מעבר דירה וחששות

בלונד23

New member
מעבר דירה וחששות

חוששת! לא ישנה בלילות!
אני יותר מדי פרפקציוניסטית...
אני שבוע וחצי לפני מעבר דירה לאזור חדש, דירה חדשה, בניין חדש... גן חדש... רק המטפלת תישאר אותה מטפלת, וזה יהיה נסיעה לא פשוטה פעמיים ביום, כי החלטתי שאני לא מסוגלת להכניס גם את הקטנציק למסגרת חדשה.
עכשיו אני בסיום שיפוץ הדירה ופתאום מתנסה בהתקפי חרדה וממש נדודי שינה. הדבר העיקרי זה איך אני אצליח להיות עם שניים בבית 3 שבועות עד ספטמבר, כאשר הגדולה לא רוצה ללכת לקייטנה, והקטן מסיים היום (עוד שעה!!! אהההה) עם המטפלת.
ברקע הוריי בחו"ל
הורי בעלי לא נותנים יותר משעה שעתיים בשבוע וגם זה קשה כי גרים רחוק ולא הכי ניידים.

אז עזרה בתשלום? איך, מה, כמה, למה, אין לי ניסיון טוב עם זה... היתה ילדה אחת מהבניין שהיתה באה לעזור והיתה כזו לא יוזמת, רק משחקת לא עוזרת בארוחה לא מקלחת.
קיבלתי שמות של כמה בנות שיכולות אולי לעזור ואיכשהו חוששת לנסות...

בעיה נוספת שאני בקושי מבשלת בשנים האחרונות ועכשיו יש לי את הקטן בן שנה שכבר אוכל ואין לי כל כך רפרטואר בישולי.
מישהי אולי הזמינה אוכל מ-יאמי מתישהו???...
 
אני חושבת שלגבי עזרה -

אם את רוצה עזרה גם עם מקלחות וארוחות , את צריכה לחפש מישהי שאיננה ילדה. אלא בחורה צעירה , אמא או אישה מבוגרת, כשאת מסבירה לה בדיוק את הצרכים שלך לפני שאת מחליטה אם להעסיק אותה.
זה יכול לתת לך מענה גם לנושא האוכל, למצוא מישהי בתשלום שגם מבשלת. יש הרבה סבתות בעלות ניסיון שמחפשות בדיוק עבודה כזו.
אולי תבדקי עם השכנים החדשים במקום אליו את עוברת אם מישהו מכיר או יודע.
וגם עד שתמצאי מישהי, מאוד יכול להקל אם תעשי לעצמך איזשהו סדר יום שמתאים ונוח לך ולילדים, רשימת פעילויות שאפשר לעשות בחוץ ובבית , חברים שאפשר להיפגש איתם וכו'.
&nbsp
לגבי התקפי החרדה, מניסיוני האישי והמקצועי ממליצה מאוד מאוד מאוד (!!) על פרחי באך. טבעי, זמין בכל בית מרקחת ועושה עבודה מעולה בכל מה שקשור לפחדים וחרדות.
&nbsp
וחוץ מכל אלו - תזכרי שזה זמני לתקופה קצרה

&nbsp
&nbsp
 
קשה!

בסולם של התערערות המצב הנפשי מעבר דירה מדורג מיד אחרי אובדן ילד, כך שהתקפי החרדה שלך בהחלט טבעיים ביחס לשינוי גדול כל כך, וכמובן כשמוסיפים למשוואה אישיות פרפקציוניסטית אז טיפה יותר קשה... ועם זה תנצחי! לגבי אוגוסט - 3 שבועות, מתוכם שבוע וחצי בדירה הנוכחית, המוכרת והרגילה, ושבוע וחצי בדירה החדשה. הילדים שלך קטנים, טיול לפארק / סיבוב בקניון / מפגש עם חברים - בהחלט יכולים למלא בוקר או אחה"צ, והמחצית השניה של היום בבית. זה עד המעבר. מניחה שבימי המעבר בעלך יהיה איתך ויהיה קל יותר. בישולים - זה ממש לא הזמן לשלוף סירים ומחבתות! טייק אווי לגדולים, טעימות/בישולים פשוטים לקטן, טוסט חביתה ועגבניה זו א.ערב וגם אם התזונה לא מיטבית מדי יום בכל ארוחה וארוחה - זה טבען של תקופות מעבר ואת בעיצומה של תקופה שכזו. לגבי החרדות - אין ברירה, מעבר דירה, ועיר, ומסגרת הוא מורכב. תנשמי עמוק. בסך הכל המעבר הוא לטובה. עשרים הימים האלה יחלפו. ואת ומשפחתך תזכו לאיכות חיים אחרת.
 

