחרי שאמר.
אז בכל מקרה, נראה שכדאי להמשיך ואני תוהה איך. יש לו גן בימי ראשון עד שלישי ואז עוד ארבעה ימים בבית. התכנון המקורי היה לגמול אותו בתחילת החג ואז לשלוח לגן בלי טיטולים בחול המועד כי אין הרבה ילדים. מצד שני, רק היום הלך לראשונה מיוזמתו. לא הייתי אומרת שהוא גמול או אפילו קרוב לזה. מצד שני, זה יכול לבלבל אותו אם יהיה בגן עם טיטול? ואולי יהיה בלגן בגן אחרי החופש הארוך ולא יהחה להם קשב בשבילו?
 
עדכון

הוא שיחק עכשיו בחדר אחר, רץ לסיר, הוריד מכנסיים ועושה קקי!
הקטע שהוא לא אומר כלום, רץ ועושה. אני בהלם!
מי חשב לפני שנהייתי אמא שלראות קקי ירגש אותי כל כך
 
הילד שלך מלמד אותך דברים חדשים


אז אני לא רוצה להרוס לו את השיעור...

נפלא לגמרי. הייתי פשוט ממשיכה בדיוק ככה- להסכים לא לדעת איך ומה לעשות , אלא לסמוך עליו ועל התהליך וכמובן על עצמך.
 
מה שהתכוונתי הוא שבכל מקרה נוכחת לדעת שהדברים קורים מעצמם

את מתכננת וחושבת איך נכון ומה צריך וזה בסדר גמור, אלא שתוך כדי - התהליך כבר מתקדם והגמילה מתרחשת ולא בהכרח כפי שחשבת. את הופתעת לטובה.
כך שאני באופן אישי הייתי ממשיכה באותו הקו - לתת לתהליך להמשיך ולקרות מבלי לתכנן או לדעת יותר מידי מה את אמורה לעשות (אמאל'ה!!
) ...

אם בכל זאת את זקוקה ליותר "יציבות" ופרקטיקה ובהנחה שבגן בכלל לא יהיה אפשרי לשתף פעולה, אז תשובתי היא שאפשרי בהחלט להמשיך את הגמילה רק בבית. יש ילדים שנגמלו בדרך כזו. זה לא חייב לבלבל את הילד אבל את תעקבי כדי לוודא איך זה באמת משפיע עליו.
 
בעיה חדשה

החלטתי שהוא מספיק גמול כדי ללכת לגן עם תחתונים אז שמתי לו תחתונים, כי עד עכשיו היה רק עם מכנסיים. מרגע ששמתי לא הפסיק לפספס. כאילו תחתונים מונעים ממנו להרגיש שהפיפי בא. הוא מגיע לסיר כשכבר ברח לו. ניסיתי לשים תחתונים לא צמודים. אחרי 3 פיספוסים נראה שיש שיפור. מנסה להוריד מכנסיים ולהתיישב. אבל בכל זאת טיפה בורח לו וגם מתקשה מוטורית להוריד את התחתונים.
אני זוכרת שבגן לא מסכימים שיבוא בלי תחתונים בגלל הקקי, שאם יפספס אז יישאר בתחתונים. כך שאין לי דרך לשלטח אותו בלי.
מה עושים עם זה?
 
שלחתי בלי טיטול. לא היה משהו

כמו שכתבתי, הוא לא אומר אלא הולך לבד לשבת על הסיר.
לקחו אותו 3 פעמים, פעם אחת עשה פיפי ופעמיים לא היה לו. ופעמיים ברח לו.
באתי בזמן סיפור אז לא יכולתי לשאול יותר מדי שאלות. כי הן אמרו שלא הלך לבד. ואולי הלך ולא הצליח להוריד תחתונים ואז ברח לו. שלחתי אותו עם תחתונים די רחבים אבל עדיין קשה לו להוריד.
יש עוד ילד בשלבי הגמילה, שידעתי עליו. בצהריים שמו לו טיטול, בהסכמתי. אגב, אתמול בצהריים ישן בבית בלי וברח לו אבל אחרי הלילה קם עם טיטול יבש.
תוהה מה לעשות מחר.
מאז הגן עוד לא עשה פיפי וגם לא ברח לו.
 
עכשיו כן הלך לסיר לבד

אז כנראה הגן לא פוגע בתהליך. לדעתי, הבעיה היא שהוא לא רואה את הסיר. אבל כן לוקחים אותו אז אני מניחה שעם הזמן יידע ללכת.
אולי גם בבית להעביר את הסיר לשירותים? כרגע הוא בסלון.
 
תשימי אחד בסלון , אחד בשירותים ואפילו עוד אחד במקום אחר

לאט לאט הוא יבין שאפשר גם וגם ויבחר איפה שהכי נוח לו.
 
למעלה