גמילה ברגרסיה

גמילה ברגרסיה


טוב, אני אתחיל מזה שלפי דעתי הפישול המרכזי היה שלנו


הגדולה בת 3.5, התחילה עכשיו מסגרת לראשונה (עד עכשיו הייתה איתי) והיא אחות גדולה לקטנה בת 5 חודשים.
נגמלה בפסח לפני שנתיים (קרי לפני שנה וחצי), כמעט בלי שנרגיש. לא ברח, בטח לא שלוליות. מאז, יש שיתוף פעולה עולה ויורד עם הנושא, יחד עם תקופות טובות ותקופות לא טובות של שיתוף פעולה בהליכה לנסות.
בתקופה האחרונה (נגיד חודשיים? לא בטוחה) יש החמרה רצינית. מחליפים תחתונים כמעט כל חצי שעה בבית(היא שותה המון!), חוזרת מהגן עם כמה בגדים שהוחלפו לה. אין כמעט בכלל פעמים שהיא תגיד לבד ואם אנחנו אומרים לה זה יוביל לקרב רצונות ענקי [בעיני פה הפישול הגדול שלנו, אבל תכף אני אפרט יותר].

אני יודעת שעכשיו זה לא הזמן להכנס בזה. רק התחילה גן, אחות קטנה וכו. אבל אני צריכה דרך פעולה. משהו שיעזור אפילו רק מקיום תוכנית או תחילתה של תוכנית.

ניסינו הכל מהשיטות הרגילות (ובכולן נשארנו הרבה זמן, ככה שלא הייתה התייאשות או משהו), אבל לא נראה שזה בכלל עושה משהו.
מבחינתה היא אומרת שלא תמיד מרגישה שיש לה פיפי ועד שהיא מרגישה היא כבר נראה לי בהתנגדות מטורפת ללכת. כשהיא רגועה ואנחנו מדברות על זה היא תגיד שלא מפריע לה להיות עם פיפי ושלל דברים כגון אלה.

אני מרגישה שהיא יודעת שזו נק 'מלחמה' אצלנו, והדרך שלה היא להמנע מכל הסיטואציה. כמובן שזו דרך מאוד לא יעילה כי אז בורח לה, וכל המעגל מתחיל, אבל כיאה לבת3.5 אם היא לא העלתה את הנושא אז הוא לא קיים.
מהצד שלנו (ההורים) אנחנו מאוד מאוד מתקשים לא לכעוס עליה. אני יודעת שזו טעות ענקית, אני מנסה נורא לשנות את זה ולא מצליחה (רעיונות איך לעשות בזה שינוי יתקבלו גם כן בברכה. ביקורת פחות בברכה). מדובר בילדה בוגרת, רהוטה, נעימה ברמה מטורפת. והקטע הזה פשוט שובר אותנו. את כולם :(

מה עושים? כל עצה (אפילו הפנייה ליועצ/ת) תתקבל, אשמח לקבל עזרה
תודה מראש
 
הצעות להתמודדות עם רגרסיה

הי שוגון,
הסיטואציה נשמעת מתסכלת-אש. תחתונים רטובים כל חצי שעה זה פשוט סיוטטטט. קודם כל - לגבמי מבינה שאתם מתרגזים ומאבדים סבלנות, עם כל הכבוד להורות, אנחנו גם (רק) בני אדם... יש לך פעוטה שרק התחילה מסגרת חדשה וגם תינוקת, אז אנא - היפטרי מרגשי האשם למיניהם.

בגלל שאת מספרת שהיא גמולה כבר שנה וחצי אבל ההחמרה הגדולה רק בחודשיים האחרונים, אני נוטה לחשוב שמדובר בעניין התנהגותי-פסיכולוגי ולא בבעיה פיזיולוגית, והעצות שלי יהיו בכיוון הזה, אבל בגלל התדירות הגבוהה שואלת: האם תיתכן דלקת בדרכי השתן? תמיד צריך לזכור שיכול להיות גם רקע רפואי לדברים ולערוך בירור במידת הצורך.

מבחינה 'טכנית' - אני מניחה שהיא יודעת להתפשט ולהתלבש לבד, להניח לידה ערמה של תחתונים ומכנסיים שתחליף בעצמה, לשלול או לקצר מאד מאד זכויות מסכים למיניהן (סיטואציות שבהן יותר בורח פיפי), ולהתנות כל כוס שתיה חדשה בעשיית הצרכים / התחלת משחק חדש בעשיית הצרכים / נשנוש צהרים בעשיית הצרכים וכו' וכו' וכו' - האחריות לגמילה צריכה בשלב הזה לחזור אליכם באופן מלא - כל חצי שעה על השעון (או 20 דקות, או כל פרק זמן שיאפשר תחתונים יבשים) - הולכים באופן יזום לשירותים. נקודה.