רi תם

New member
איפה אפשר...

למצוא את ה"סולם" הזה עליו כתבת?חוויתי אובדן (לידהשקטה) וממש לא מוצאת דמיון/קירבה מנטלית בין אובדן למעבר דירה.אשמח לקרוא על העניין.
 

Noeett

New member
איך אפשר להשוות אובדן ילד למעבר דירה??

אין לי מושג על איזה סולם את מדברת אבל השוורה מקוממת שלא נאמר הזויה. מעבר הוא מעבר, יש בו חלק של פרידה מהמוכר וחלק לא קל של חוסר וודאות והסתגלות. אבל מכאן ועד השוואה לאבדן ילד?? איך אפשר להשוות?? מה הקשר בין הדברים? אבדן ילד הוא טראומה איומה שמרסקת לרסיסים ולא מתגברים עליה. אף פעם. מדובר על מעבר דירה ....קצת פורפורציות!
 

shushulamit

New member
ברור שזה לא בר השוואה אבל

גם אני נתקלתי פעם בלימודים שלי בסולם המוזר הזה, מדובר בטריגרים למצב חרדה. אף אחד לא אומר שלעבור דירה זה כמו לאבד ילד. אבל סטטיסטית כנראה שאנשים יפנו לטיפול או יקלעו למשבר נפשי, בטוח לא באותו עומק או משך. מן הסתם הרבה יותר אנשים עוברים דירה מאשר מאבדים ילד (תודה לאל) כי אנשים עוברים המון פעמים דירות בחייהם, ולכן מעבר דירה טיפס כל כך גבוה בסולם כגורם סטרס. וכן, יש לזה פוטנציאל מערער כנראה. בכל מקרה היא רק ציינה שיש סולם כזה לגורמי סטרס, לא המציאה אותו. אגב גם נישואים נמצאים איפשהוא די גבוה, כי זה שינוי משמעותי בחיים, גם אם (אמור להיות) חיובי. באותו קורס הפסיכולוגית שחשפה אותנו לסולם אמרה שחשוב לדעת איזה דברים גורמים לסטרס כי זה היה בהכשרה להוראה, אז שאם ילד מגיב אחרת מהרגיל ומגלה סימנים שהוא לא כתמול שלשום, שניקח בחשבון גם מצבים טריוויאלים כביכול כמו מעבר דירה כיכולים לערער.
 

בלונד23

New member
אני מכירה את הסולם הזה

יש סטרס שקשור למעבר דירה, לגירושין, לאובדן, לטיפולי פוריות ועוד דברים.
(כמי שעברתי טיפולים אני יכולה לומר שחקרו ומצאו שסטרס של טיפולי פוריות עולה על הסטרס של טיפולים נגד מחלות לא עלינו... כי הרי כל טיפול שלא מצליח הוא סוג של אובדן וגמני עברתי 2 הפלות)
אני מאוד שמחה שענית לי, אריות, אני מרגישה שאת מבינה במה מדובר.
עכשיו יש לי בייביסיטר חדשה ולכן התפניתי לכתוב...
תודה על העניין עם הבישולים על הטיפים, אכן מחר הזמנתי לילדה חבר ואני מקווה שזה יעביר לה ככה חלק מהזמן.
היום בזמן שאני הייתי בהתפתחות הילד, חמי היה עם הבת, זה היה מאוד טוב.
עדיין אני חווה את הסטרס בעוצמה רבה משחשבתי! לא ידעתי שלקראת המעבר יהיה לי מין משבר כזה.
אז אני שמחה שזה מקובל בספרות המחקרית.
קבעתי למחר שיחה עם מטפלת כדי לבדוק מה איתי כי אני לא מרגישה כמו עצמי... מקווה שהיא תהיה טובה, קיבלתי עליה המלצה רק היום. עצם העובדה שמחר אני עומדת לקבל איזשהי עזרה, מרגישה כבר יותר טוב.
 