כאן אני שואלת 2 שאלות -
1. איך הגמילה מקקי?
2. האם עושה בסיר או בישבנון?

במקביל מבחינה רגשית - היא רהוטה, היא בוגרת, היא מהממת, אבל היא גם ילדה קטנה, והיא ילדה קטנה שרק התחילה גן חדש, ושממש לא מזמן השתנה לה ההרכב המשפחתי, ועכשיו היא נדרשת להיות רחוק מאמא לראשונה - זה מעבר רגשי לא פשוט.
איך מגייסים סבלנות - נסי לחשוב הפוך. חשבי עליה כעל ילדה שאינה גמולה, זה יעזור להנמיך את הציפיות, וכשהציפיות נמוכות יותר הכעסים שוככים.
התחלה חדשה - גמילה חדשה - זו המשמעות האמיתית של רגרסיה.
הנמכת המעורבות הרגשית שלך בתהליך תאפשר לה מרחב התמודדות גדול יותר, וביחד עם הליכה שיטתית לשירותים, חיזוקים חיוביים (את עכשיו בגן של גדולים! תראי התינוקת עושה רק בחיתול, כל החיתולים רק שלה, ולך יש תחתונים של ילדה גדולה) ואדישות עניינית ביחס לצד הטכני של ההחלפות - כל אלה יחזירו אותה לתלם, כי שליטה פיזית יש לה. רק הרצון נעלם בדרך. וזה תהליך מאד מאד טבעי ונפוץ. אני עברתי אותו עם כל ילדיי (עם הקטנה אני עוברת אותו בימים אלה ממש, בתחילת מסגרת חדשה + בטן לקראת לידה) ואומרת לעצמי בדיוק מה שאני כותבת לך. שהיא בגמילה כרגע - ולגמול אני הרי יודעת., ואני אף פעם לא מתרגזת על ילד שמפספס.
בהצלחה!!
 
תודה! כל העצות ה'טכניות'

יושמו בעבר ובעיקר הובילו למלחמות קשות.
בעוד שלא מאיים עלי טאנטרומים למינהם, לחתום על טאנטרום מדי חצי שעה בברור היה גדול עלי, מה דם שלא פתר כלום כי בזמן המלחמה על אם כן או לא היא תלך לשירותים כבר ברח לה.
ניסינו שרק אנחנו נגיד, ומסכים ושתייה - הכל. זה פשוט הוביל לעוד ריבים.
&nbsp
גמול מקקי לחלוטין-באחד מהמקרים שהיא תרגיש פיפי זה יהיה למעשה קקי, או בנוסף. אין לנו מקרים של קקי בתחתונים. ועושה בישבנון.
&nbsp
שאלה לי לגבי דלקת- האם זה לא אמור להכאיב? אף פעם לא הייתה לה דלקת, אבל אולי זה מה שקורה עכשיו ואנחנו פשוט לא יודעים? היא לא מתלוננת על כאבים, וכשהיא הולכת כבר לשירותים כמובן שיש פיפי
 

iameden

New member
זה נשמע ממש ממש מתסכל

זה אכן נשמע מחרפן וקשה להישאר סבלניים למצב כזה ונשמע שבאמת זה קשור לכניסה למסגרת וללידת האחות. 2 סיטואציות שאין לה עליהם כל שליטה... על הפיפי לעומת זאת...

ובכל זאת... כן הייתי שולל. תולעים או בעיות רפואיות אחרות כדי לדעת שזה לא זה. ואז הייתי מתחילה לשנות גישה לחלוטין...
אני אישית הייתי מזכירה במצבים כמו לפני השינה ולפני יציאות אבל אז לא הייתי שואלת אותה אלא אומרת לה:
לפני השינה צריך לנסות לעשות פיפי. אם לא יצא אז לא אבל צריך לנסות.

מצד שני קודם כל הייתי קונה מלא תחתונים ומכנסים ואז הייתי יורדת מהנושא לחלוטין. לא מזכירה לא שואלת ולא כועסת.
אם ברח לה, שתלך ותקח מכנסיים ותחתונים ותחליף ואת הרטובים תשים איפה שצריך (כיור, מקלחת, כביסה). הייתי אומרת לה את זה בטון הכי עובדתי שיש:
פיפי עושים בשירותים, לכי להחליף (על זה אין ויכוח. ברגע שברח מפסיקים כל מה שעושה והיא לוקחת את האחריות להחליף). אפילו הייתי אומרת לה להביא את המגבונים/מטליות נייר או מה שאת משתמשת בו כדי לנגב.
בגן הייתי מבקשת לעשות את אותו הדבר ולתת לה כמה שפחות תשומת לב בנושא.
מציעה להמשיך בגישה הזו לפחות שבועיים ולראות אם יש שיפור.