אני שמחה שהבנת את כוונתי ושיכולתי לעזור

וגם שמחה שכבר מחר תזכי לעזרה. מעבר כרוך בהרבה חרדות, מתח ולחץ. אני מעולם לא עברתי עם המשפחה (עוד שנה) אבל בטוחה שזה מורכב מאד. בשנה שעברה בספטמבר הכנסתי 3 ילדים למסגרות חדשות. לא היה פשוט, כי התסכול והעומס של השינוי נפרקו והוכלו בסופו של דבר בבית. בהצלחה! (וכמובן, אנחנו פה)
 
הולמס וריי - סולם ההסתגלות מחדש

לא זוכרת בבירור אבל לא זכור שמעבר דירה דורג במקום גבוה... אבל אכן עברו אי אילו שנים מאז הלימודים
 

בלונד23

New member
אתמול מצאתי וקראתי

אכן מעבר דירה מדורג משהו כמו 25 כאשר אובדן בן זוג זה רמת לחץ 100. כלומר מעבר דירה זה בערך גורם לרבע לחץ מאובדן.
 

רi תם

New member
מעבר דירה

יכול בהחלט להיות מלווה בחששות,חרדה.אין לי עצות טובות לתת לך משום שלא הייתי במקום הזה.אבל,מבקשת לחדד (כי במקום ההוא הייתי) שאובדן בת/בן זוג איננו אובדן היריון ולכן האיזכור שלו לא נכון בהקשר של השרשור הזה וכן,מקומם.
מאחלת לך שהמעבר יהיה קל,מחוייך ותתמקמי מהר וטוב,עם משפחתך,בביתכם החדש והנעים.
שבת שלווה ומבורכת.
 
וודאי שזה לא אותו הדבר

אישית חייתי ב-6 דירות ואיבדתי 2 הריונות ובוודאי שאובדן אינו שקול למעבר דירה. אבל הוא בהחלט מערער את תחושת הסדר והיציבות, וטבעי שהוא מעורר חרדה רבה. אעלה קישור בהמשך (כבר עברו אי אלו שנים מאז הלימודים...)
 
מעבר דירה עם ילדים אכן מכביד, אבל יש דרכים להתארגן מראש

אם יש לך אפשרות כלכלית, הייתי הולכת על כל עזרה בתשלום: הזמנת משלוח דרך האינטרנט, קניית אוכל מוכן, אולי אפילו אריזה לקראת מעבר הדירה (בהנחה שלא ארזתם עדין ושאת מסוגלת לשחרר). את הרחבת הרפרטואר הבישולי תוכלי לנסות אחרי שתתרגלו לבית החדש ולגן החדש. גם העצה של אורים כהורים מצוינת - לחפש מישהי מבוגרת ומנוסה, כמובן אחת שיוזמת. במקביל אם יש לכם אפשרות כלכלית (ומפתח לדירה החדשה) כדי לשכור שירותיה של מנקה ולנקות מראש הכל כולל ארונות, חלונות וכולי - מה טוב.
מעבר דירה עם ילדים מורכב ומערער, אבל אפשרי, בייחוד אם מתכוננים מראש. עברתי בגלגולים שונים עם תינוק, עם ילד ובהריון מתקדם, עם שניים, וגם עם שלושה.
מנסיוני הרב במעבר דירה עם ילדים - רצוי לדאוג לארגן את החדרים לקראת התארגנות שגרת הערב והיום הבא מראש, כדי לא למצוא עצמכם פותחים חמישים ארגזים כדי למצוא תחתונים לילדה או שמיכת קיץ לתינוק. מנסיוני רצוי גם להגיע למקום עם הילדים מראש כמה שיותר פעמים - זה מפחית מהחששות.
רחצה ושירותים - לארגן בחדר הרחצה מגבות נקיות, מברשות שיניים, סבונים, קרמים, ניר טואלט, מגבונים לחים, חיתולים וכל מה שאתם צריכים כדי לתפקד (ואפילו כדי להרגיש נעים ולא מוזנחים אחרי היום המורכב שצפוי לכם). גם סמרטוטים וחומרי ניקוי, מטאטא ומגב.
בחדרים - לארגן סט מצעים לכל מיטה, אפילו אחד נוסף להחלפה, בגדים ליום-יומיים לכל בני המשפחה. אם יש בדירה ארונות הייתי נוסעת עם הילדים מראש ומסדרת מדף לכל אחד מבני המשפחה בכל ארון וככה גם מרגילה אותם לבית. גם זה סוג של סידור לחופש ;)
מטבח - אם יש אפשרות (למרות החופש והאריזות) ממליצה לערוך מראש קניה של מה שלא מחייב מקרר (מזון יבש, שמנים ותבלינים) ולהביא ישירות למזווה בבית החדש. אפילו להעביר מעט כלים, בייחוד עבור הילדים.
בקיצור (למרות שהארכתי) - כל מה שאפשר לעשות מראש כדי להקל על החיים שלכם ולהמשיך איזושהי שגרה גם בימים הלא פשוטים של המעבר והסידור. שיעבור עליכם בשלום, שההתאקלמות של הילדה (והתינוק) תהיה קלה - ושתתאוששו מהר כך שתוכלי להתפנות להרחבת הרפרטואר או סתם להנות עם הילדים ברוגע.
 