מעבר לכך נסו למצוא עבורה זמן פרטי בלי התינוקת (אני יודעת שלפעמים זה פשוט לא מצליח) וזה לא צריך להיות זמן ארוך או משהו מתוחכם.
עוד משהו שיכול לעזור זה ספרים על לידת אח וכניסה לגן. לפעמים זה עוזר להם לעבד חוויות שקשה להם לעבד אחרת.

בהצלחה והמון סבלנות!
 
תודה!

עניתי בתגובות הקודמות לגבי המצבים הרפואיים האחרים, אבל לגבי תולעים, עוד לא יצא לנו לחוות, אבל ממה שהבנתי זה בא לידי ביטוי אחרת, לא? היא לא מתלוננת על כאבים בשום שלב של היום
&nbsp
כשאני אומרת לה על הלנסות היא בעיקר מתעצבנת (בשלב הזה כבר בטח פשוט מצפה למלחמה שיש כל פעם) ככה שזה עבד לזמן ממש קצר איתה..
אכן יש לה תחתונים ומכנסיים נגישים לה ואת כל התהליך של ההחלפה היא עושה לבד, כולל הכל
&nbsp
אני מנסה לארגן עכשיו זמן 1X1 איתי. בטח ייצא לפועל רק החל מעוד שבועיים ככה...
 

iameden

New member
זה לא כואב או מורגש בהכרח

אם זה יבוא לידי ביטוי זה בעיקר בלילה כי מגרד ויש מי שלא רואים עליו כלל וזה כאילו כלל לא מפריע.
אבל לבנות זה יכול לגרום לבריחת שתן.
בכל מקרה זה שיש לה פיפי כל חצי שעה אומר אחד משניים... שהיא ממש מתאפקת ואז כל פעם משחררת קצת או שיש בעיה.

לפי איך שאת מתארת את הדברים הייתי קודם כל מורידה מזה את הפוקוס לחלוטין. לא מציעה ולא כלום...
רק מזכירה שעושים בשירותים ושתלך להחליף.

ולנסות לתת לה תשומי בצורות אחרות. גם אם קצר מאוד לקרוא סיפורים ללכת לגינה עם הקטנה במנשא ככה שאת זמינה לה וכדומה
 
זו תקופה של התמודדויות רגשיות עבורה, אבל זה יעבור


וכשהיא תתייצב חזרה מבחינה רגשית - גם עניין הפיפי יחזור לאיזון.
אז בהנחה שמבחינה פיסית הכל תקין , ככל הנראה השינויים שהיא עוברת כעת מאוד משפיעים, זה באמת לא פשוט לכולכם ומבחינתה היא חווה לראשונה גם גן וגם אחות קטנה וזה מערער את היציבות ומשפיע כך שלמרות שאת מתארת ילדה בוגרת מאוד, זה באמת לא קשור לבגרות או להבנה שכלית, אלא למשהו בלתי נשלט שנובע מיציבות רגשית שכרגע באופן טבעי איזונה הופר.
זה השורש ולדעתי כדאי להתמקד בו כך שתמשיכו לתמוך בה עם הרבה קרבה פיסית ורגשית . תשימו לב אם ההתמקדות בגמילה - כן מפספסת/ לא מפספסת/ כן זוכרת / לא זוכרת / להזכיר לה / לקחת לשירותים וכו' , אם זה יוצר לחץ או לא , עליכם או עליה.
אם זה יוצר לחץ, לדעתי יש להרפות. הלחץ לא מאפשר מנוחה רגשית, וההסתגלות לשינויים וכן הצמיחה של הילדה - פירות הגמילה - אלו מגיעים מתוך מנוחה רגשית.
&nbsp
ושוב , תזכרו שזו תקופה וזה עובר וזה יכול להיות אפילו הרבה יותר מהר ממה שאתם מדמיינים לעצמכם

&nbsp
 
ומשהו לכל העונות-

תודה רבה שוב :)
אנחנו נתחיל דרך חדשה עכשיו.
לא ננפח, ננסה להיות יותר ענייניים.
יחד עם כל הקושי, התשובות שלכן עזרו לי לראות עד כמה זה הכרחי. תודה!
 
למעלה