בלונד23

New member
הלו"ז שלנו - לגבי סידור הבית מראש

הי כבשי, עצות זהב!
אני לא יכולה כרגע להעביר לדירה כלום כי היא עוד לא נוקתה והשיפוץ אמור להסתיים רק מחר.
המעבר הוא ביום ראשון 20 לחודש.
הניקיון שאני רוצה להזמין - חברת ניקיון שתעשה לי גם ארונות, אני מקווה - יהיה בימים שני ושלישי. בימים האלה גם יתקינו סורגים, רשתות. יהיה "שמח"...
אולי הניקיון יתמשך גם עד רביעי. והדברה.
ואז אחרי ההדברה יהיה צריך לשטוף את הבית ביום חמישי כי התינוק שלי זוחל ואי אפשר עם הדברה. ואני חייבת הדברה כי יש במטבח שם קצת נמלים ולא עשו שם הדברה כמה שנים.
יוצא שיישארו לי ימים שישי ושבת בלבד כדי לנסוע לשם ולסדר מדף בגדים, מזווה התחלתי, ומגבות וסבונים. זה מספיק זמן???
חשבתי לארוז שתי מזוודות ולבוא לבית ביום המעבר עם המזוודות, כמו בחופשה.
&nbsp
 

במבי264

New member
לבוא עם מזוודות זה רעיון מצוין

אנחנו עשינו את זה במעבר האחרון שלנו. ארזנו לעצמנו מזוודה ועוד תיק גדול לילדה, כאילו יוצאים לסופ"ש ארוך, כולל כלי רחצה, בגדים ועוד כל מני דברים שצריך לילדים (ספרים, מנורת לילה) ושאר דברים שניתן לנייד בקלות ושיתרמו לתחושת הביתיות.
 
נשמע מצוין

את נשמעת מאוד מאורגנת, מה שסביר שיקל עליך במעבר - למרות שתמיד מעבר הוא חוויה מורכבת, בייחוד כשצריך לדאוג במקביל גם לילדים קטנים.
כיון שלוח הזמנים צפוף יחסית (כמעט תמיד וכמעט בכל מעבר) - גם מזוודות הן פתרון מצוין. העיקר שהבגדים יהיו במקום שתדעו לגשת אליו. וביום חמישי במקביל לשטיפה, את יכולה להביא כמה תיקים / שקיות מהסופרפארם וכולי, וכמה מגבות (ומצעים ואפילו כריות), כדי לארגן את חדר הרחצה והשירותים. אם יתאפשר בשישישבת להעביר ולסדר מדפים - מעולה. אם לא - גם מזוודות סבבה. האם יש צעצועים שחייבים להיות נגישים? אם יש חפצי מעבר כאלה, ממליצה להעביר באוטו שלכם.
המון הצלחה!
 
למעלה